Új hozzászólás Aktív témák
-
karlkani
aktív tag
Sziasztok!
Egy 2000.12 havi, 8 szelepes Swiftet szeretnék kivillogtatni. A motortérben van a csatlakozó. Melyik két kivezetését kell összekötni? Ha ez megvan, ráadom a gyújtást és már villogja is?
Előre is köszönöm!
-
karlkani
aktív tag
-
karlkani
aktív tag
Sziasztok!
Ma kilométer spirált cseréltünk az autón (1.3 GLX, 2000.12. havi), mivel a régi "táncos" kedvében volt. Csere után mentünk egy próbakört. Rendesen mutatja a sebességet, nem táncol a mutató. A garázsba beállva vettem észre, hogy a műszerfal világítás nem működig. Szétszedtük ismét, csatlakozók lehúzása, kontakt spray, összeszerelés, de csak nem akar világítani (izzók jók, kábeleken égés, sérülés nem látható). Biztosíték jó mind. Ettől függetlenül megnéztem, a rendszámtábla világítás és a "csipogó" is működik (ezek vannak a licence biztosítékon). Ekkor vettem észre, hogy a check engine visszajelző sem világít gyújtás ráadásakor.
Várom az ötleteket, előre is köszönöm!
-
karlkani
aktív tag
válasz karlkani #21187 üzenetére
Na, csak meglett a hiba. Ismét ki lett szedve az óracsoport, a megvilágítás vezérlőhöz csatlakozó fekete vezeték zsugorcsövezve van (az előző tulajnál szakadt el gondolom), azt lebontva vettük észre, hogy elengedett a forrasztás. Gondolom a ki- beszereléskor. Összeforrasztottuk, zsugorcsövet is tettünk rá, majd összeszerelés. Világít a háttér, ahogy kiszedés előtt. A check engine is rendben van, érintkezési gondja volt csak.
Azonban cserélni szeretném idővel a háttérvilágítás izzóit, mert elég gyenge a megvilágítás. A három izzóból kettőnél forrasztva van a foglalatba, így az égőt ki sem lehet venni (áldom az előző tulajt rendesen, persze nem csak ezért...). Suzuki márkaszervizben gyárit adnának ~1800 Ft/db árért, amit biztosan nem fogok megvenni. Ennek a foglalatnak pontosan mi a neve?
-
karlkani
aktív tag
válasz roberto211 #21318 üzenetére
Az jobboldali csatlakozó kábelen egy szál van forrasztva és zsugorcsövezve. A megvilágítás izzóknál van kettő foglalatba beforrasztva az izzó, ennyi a "tákolás". A világítás meg másik óracsoporttal sem lenne erősebb, ilyen izzókkal. Ezért szeretném őket cserélni, ehhez nem ártana néhány gányolásmentes foglalat, persze nem 1800 Ft/db árért. Csak tudni kellene a pontos nevét, cikkszámát, hogy rá tudjak keresni. Gondolom 3-4000 Ft töredékéért csak kapni valahol foglalatot. Amúgy bontott óracsoportot tudok 2500 Ft + postáért.
-
karlkani
aktív tag
válasz Járókeret #22392 üzenetére
Augusztus közepén vettem a kocsit, 1.3-as, 8 szelepes. Napjában 2*6 km-t megyek heti 5 alkalommal (munkába, majd haza), hétvégén bevásárlás 3-4 helyen (~16-17 km oda-vissza összesen). Mindig teletankolom, így az átlagfogyasztásom 7,62-7,14-8,15-7,89. Én is sokallom, főleg, hogy az előző autóm közel 150 kg-mal nehezebb volt (Skoda Felicia) és a téli hidegben evett 7,3-7,8 között. Eddig még igazán nem is volt hideg. Várom mennyeit fog enni majd, ha bejönnek a hideg idők. Tudom rövid távon sokat eszik, meg be sem melegedik... Reggel, mire beérek a munkahelyre még ki sem nyit a termosztát (a termosztáttól elmenő cső felső része "meleg", alul hideg, langyos, a hűtő teljesen hideg), vagy talán egyszer. Szerintem sem a kocsival van gond.
-
karlkani
aktív tag
válasz Jamby18 #23139 üzenetére
Nálam ilyen akkor fordult elő, mikor le lett kötve az akkumulátor. Sajnos ilyenkor újra kell "tanulnia" a motorvezérlőnek az alapjáratot. Ez általában náhány nap alatt szokott megtörténni (nálam legalábbis).
Sajnos ebben a hidegben első indításra kicsit nehezebben tekeraz önindító, így ma kölcsönkértem rokonoktól egy akkumulátort, majd gyorsan kicseréltem. Ezzel is teker néhány másodpercig mire beindul, de sokkal jobban, mint a sajátjával, így esélyes, hogy lassan cserélnem kell. Lényeg, csere után elmentem bevásárolni, fordulatszám megálláskor persze 1500+, majd visszaeseik. Hazaérve visszatettem a saját akkumulátort. Ekkor ugye a motor üzemmmeleg volt. Járattam alapjáraton 2-3 percig (gázadás nélkül), majd ráadott tompítottal szintén. Ez elég is volt, megtanulta, szóval egy próbát megér.
-
-
karlkani
aktív tag
Sziasztok!
Megadta magát az akkumulátor a kocsiban, kérlek, ajánlatok megbízható helyet, ahonnan tudok rendelni. Előző autómban Bosch Silver S3 45Ah volt, az autó 7 évig volt nálam, 5 évesen még indított rendesen. Nem szándékozom 20 ezret kiadni, ismét egy ilyen vagy Varta Black Dynamic 45Ah között gondolkodom, ha hasonló árkategóriában tudtok jobbat ajánlani, jöhet.
Előre is köszönöm!
-
karlkani
aktív tag
válasz karlkani #25943 üzenetére
Többen ajánlották, hogy érdemesebb autóvillamossággal, akkumulátorokkal foglalkozó cégnél vásárolni, beszereltetni az akkumulátort, ahol "gondozzák" az akkumulátorokat, nem fogok ki esetleg a raktárban már jó ideje porosodó példányt... Nem mellesleg beszereléskor ellenőrzik a töltőrendszert, garancia, stb. Mivel a munkabeosztásom, megegyezik a cég nyitvatartási idejével, ahol vásárolni szeretnék, így csak jövő hét elején (helyettesítek, így oda tudok menni) esedékes a csere, addig a rokonokét használom a kocsiban. Megérdeklődtem e-mailben, abban a méretben, ami rendesen befér a tálcába (207x175x175 vagy 207x175x190) az alábbiakat tartják:
- Electric Power 12V 45Ah 12300,-
- Jász Akku 12V 45Ah 13350,-
- Exide 12V 44Ah 13700,-
- Rocket 12V 43Ah 14200,-
- Forse 50Ah 15900,-A selejt akkumulátort 700 Ft-ért beszámolják.
Ezek közül melyikkel járnék a legjobban, melyiket válasszam?
Előre is köszönöm a javaslatokat!
-
karlkani
aktív tag
Sziasztok!
Adott egy 1.3 GLX, 2000.12. havi, 8 szelepes "csoda". December óta második alkalommal csinálja azt, hogy indításkor csak egy kattanás van (kábelek felpucolva, új akkumulátor saruk). Szeptember közepén cseréltem akkumulátort, töltés rendben. Nemrég elkezdte csinálni (ha nagyon hideg van), hogy indítás után néha még nyekken is egyet az önindító. A behúzómágnesre gyanakszom. Mennyibe fáj a cseréje, érdemes felújíttatni, vagy jobban járok, ha veszek egy bontott önindítót?
Előre is köszönöm!
-
karlkani
aktív tag
válasz Bandus99 #27921 üzenetére
Én is csak simán rácsíptetem, ha szükséges. Tavaly, szeptember közepén cseréltem akkumulátort, december végén két hetet állt az autó, ezért ráakasztottam. A feszültsége 12,6V volt, de biztos, ami biztos.
(#27923) TommyNagz
Nem teljesen igaz, hogy felesleges az autó, ha naponta csak néhány percig használja az ember. Én napi szinten 2*6 km-t (~5-6 perc) megyek heti 5 (néha 6) alkalommal (munkába, majd haza), hétvégén bevásárlás 3-4 helyen (~16-17 km oda-vissza összesen). Nyáron oké a bicikli, szoktam, de hideg, esős, téli, stb időben nem igazán nyerő. Buszjárat ritka, sőt közvetlenül oda nincs is tőlünk, átszállással meg sokkal hamarabb kellene indulni, ráadásul nagy kerülő. Bérlettel se jönnék ki olcsóbban. Az autó háztól-házig visz. Arról nem is beszélve, ha túlóra van (elég sűrűn), változó, hogy mennyi, általában nap végén derül ki. -
karlkani
aktív tag
válasz Bandus99 #27926 üzenetére
Ha szükséges, akkor tölti, ha teli van, akkor szinten tartja. Előző autómnál volt, amikor napokig rajta lógott télen, nem volt belőle gond.
(#27925) TommyNagz
Meg is őrülnék, ha annyi idő lenne, mire beérek melóba. Biciklivel olyan 10 perc, ha kicsit pörögnek a lábaim. -
karlkani
aktív tag
-
karlkani
aktív tag
válasz dethroner #42583 üzenetére
Sikerült letölteni? A linkre kattintva, most nekem ezt írta ki: The specified URL cannot be found. Ellenben, ha a honlapon a kezelési útmutatóra kattintva elfogadjuk a felhasználási feltételeket, akkor letölthető.
Gépjármű kezelési útmutató
Multimédia rendszer kezelési útmutató -
karlkani
aktív tag
Sziasztok!
Kollégám idén vásárolt egy hároméves 1.6-os Vitarát, valami 12000 km-rel. Győrből hozta, patika állapotú. Lassan jön az olajcsere, meg az első műszaki vizsgája. Megkért, kérdezzek rá, Pécsett és környékén mik a tapasztalatok a márkaszervizekkel, hova érdemes vinni. Tegnap meglátogatta az olajcserével kapcsolatban a Kozármislenyi Suzuki Varga-t ez ügyben. Mondta, hogy ~18000 km van az autóban, amire azt mondták neki, hogy akkor levegőszűrőt még nem kell cserélni... nem kapott szikrát.
Válaszaitokat előre is köszönjük!
Új hozzászólás Aktív témák
- Star Citizen
- Szolnok és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Automata kávégépek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Jogász topic
- További aktív témák...