Új hozzászólás Aktív témák
-
bigdigit
addikt
Automata Scross. Valamit lehet azzal kezdeni ne nyekkenjen a fék főleg első induláskor? Vagy a betét feszülhet ilyen xar hanggal a tárcsára vagy a féknyereg mozdul be hanggal? Nem tudom kint mi hallatszik belőle de az autóban rohadtul idegesít. Még csak 400km van benne.
-
bigdigit
addikt
Parkolóban illetve a garázsban erre nincs lehetőség mert akkor csak bólogatok. Mondjuk azt is szokni kell finoman nem lehet megállni vele bárhogy próbálok finomkodni. A végén tuti bólintás van még aktív stop&go-val is. Ma kipróbáltam a dugóban araszolást tempomattal. Az tény hogy tudja de észnél kell lenni mikor eldobja a tempomatot. Melyik gombot kell megnyomni újra használja is ? Nem volt időm kísérletezni mert hazaértem.
-
bigdigit
addikt
+1 kérdés. A nyár gumi amivel kaptam 94V téliben mehet majd rá 98H?
-
-
19-es Scross lassan 20k km-el ugyanez, én már megszoktam. Szervizbe szóltam, nagyon nem tudtak vele mit csinálni.
Viszont indulni-megallni teljesen jól és finoman lehet. Szerintem csak meg kell szoknod, nem?
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
dobolan
senior tag
Kúszva megindul, mikor a féket nagyon óvatosan felengeded és a megindulás pillanatában ad ki hangot. Én garázsból kiállásnál vettem először észre. Szerintem a hideg fékbetét és tárcsa még súrlódik abban a pillanatban, és az ad ki hangot.
Bemelegedés után már nem ad ki hangot, legalábbis nekem nem.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Valóban nyikorog. De engem nem zavar.
-
félisten
Szóval automata váltó. Hm!
-
Cunaja
addikt
Mindenkitől kérdezem, aki tudja a megoldást. Viszont nehogy az jöjjön, hogy vegyek GL-t.
Most felteszek egy furcsa kérdést, de ne legyen már belőle napokig tartó diszkurzus és vita.
Ugye, mivel nekem GLX lesz, aminek a nyári gumija 16" felniken van.
A téli gumi viszont 15"-os felniken lesz, mert csak akkor tudok ballonosabb gumit ( 175/65 R15 ) felrakni.
A váltóméret kalkulátor szerint, itt nincs sebesség visszajelzés változás.
Ha veszek egy 15"-os mankókereket , azt használhatom-e, a 16" guminál defektnél, mert nekem kicsit fura ez?
Ha veszek egy 16"-os mankókereket , azt használhatom-e, a 15" guminál defektnél, mert nekem kicsit fura ez?
Addig oké, ha az eslő kerék lesz defektes, akkor kicserélem a hátsóval és hátulra teszem a mankókereket, de milyet vegyek?
Vagy esetleg téli felniben is vegyek 16"-os készletet?
A Suzuki a téli szettben 15"-os méretet kínál. Persze nem azt akarom megvenni, annál azért komolyabb gumikat raknék fel.
Érdekes kérdés.
Sajnos 16"-ban, nem ballonos a gumi. A pesti utakon, jobb a komfort érzet vele.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
dethroner
veterán
válasz Cunaja #58767 üzenetére
Te jó ég! Tényleg képes lennél ennyi pénzt kiadni érte?
Elvileg azért találták ki a mankókereket, hogy helytakarékosság mellett pénzt is spóroljon a gyártó. De mivel alapból nem adják az autóhoz, így a tulajnak megvenni plusz költség, ráadásul semmivel nem olcsóbb mint egy normál felni+gumi szett.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #58768 üzenetére
Ez csak példa volt a kérdésre.
Viszont, nem kapni olcsóbban jelenleg.
A normál felni, nem fér be, hogy ne csökkentse a csomagtér méretét. Ez a baj, pedig gondoltam rá.
Jó lenne valami 16"-os négy évszakos gumi, de félek én attól. Télen, Kékestető fel -le, többször is. Nem tudom, hogy elég lenne egy jó minőségű 4 évszakos. Nyáron 35-40°C-ban, megint aggódnék.
Hiába van szuper fékem, ha a gumi miatt nem állok meg, csak hosszabb úton.
Ha ezt választanám, nem kellene agyalni a mankókerék méretén.
Viszont, akkor meg a szép polírozott felni menne tönkre télen. Se így, se úgy nem az igazi.
Inkább marad a lemezfelni télre, de akkor a kérdés megint adott.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
dethroner
veterán
válasz Cunaja #58769 üzenetére
Normál felni befér, csak ki kell pakolni hozzá a csomagtér alját. Mi több mint 2 éve úgy használjuk, a nem használt szezon egyik kereke van benne. A kerék mellett hungarocellel körbepárnázva mehet rá a csomagtértálca és nincs szintkülönbség se akkor benne. Igaz, pár centit elvesz a magasságából a csomagtartónak, de legalább igazi kerék van benne és ingyen
De ha mindenáron mankókereket akarsz, miért nem veszel kb 20 pénzért használtat? Amire kell, arra tökéletes.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Jadro
veterán
válasz Cunaja #58767 üzenetére
Én nem gondolnám túl a dolgot. A mankókerékkel rövid használati idővel érdemes tervezni, ráadásul csökkentett sebességgel. Mindkettővel el tudsz jutni egy gumishoz és nem fog nagyon érdekelni, hogy tényleg 50-el mész vagy 52-vel.
dethroner: Valóben elég drága, de sajnos pl az S-Crossban csak ezzel tudom megoldani, hogy a csomagtartóba beférjen rendesen a fedőlap alá. Normál méretnél jöhet a házibarkács, azt meg köszönöm nem kérem. Egyébként meg remélem, hogy ott fog "elhasználódni" 15 év alatt és egyszer sem kell elővennem.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
dethroner
veterán
-
Cunaja
addikt
"Egyébként meg remélem, hogy ott fog "elhasználódni" 15 év alatt és egyszer sem kell elővennem"
Így gondolom én is.dethroner: Nem úgy gondoltam én sem, hogy azzal fogok száguldozni 130-al, na meg, nem is a tengerpartra. Csak a rendőrbácsik miatt kérdeztem. Veszek egy 15"-at és kész,
Szétnézzek a használt fronton. Ha mindegy, akkor az is jó.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Jadro
veterán
válasz dethroner #58772 üzenetére
Valóban, úgy beférhet (bár konkrétan nem próbáltam) viszont ezt a kompromisszumot nem akartam megkötni. Egyrészt szépen el lehet a két szint közt rejteni a bevásárlószatyrokat pl, másrészt meg ha nehezebb dolgot kell bepakolni, akkor azt nem szeretném, hogy csak a két oldalsó sín tartsa.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
szabonagyur
félisten
válasz Cunaja #58769 üzenetére
Felninek alap esetben semmi baja nem lesz télen, nekem is így megy mivel 4 évszakos van az egyiken.
A mérettel se foglalkozz, mivel azért nem centikről beszélünk átmérőben, tehát ha váltóméret van ott nincs gond arra a pár km-re, főleg mivel mankókerék.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
aattilaa80
újonc
Sziasztok. Nemtudom mi idegesíti itt az automata s-cross tulajokat..féknyikorgás induláskor? Fém a fémen, persze hogy feszülnek a dolgok. Ilyenekkel nem kell foglalkozni. Ez természetes. Engem jobban idegesít , hogy a biztonságiöv figyelmeztető nem kapcsol ki. Hiába veszem ki a pipát a menüben.. 🤔
-
-
aattilaa80
újonc
válasz szabonagyur #58616 üzenetére
A tanksapkafedél nyitással én sem vagyok megelégedve... (s-cross2022)
-
szabonagyur
félisten
válasz aattilaa80 #58778 üzenetére
Akkor legalább nem vagyok egyedül. Másik autómnál is hasonló karral, bentről nyílik, de ott meghúzom és ha bármi útjában lenne az ajtónak arrébb lökné kb.
Ez meg bezzeg olyan ciki néha, hogy vissza kell ülnöm és kinyitni újra.
Ez is legújabb scross.
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
beef
őstag
válasz aattilaa80 #58776 üzenetére
Nem kell 15km/h óránál gyorsabban menni öv nélkül és akkor nem fog bekapcsolni
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #58777 üzenetére
99270-62R20-000 2WD (15X4T) T135/70R15. A linket találta, a cikkszám alapján.
99270-62R30-000 4WD (17X4T) T125/70D17
Ennyit tudtam segíteni.
+ a beépítő keret. Itt nem lóg ki semmi és nem is vesz el semmit a méretből.
Beszéltem több üzlettel, az olcsóbb verzió kifogyott mindenhol.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
hemaka
nagyúr
válasz szabonagyur #58779 üzenetére
Ha olyan mint a swifté, akkor belül van egy fém lapka az feszíti kifelé amikor be van csukva, az kicsit hajlítani kell, aztán jobban kilöki, magic.
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #58777 üzenetére
Ezt is mindegy honnan rendeli az ember, egy két ezres eltérés van csak.
A szerviz 30-ért rakja fel. Szerintem én is simán felraknám, csak legyen.
Ez is hiánycikk.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #58779 üzenetére
A Cityben van ilyen? A Jazz-nél kézzel kell kihajtani, zárni meg egy benyúló retesz zárja a többi ajtóval együtt a központi által.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #58786 üzenetére
Hmm… Újabb különbség.
-
Chereiose
addikt
S-Crossra gariban történt ma egy teleszkóp csere a csomagtér ajtónál (mindkettő, fejünkre esett az ajtó már olyan állapotban volt), 1.5 éves, szalonban azt mondták, hogy elég gyakori probléma, azért ez is kemény így 1-2 éves autónál.
Másik problémánk, hogy az első számúnak használt kulcsnál ha járó motornál kinyitják az anyós oldali ajtot pl, folyamat csipog, hogy key fob not detected. Elemet cseréltek benne, nem oldotta meg és nem is tudja a szerviz sem a megoldást. Pótkulccsal nem csinálja. Ez is vajon mi a fene lehet? Frekvencia zavart is mondtak, de nem igaz, hogy garis autó és nem tudja a márkaszerviz a megoldást.
-
hemaka
nagyúr
válasz szabonagyur #58784 üzenetére
Nekem olyan volt, megvettem a verdat, bealltam nagy vaganyba a kutra, azt konkretan nem nyilt ki az ajto, ott kellett buveszkednem. Asszony huzta a kart es meg egy ilyen gumi palcika vagy mi volt az, na azzal kikotortam az ajtot. Aztan nezegettem azt a csodat, lattam azt a lemez darabot, hogy az lehet a ludas, idegbol meghajlitottam, azota is jo. 😂
-
félisten
No urak. Én szeretek minden elé menni, ezt az autó átvételekor is tetten érhető volt, igazából kevés meglepetés ért. Főleg az automata váltó ügyében kerestem fel olyanokat akiknek van. Szűk 300km után (lassan már indulunk is tovább vele) elég sok mindenre rájöttem. Mondjuk vásárlás előtt kellett volna vele ennyi km és talán, mondom talán, nem ezt választom. Mert hát olyan kettős érzés van bennem ezzel kapcsolatban.
Egy csodás szerkezet ez fix, szögezzük le.
Minél több km-t megyek vele, annal jobban érzem, hogy az a fél citromos váltó nagyon ritkán van egy az egyben fizikailag kapcsolatban a motor kihajtás és a hogy is mondjam kerekek között, amit hiányolok, néha, de múlni fog. Ez egy kva kényelmes dolog, nagypapáknak is. Mint valami hajó néha. Jöttem haza adaptívval, pályán amint tudott úgy odalépett, úgy hogy asszony szólt rám, ne nyomjam ennyire mert új. Mondom neki, ez nem én vagyok.
Országúton is nagyon jó, élhető. Ott is odalép ha van lehetősége. Egyedül a legközelebbi követési távolságot tartom még mindig soknak ami előtt vagy után, - attól függően, hogy valaki fékez előttem, vagy megindul -.
Maximálisan kíméli a motort ha azt hisszük van bejáratási fázis.
Lehet neki taposni, pár másodperc után leejti a fordulatot, nem ebben fog szétesni a motor, hogy pár másodpercig belenyal a 3-4-5000 rpm-be.
Hegyre fel minimális gázzal igen lent tartja a fordulatot, ami nem szerencsés sztem, de gázra ezen lehet változtatni, ezt a lakó pihenő kresz szabályai bánják csak. Az emlegetett Nagyon meredek részén állóról úgy indul el, mintha vízszintes lenne az út. (!!!) Viszont vannak szituk ahol meg sem mozdul, csak gázra. Pl itthon kézifék nélkül állok és egy kisebb fán megyek át. Mivel e mögött itt a motorom és az scross 10cm hosszabb mint a vitara így nagyon lassan mentem hátra, mert már nagyon pittyegett. Szóval a fának neki feszült de nem ment át rajta csak gázra, de ez sem mindig igaz, még nem tudom mikor miért. Fix h nézi az autó a dőlést is, mert meredek részen inkább pörög de nem vált fel, simán lehet, hogy több dolog miatt is lehet más a viselkedése az adott szituációban.
Sokat kérdeztem embereket hogy mi hogyan viselkedik menet közben. D-ben a polöccintés röviden csak előzni jó, egy vissza és oda lép, előz, vagy csak oda lép, mert hát elgondolkodik, de igazából én ezt szeretem benne, aztán felbőg és "megy".
Allgrip, meg autómat, meg súly, de ezzel is lehet előzni a szüttyögőket, pozitív érzés odalépni neki.
A fogyi 6.7L szűk 300km-re. Ebben volt minden. Szó szerint. Hegy fel le oda vissza viselkedés miatt, pálya 120-160 között, országút, dugó, sima krúzolás 80 körül Szilvásvárad körül. Alapvetően kímélem a motort is, de nem hiszem, hogy később nagyon máshogy fogom vezetni, ahogy most viselkedik, az jó.
2* akartam kuplungolni eddig, hát azt kerülni kell.
Manuális módot sztem soha nem fogom használni. Mondjuk Lillafüred körül el tudom képzelni, ha értitek mire gondolok.
Nagy kaszni dőlt ide, dől oda, de megy azért automatával is.A visszatöltés / merítés: [kép]
10 percen belül képes vagyok 1-re meríteni, vagy maxra tölteni. Átlagos 3-4 pálcikán van. Ennek is érdekes a működése, ki van találva.
Erről jut eszembe, lejtő vs. Automata. Hát üresben gurul lefelé, csak 30 táján ha előtte oda lépek lefelé, tölt vissza, mert sebességbe marad. Ez van.
Estig bekerült a nagyfesz nyest riasztó, kormányvédő, ma talán a dual kamera stb. Mankókerék kell még, sajnos a vitarában maradt be van szorulva, vennem kell másikat.[ Szerkesztve ]
-
Janusz001
őstag
Még januárban én sem akartam automatát, csak 4wd kellett, aztán sürgős lett a kocsi, bevállaltam, a legjobb döntés volt, nagyon megszerettem, adaptív tempomattal meg egy álom.
Régi scross pár nap alatt elment, 2019/11 2wd,manual,gl+, 17000km, 5.800.000 -ért. -
félisten
Egyre érdekesebb ez a fogyasztás dolog. Mért valamit, én tankoltam és decire pontosan annyi Volt. Azért nem vártam meg még kiürül a tank, mert annyira keveset mért. 300km-re 6.59l valós fogyi lett. Ez elsőre is komoly mértékben kisebb mint a manuális Allgrip vitara esetén és ez mellé én úgy közlekedek, ahogy szoktam. Ez vagy csoda vagy valahol lesz egy munus sok sok km után.
-
aattilaa80
újonc
válasz szabonagyur #58779 üzenetére
Kicsit megfeszegettem a lemezt , ami kifeszíti a fedelet. Most jobb lett. Elég bóvli megoldás. De persze könnyen javítható.
-
hemaka
nagyúr
válasz aattilaa80 #58799 üzenetére
Ez nem bug, feature. A suzukisok még hagyják, hogy szerelgess kicsit, ne legyen túl steril az autózás öröme.