Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tylerddd #46117 üzenetére
Jó reggelt!
Nagyon szivesen, ha lesz még vele gond akkor kíváncsian várjuk.
A problémakör kicsit összetett, mert a kocsid 10db szenzort tud megjegyezni. (1 garnitúra kerék +1 pótkerék X 2 (téli és nyári)). Amikor leszerelik fontos megjelölni krétával hogy honnan jött le, mert ugyanoda is kell visszatenni, különben indul ez a hiszti a kocsi részéről.Azért tanulja ilyenkor újra, mert ún. csúszóablakos kiértékelést használ, de szerencsére nem 1ms-onként kéri le a nyomásértéket, így nem merül le olyan hamar a telep bennük. Az elmélet egyszerű, a méréstechnikában jártasak tudják, hogy "egy mérés nem mérés, 2 mérés félmérés, 3 mérés az egy mérés, de egy mérés nem mérés", tehát ha a nyomásadatok mondjuk 2 percenként érkeznek akkor ugye legalább 2 percig kell autózni vele, hogy 1 mérési adat legyen, de egy mérés nem mérés... mivel azt nem tudja átlagolni, ahhoz legalább 2 adat kell (nem tudom milyen széles a csúszóablak), de a lényeg hogy amikor mész vele akkor ezt a csúszóablakot elkezdi feltölteni adatokkal és amikor megtelt akkor ki tudja írni a nyomásértéket és eltűnik a hibajel. Nagy vonalakban így működik valahogy, de ilyenkor nem szabad pánikolni, két dolgot kell tenni mielőtt kidobsz az ablakon több ezer forint tanulópénzt:
1. Ott a csomagtérben a kompresszor, megnézni mennyi nyomás van a kerékben, ha kevés rá kell fújni picit, hátha magára talál
2. Ha az első nem segít vagy jó a nyomás érték, akkor menni kell vele legalább 40-el 8-10 percig, hogy újratanaulhassaHa a kettőből egyik sem jött be, na akkor lehet tanakodni, mert valószínűleg szervíz lesz a vége...
Ha ilyen öreg bácsi a gumisod (vagy nincsen a gumis műhely felkészülve TPMS szelepes autóra), akkor az ököl szabály az, hogy a szeleptől minimum 15fokra helyezzük be a lehúzót és attól távolodva húzzuk le a gumit, a másik oldalon pedig 15foknál jobban ne közelítsük meg... Ez nem tudom mennyire volt érthető így ebben a formában, nem találok most igazán szemléletes képet hozzá...
@dReFiX: Jók ezek a szelepek? Állítólag közel sem olyan hosszú életűek mint a gyári...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- HBO Max & OD topic
- ASUS ROG Ally
- iPhone topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Napelem
- Mozgásban a 33 Immortals
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Fujifilm X
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...