Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
2003-as Wagon R+ 16 szelepes 1.3-as motorba (76Le) megfelelő-e a Swift vezérműszíja? Jól gondolom hogy ugyan az a blokk?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Segítséget szeretnék kérni. Tehát 2003-as GLX felsz. Wagon R+-nál a a pótféklámpát hogy lehet szétszedni hogy izzót cseréljek benne? Nem égett ki, csak ledeket tennék bele.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #20809 üzenetére
Senki nem jött rá a 3. féklámpa/pórféklámpa izzójának cserélési metódusára? Illetve hogy milyen izzók/égők vannak benne? Fontos lenne.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz bajnokpityu #20883 üzenetére
Egy két literes szívó benzin elfért volna benne, előzőbe is szereltek. Családban akad egy 00'-ás 1.6-os JLX Vitara, és még az 1.3-as Wagonka is lekörözi.
Ugye a 88'-05' között gyártott: 1195 kg / 1650 kg - 1589 cm3 - 127Nm / 132 Nm.
A jelenlegi (2015): 1075 kg / 1730 kg - 1586 cm3 - 156 Nm."A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
WagonR+/Ignis műszerfalba milyen izzók kellenek? Esetleg lebontásról tud valaki videót linkelni?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz CoolBoy323 #21365 üzenetére
Szerintem Megalight Ultra Plus 120%-ot nézz, most tettem be (pár napja), előtte volt Night Breaker és Sportlight, azokhoz képest is fehérebb, erősebb fénye van, jelzőtáblákat hamarabb észre lehet venni, út menti dolgok jobban kiemelkednek a környezetből.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Mekkora állat lehet ez a kis Busa blokkos Swifty. Összkerekesben elfogadnám.
ui.: Ködlámpa nincs valakinek feleslegben eladó (Agila/WagonR+/Ignis, stb.)? Esetleg hol vehetnék olcsón? Izzó sem kell bele, csak un. a külső tok és az üveg, mert DRL kerülne bele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Műszerfalban (óracsoport) T5 8.3D vagy 8.5D izzók valók? Hány darab felelős a műszerfal háttérvilágításáért? Mert a WagonR-ban olyan mint ha középen kiégett volna. A sebességmérő alsó rése, és a fordulatszámmérő utolsó skálái már nem látszanak sötétben.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #21506 üzenetére
Swift és pl.: Vitara, WagonR+ műszerfal szinte ugyan az, akkor elvileg ugyan az az izzófoglalat lenne a műszerfal háttérvilágításáért felelős. mert akkor vennék foglalatot, és T10-essel meg is lenne oldva. Feleslegesen most nem bontanám meg, meg ahhoz kell egy szabad órácska.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Szóval lebontottam a WagonR+ műszerfalat. Poén hogy itt digitális kijelző miatt, semmilyen bovdent nem kell kiakasztani, és még a kábelt sem kell lehúzni, mert bőven lehet mögötte dolgozni. Tehát 3db Osram 1,5W-os izzó felelő a műszerfal háttérvilágításáért. Csak az egyik izzó nem érintkezett, ennyi volt a gond. Minden csavart visszatettem (összesen 6db-ról van szó), így most várhatóan újabb 10 évig nem kell hozzányúlni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Megalight Ultra 120-at (H4) próbálgattam, őszintén szólva nagyon elégedett vagyok. Gyönyörű fénye van, és az útszéli táblák a sötétben is körvonalazódnak.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz CoolBoy323 #21978 üzenetére
Még mindig drágán vetted. Nekem valami 3800ft körüljött ki a Megalight Ultra.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz roberto211 #22044 üzenetére
Elég nagy tévedésben élsz. A környezetvédelmi normák miatt nem éri meg fejleszteni a szívó motorokat, a másik hogy nekik kevesebb anyagköltségbe fog kerülni a dolog, és ugye a tervezett elavulás felett se hunyjunk szemet. Nem hiába a 2T motorokat is lehet még faragni, csak épp nem lesz költséghatékony.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz roberto211 #22062 üzenetére
De ahogy kornelka is írta, Turbo-val szerelt motorok már az 1980-as években is elég elterjedtek voltak. Most megint divat lett. Az pedig hogy fel tudják-e venni a versenyt, ott kezdődik hogy néhány gyártó még ma sem épít feltöltővel szerelt motort az autóba, mert szívómotor gázreakciója sokkal közvetlenebb, és nem kell töltőnyomást várni, stb. Hamarabb lesz hibrid autóm mint feltöltős.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Az Ignis-szel kapcsolatban tökéletesen egyetértünk, én még annyit hozzátennék, hogy el nem tudom képzelni, hogy miért vették ezt családok. Nulla csomagtartó, nulla hely, kényelmetlen, és 130-140-es tempónál annyit eszik, mint egy 325-ös BMW, de legalább nem is megy.
Érdekes, biztos sz@r, azért .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz CoolBoy323 #22230 üzenetére
Bárcsak Megalight Ultra-t tettél volna be...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ignis/Wagon R+ pótféklámpa/3. féklámpa izzót még nem cserélt senki? Érdekelne hogy kell leszedni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Elérkezett az idő hogy Ignis/Wagon R+ pótféklámpa/3. féklámpa izzóját COB ledesre cseréljem. Az az információt kaptam, hogy a lábak felét vágjam le, mert nem a jobb és bal oldala a + / -, hanem a szembelévők. Akkor elvileg így működne a dolog (nem vágtam, csak középen lett átbújtatva a lába)?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Őszintén szólva egyáltalán nem vakít, a gyári izzók fényerősségét hozza, gyorsabb reakcióidővel, ami csak előny egy féklámpa esetén. Illetve, jóval kevesebb energiát fogyaszt mint az original felállás. Korábbi kérdésemben jelölve, inkább a "műszaki" részre szeretnék választ kapni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Az már más téma, addig vagy visszarakom a gyáriakat, esetleg elviszem oda ahol utoljára volt. Viszont ez már csak meggyszem a tejszínhabon, mivel rendszámtábla, helyzetjelző, oldalsó irányjelzők, tolatólámpa (Cree led), belső tér világítás már SMD ledekre vannak cserélve. Hátsó két féklámpákat ne említsük ezekkel egy lapon, oda Cree led kell., SMD vagy COB oldalsó résszel, de az sem lesz olyan mint a halogén, ezért felejtős.
#23361 gerii: A pótféklámpában a kialakítás miatt sem adott szórt fényt, tehát nem sok változást fog hozni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Kornel #24556 üzenetére
Hát öröm volt keresni hozzá két ajtót, és persze szinte semmilyen más karosszéria-alkatrész nincs raktáron a nagyobb/nevesebb kereskedéseknél . Akkor már inkább WagonR+ .
#24552 roberto211: Tennék még hozzá, és a kínálat csúcsáról megfognék egy hibátlan/újszerű 1.5-ös Ignis-t vagy Swift-et. Értelemszerűen nem lesz könnyű menet, de ha már megvan, örök mint a nyomorúság .
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Suzuki SX4 Sedan 1.6 GS 2008 115-120k km-rel, első tulajtól mennyire lehet jó vétel 1,85m-ért? Van a típusnak gyermekbetegsége, gyengeségei, rozsdásodási hajlam, összeszerelési probléma?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz roberto211 #25603 üzenetére
Talán kicsit túl vannak árazva. Végül sikerült egyet meglesni, 130k km, szürke, GS, 1.6-ost. Nem rossz autó, egész egyben van, de összességében nekem túlárazottnak tűnik. Bár a piac diktálja az árakat, ha kifognék egy patent példányt, első tulajtól, kevés km-rel, nem gondolkodnék rajta.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz roberto211 #25652 üzenetére
Utalnék a korábbi hozászolásomra. Mondjuk vicces lenne egy 1.0-ás Turbo-s Baleno-t egy Focus 1.6 megbízhatóságával összemérni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Hagyjuk ezt a témát, ilyen alapon bármilyen márkát írhatok. Minden olyan autót vihetsz minden sz@rral szerelőhöz amivel nem volt foglalkozva, amiben meg 10k-nál cserélgették az olajat, szűrőket megkapta, víz volt benne, az kb. soha nem megy tönkre, pláne ha atmoszférás feltöltésű motorról van szó. Előzetes Suzuki tapasztalatokat meg megint nem vonnám ide, mert egy faék egyszerűségű I. gen Swift, szívó 1.3-as motorral nem hasonlítható az 1.0T Baleno-hoz, ami tele van elektronikával.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
EGR szelep kokszolódására van valami végeleges megoldás? Sajnos az autó 1700-2500rpm között van használva, szépen telerakja retekkel. Párszor hosszabb úton járok vele magasabb 3000-4000rpm között olyan 5-10km-nyit, akkor kitakarítja a rendszert, de ahogy visszaáll az üzemi használtra, megint előjön a hiba. Szervizben azt ajánlották hogy ne bontsuk meg, mert nem biztos hogy jobb lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Hát most járunk 98 ezer km-nél, lecserélem az olajat (ebbe már van 9 ezer), és majd utána, de azért nem vagyok az a gépgyilkolós típus. Az ezzel a gond hogy szintén főleg rövid távon van használva, bár nem károsítja, mert a motor bemelegszik, de heti 20-30km-eket fut, nem hiába van benne ennyi km, 2003-as létére.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Motion_Blur #27491 üzenetére
Ezt aláírom, viszont van közöttük 7 év, ami azért szerintem elég sok. Tekintve hogy a linkelt példánynál korrodációt nem láttam, amit a Saabnál nem biztos hogy el lehetne mondani (aknára téve, műanyagokat lebontva, nehezen elérhető helyeken), már csak a kora miatt sem.
Egy autónak annyit kell tudnia, hogy elvisz A pontból B pontba, nem mozizni vagy kutyát sétáltatni kell. Számomra pont elég, hogy bringával megpakolva elmenjek 500-1000km-t, úgy hogy tudom, esélytelen hogy meghálljon alattam a szívó benzin technika. Mivel ez egy szinte alap példány, de mint elektromos hátsó ablak, vagy navigáció, sötöbö nekem semmit nem mond, csak hibalehetőséget (de akár itt egy felszereltebb is). Ráadásul kettőstömegű, részecskeszűrő, és társai olyan finomságok, amik akár vihetik is a pénzt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Múlt héten vettem észre hogy időnként bal oldalról erősen beszűrődő féknyikorgás hallatszik. Latyakos, nedves, havas idő miatt nem tulajdonítottam neki jelentőséget, és kopásra sem gyanakodtam, mert 70k km-nél volt cserélve tárcsa és betét (jelenleg 102k km). Viszont sikerült hosszabbat autóznom vele (szinte végig esőben), és ez a hang teljesen megszűnt hétvégére. Tapasztalt már valaki ilyet, vagy szereljem le a kerekeket, és lessek rá a betétekre?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
A Check Engine jelzőlámpa másnál is felvillant mostanság a nedves/hideg időre való tekintettel?
"A pokol nem hely, hanem állapot"