- PlayStation 1 / 2
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- PlayStation 5
- Bestbuy játékok
- EAFC 24
- No Rest for the Wicked - Megkaptuk a korai kiadás gépigényét
- Children of the Sun teszt
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- World of Tanks - MMO
- War Thunder - MMO Combat Game
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jadro
veterán
válasz szabonagyur #58900 üzenetére
Nem tapasztalatot osztottam meg, én tök egyenes környéken lakom. Csak beugrott, hogy mondta a kereskedésben az ember.
Egyébként érdekes, hogy a start/stop rendszer sem működik elvileg amíg hideg a motor. Azt viszont nem értem, hogy mi számít hidegnek. Van hogy az utca végén már leáll a motor amikor megállok kikanyarodásnál. Pedig 500 méter alatt tuti nem melegszik be üzemmelegre.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
szabonagyur
félisten
Én is, de tudod is jól melyik város, itt aztán a domb is csoda
Start stop megy, akkor nem megy ahogy néztem ha túl alacsony 48V, meg induláskor egyből nem áll meg, tehát kiállok a garázsból, várom bezárja magát, állok a féken és kiírja nem elérhető még.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
burgatshow
veterán
Tobben vagytok rajta a teman azert nem valaszolok kulon.
Visszatoltes
Van amikor nem tolt vissza azonnal: legyen hideg az akku csomag vagy kell a komfort elektronikanak. Elofordul. az is lehet, hogy a start stop nem engedi. Kb. tonna parameter van ami tilthatja aktualisan.Motorfek mindig van, ugye az ISG-t attol fuggoen kapcsolja a hajtasra ha kell es lehet tolteni. Bar automanal nem annyira erezheto a motorfek mint egy kezi valtosnal de van, az ISG csak plusz terheles. Egyebkent tiszta motorfek mellett erezheto mikor kapcsolja ra pluszban az ISG-t (visszajelzotol fuggetlen, mert nekem pl. ki van kapcsolva).
Parkolas
a kezifek alapvetoen azert kene, hogy megelozze a P fokozatot (ahogy egyebkent a konyve is mondja), hogy amikor leszallsz az uzemi fekrol, akkor a holtjatekok miatt a kocsi sulya ne a valtora nehezedjen. Ezert irja is a konyv, hogy a P-bol valo kivetel nehezebb lehet, ha “befeszul”.Az N tiltas meg alapvetoen a hulyek ellen van, hogy ne legyen perelheto a gyarto (Amerika). Nem gondolnam, hogy erdemben (mukodesben) gond lenne, de az biztos, hogy peldaul a valto reteszelese csak P-ben valosul meg, mint ahogy peldaul az elektromos kormanyzar sem zar, ha nincs P-ben (ha jol emlekszem).
[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
válasz burgatshow #58903 üzenetére
N tiltas: mas markaknal amit emlitettek, de pl. az altalam vezetett VW Passat se engedett semmit, csak P-ben.
-
Gyöször
senior tag
válasz burgatshow #58903 üzenetére
Ha állsz a féken és ültök 5en a kocsiban ráhúzod a kézit és kiszáll mindenki akkor a hátulja megemelkedik az első kerék hátragurul. Ennek szerintem nem örül a lereteszelt váltó. De én manuális vagyok, nem ismerem a mikéntjét.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
félisten
válasz burgatshow #58903 üzenetére
Visszatöltéshez: Így van, nem mindig tölt vissza akkor sem ha azt hiszed fog. És valóban a motorfék visszatöltés közben erősebb mint nélküle, ha elengedi, azt érezni.
Parkolás: Nálam N-ben fog otthon állni. Nagyon egyszerű miért. Ha P-ben marad miután a fán áttolattam, akkor nem tud (nem feltétlenül tud) ránehezedni a fára és a befeszülés miatt kellene a kézifék. N-el meg rá tud nehezedni a fák, kézifék nem kell és ugyan úgy tud indulni majd D-ben.
Egyébként sztem az automata alatt a fék brutálisan fogyni fog. Eleve dugóban ha nem adaptívval megyek akkor fogni kell a kúszást. Illetve ha meg kell állni állóra, akkor igen határozottan kell taposni, de már a valakire rálassítás is több fékerőt kíván mint a manuálisnál. És ez mellé jön meg a kisebb mértékű "motorfék". Ha vitara nálam: 18000-el vettem, 39650-nél vállas volt az első tárcsa, hátul nulla kopás. Ebből kiindulva, valahol 20000 km felett már lesz valami váll.
Más: kíváncsi leszek hogyan viselkedik az automata és a csúszós út. Nekem teljesen normális volt hogy felfelé az eléje megkapart és belépett a hátulja, összes/ télen meg aztán végképp. Vagy mondjuk snow, lock módban miként szerpel az automatával. Sztem elviszem majd egy semleges helyre télen aztán hagy szóljon.
Olvasva a munualt én úgy látom az automata sokkal sokkal problémásabb HA nem úgy alakulnak a dolgok mint a normál használat hozza. Pl lemerül az akku, karambol miatt D-ben marad és leállt a motor, vontás, helyváltoztás nem járó motorral.
Pl Tegnap már bele szaladtam ebben. Járó motor nélkül ez helyet nem nagyon változathat még N-ben sem. Én meg az vagyok aki nem indította be azért, hogy odébb állják csak azért, hogy a bizti táblához hozzá férjek (kamera direkt táp). Majd legközelebb, már eleve nem állok be a beállóra.
DE alapvetően jó ez az automata.[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
válasz Kolondrum #58906 üzenetére
Fék.
Ezért nem tudok bármilyen óvatosan is megállni a végén mindig van bólintás. Meg pirosra rágurulás esetén az istenért nem tudom kiszámítani honnan csak ráguruljak a vissza váltogatás miatt. De ha már gyorsan fog kopni nem tudom mennyire érinti a garanciát ha nem gyári fékbetét kerülne be és nem a szakszerviz cseréli. Hátha van olyan betét amivel nem nyekeregne. -
félisten
Halott dolog a manuális mód lejtőn nálam. 1-esbe 2000 felett bőg, 2-esbe meg alig 1000-et forog és kb ugyan úgy nem fékezi 1-be meg 2-be sem úgy, hogy ne kéne rá rá fékezni. Na mindegy.
Felfelé meg a turbó üzemel és járathatom mire visszahűl.
[ Szerkesztve ]
-
Bossi
őstag
-
dobolan
senior tag
válasz bigdigit #58911 üzenetére
Talán csak egyszer tapasztaltam "bólintást", mikor gyorsításkor hirtelen átraktam auto módból sportba. Gondolom visszarántotta a váltót 2 fokozattal vagy nem tudom.
Dugóban annyi a dolgod, hogy nyomod a féket, ha gurulni kell, felengeded. Nem értem mi értelme az üres fokozatba pakolgatásnak. -
Moleman
addikt
-
bigdigit
addikt
válasz dobolan #58913 üzenetére
Nem gyorsításról hanem megállásról volt szó. Lehet neked fel se tűnik mert eleve sportosan vezetsz. Lámpa zöld kilő pirosra meg satu. Na én a spórolós rágurulós vagyok. Swifttel észre se lehetett venni a pillanatot mikor teljesen megállt az autó. Ha kilököm N-be ezzel is lehetséges.
-
Moleman
addikt
válasz bigdigit #58916 üzenetére
Automatával is meg lehet szépen állni, ugyanúgy fel kell puhítani a végén a fékpedált, csak nem teljesen, hogy a kúszást megakadályozd. A visszaváltogatást meg majd kiismered, aztán tudsz vele tervezni.
Én is rágurulós vagyok, ha nagyon messze van a cél és nem tartok fel senkit, akkor üresben gurulok, de ha közel van a cél és jobban kell lassulni, manuálissal is visszaváltogatok, hogy kevésbé kopjon a fék. -
dobolan
senior tag
válasz bigdigit #58916 üzenetére
Nem nevezném magam sportos vezetőnek. Ez előtt nekem is csak manuális váltós autóim voltak, kiraktam üresbe, és gurult, a végén ha fékeznem kellett, tudtam én azt finoman is végezni, nem satu.
Most az automatával annyi változott, hogy gázról leveszem a lábam, és megy a motorfék, ha a végén fékeznem kell, akkor sem satu, hogy bebólitson. Csak lazán. Mikor megállt, meg taposni kell tovább, ez ilyen. Ha dugóban csorogsz, meg sokszor a kúszó sebesség elegendő. -
Cunaja
addikt
Mindenkinek!
Jól döntöttem, hogy nem automatát rendeltem. Nekem amit itt leírtok, az mind fárasztó manőverezésnek számítana. Kúszok, mozgok és állok. Ja és bólintok.
A finom megállást szeretem. Meg is bolondulnék naponta a Hungárián és a Könyvesen. Inkább kuplungolok és lehelet finoman állok meg.
Nagyon jó az automata, ha rendben megy minden. Kényelmi dolog, de nem nekem. A beteg lábam nem bírná, a folyamatos fék taposást.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
dobolan
senior tag
válasz Cunaja #58924 üzenetére
Azt azért vágod remélem, hogy ez itt durván el van túlozva. Kb. dodgem mód az automata váltó, sokkal kényelmesebb és kímélőbb, mint a manuális. Városban. Amíg nem próbálod, nem fogod megtudni. A fék "taposás" meg annyi, hogy rajta hagyod a lábad a pedálon, míg állsz a lámpánál.
-
Cunaja
addikt
válasz dobolan #58925 üzenetére
Persze, hogy vágom. A taposást is képletesen írtam. Viszont nekem a térdem van elkopva és minden egyes normál testhelyzet ( rendesen tartott láb, 90°) megváltás.
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kolondrum #58921 üzenetére
+1
BP-en autózva kezd idegesítő lenni hogy percenként kétszer rakom végig az első 4 fokozatot... ha erre vágynék árúterítő kamiont vezetnék, abban lehet gépészkedni. A cégesem ugye automata, hát nagyban javítja a felhasználói élményt, főleg ha van dugóban araszolós/követőtempomat feature... Elindul a sor, akkor a technika leköveti, megáll a sor, megáll a kocsi is, hozzá sem érek semmihez, csak a kormányon kell tartani a kezemet.Én elhiszem hogy valakinek ez nyűg, de személy szerint ennyi év (és km) BP-i autózás után én sem vennék újra manuális autót, majd bólogatnak az utasok vagy lehet buszozni is. (azon meg én bólogatok, főleg ahogyan mostanság vezetnek a BKK sofőrök)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Jadro
veterán
válasz Cunaja #58926 üzenetére
Manuális esetben két pedált kell nyomogatni egyidejűleg folyamatosan amikor araszolsz. Mindkét lábad igénybeveszi. Az miért kímélőbb, mint ha csak az egyik lábadat kell használni?
Világ életemben manuális autóim voltak, szeretek váltani nincs vele problémám. Nálunk az automata asszony miatt jött, de szerintem sokkal kényelmesebb a közlekedés városban. Persze ebben azért benne van az is, hogy újabb technika van a hátsóm alatt, de a prímet egyértelműen a váltó viszi.
Ráadásul a féket kb semennyire nem kell taposni, tényleg finom kezeléssel is teljesen jól működik. Mondjuk én nem gáz-fék tpusú vezető vagyok, a manuálisnál is használtam sokszor a motorféket.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
Cunaja
addikt
Megint félre vagyok értve, Egy szóval nem írtam, hogy a manuális jobb. Sőt, rosszabb, mert több pedál van, többet kell váltani is. Viszont nekem nem jön be. Mentem Swift automatávql és nekem nem nyerte meg a tetszésemet. A taposást is megváltoztatom, fékpedálon való lábtartásnak. Persze, lehet ha S-Crosst próbáltam volna ki, akkor nem írnám amit írok. Szerintem abban azért sokkal jobb az automata comfort érzet.
[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Jadro
veterán
válasz Cunaja #58929 üzenetére
Nem hitvitát akartam indítani, nem azt akartam kihozni én sem, hogy egyik jobb vagy a másik. Csak mivel említetted hogy fájós a lábad, jeleztem hogy manuális esetben bizony többet kell használni ergo az automata ebből a szempontból kímélőbb.
Automata fronton meg nem is okoskodok, az S-Cross az első. Még csak nem is vezettem előtte egy automata váltós autót sem. Nem vagyok mérvadó.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
tboldi
nagyúr
válasz KubanitoS #58931 üzenetére
Mondjuk nekem a gyógytornász mondta, hogy jó a kuplungolás, legalább azzal is tornáztatom a bal lábam*, ennek megfelelően mankózva is manuális autóval jártam rehabra.
*Ha valaki még nem ismerné a történetet, önhibámon kívüli motorbaleset, nyílt combcsont és nyílt bokatörés.
-
yaneez
csendes tag
válasz Kolondrum #58933 üzenetére
Furi lesz holnaptól kímélő üzemmódban autózni egy ideig és "küzdeni" a friss karcos manuális váltóval. Megmutatom majd neki a Bükköt azért hogy legyen változatos fordulatszám meg sűrűn kelljen kapcsolgatni...
Meg mi is kirándulunk és eszünk egy jót valahol.[ Szerkesztve ]
-
yaneez
csendes tag
válasz Kolondrum #58937 üzenetére
Kell is, nehogy ellustuljon, de azért módjával. Elvileg ezeket már nem kell bejáratni, de meghálálja ha nem tolod ki a szemét egyből. Nem hiába írja a manual azt amit.
eami
Nos ugye Lillafüred adja magát, ott van több étterem is (rákereshetsz), talán a Tókert nekem a legszimpatikusabb. Onnan rálátsz a tóra + sok zöld és kóborolhattok a Palota szálló környékén is, ugye ott a vízesés, barlang, meg kisvasút stb és a kaja is rendben van. Ha szeretitek a halat kicsit feljebb ott van a pisztráng telep. Frissen fogják ki és sütik a halat, isteni. Nagy kedvenc még Bánkúton a Fehér Sas Panzió, ott mindig jókat ettünk. Az út egy részét is felújították már, de még mindig vannak rázós részek. A titkos favorit az a Jávorkúti Étterem és Panzió. Nagyon olcsó és amíg oda eljutsz az nagyon hangulatos. Bár az út minősége az hagy némi kívánnivalót maga után.
És akkor ott van még Szilvásvárad...
Nem feltétlenűl kell barangolnod a zöldben egyik helyen sem ha nem szeretnél. Autót lerakod a parkolóban és beülsz kajálni.[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Haveromnak vettünk egy 2004-es Ignist. M13A motor, hozzá tartozó ismert váltóval.
Na most a váltó teljesen szépen működik, mindaddig, amíg be nem tolod 5-ösbe, mert ott elkezd ilyen régi Ikarus-os hangot hallatni, kvázi mint egy kompresszor. Ahogy melegszik be, úgy a hangerő csökken, de a jelenség megmarad. Váltóolajat cseréltünk, a hiba maradt. Minden más tekintetben a váltó teszi a dolgát.
Megkérdezett egy szerelőt a srác, az telefonban megszakértette, hogy ez váltócsere, rá sem nézett, meg sem hallgatta, így nem igazán bíznám rá a vasat a helyében.
Nézegette a bontott váltókat, nem egy nagy összeg, de ugye ki tudja nem-e ugyanilyen szar az is.
Ez a klasszik nyelestengely csapágy hiba vagy valami teljesen más állhat a háttérben?Hátha valamelyikőtök már futott bele ebbe.
Köszönöm a segítséget!
Üdv, Balázs
-
tboldi
nagyúr
válasz gooool #58943 üzenetére
Nyelestengelycsapágy bármelyik fokozatban és üresben is hallatszódik, és csak felengedett kuplunggal.
Amúgy keressétek fel a Suzuminn-t!
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Megbukott az N nálam a beállón. Nem veszi le a gyújtást.... Csak P-ből leállítva.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz gooool #58943 üzenetére
Első körben érdemes lenne egy specialistát meglátogatni, mert előfordulhat hogy csak annak az egy fogaskeréknek a csapágya gatya, de ezt megbontás nélkül még a magasságos Atyaúristen sem mondja meg neked füllre. Vannak olyan cégek akik váltófelújításra specializálódtak, szétszedik, kicserélik ami vacak és újra összerakják. Elhiszem hogy cseréltetek olajat benne, de lehet hogy ti voltatok az elsők az elmúlt lassan 2 évtizedben (egy csere olajscsere nem pótolja az elmúlt 18 év elmulasztott karbantartásait...), szóval a kenés nem létéből fakadó kopás is elindít irreverzibilis folyamatokat egy váltóban.
Nem bontott váltó a megoldás, hanem egy jó szakember aki nem az elsőt szedi szét...
Amennyiben igazam van még pár ezer km és elkezdi a többi fokozatban is ugyanezt a hangot. Hogy klasszikust idézzek: "van aki váltóolajat cserél 60ezrenként és van aki váltót 150ezrenként...""...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Okos Otthon / Smart Home
- Projektor topic
- Politika
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Androidos tablet topic
- ZIDOO médialejátszók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PlayStation 1 / 2
- További aktív témák...
- Xiaomi Smart Humidifier 2 (BHR6026EU) 4.5 literes okos párásító
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!