Új hozzászólás Aktív témák
-
xmad
őstag
válasz Cunaja #58600 üzenetére
2021-es az enyém is.. ne aggódj ugyanaz lesz a tiédben is.. a lendkereken lett változtatás.. kuplung ugyanaz a szar. és a lendkerék se oldotta még meg a problémát...
illetve már az asszony használja, napi pár km-re.. én meg vettem magamnak egy sokak által szídott fordot, ami fényévekkel jobb, és még nem kellett se lendkereket, se kuplungot se semmit cserélni.. tényleg nagy szar
[ Szerkesztve ]
-
Cunaja
addikt
Erre van egy történet.
Annak idején az unokatesommal vettünk Videoton colostar tv-t. Egymá mellet volt a 2 tv kiállítva a Centrumban, és azt vettük meg. Ugyanaz a típus, ugyanaz a szériaszám.
Az övé mindig szerelőnél volt, az enyém 10-év után, csak akkor, amikor a villám becsapott és a sorkimenőt kivágta. Akkor derült ki, hogy az övében lengyel képcső volt, az enyémben Hitachi.
Egyszóval, lehet neked rossz a Swift, de közel sem biztos, hogy az enyém is az lesz.
Lehet a tiédbe indiai paicra szánt alkatrészek kerültek be, lehet az enyémbe EU-s lesz.
Lutri az egész és szerencse. Az én felhasználásommal, 30K km, kb 4-év lesz, szóval van időm ezen gondolkodni. A szerelőm Suzuki szakértő, ha másnem megcsináltatom vele ha gond van és beperelem a szervízt. Nem ilyedek meg, utálom a magyar mentalítást, hogy ott bas...k át az ügyfelet, ahol lehet. Tisztelet a kivételnek, da sajnos ebben is igazad van, hogy nem igazán foglalkoznak vele.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
xmad
őstag
válasz Cunaja #58604 üzenetére
sajnos nem egyedi hiba.. eloszor azt hittem én is. De megtaláltam az autodatában is a hibát és jobban utána néztem.. sok mas swift tulajjal is beszeltem akik ugyanígy jártak. Pesten az egressy úti suzuki házba menj be, ott futószalagon cserélik ezeket. Ha nekem nem hiszel menj be oda, kérdezd meg!
-
ugri77
tag
Én úgy tudtam hittem hogy lejtmenetben
1 motorfék
2 motorfek + fékezni rövideket.Ha egy jó karban lévő kocsinak így is nagyon melegszik a fék akkor baj van az állapotával.
[ Szerkesztve ]
-
Jadro
veterán
válasz ugri77 #58607 üzenetére
Az elv megvan, manuális váltós kocsi esetén. Automatánál azonban nem elég a motorfék, mert felkapcsol. Ezért is volt kérdés a Manuális mód. Két hete jártam a Mecsekben, TV-toronytól mentem le Pécs belvárosába. Ez azért jó pár km tekergős és meredek út. Nyilván azért a fék nem fog túlmelegedni ilyen távon, csak hoztam mellé egy másik példát is ahol viszont majdnem belémjöttek a lecsökkent fékhatás miatt hátulról. Az igaz, hogy Magas-Tátráról beszélünk, sokkal hosszabb volt a meredeken lejtős szakasz és a fékezési idő is, valamint elég öreg autóval esett meg.
Kolondrum: Az se rossz s bár itt a fék túlmelegedéstől természetesen nem tartok, de mégis jobban használnám a motorféket.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
Jadro
veterán
válasz Kolondrum #58613 üzenetére
A Mecsekről lejöttem M módban 2-es fokozatban a kérdéses szakaszokon (természetesen nem végig így toltam neki. ) . Működik a dolog rendesen mint a sima manuális váltósnál, csak kérdés hogy ez jó-e így automata esetében vagy okozhat esetleg problémát?
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
Zolás
addikt
Facebook csoportban vetődött fel a kérdés, Transport módban maradt az autó, hogy lehet kivenni belőle?
[ Szerkesztve ]
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
szabonagyur
félisten
SCROSS téma
Másnak is nehezen nyílik ki a tanksapka?
Másik kérdés, hogy amikor elhoztam akkor a klíma ha helyben álltam (lámpa) automatikusan belső keringetésre kapcsolt, majd vissza.
Ezt tökre szerettem, de múltkor egy nagyon büdös autó ment előttem, átraktam belsőre.
Na azóta nem váltogat, mi a trükk?
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
dethroner
veterán
válasz Cunaja #58591 üzenetére
Én 2019-ben vettem GLX-t, amikor még sokkal több extrát adott a GL+ -hoz képest. Nem bántam meg. Igazából akkor számomra a GL+ értelmezhetetlen volt, amit adott a sima GL-hez képest, azért nem volt érdemes pénzt adni.
Aki meg nem érzi, nem érti a hátsó tárcsafék értelmét, azt ne akard meggyőzni. Én tudom milyen az ABS nélküli dobfékes autót tojásokon járva fékezni, és tudom milyen érzés lassulni amikor 4 tárcsa megfeszül. Csajom amikor a swift mellett néha vezette az említett dobfékes rönóm, azt mondta, nem fog a fék Mondtam fog az, csak nyomni kell a pedált. És amikor én beültem a swift kormányához, majdnem kifejeltem a szélvédőt amikor úgy akartam fékezni mint a rönóban. Ha csak a 4 tárcsa miatt megúszol 1 balesetet, az minden pénzt megér, ha csak ennyi lenne a plusz, már az megérné[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #58617 üzenetére
Ezt próbálom én is magyarázni.
Aki azt mondja nincs különbség, az nem érzi a fékpedált.
Nem mindegy, hogy lábszagra fog a fék, vagy nyomni is kell rendesen a pedált.
A tesztvezetésnél, majdnem kirepült a hölgyike a szélvédőn és mondta is, hogy óvatosan, mert hátul is tárcsa van és jobban harap.
Vezettem dob fékes Swiftet is, érezni lehet.
Köszönöm a kedves hozzászólásod.Más, Vitara és S-Cross
Visszahívás[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
dethroner
veterán
válasz Cunaja #58618 üzenetére
És mellesleg semmiféle hibát nem tudnék 2,5 év után mondani. Nincs beázás, nincs zörgő alkatrész. 2 dolog van, amit észre fogsz venni. Egyrészt kb 110 felett elkezd a menetszél erősödni, de talán az ajtókra rakható légterelő ezt orvosolhatja. Bevallom nem zavar, mert olyan keveset ülök benne Másik, a féknyereg idióta módon van megoldva, nem tud a fékpor könnyen távozni, ezért a külső szemlélő hallhatja lassú fékezéskor a surlódó hangot. De ezt bent az utastérben nem fogod észrevenni. És igen, majd jól beszólnak miatta a dobfék preferálók
Ja és még egy GLX extra, ami nem tudom benne van a mai GL+ kocsikban, az a hangrendszer. Szokás az olcsó autók zenéjét köpködni, de ebben a kis mocsokban valami eszméletlenül jól szól, a kis cicergők nagyon sokat adnak a térérzethez.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #58619 üzenetére
Benne van.
Lesz légterelő mind a 4 ablakon, lesz sárvédő gumi 4, már a kartám is meg van és még sorolhatnám a plusz extrát. Egy fél szekrény tele van már kiegészítőkkel. A tesztautóban csatlakoztam a telefonommal és meglepődtem én is a hangzáson. Anyóka rendesen elájult az Astra után. Azt mondta, hogy nagyon jól szól. Mondjuk 28-év van a két autó között.
Azért jó, ha felhívják az ember figyelmét, mire figyeljen, de majd azért én is megjegyzem a szervízben. Közben meg elviszem a szerelőmhöz, hogy nézze át ő is. Az a baj, hogy nem hivatalos szerviz, így buknám a garanciát, ha ő is csinálná bármikor. Ő is azt mondta, hogy a GLX-et vegyem, ha tehetem.
Ez marha nagy üzlet a kötelező szerviz. Rally bajnok a szerelő és pont Swift a kedvence. Azzal nyert már egy halom kupát. Ő mondta, nekem elég lesz a kis Suzu, a nagy már felesleges.
Amúgy természetesen, mindenkinek van egy saját véleménye és azt fogja mondani, ha esik, ha fúj. Meghallgatok szívesen mindenkit.Mesés gyártási folyamat gyerekeknek. Felnőttek is megnézhetik. Google fordító használata, erősen javasolt. Nekem tetszik és a gyerekeknek tetszik.
[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Brogyi
senior tag
válasz Cunaja #58620 üzenetére
GLX 61k km után csak a kötelező szervíz volt. Mondom ezt főleg városi közlekedés után. Nemrég volt fék csere, mert elkopott. Brembo került bele. Nem tudom mi volt a gyári, de mintha még érzékenyebb lenne. Gondolom sokan majd írják persze a név miatt érzed. Semmit nem bántam meg. Az AEBS egy agyatlan biciklis életét már megmentette. Megérte. Dobféket pedig semmi áron nem akartam.
[ Szerkesztve ]
-
Cunaja
addikt
válasz Brogyi #58621 üzenetére
Erre írtam a Videoton Tv-s sztorit.
Vettem fedélzeti kamerát előlre és hátulra, nem olcsót abból sem. A kamerás topik kedvenc kamerájától 3x többe került. Azért az is jó ha van.
Most beraktam az Opelbe addig és azóta érdekes módon, nem autóznak a hátsómban. Látják a kamerát hátul.
Így az sem lesz gond, ha hirtelen padlózok a tárcsák miatt.
A felvételek megnézése után, ezt sem bántam meg. A GLX-et sem fogom.
Nincs semmiből két egyforma, talán csak az egy petéjű ikerből. Viszont nekik is más az ujjlenyomatuk, vagyis mégse egyformák.
Nálunk melóban, most pont ilyen probléma van a vasúti kocsik fékrendszerénél. 2 azonos gyártású kocsi, azonos minden, de mégsem. Az egyik kereke tönkre megy, a másik nem. Keressük a hibát, mert milliós károkról van szó. Egy kerékpár 3 milla.
Szóval, egyik tönkre megy 30K alatt, a másiknak még 60K-nál sincs baja. Nem tudni miért.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Brogyi #58621 üzenetére
Brembo nem az igazi, legalábbis a kommersz termékcsaládjuk. Fogni fog, de nálunk hamarabb elkopott a tárcsa, mint a betét, és így is alig 50k km-t bírt csupán. 🤷♂️
Most Ate van a WagonR-en, 80k+ km után a tárcsának éppen csak egy picike válla van, a betét lesz lassacskán cserés, és ez is fog rendesen. De azért nem annyira, mint az EBC Yellowstuff a Jazzemen. -
válasz hemaka #58626 üzenetére
Szigorúan a német autópályákon, ugye?
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
tboldi
nagyúr
válasz hemaka #58626 üzenetére
Nekem sima tárcsám van (a Jazz-hez nem is kapható más), azzal nincs abszolút semmi gond, de 140-nél többről nem próbáltam.
Mérni nem mértem, amikor felraktam saját kezűleg, mert indikátorórám van ugyan, de tartókonzolom nincs hozzá, csak egy kétüteműekbe való gyertyaadapter. ETZ gyújtásbeállításhoz használtam utoljára.A lyuggatottak egyébként hajlamosak repedni.
[ Szerkesztve ]
-
xmad
őstag
válasz dethroner #58617 üzenetére
Szerintem egyikőtök se vezette a ,,csöves” hátsó dobfékes kivitelt különben nem írnátok ekkora baromságokat😅ugyanúgy nem kell taposni a féket azon se hogy megálljon..
és az is látszik, hogy műszakilag se vagytok tisztában a dolgokkal, mivel az első fékek fékeznek nem a hátsóde mindenki azt mesél be magának ami jólesik
800kg-s autóról beszélünk amúgy…. 😅
[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
válasz Kolondrum #58630 üzenetére
Nem tudsz benne kárt tenni, ha nagyon nem ideális a gépnek az adott körülmény, manuálban is simán elvált...
Csak hogy egy egyszerű példát mondjak: ha manuális módban kettes fokozatban állóra fékezed az autót, akkor értelemszerűen le kéne, hogy fulladj. Na itt nem fogsz, simán le fog váltani egyes fokozatba, ill. a végén ugyanúgy meg fog állni az autó, lefulladás nélkül.
Felső fordulatszám tartományban is ugyanez a helyzet. Alapvetően arra van a manuális mód, ha épeszű - műszakilag vállalható- keretek között nem akarod, hogy a kocsi elváltson.
-
addikt
Én nem fogalmaznék, ilyen radikálisan de tökre igazad van.
Néhány kolléga bejegyzéséből az jön le, hogy halálos kockázatot vállal aki dobfékes swiftbe ül. Biztos ők is vezettek dobfékes autót, csak már elfelejtették....
Nekem szégyenszemre egy GL+ swiftem van de olyan finoman fékezek vele, ahogy akarok, vagy ha arra van szükség meg is állok hamar.Igaz, hogy még csak 6k kilométer van benne, de a régi 14 éves swiftemmel sem volt soha gondom a fékekkel.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Bossi
őstag
válasz burgatshow #58632 üzenetére
Igen ez így van... nekem mondjuk előző automata kocsim C4 Picasso motorféknél lejtőn lefelé inkább jobban visszaváltott mint én váltottam volna... én simán 3-as fokozatba gurultam volna, de a kocsi 2-es fokozatba válott folyamatosan. Biztos ki van ez találva, hogy miként viselkedjen erős motofékezés esetén is mint akár gyorsításnál stb.
-
xmad
őstag
válasz mefistofeles #58633 üzenetére
Szerintem ez csak placebó már.
ha valaki komolyabb fékerőt akar akkor az első tárcsa + betétet kellene komolyabbra cserélni. De szerintem erte nincs szükség mert elég jó a swiftnek a fékei.azt még megemlíteném elmélkedni a többieknek, hogy a hátsó fékbetét miért bír ki 3x-4x annyi km-t mint az elsők, hogyha ,,harapnak azok is” ?
-
tboldi
nagyúr
Én az elsőkről beszéltem, csak a Brembo márkára akartam reagálni. A WagonR-ünkön a mai napig a gyári dobfék van fent hátul 18 év és 211k km után.
Mondjuk most már illene újra rápillantani.A Lancián (15 év, 165k km) cseréltem nemrég a teljes hátsót, pofákat, dobokat, utánállítót, munkahengert, stb. Még a gyári volt, de be volt állva és félrekopott, egyszerűbb volt egy az egyben kicserélni. Ráadásul az egyik dobból hiányzott is egy darab. 🤷♂️
Az első tárcsákat és betéteket az előző tulaj cseréltethette nem olyan nagyon rég, elég újszerűnek tűnnek, ahhoz nem nyúltam.A Jazz meg elöl-hátul tárcsás, 2,5-3 éve EBC Yellowstuff van rajta körben sima, egyszerű, nem lyukas/fúrt/mart EBC tárcsákkal. Itt már a gumi a szűk keresztmetszet, gyakran lép közbe az ABS.
[ Szerkesztve ]
-
Jadro
veterán
válasz burgatshow #58632 üzenetére
Köszi, ezek hasznos infók! Azt már észrevettem, hogy manuális módban sem oda váltok ahová csak akarok, hanem az adott sebesség korlátain belül megfelelő fokozatokban lehet mozogni. Igazából nem is érdekes nagyon ez a manuális mód nekem, csak hegyről lefelé menetben.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
Cunaja
addikt
Nagyszerű, értem már.
Előre tegyek mondjuk sport fékeket és hátra már nem is kell fék, mert úgyis az első fékez.
Teljesen mindegy, hogy dob vagy tárcsa van hátul, akinek, mi tetszik, úgysem fékez, csak az első. Így már világos számomra.
mefistofeles: Senki nem írt olyat, hogy halálos a dob fék. Ugyanúgy teszi a dolgát, mint a másik és még tovább is kitart.
El kell fogadni a mi akaratunkat is, ezzel be is fejezhetjük a másik lejáratását.
Amúgy az első fékek is cserélve lesznek komolyabbra a garancia lejárta után.
Szerintem amúgy a fékerö eloszlatását már nem most találták ki. Persze, hogy jobban kopik az első, mert az erőhatások oda hatnak és ezáltal erősebb a fékezési hatás. Viszont ha nem lenne hátul fék, kíváncsi lennék hogyan állna meg a verda. Ugye nem mindegy, hogy milyen fékezési nyomaték alakul ki hátul. Ha egyáltalán kialakul.
Oké, legyen igazatok.
Előre tárcsa és hátra dob. Jelezni is fogom a kereskedésben, hogy a GLX-ben a hátsó féket cseréljék dob fékre. Köszönöm az ötletet.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
xmad
őstag
válasz Cunaja #58638 üzenetére
A hátsó pont annyit fékez csak hogy ne törjön ki az autó fara, de már ezt is leírtam. Nagyon keveset fékez. A nagy fékerőt az első fékek végzik, azok ,,harapnak” nem a hátsó… ebből következik hogy nem fogsz.kulonbséget érezni a swift esetében a dob vagy tárcsa között.Îgy már érted remélem
glx esetében valószínüleg azért van tárcsa, hogy valamivel eltudják adni a glx-et ne csak a ledes rendszámtábla világítással, sem mint azèrt mert műszakilag indokolt lenne
mi elfogadjuk az akaratatotokat csak ne beszéljetek hülyeségeket ha nem értitek a működését, amivel szintén semmi baj nincs, nem értheti mindenki.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
-
Cunaja
addikt
Nem is azt írtam, hogy valaki írta. Simán logika elvén írtam.
Xmad:Na látod, fején találtad a szöget. Sima marketing fogás egy 900Kg autónál és dizájn. Pont olyan, mint a polírozott felni.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #58644 üzenetére
Igen mert ez olyan mint a böing, hogy extraként vehettek a légitársaságok olyat amitől nem zuhan le. A gl+ al nem lehet megállni, de vegyél glxet. Zsigulival és pláne trabanttal nem lehet állóra fékezni 4 kereket. Vagy mégis? Nem tudhatjuk
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
xmad
őstag
válasz 2ozzmexy #58644 üzenetére
nem egy 2 tonnás autóról beszélünk ahol indokolt a tárcsafék használata, hogy megfogja a hátulját. ennél a 800 kg-kis gyösznél csak azért van tárcsafék a GLX-ben hogy jobb legyen a markentigje ennyi. de felesleges. de azt hogy szar, senki nem mondja, csak éppen ennél a kis autónál teljesen mindegy mi van hátul. az első fékek pedig faszák, fognak rendesen.. sőt jobban is mint a Fiestámban ami meg is lepett, főleg hogy az több mint 1 millióval drágább is volt. ja és abban is dobfék van hátul, mert oda is bőven elegendő. pedig 200kg-val nehezebb mint a swift
-
dethroner
veterán
Szóval mivel az első fékek fékeznek nem a hátsó, ezek után nem is értem a sok barom autógyártót, mi a francnak pazarolja a pénzt és az erőforrásokat arra, hogy a hátsó kerekekre is féket szereljen.
Vagy javaslom beszélj az autósport résztvevőivel, hogy mi a bánatért foglalkoznak a hátsó fékekkel, nincs rá szükség, hiszen úgyis az első fék fog és nem a hátsó. Vagy ha már raknak is oda valamit, akkor bőven elég a dobfék. Mert a sok millió ember aki ebből él, az nyilván hülye.
Vagy ha az első fék a lényeg szerinted, akkor oda miért tárcsát raknak? Csak nem valami összeesküvésről van szó, és mégis hatásosabb a tárcsa? Hm, elgondolkodtató, nem?
De igazad van, volt nekem is olyan járművem, amin hátul és elől is dobfék volt. Simson S51A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #58647 üzenetére
Nekem a biciklim is dobfékes. De tényleg, Rixe Sigma, keressetek rá.
Amúgy csak halkan jegyzem meg, hogy vannak autók, amiknél a hátsó fék még nagyobb is, mint az első.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Automatához: Majd elválik. Én manuállal úgy jöttem le 1.3km-t, hogy egy deka benyát nem evett, motorfékkel, vajon az autómata is így viselkedik azon túl, hogy szépen fogja motorfékkel?
[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
Új Cross kézikönyve azt írja egyszerre fékez első és a hátsó. Ehhez ennyit akartam hozzá tenni.
Más: mindig téma volt az alacsony fordulaton felváltás kinyirja az autót. Új Cross automata 1500-nál úgy felvált mint az atom. 70 és már hatodikban megy. Persze csak akkor ha finoman adunk gázt.
Új hozzászólás Aktív témák
- OpenWRT topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Stellar Blade
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- Workzone 2 fokos erősített acél háztartási létra fellépő
- Irobot Braava 380 felmosó és feltörlőrobot
- LDNIO SEW1080 okos konnektor dugalj Wi-Fi és Bluetooth támogatással fogyasztás mérős 3db
- Gosund SP1 wifi okos konnektor dugalj TUYA SMART 16A 3680w fogyasztás mérős 2db
- NEO NAS-WR10W WiFi okos konnektor dugalj 16A 3680W TUYA SMART 4 db fogyasztás mérős