Új hozzászólás Aktív témák
-
pjen
félisten
Csak úgy.Ma vizsgázott az 1,3 swift em,10év-100000km,csont nélkül.Eddig a kötelezőkön kivül csakegy hátsó ajtó zár lett cserélve az is gariba+ 1 éve aku.A lengéscsillapítók elől:70-73%,hátul:60-63%.Ha még 10 évet elmegy így elégedett leszek.
-
Motion_Blur
félisten
Nálam 10 év / 160e km alatt:
- sebesség jeladó (10K-s tétel)
- JE, BE szilentek, de ezt a gyáritól elérő ET-s felnikre és a 195-ös gumikra írom (szélesebb nyomtáv)Féktárcsa még a gyári, 1x lettek cserélve fékbetétek. Motorféket részesítem előnyben
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
domojko
senior tag
Az igen. Grat hozzá. Csak autópályán ment az a kocsi? Az enyémet tavaly tavasszal vittem el futómű állapotfelmérésre. Most lesz márciusban 10 éves 135k km. Cserélni kellett első toronycsapágyakat szilenteket, lengőkarokat. Rázópadon is volt. A bal hátsó gátló a legrosszabb 21%, de a legjobb is valami 38%. Hátsó fékpofákat is kellett cserélni. Elöl tárcsát+ betéteket Szóval van mit tenni vele. Március végén viszem vizsgára addigra a gátlókat is ki kell cserélnem. Gondolom tavaly tavasz óta nem javult az állapota.
Motion_Blur: Az új lámpákkal nem raksz fel képet?
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
Megnéztem hahun az autóm árfolyamát és meglepődve láttam hogy 1 milla alatt szinte nincs is autó, az átlagár olyan 1,1-1,2 milla
6 éve vettem az autót 1,4-ért
Vajon csak ezek a típusok mentek fel az elmúlt 1-2 évben, vagy minden használt autó drágább lett
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Doze
aktív tag
válasz Motion_Blur #23105 üzenetére
Fiatalabb, közvetlen válság előtti verdák mentek fel piszkosul. Tehát ez a 6-7-8 éves kategória. Nem csak suzuki, de más autóra is igaz. Hogy úgy mondjam nem csökken az áruk, hiába nagyobb a futás/kor, tartják nagyjából az árukat.
Aki most vesz új autót közel sem kell azzal számolnia hogy 4-5 év múlva alig fog valamit érni az autója, vagy mint amit régen mondogattak "kitolod az autót a szalonból és 1 millát vesztettél"- most simán visszahozza ezt.
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
Köszi, ezt jó tudni
fagyálló témában találtam egy régebbi postot, megoldást erre azóta se olvastam:
"Ma vettem észre-olajcserénél-, hogy nincsen kellő mennyiségű fagyálló folyadékom.Sőt éppenhogy nem volt üres a tartály.
Gyorsan bementem az első boltba-norauto- ahol mondtam newswift (2010) fagyálló kellene- válasz itt van az új XY típus direkt ALU hoz tömény- ezt öntsem rá.
Igen ám de nekem méregzöld a fagyállóm és régi emlékeim szerint nem sazbad keverni a fajtákat-színeket.
Mondom, hogy nekem zöld kellene-mire abból csak NEM alu motorokhoz van fagyálló.Mikor mondom , hogy sztem nem szabad keverni a színeket sem, mert különböző összetevőkre utal/hat akkor Ő is azt mondta, hogy így tudja, de nekik csak rózsaszín van.
Mivel nem akarom cserélni az egész rendeszert, csak jövőre, így most nem tudom mit tegyek/tehetek bele??? Máshol is csak direkt ALU hoz csak rózsaszínbe volt.
Rokony autójában(WR+) is gyárilag zöld van...Milyen gyárilag a hűtőfolyadék ami benne van (szín/milyen márka)?Csak ALU-s fagyálló jó?Mit önthetek rá?Szín tényleg számít(keverés)?"
Aki cseréltette, vagy cserélte már a gyárit, az milyen színűt rakatott bele?
Nekem most nincs időm elvinni az autót és lecseréltetni (ott kéne hagyni hogy lehűljön a motor), de mivel minimumon van, kéne rá önteni egy kicsit.[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Doze
aktív tag
válasz Motion_Blur #23107 üzenetére
Nem nem jó. A "Piros" kell, pl: [link]
Igazából a szín nem határoz semmit, de általában a kék/zöld nem jó, neked "alubarát" kell, ugyanis az előbbi oxidálja az alut. Ha veszel koncentrátumot, 50-50-ben összekevered, és már rakhatod is bele a verdába.
Egyébként ezeket szokás G12-nek is nevezni
-
Jamby18
senior tag
10W40 olaj nagyon híg egy ezres 98' motorba?
Vettem egy swiftet, minden okés volt vele eddig, de ahogy beinditom, dől a kipufogóból a füst ami tudom nem baj (hideg is van, dús benzin) de nagyon furcsa illata van, elsőnek arra gondoltam eszi az olajat, most cseréltük a fenti bárdira az olajat. Szerelésben jártas haverom szerint a benzinnek van ilyen illata. Nézegettem a nívót, de nem reális, mert felső vonalig töltöttem, aztán ugye beindítottuk, meg az új olajszűrő is felszívott belőle. Jól húz amúgy erőbe nem vettem észre semmit. Télre híg lenne neki ez az olaj? Napokban persze még majd nézegetem az olaj szintet. De mondom nagyon büdös, mint valami higító szag. Jah és semmi rossz benzin. Mol 95ös[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #23114 üzenetére
jó a 10w40, csak nem a legjobb...
de neki még az is vastag.
ergo eszi az olajat, ezért belenyomná a 15w40-et, hátha nem fogja. -
bajnokpityu
félisten
válasz Jamby18 #23112 üzenetére
nem egészen értelek. az olajfogyás oka a kopás, illetve a tervezett illesztési hézag.
Csomó olyan típus van, amiknél teljesen normális dolog a az 1l/1000km olajfogyás.Aminél meg nem tervezett, ott kopás az ok. DE ezért növelni a viszkozitást, mint a gyári előírás, az szimpla hülyeség. Az olaj nem csak a hengerfalon van, csomó más helyen is, aminek meg kell hidegen is a kenés.
Tehát összefoglalva, nagyon eltérni a gyári ajánlott olajtól nem szabad, mert még hamarabb kopik.
Tehát, ha pl egy 150ezret futott olajnál lecseréled az 5w30at 5w40-re azzal nincs gond, de pl egy 10w40et üzemszerűen már nem kéne használni.szerintem.
egyébként minden motornál fogy az olaj. ez egy ilyen működés. csak a fiatal szorosan illesztett tipusnál magas fordulatot elkerülve ez nem észrevehető.
akkor inkább válts másik, gyári előírást betartó olajtípusra. simán lehet, h azonos viszkozitás mellett a másik tipust meg nem fogja zabálni, csak csipegetni.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Kornel
veterán
válasz bajnokpityu #23117 üzenetére
+1
-
Thome
addikt
válasz Motion_Blur #23119 üzenetére
A te helyedben én nekem adnám.
Nagyon csini lett!
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #23119 üzenetére
Igy nezett ki a 2008-as 1.3-asom is
-
Harkovz
aktív tag
válasz Motion_Blur #23119 üzenetére
Jól néz ki, és a színe is szép a kocsinak!
-
roti86
őstag
válasz Jamby18 #23110 üzenetére
Ez főként akkor jelentkezik, amikor áll pár napig az autó és nem indítod be ugye? Teljesen ok bele a 10W40. A szelepszár szimeringnél lefolyik az olaj és indításnál füstöl, amíg ki nem ég belőle.
Szóval szimering vagy rosszabb esetben dugattyú gyűrű. Többet én sem tudok a témában, bővebb infót google-el találsz.
-
tboldi
nagyúr
Apum jött haza a melóból, egyszer csak elé keveredett egy kivilágítatlan biciklis itt, és nem túl nagy sebességgel, de elütötte. Ő egyenesen jött a Fő úton, a bringás meg le akart kanyarodni balra, de ott, ahol az ezüst Peugeot áll, nem a szobor után, ahol kellene, és még csak nem is a kanyarodó sávból, hanem a szembesávból. Mire kiszállt apum az autóból, a bringás elfutott azzal az egy mondattal, hogy nincs féke...
Diagnózis: a sötétben egyelőre csak annyit látunk, hogy a motorháztető eléggé deformáltan behorpadt, a lökhárító törött, illetve a ködlámpa helyén lévő műanyag takaró is. Holnap világosban megnézzük jobban, illetve töltök fel képeket is. Szerencsére van Casco.[ Szerkesztve ]
-
Jadro
veterán
válasz bajnokpityu #23117 üzenetére
1L/1000km??? Jesszus. Az Ignisemben jellemzően egy decit sem kell utántölteni két olajcsere között. Mennyit spórolok...
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
dnelb
veterán
Szerintetek a super swift 1600at le lehet papíroztatni közútra? Ma vagy 1 ilyet láttam parkolni, vagy valaki nagyon jól megcsinált egy 3 ajtósat Ugyanilyen felnik voltak, ugyanez a brutál szélesítés, szín is stimmelt.. Sajna siettem és nem tudtam fényképezni, meg este is volt már
-
domojko
senior tag
válasz Motion_Blur #23119 üzenetére
Klasszisokkal jobbak ezek a lámpák mint az első szériás. Szerintem marha sokat dob a verdán.
-
akos3
addikt
Sziasztok. Ez a felni jo lehet swift 2005-re?[link]
http://racing-bazar.hu/(gyári%20felni)_alufelni/R14_4x100_et45_agy54/elado_14_es_gyari_suzuki_alufelnik_4x100[ Szerkesztve ]
-
Jamby18
senior tag
válasz bajnokpityu #23117 üzenetére
Mint ahogy fentebb is írtam, most vettem az autót, és egyből le is cseréltük az olajat, olajszűrőt, benzinszűrőt, rotort, elosztófedelet. Gyertyát is vettünk, azt még viszont nem cseréltük le. Bárdi 10w40et tettünk bele. Beindításnál igaz fehér a kipufogófüst, de nagyon égett szagot áraszt, ezért van bennem az aggodalom. Így hogy hideg van nagy is az alapjárat, meg észrevettem, hogy ha adok egy kis gázt akkor ott marad az alapjárat egy ideig ameddig pörgettem, ez kb 2-3ezres fordulat (nincs fordulatszámmérő, csak saccolom) aztán kell egy kis idő mire visszaesik normálra. Meg miután bemelegedett fel le mozog az alapjárat lámpánál.. Tudom ez megint relatív amit korábban olvasgattam itt, hogy alapj. motor tisztítás, szonda hiba ami lehet. Csak, hogy ilyen hideg van nehezebb elindulni hiba keresésbe mint nyáron hogy nem hideget szív.... Szóval most tanácstalan vagyok, megnéztük a kipufogót, kormos csak szerencsére és a hűtővíz se fogyik.
[ Szerkesztve ]
-
karlkani
aktív tag
válasz Jamby18 #23139 üzenetére
Nálam ilyen akkor fordult elő, mikor le lett kötve az akkumulátor. Sajnos ilyenkor újra kell "tanulnia" a motorvezérlőnek az alapjáratot. Ez általában náhány nap alatt szokott megtörténni (nálam legalábbis).
Sajnos ebben a hidegben első indításra kicsit nehezebben tekeraz önindító, így ma kölcsönkértem rokonoktól egy akkumulátort, majd gyorsan kicseréltem. Ezzel is teker néhány másodpercig mire beindul, de sokkal jobban, mint a sajátjával, így esélyes, hogy lassan cserélnem kell. Lényeg, csere után elmentem bevásárolni, fordulatszám megálláskor persze 1500+, majd visszaeseik. Hazaérve visszatettem a saját akkumulátort. Ekkor ugye a motor üzemmmeleg volt. Járattam alapjáraton 2-3 percig (gázadás nélkül), majd ráadott tompítottal szintén. Ez elég is volt, megtanulta, szóval egy próbát megér.
-
a_tesz
Korrektor
válasz Kornel #23135 üzenetére
Tavaly voltam a GTi-sek által szervezetten, ott is volt mindenféle vas, az nagyon jó kis nap volt, az ezer fok ellenére. Azóta van pályázásra jobban alkalmas gumi a kisautóra, úgyhogy most még jobban várom
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
HUNPSP
aktív tag
Bal hátsó külső kilincsem ma kipattant a régi (2001) Swift-ben. Ez javítható, vagy csak cserével működik? Nem volt időm nézegetni, egyik pillanatban sőt egész nap tökéletesen működött (meg már jó ideje...), de amint bezártam az ajtókat, és megnéztem hogy nyitva maradtak-e, akkor kb. a kezemben maradt a műanyag nyitó rész. Olyan mintha a rugó kipattant volna. Nem tűnik komolynak a dolog, 2800 a premium utángyártott Suzuminnben, de ha orvosolható házilag az jobb lenne. :-)
Köszönöm a segítséget előre is!
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=HUNPSP @@ https://prohardver.hu/tema/kivel_erdemes_uzletelni_topic_3/keres.php?stext=HUNPSP&submit= @@ https://prohardver.hu/tema/kivel_erdemes_uzletelni_topic_4/keres.php?stext=HUNPSP&submit=
-
Tothgera30
Ármester
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Kornel
veterán
válasz Tothgera30 #23144 üzenetére
imádom azt a kis morgást, amikor megindul
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #23124 üzenetére
Szerencsére nem sérült meg más. Az a műanyag takaró sem, a lökhárítóról törtek le a tartófülek. A motorháztetőnek is csak a legfelső rétege deformálódott, alulról nem látszik semmi. Igazából menthető lenne minden, de apum ragaszkodik az elemek gyári újra való cseréléséhez, ha már van casco. A Suzuminn árai alapján olyan 160-170k-re saccolnám a végét.
Képeket nem csináltam még, a garázsban nem látszik jól, kint meg esik a hó.
-
anonymus89
addikt
Üdv!
Ha venni szeretnétek izzót akár Night Breakert akár Megalight Ultra 120%-ot vagy mást akkor most vilagitas.eu-nál -10% a LUMENET kuponkódra majd -5% ha bankkártyával fizettek előre lejön. Viszont ha 6000-es teljes végösszeget nem éri el akkor kb. szállítással együtt +100-200,-Ft-okat kell ráfizetni.
Nem reklám akar lenni csak már sok barátomnak vettem night breaker izzót, hogy jobban lássanak. (izzó mániás vagyok)Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//