Új hozzászólás Aktív témák
-
mdk01
addikt
válasz anonymus89 #9616 üzenetére
Igen vagy kivágni addig amíg masszav a kasztni és kipótolni egy daraba lemezzel. Ha ennyi munkát és időt beleraknék valamibe biztos megcsinálnám rendesen.
-
a_tesz
Korrektor
válasz anonymus89 #9614 üzenetére
Gyanítom, 2005 utáni Swiftről van szó. Szerintem simán bele kell menjen a tükörházba a fűthető lap, nem hinném, hogy a rögzítésben nagy eltérés lenne.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz anonymus89 #9619 üzenetére
Ja presze, el is felejtettem, hogy az SX4 ablaktörlő miatt te írtál be. Ahhoz egyébként azt tudom tanácsolni, hogy a kart érdemes megvenni azt az 5 000 Ft-osat, mert nem valószínű, hogy olcsóbban találsz, lapátot meg a legolcsóbb 350 mm hosszúságút, biztos nem fog 3 000 Ft-ba kerülni.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #9664 üzenetére
az adója. összesen 50 Ft-al emelkedik majd, januártól 20, juniustol 30 Ft-al.
Így is megérheti annak, aki sokat megy.
viszont én havi egyszer elég közel járok a SK határhoz, ott jelenleg is 200 Ft átszámolva az LPG, ha meg tudnék tankolni 100 litert, az nekem majdnem elég lenne a hónapra.(#9665) Szplöttyy : én is pont ezen gondolkozok, ha nem adom el, elég sok pénzt félre tudok rakni, év végére lehet meglenne egy vaci új swift is, azzal meg 10 évig nem lenne gond.
[ Szerkesztve ]
-
Davidof92
senior tag
válasz anonymus89 #9664 üzenetére
a 2x50% az nem 100% hanem 125% kamatos kamat
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #9667 üzenetére
nekem normális gázt tankolva(mol, shell, de semmiképpen sem prímagáz és társai) az ezres stift megáll 6,5 literből, de ha lenne fordulatszámmérő, akkor lehet sírnék néha, nem nagypapa tempóban nyomom. benzinből 5,7 volt a nagy átlagom, de az is dinamikusan vezetve. ezekbe az értékekbe ennél a kocsinál simán benne van -0,5 liter, ha csak a fogyasztásra megy rá valaki. pályán 130+ km/h-nál már bekapja a 7,5-8 litert is, de ott már 5000+ felett lehet a fordulatszám, fülre!
az új új swift azért vonz nagyon, mert dízel fogyasztást hoz (5-5,5), és mindeközben megbízható, és biztonságos, még gázosítani se kéne, mert kevés benzint kér. lehet várok még fél évet, háta bemegy az áruk 1,5 M környékére 2-3 évesen, akkor megérheti
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #9670 üzenetére
nekem gázzal jobban megy a kocsi, de sokat szöszöltem a finombeállítással, a szokásos gáz betegség, hogy nagy fordulaton elgyengül, de itt 5000+ rpm-ről van szó. szerintem alul nyomatékosabb, ha lehet ilyet mondani egy ezres fűnyíró motorra
-
gaborbol
őstag
válasz anonymus89 #9697 üzenetére
A videoban eefuel van ok meg greenfuel De szerintem ez nem okoz semmifele kulonbseget az "eredeti termek" hatekonysagahoz kepest. ( tobb orszaguti tesz soran 0 megtakaritast hozott) Nanotechnologia...Sure.
[ Szerkesztve ]
-
a_tesz
Korrektor
válasz anonymus89 #9699 üzenetére
Azért amerikai emberek tapasztalatával hirdetik, mert Amerika az álmok földje, és ha valami ott működik, akkor mért ne lenne jó itt is?
Én az ilyen adalékok gyártóinak azért nem hiszek, mert egy egzakt tesztet nem hajlandóak elvégezni, mindegyik csak ilyen kuruzslásnak megfelelő példákkal "támasztja alá" a saját igazát, ha meg véletlenül mégis tesztelnek valamit, úgyis kiderül, hogy semmi gyakorlati haszna jobb esetben, rosszabb esetben többet árt a motornak, mint használ (pr*long és társai).
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
gaborbol
őstag
válasz anonymus89 #9699 üzenetére
Messzirol jott ember...
Mert itt nem tudjak mihez kepest olcso a benzin. Az emberek szeretnek mindenhol sporolni es a nagy autokat nem megvenni nehez, hanem fenntartani.
Volt munkatars egyik nap ilyennel jott melozni:Teljesen szep allapotban van, 1 milla volt atszamitva, 25L-es atlagfogyit hoz stabilan es persze egyedul jar vele o is...
[ Szerkesztve ]
-
a_tesz
Korrektor
válasz anonymus89 #9703 üzenetére
Láttam az adagolást, hát elég vicces, 1:8000 arány, a mérési hiba nagyobb
A másik gond meg, hogy mivel benne lesz ez a szer, óhatatlanul is kicsit máshogy fogsz vezetni, és már csak azzal is fogyasztáscsökkenést érsz el, úgyhogy nem fogod tudni a valós különbséget kimutatni, de én nem akarlak lebeszélni, meg rá se
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
t1
addikt
válasz anonymus89 #9705 üzenetére
Főnök SX4-je 65.000km alatt fedcomp szerint 7.9l/100km, 90% város.
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #9752 üzenetére
nem baj, nem érdekel, ki mit gondol, nekem ez praktikusabb, mint a swift, meg kényelmesebb is
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #9759 üzenetére
egyszer volt, hol nem volt, volt nekem egy megkímélt, valóban 200k-t futott seat toledom, amiben minden alkatrészen vagy audi, vagy vw jel virított. amennyit azzal szívtam, akkor eldöntöttem, hogy soha sokat futott és/vagy idős kocsit.
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #9777 üzenetére
biztos, hogy nem K12M, 100%, hogy K12B, csak ugye az enyém 86 LE, az új swift/splash pedig 94 LE. Az új swift/splash biztos, hogy dual VVT, az enyémet pedig nem tudom. Elvileg az újnak a fogyasztása is jobb, igaz minimálisan, de 100.000 km alatt fél liter is sokat jelent mondjuk.
Ha az enyém is dual VVT lenne, akkor a nagy fejlesztés csak az ECU-t érintette max., akkor rárakatnám az enyémre is az új verziót.a_tesz: nekem is volt régen 2008-as swiftem, nekem az is elment nagy átlagban 6,5 literrel, vegyesben. Ezt se sokan hiszik el, pedig mindig tele tankra mérek.
Más: benzin-etanol keverékkel hogy állnak az új suzuki motorok? A gépkönyv max 10% etanol arányt ír, de a mai benzinek eleve tartalmaznak már 5% körül etanolt, tehát gépkönyv szerint sokat nem tankolhatnék hozzá. Én 50-50%-ra gondoltam, bár elvileg annyival többet fogyasztana, mint amennyivel olcsóbb lenne
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz anonymus89 #9818 üzenetére
Nekem a nem BT-s verzioja van hanem az usb kabeles es nem telorol hasnalom hanem laptorol, tenyleg szepen uzemel. Ezzel nezegettem en is a lianat par napja.
-
karakpecze21
senior tag
válasz anonymus89 #9827 üzenetére
Értem, köszönöm.Lehet akkor eddig nem figyeltem fel rá vagy nemtudom.Csak úgy rémlett, hogy 20l fölé csak akkor mutatott, ha komolyabban odaléptem, nem úgy mint most.
Mondjuk hozzáteszem, hogy most Luk...il kúton tankoltam és eddig mindig M.L-nál.Szplöttyy : Hát lehet várok még vele, mert inkább a fékeket tetetném rendbe előbb, ebből a pénzből frankón futná is rá.Remélem baj nem lesz belőle, ha nem cserélek gyertyát, max lerobbanok.Csak motorkár ne legyen.
-
karakpecze21
senior tag
válasz anonymus89 #9835 üzenetére
Hát lehet, mert nálam két hónapja van durván és előtte egy Dr.Nő-é volt.Gondolom nem hajtotta sokat.
Igazából én javarészt városban használom és mikor melózni megyek akkor használom csak országúton, de az is csak 30km oda-vissza, de 100-nál jobban nem szoktam hajtani.Igazából el sem hiszem, hogy ennyire visszafogottan használom, mert az előzőt meg hajtottam mint az állat.
Ott 120-alatt nagyon ritkán mentem országúton, de jópárszor munkába menet-jövet megkapta a 190-et is.Mondjuk azt nem sajnáltam, mert már a bögyömben volt, lógott füle,farka és rohadt szétfelé.Ez meg olyan jól egyben van, hogy sajnálom+ emiatt olyan nyugodt vagyok.
+ ebben azért visszatartó erő, hogy mindig megakad a szemem a fogyasztásmérőn és látom mennyit szipókázik ha durvulok. -
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #9837 üzenetére
Szerintem azért jó a fedcomp, engem nagyban segít, hogy hogy lehet minimalizálni a fogyasztását egy adott típusnak. 1 hete van meg a splash, de 4-ediket alig kapcsolok, ezzel is javítok a fogyasztáson.
-
karakpecze21
senior tag
válasz anonymus89 #9837 üzenetére
Holnap úgy is olaj+szűrő csere lesz a program.A finom friss olajjal kicsit megjáratom a gépet.
Nekem az Ignisben elég sok minden van, de klíma nincs.Mondjuk a klíma sem nagy baj, mert rövid távon nincs sok értelme bekapcsolni.
Én is úgy indultam neki vásárolni, hogy valami olyan autót veszek amibe nem sok extra kütyü van, de a mostani volt a pénztárcámhoz mérten a legjobb állapotban.Annyira nem vagyok én sem eldőlve a sok kütyütől, mert csak több hibalehetőség akadhat.Nyilván kényelmes meg jó, de egy bizonyos kor után sorba adja be mind a derekát.
kornelka : Nálam érdekes a helyzet, mert én pont igyekszek minél előbb 4.-be kapcsolni.
3. sebességben többet fogyaszt (mérő szerint) ugyanazon fordulaton mint 4.-ben.tomsics : Hogy őszinte legyek egyszer kínáltam meg olyan 160-ig, de elég keservesen préseltem ki azt is.
Majd most párszor megkínálom ami fér a csövön. Ha szerencsém van, még trafiba sem futok.[ Szerkesztve ]
-
karakpecze21
senior tag
válasz anonymus89 #9846 üzenetére
Köszönöm szépen, viszont!
Remélük nem lesz gond, hála az égnek eddig nem volt még koccanásom sem.Mondjuk amerre én járok nincs nagy forgalom, mint pl. Bp-en, így kicsit kissebb az esélye.
Mindig csak ésszel. -
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #10068 üzenetére
az mit jelez amúgy?
-
a_tesz
Korrektor
válasz anonymus89 #10071 üzenetére
Szerintem a Check engine avagy MIL lámpára gondolsz, és annak számos oka lehet. Ki kell olvastatni a hibakódot, és az alapján el lehet indulni a hibakeresésben. Ha semmi rendellenest nem tapasztalsz menet közben, amikor felvillan, akkor nehéz bármit is mondani.
szerk: ilyen?
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #10071 üzenetére
nem te írtad korábban, hogy gyakran van városban/rövid utakra használva?
egyébként folyamatosan ég? -
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #10074 üzenetére
lehet, tankoljon rá valami normálisat. (shell/omv)
amikor tiszta e85-öt tankoltam a régi swiftbe, akkor is nyomta a check engine-t, normális benzinnel helyrejött.(#10074) anonymus89 : a 100-as benzint elvileg észre se veszi a sima utcai kocsi, volt róla pár cikk korábban.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #10076 üzenetére
ajánlom figyelmedbe ezt a cikket
-
Giot
addikt
válasz anonymus89 #10074 üzenetére
Ez nekünk is kigyulladt a múltkor. Nővérem vezetett, és megfulladt egy elindulásnál. A motor nem állt le, de az összes lámpa felvillant mint amikor leáll a motor, ő meg nyomta a padlót.
Nehogy már leálljon.
No ezután világított ez a pilács vagy 2 napig, tudtommal a katalizátor meghibásodására utal.
Aztán két nap után kialudt a lámpicsek.
Valszeg egy csomó el nem égetett benzint kapott a katalizátor, és kicsit besokallt.
Aztán ahogy kiköhögte megjavult.
Szóval egy pár napot, vagy akár pár hetet várjatok.
Volt ismerős akinek a Subarujában 1 évig világított aztán hagyta abba. -
domojko
senior tag
válasz anonymus89 #10074 üzenetére
A motorkontrol lámpa sokmindentől világíthat. De álltalában az üzemanyag levegő leverék aránya nem megfelelő. Vagy valamelyik érzékelő-jeladó meghibásodott. Ezzel a módszerrel olvassátok ki a hibát, lehet hogy többet is ki fog jelezni. Utána vegyétek le az akkusarut 10 perre, ha nem volt komoly probléma, elfelejti a hibajelzést.
SUZUKI vizsgálókészülék használata nélkül
1)Kapcsolja ki a gyújtást.
2)A gyújtáskapcsoló ON helyzetbe fordítása és a motor leállt helyzetében hajtsa végre az a) - d) lépéseket 10 másodpercen belül.
a)Fordítsa el a fényszórókapcsolóz a “HEAD” helyzetbe.
b)Fordítsa a fényszórókapcsolót “OFF” helyzetbe.
c)Ismételje meg az a) és a b) lépést kétszer.
d)Nyomja le és engedje el a vezetőoldali ajtókapcsolót háromszor.
3)Ellenőrizze és írja le a műszeregységben található kilométer-számlálón vagy a vészvillogó visszajelző lámpával kijelzett villogási mintákat, amelyek DTC-ket képviselnek, és a következő példában láthatók. Ha kettőnél több tárolt DTC található a memóriában, az egyes DTC-k villogása a legkisebb sorszámú DTC-vel kezdődik, növekvő sorrendben. A DTC ismételten addig kerül kijelzésre, amíg a gyújtáskapcsolót OFF helyzetbe nem fordítja -
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #10080 üzenetére
nekem eddig sima 95-ös és omv maxxmotion 100 volt benne egyszer, de se fogyasztásban, se másban nem vettem észre különbséget, mondjuk ennél kevesebbet nem hiszem, hogy tudna enni, mondjuk nem is pörgetem, ez tény, de ha kell, akkor megy, tegnap pl. felidegeltek a birkák, az egyik letol, a másik beáll eléd 40-el, normálisan alig vezet valaki... de szépen megy 5000 rpm felett, csak ott már eszik is
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #10082 üzenetére
3000 felett, de inkább 3500-nál indul meg, de egyszer leforgatom tiltásig is, de a lényeg, hogy onnan nagyon megy. mondom, én nem hajtottam meg rendesen, szóval nem éreztem a különbséget, de ha lenne is, nekem nem érné meg ft-ban, az biztos. fél literrel biztos nem enne kevesebbet, mert akkor "éhen halna" de mondom, nekem a fogyasztásom is azonos volt, decire pontosan omv super 95 és maxxmotion 100-al.
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #10084 üzenetére
én csak tele tankolok, és úgy mérem az összes fogyasztásom, immár vagy 6-7 éve.
apám is olyan, hogy tankol 2 naponta ötezerért. de ha attól boldog lesz. én megyek havi minimum 3000 km-t, minden 2. nap tankolni járjak? meg így korrekten tudom mérni a fogyasztásom tele tankra mindig, és rögtön kiderül(ne), ha valami baja lenne a gépnek, és megugrana a fogyi (gyertya, etc. ) -
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #10086 üzenetére
shell, omv, mást nem rakok bele. de a lukoil is elmegy még.
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #10095 üzenetére
amint lecserélem eneos sustina 5w30-ra az olajat, lemérem a 0-100-at, remélem a váltó is bírni fogja, eddigi tapasztalat alapján az a leggyengébb pontja a kocsimnak.
-
Szplöttyy
senior tag
válasz anonymus89 #10095 üzenetére
Óra szerint 7ezernél nekem. 6500-tól keződik a piros. És 1-2be végig húz, 3-ba olyan 6800-6900körül lomhul el. 4be nem is nagyon tudom tiltásig forgatni, nagyon ritka ha beleforog.
Nyomom hát, különben nem megy.Korlnelka: Ha nekem bírja hogy 1 3500-nél kivágom a kuplungot, 7ezernél letépem kettőbe, megint kivágom a kuplungot, aztán 7ezernél még épp csak félig van lenyomva már tépem is 3-be nincs ideje a fordulatszámnak leesni se, majd ujra leugrok a kuplungról, akkor neked is bírni fog egy 0-100-at
Smoke & Torque
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #10102 üzenetére
gyári adat:
Gyorsulás 0-100 km/h
12.3 mp(#10101) Szplöttyy: én már meghajtottam egy két kocsit, nyilván ez is fog majd forogni, de mindennapos használatban nem ökörködök
[ Szerkesztve ]
-
Szplöttyy
senior tag
-
tomsics
senior tag
válasz anonymus89 #10088 üzenetére
Lukoilról csak rossz emlékek vannak.Igaz nem suzuki,hanem mitsu carisma 1.6 16v.Egyszer tankoltam bele lukoilt.Kb 10km után kigyulladt a check engine lámpa.Marha nehezen akart beindulni.Ha be is indult dadogott az alapjárat.A vége az lett,hogy ki kellett ütettni a hibakódot,le engedni a maradék benzint.Azóta nagy ívbe elkerülöm a Lukoilt
░▒▓█ MITSUBISHI-GALANT-DIESEL █▓▒░ / G Laci /
-
Szplöttyy
senior tag
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #10178 üzenetére
igen, de nem a benzintől volt, most meghajtottam a kicsikét, meg sok város volt benne.
a 795 km szinte 90% országút volt. -
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #10180 üzenetére
Az új swiftbe is ennek a motornak a dual VVT verziója van, ott is 5,5 átlagot írnak a népítéleten, bár az elvileg jobban fogyaszt.
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #10182 üzenetére
már nekem is jobban tetszik, azért vettem ezt. az csak egy plusz extra, hogy takarékosabb a k12b, mint az m13a.
-
Szplöttyy
senior tag
-
hossszú
őstag
válasz anonymus89 #10320 üzenetére
Anno az én WagonR-em sem szabályzott le 6500-nél simán pörgött 7000-t.
„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
hossszú
őstag
válasz anonymus89 #10323 üzenetére
Lehet nem jó motorvezérlőt raktak bele, minden előfordulhat nekem vissza kellett vinnem első lengéscsillapító cserére mert az Ignisét rakták bele.
„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
moszka
tag
válasz anonymus89 #10388 üzenetére
Nem tudok rola.
Szlopotty:
Regi motoros vagyok en mar itt... hosszu tortenetkőbalta
-
xmad
őstag
válasz anonymus89 #10400 üzenetére
E betu tetejen van a mutato.
Ac pumpa azt a hangot h nehezen szivja a benzint mar a vonal folott produkalja
-
xmad
őstag
válasz anonymus89 #10402 üzenetére
elvileg 5-6 liter van még benne. Volt olyan h a vonal alatt volt a mutato es csak 33 liter ment bele
de ha a mutato folott van a szint akkor is hallani h nehezen szivja a benzint..legalabbis a hang olyan
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #10406 üzenetére
splash-ben meg csak digitális kijelző van, azt is megspórolták
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #10409 üzenetére
teljesen jól működik, nekem még nem volt gondom vele, már az utolsó osztás is eltűnik, akkor sárga tank világít, de még úgy is van benne benya, 20-30 km-t biztos elmegy, mert nem állt meg, de először paráztam azért.
-
Siriusb
veterán
válasz anonymus89 #10411 üzenetére
WagonR+ -ban cserélt már valaki helyzetjelző izzót? Egyszerűen nem akar kijönni a lámpaburából, kézikönyv csak annyit mondd, ki kell húzni.