Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tylerddd #46105 üzenetére
És igen... mit mondtam emberek!? Kezdődik! Számlát gondolom nem kaptál, de még egy szaros blokkot se...
El kell hogy keserítselek, legrosszabb esetben eltörött a szenzorod, 18k a gyári a márkaszervízben + munkadíj, Sumo-nál 9690-ért is akad.
Csak egy kerékre vinnyog vagy hibára ment a TPMS? Akkor csinál ilyet, ha nem kap valamelyik keréktől jelet. Üllj vissza és gurulgass vele még legalább 10-15 percig és menj tartósan 40 fölött, akkor újratanulja elvileg, ha ez sem segít az ciki. Akkor csak a telep merült le benne, de mivel nem szerelhető alaktrész, így csak cserélni lehet.
Ha lejárt a garid már akkor nem kell a Suzukihoz menni.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tylerddd #46112 üzenetére
3-7 év a papírforma, utána kuka, mivel elemet cserélni nem lehet benne. Nekem a téli és a nyári szett is felnin van, tehát 8 szenzoros szelep, ha lekopnak egy horror lesz cserélni... Remélem nem azonos évre fognak esni...
Valószínűleg csak nem oda tette vissza ahol volt, jobb hátulról bal előre pl. Mélyebben most nem mennék bele, mert telefonról hosszú lenne... De ennyi a trükk, ilyenkor újra tanulja a szenzorokat. Keress rá a neten hogyan szerelik géppel, nem kell hozzá spéci szerszám.
@taranis: A KGFB a helyes rövidítés, mivel ez mozaik szó, KötelezőGépjárműFelelőségBiztosítás...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tylerddd #46117 üzenetére
Jó reggelt!
Nagyon szivesen, ha lesz még vele gond akkor kíváncsian várjuk.
A problémakör kicsit összetett, mert a kocsid 10db szenzort tud megjegyezni. (1 garnitúra kerék +1 pótkerék X 2 (téli és nyári)). Amikor leszerelik fontos megjelölni krétával hogy honnan jött le, mert ugyanoda is kell visszatenni, különben indul ez a hiszti a kocsi részéről.Azért tanulja ilyenkor újra, mert ún. csúszóablakos kiértékelést használ, de szerencsére nem 1ms-onként kéri le a nyomásértéket, így nem merül le olyan hamar a telep bennük. Az elmélet egyszerű, a méréstechnikában jártasak tudják, hogy "egy mérés nem mérés, 2 mérés félmérés, 3 mérés az egy mérés, de egy mérés nem mérés", tehát ha a nyomásadatok mondjuk 2 percenként érkeznek akkor ugye legalább 2 percig kell autózni vele, hogy 1 mérési adat legyen, de egy mérés nem mérés... mivel azt nem tudja átlagolni, ahhoz legalább 2 adat kell (nem tudom milyen széles a csúszóablak), de a lényeg hogy amikor mész vele akkor ezt a csúszóablakot elkezdi feltölteni adatokkal és amikor megtelt akkor ki tudja írni a nyomásértéket és eltűnik a hibajel. Nagy vonalakban így működik valahogy, de ilyenkor nem szabad pánikolni, két dolgot kell tenni mielőtt kidobsz az ablakon több ezer forint tanulópénzt:
1. Ott a csomagtérben a kompresszor, megnézni mennyi nyomás van a kerékben, ha kevés rá kell fújni picit, hátha magára talál
2. Ha az első nem segít vagy jó a nyomás érték, akkor menni kell vele legalább 40-el 8-10 percig, hogy újratanaulhassaHa a kettőből egyik sem jött be, na akkor lehet tanakodni, mert valószínűleg szervíz lesz a vége...
Ha ilyen öreg bácsi a gumisod (vagy nincsen a gumis műhely felkészülve TPMS szelepes autóra), akkor az ököl szabály az, hogy a szeleptől minimum 15fokra helyezzük be a lehúzót és attól távolodva húzzuk le a gumit, a másik oldalon pedig 15foknál jobban ne közelítsük meg... Ez nem tudom mennyire volt érthető így ebben a formában, nem találok most igazán szemléletes képet hozzá...
@dReFiX: Jók ezek a szelepek? Állítólag közel sem olyan hosszú életűek mint a gyári...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Zolás
addikt
-
KubanitoS
veterán
válasz tylerddd #64051 üzenetére
Dehát miért ne lenne pecsét? Ha elviszed a legutolsó sufni műhelybe, azoknak is kötelezően kell lenni pecsétnek. Az esetedben édesmindegy, mert ugye nincs garancia, de ez attól független is. A pecsét nem csak arra van, hanem, hogy te is tudd mikor voltpl az utolsó olajcsere.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Gyöször
senior tag
válasz tylerddd #64054 üzenetére
Nekem Szolnokon tételes szamlát nyomtattak. A kedvencem az "apró alkatrészek" nevű tétel volt, nemtom, hogy 2 vagy 5 ezerért. A polgármesterrel röhögtünk rajta, hogy ilyen nincs. Vagy ráírod a számlára, hogy kifúrtunk egy régi 20fillérest alátétnek 2000Ft ért vagy semmit nem írsz.
4 liter olaj és 3,3at töltenek bele.. mert annyit kell.
Itt a fórumon valaki feltöltött egy számlát, azon frankón ki volt írva, hogy 3,3L x valamennyi.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
addikt
-
Gyöször
senior tag
válasz tylerddd #64083 üzenetére
Van a menüben egy oil change opció, azzal lehet ki tudod törölni. én olajcserekor meg nyoktam nyomni, de nekem még sosem szólt. 17nyári scross. Most idén nem nyomtam meg, kíváncsi vagyok 15ekmnél szólni fog-e. Naptári napkor nekem valamiért nem szól.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
addikt
válasz tylerddd #64123 üzenetére
Köszi a segítséget srácok de azért ennyire nem vagyok hülye....
Természetesen maxra raktam minden hangerőt a telón és úgy se hallani semmit. Egyszerűen olyan halk, hogy ha oda hajolok akkor hallok valami kis beszédszerüséget. A visszaállíttás előtt tökéletes volt a hangerő.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Qtya123
őstag
válasz tylerddd #64809 üzenetére
Ha az olajcserén kívül volt pollenszűrő csere is, akkor én arra nézelődnék.
Lehet rosszul rakták vissza, vagy épp annyira banális dolog, hogy mikor kiszedték a régit, leesett róla egy falevél és azt karistolja a ventilátor.Buktasd ki a kesztyűtartót, szedd ki a szűrőt és világíts be. 5 perces művelet.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tylerddd #64809 üzenetére
A következő tesztet kellene végrehajtani:
Beüll, beindít, ventilátor egyes fokozat és figyeld hogy zörög e, ha igen akkor a "két púp között" (középtájon a légbeömlők közé) a műszerfal tetejére tedd rá a jobb tenyeredet, ha változik a hang vagy erős vibrációt érzel, akkor üdv a klubban.
Indulj el vele egy hosszabb útra (30+ km) ahogyan melegszik át az utastér egyre nagyobb fokozatra tudod majd kapcsolni a ventit, addig meg ülésfűtés (már ha van).[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Stellar Blade
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ASUS routerek
- GTA V
- Házimozi haladó szinten
- eBay
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...