Új hozzászólás Aktív témák
-
Zolás
addikt
[link] Kicsit későn reagálva a dobfék-tárcsafék vitára. Itt egy PH teszt egy húszmilliós fullelektromos audiról, amit hátsó dobfékkel gyártanak. Valahogy kezd visszajönni a hátsó dobfék az autózásba. Nekem is jobban tetszik az elöl-hátul tárcsafék, de valahogy a gyártók mégis máshogy gondolják.
Ne legyen félreértés, nem a vitát akarom újragerjeszteni, csak érdekességképpen írtam.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
tboldi
nagyúr
válasz burgatshow #58952 üzenetére
Nem mellesleg kéziféknek is jobb.
-
Zolás
addikt
válasz burgatshow #58952 üzenetére
Ma is tanultam valamit, köszönöm a választ. Bár még mindig úgy gondolom, hogy ennyi pénzért tárcsafék dukál hátra is, de mivel nem vagyok egy műszaki szakértő, így elfogadom, hogy a dobfék a jobb.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
burgatshow
veterán
A legtöbb villanyautó hátul hajt. A rekuperáció - vagy más néven regeneratív fékezés - során ugye a mozgási energiából termel vissza a rendszer áramot (a villanymotornak ha áramot adsz akkor hajt, ha pedig más forgatja - például a kerék - a villanymotort, akkor meg generátorként tud működni). Szemben a hagyományos - nem visszatermelő - megoldásokkal, ahol a mozgási energiát hővé alakítják. Ezért van például egy sportkocsin, vagy komolyabb technikán is tárcsafék (meg úgy az összes modern utcai kocsin is már), mert a hűtése mérföldekkel jobb, mint a dobféké, jobban fog, cserébe komplexebb, nehezebb.
A villanyautók ezen működésből fakadóan gyakori jelenség, hogy az üzemi fék annyira keveset van használva, hogy meg szokott szorulni, kicsit berozsdál. Ezért használnak dobféket, mert az kevésbé hajlamos erre (ritka használat) és műszakilag is egyszerűbb szerkezet mint a tárcsafék, valamint jobban ellenáll az időjárás viszontagságainak.
Ráadás, hogy sokkal könyebb szerkezet, mint a tárcsafék ami a villany autóknál nem elhanyagolható tényező.
[ Szerkesztve ]
-
Cunaja
addikt
válasz mefistofeles #58811 üzenetére
Megrendelve, holnap jön.
A mankókerék készlet és kerékőr, már itt van a postán, de bevárom a felnit. Postára rendelek, mert napközben nem vagyunk itthon.
Egy kérdés. A GLX felni méret 15" ( téli ) ez jó? 4x100 15x5 ET40 54.1 A bizonyos tárcsa miatt, állítólag 4x100 15x5 ET40 54 nem jó. Rendelném a felnit, de az utolsó számban elakadtam, mert szervízkönyvem még nincs, hogy megtaláljam benne.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
a_tesz
Korrektor
válasz Cunaja #58956 üzenetére
Az utolsó szám (54.1) az a felni agymérete, a középső furata ha úgy tetszik. Ekkora az átmérője a kerékagy központosítójának, ez nem változik attól, hogy dobfék, vagy tárcsafék.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Cunaja
addikt
válasz a_tesz #58957 üzenetére
Ezt tudtam én is, mégis az üzletben ezt kérdezik. Mondtam nekik én is, hogy nem az agy nagyobb. Erre azt mondták, ez a kettő létezik. 54 és 54.1 a többi száma azonos.
Nem lettem előrébb. Állítólag júliustól 20%-os áremelkedés várható felni és gumi fronton. Azért küzdők. A kereskedőm meg beteg.
Szerk.
tboldi: Hiába mondom, hogy a tárcsa nagyobb. Aki tudja míről van szó, az oda is írja a felnikhez.
Ezért is kérdezném a 2021-es GLX Swift tulajokat, akik vettek esetleg 15"-os lemez felnit.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
dethroner
veterán
válasz Cunaja #58959 üzenetére
Melyik boltban nézed? Hidd már el hogy nincs a fék miatt semmi különbség. Ha lenne, akkor nem adnának 4db szettet, vagy ráírnák hogy ez a 2db előre, a másik 2db hátra rakható fel. De semmi ilyen nincs, nem is értem honnan jött ez. Én minden szezonban összecserélgetem az első és hátsó kerekeket, eddig még mindig elfordult a hátsó kerék
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #58960 üzenetére
Jó, akkor leírom neked még1x.
Ha nem lenne macera egy felni vétel, én örülnék a legjobban. Itt a felni leírásában,
megemlíti a " Kivéve hátul tárcsafékes kivitel!" Amikor ezt megláttam, elindult a gond.
Felhívtam az üzletet, hogy ez mit jelent. Azt mondták, hogy öblösebb kivitel kell, mert nagyobb a tárcsa. Itt Tboldi is leírja, hogy mi a jelenség.
Ha a tiéd, 2021-es gyártmány, akkor ugyanolyan kell nekem is. Ha 2020-as, akkor az nekem nem jó.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Cunaja
addikt
válasz tboldi #58962 üzenetére
Ezt mondom én is. Megtaláltam a leírását az autónak, de ott sincs benne semmi. 15X5J, ennyit ír, a 11-5 ös lapon. Most írtam, a Suzukinak, talán kiderül valami. Nevetséges ez a kínlódás. Ha megvárom az autót és csak akkor veszek, jóval drágább lesz. Már most is drágább, mint januárban.
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Janusz001
őstag
Ma mentem tankolni, nyitnám a tanksapkát és a fedél nem pattant ki, harmadjára sikerült kinyitni, más is tapasztalt ilyet új Scross -nál? Eddig nem volt gond.
-
Moleman
addikt
-
Cunaja
addikt
válasz Moleman #58965 üzenetére
Jött a Suzuki válasza!
4x100 15x5 ET40 54.1 Semmivel nem lettünk előrébb.
Itt a legfőbb baj, hogy nincs autó, így ha nem jó, vissza se tudom küldeni 14-napon belül.
A Suzuki azt monda, hogy egy fajta lemezfelni van a 2021-es Swift-re. Ez jó a sima és GLX- verziókra is. Viszont nem ugyanaz, mint a 2017- 2020-as Swiftre.
Most akkor ne hülyüljek meg. Rendelhetek a gyártótól horror áron és nem megfelelő gumival, ( júliusban 15%-al drágábban ), vagy veszek egy megadott felnit és ha megjön az autó, vagy jó lesz, vagy adhatom el hirdetéssel. A gyártó a fenti számú felnit adja. Legalább ha megadnák a gyári felni cikkszámát. Csak a komplett kerék cikkszáma van meg.
Alvázsszám alapján adják a felnit rá.#58969tboldi: Gondoltam rá, csak nem engedi anyóka. Jobban biztonságban érzi magát, egy jó minőségű téli gumival.
[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
tboldi
nagyúr
válasz Cunaja #58967 üzenetére
Gyári felni + 4 évszakos. És TPMS szenzor sem kell.
Ha van ebben a méretben Michelin CrossClimate 2, akkor nem lenne kérdés számomra.
szerk.: Akkor a téliesebb Goodyear Vector 4S Gen 3.
De amúgy ki kellene próbálnia, és rájönne, hogy a modern 4 évszakosoktól nem kell félni. Ilyen Swift kaliberű autókra, és - gyanítom, nálatok is az lesz jellemzően - városi közlekedésre bőven jó.[ Szerkesztve ]
-
Cunaja
addikt
válasz tboldi #58969 üzenetére
Nekem tökéletes lenne, de nem bírom meggyőzni. Ő is vezetni fogja, így nem mondhatom azt, ne szólj bele. Egy jó téli gumit vegyek, azt mondja. Hiába mondom, az felni + TPMS és gumi. Dupla annyi mint egy 4évszakos.
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Cunaja
addikt
válasz bigdigit #58972 üzenetére
2020-ig nem is volt gond. A 2021-es modellben tér el.
Viszont mindenhol csak 2017-után található, de közben 2021-ben változott. A 2021-es modellnél, a GL és GL+ más mint a GLX. Ezt a Suzuki is megerősítette.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
szabonagyur
félisten
válasz Cunaja #58973 üzenetére
Ez sajna ilyen. Ahogy Boldi is írta szerintem Jazz GD esetében is volt hasonló váltás, de a felniket egy kalap alatt árulták, mivel az új jó a régebbire, fordítva nem. Azt meg maguk sem tudták, hogy mit is árulnak sokszor.
Ennyire megéri téli gumit venned most? Nekem eszembe nem jut nyáron most megvenni, még ha drágulni is fog akkor sem.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Brogyi
senior tag
Nálam a Swift is csinálta. Érdekes volt tankolni amikor egyedül voltam. Az én megoldásom elég egyszerű volt. WD40 a zsanérra, és kész. A következő nyitásnál szinte kivágódott az ajtó. Próbáld ezt, majd utána hajlítgasd.
-
Bent a kormányvédő, a nagyfesz, nyest riasztó, az első-hátsó kamera (bizti tábláról megy), Vitara csomagtér tálca pont jó ide is az is marad, kavics védő fólia beszerzés alatt (motorháztető, küszöb stb). Mi kell még?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz szabonagyur #58979 üzenetére
Matricák! Ki ne hagy azokat, +x lóerőt hoznak virtuálisan.
A legfontosabbat majd elfelejtettem: koppány kipuffogó!
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Moleman
addikt
válasz Napfénysüti #58980 üzenetére
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #58979 üzenetére
Az ajtók éleire prizmák, az övre olyan folyton lecsúszó, párnázott biszbaszok, dircsiszürcsi, LED szalag mindenhova az utastérbe...
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Napfénysüti #58980 üzenetére
"Sok fantasztikus típus, és rajtuk sok-sok logó,
És a mindenkit megfogó, spéci Koppány kipufogó"[ Szerkesztve ]
-
Pontosan ezekre gondoltam
-
Cunaja
addikt
válasz szabonagyur #58974 üzenetére
Fantasztikus dolog történt!
Bementem a kereskedésbbe és rákérdeztem egy az egyben a felnire, az ott álló GLX alapján. Válasz: Most fogtok hanyatt vágodni. 24K /db, tudunk rendelni, de nem biztos, hogy jó lesz. A másik, hogy sárfogo gumit akartam előre és hátra eredeti gyárit. Nincs ilyen, nem is létezik. A cikkszámot ha beiron a netten, megtalálja, de náluk nem létezik. Oké, fogtam és eljöttem. Nem intéztem semmit.
Most már csak az marad, ha van itt valaki GLX/2021-es Swift tulaj és vett rá felnit, megnézi a számláját, hogy pontosan mi van rajta? Fontos, hogy 2021-es legyen.
Ha nem derül ki, akkor megvárom a kocsit.
Az autó is csak akkor lesz az enyém, ha kapnak másikat, mert a szerződés szerint, a Swift felíratnak egy autóm kell lenni. Ez ki tudja mikor lesz. Lesz már benne 2-3000 km. Most 1-hónap alatt 400-at kapott.
Szerk.
Ja és a sárfogo gumit szerezzek valahonnan és ők felteszik 35K-ért, de én nem tehetem fel, mert az megbontásnak számít és elveszíti az átrozsdásodási 12-év garanciát.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #58988 üzenetére
A WagonR-en mondjuk nem áll rosszul a sárfogó, de ja, ezzel kb. ki is fújt a lista.
-
Cunaja
addikt
válasz szabonagyur #58988 üzenetére
Viszont nekem tetszik. Most is van az opelon, na persze, akkor még kötelező volt.
Mindegy, nem létezik ő szerintük.
Most, hogy nincs autó, azt tehetik az emberrel amit csak akarnak, a kereskedő meg nem tud mit tenni, ő csak kapcsolat tartó.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
válasz szabonagyur #58979 üzenetére
Sárvédő ha lenne már rendeltem volna, de nincs. Vitarán AliExpresses volt és tette a dolgát. Nem is lett olyan saras az oldala mint nélküle. Díszléc is csak az ajtó rányitások miatt kell majd, ha lesz.
-
Cunaja
addikt
válasz Kolondrum #58992 üzenetére
+1 .
Az a baj, minden jó dolgot megszüntetnek. Most nekem egyenesen Japánból kell szerezzek, de lehet feladom.
Egy próbát teszek, ha nem jön meg, akkor ennyi. Már díszléc sincs hozzá.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #58994 üzenetére
Jelen pillanatban a magyar piacra már meg is szüntették. Kifizetném én a +380K-t is ha jönne, de nem jön.
Amúgy megtaláltam amit kerestem. Igaz angol, de leírja a féket, hogy mi a bajom a felnivel.
"While the braking setup still consists of front disc and rear drum brakes, the 2021 Maruti Suzuki Swift gets bigger brakes on both ends over the outgoing model, which obviously improves braking power of the hatch."
Direkt nem fordítottam.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
tboldi
nagyúr
válasz hemaka #58990 üzenetére
Nem szúrja a tenyerét az a sok kavics a kormányon?
Nálam sem teljesen gyári állapotú a Jazz, de azért igyekszem a jó ízlés határain belül mozogni.
Lábtérvilágítást én is csináltam ugyan, de csak egy-egy szem 4000K-es helyzetjelző izzóval, és csak ajtónyitásra világít.
[kép1], [kép2], [kép3], [videó][ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
Új Scrossra ez a felni méret jó?
7x17 ET48 5x114.3 71.6
Új hozzászólás Aktív témák
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen