Új hozzászólás Aktív témák
-
NemTom1988
csendes tag
válasz Kornel #25549 üzenetére
Ha nem telóról lennék linkelnék be pár hirdetést, miket árulnak 350-400 ezerért, szóval önmagában az ár sem garancia sajna.. Meg voltak olyan dumák, a hajam égnek állt..😃 Talán háztól nagyobb esély van normálisat kifogni, viszont ha tényleg jó, akkor alkudni se tudsz, nekem is megmondta az emberke, hogy 400 a vége ( 410ért hirdette), többet egy forinttal sem enged.
.. valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá pénzem..
-
NemTom1988
csendes tag
válasz dedike #25550 üzenetére
Ette azt is a rozsda, de szó szerint.. Egyszer körbejártuk, és hagytuk is ott. Az előzőt pont a rohadás miatt adtam el, így a legfőbb kritériumom az volt, hogy minnél jobb állapotban legyen a kasztni, felszereltség, motor, ajtók száma másodlagosak voltak. De nem volt egyszerű..
.. valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá pénzem..
-
szentkuti11
addikt
válasz Kornel #25549 üzenetére
Nem tudom, hogy a Suzukiknál mi a helyzet, viszont szerintem erősen hibás az az állítás, hogy 400k-ig csak Swiftből találsz jót, az elmúlt 1 évben két autót is kellett vennem (Nissan Micra K11 1,3 1998, szervo, légzsák, el. ablakok, klíma, csak a rozsdával és a kuplunggal kellett foglalkozni összesen 60 000 forintnyit, az autó vételára pedig 260 000 forint volt + BMW E36 Compact 1999 1,6, szervo, két légzsák, klíma, BC, jó minőségű Hi-Fi, mechanikailag pedig semmi baja nem volt, egy-két esztétikai szépítés vitt el néhány tízezrest a 400k-s vételáron túl), és azért bőven nem a Swift az a szint, amiből normálisat lehet találni 400k környékéig, csak kell hozzá sok türelem, némi hozzáértés és még több szerencse.
Mindazonáltal köszönöm a helyreigazítást, ha esetleg érdemi tanácsot is kaphatok azon kívül, hogy a hossztartókon, a kereszttartókon, a küszöbökön és a tornyok tetején kívül hol szokott rohadni, illetve, hogy min látszanak még az elhasználódás nyomai, azt még inkább meg fogom köszönni.
-
dnelb
veterán
válasz szentkuti11 #25557 üzenetére
https://m.facebook.com/media/set/?set=a.788798887896238.1073741878.100002984015266&type=3
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Kornel #25549 üzenetére
Sziasztok!
Én is nézegetem a Swifteket, kéne valami esőkabát télre a motor helyett (ne a dízel Stilo kopjon a városban). Azért a 600at túlzásnak találom érte. Képek alapján nyilván nem vonnék le messzemenő következtetéseket, de azért az 1.0 csak nem 400. Egy éve 200ért vitték el a 3as Golfunkat. Első tulaj, szép állapot, a szokásos helyeken felületi rozsda. Picit többet eszik mint a Swift de van benne anyag.www.dongosofor.hu
-
cigam
félisten
SX4 műszerfal mögött, találok olyan (könnyen elérhető) csatlakozási pontot, ahol van fix 12V, ill. a járó motor esetén megjelenik a 12V? Nem elég a gyújtás ráadása, így a szivargyújtó kiesik. ~2A terhelhetőséget kellene elviselnie.
Vagy ezt inkább bízzam egy villanyászra, aki már tudja mi hol van?
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
NemTom1988
csendes tag
válasz huszi.gyb #25560 üzenetére
Mi faterom kollégájának adtuk el 150 eFt-ért a 94-s évjáratú 1.0 full fapad Stiftünket. 16 éve volt a családnál, öcsém és én is ezen tanultunk vezetni, aminek meg is lett az eredménye, illetve nekem volt egy kisebb koccanásom vele. Tavasszal volt műszakin, szerelő mondta, hogy ez volt utolsó, mert még le tudták taknyolni annyira, hogy átmenjen, de két év múlva tuti bukó, a kocsi értékének a többszörösét kéne rákölteni a rozsda miatt. Kívánom, hogy legyen szerencséd, de biztos, hogy sok keresgélésbe fog kerülni, találni egy jót kvázi olcsón. Tatabányáról hazafelé megálltunk Fehérváron jó pár kereskedésnél, de sehol semmi, az egyik nepper mondta, hogy 2-3 nap alatt elviszik őket. Suzukit se egyszerű venni
Viszont nekem kezd felszállni a rózsaszín köd, ugyanis ma egy véletlen folytan benéztem a padlókárpit alá, és nem igazán örülök annak amit tapasztaltam.. konkrétan be volt ázva a padlólemez.. Mivel csak a vezető oldalon volt vizes, így reményeim szerint csak a vízelvezető csatornát kell kipucolnom... hát igen használtautó ojjjééé
.. valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá pénzem..
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Kornel #25565 üzenetére
Pont a tapasztalatok érdekelnének. F Astra, Golf 3 már van 3 kiló alatt normális ("pici" benzines), persze abból is meg kell nézni párat, de nem lehetetlen kifogni. A Suzukit mindenki olcsó, olcsón fenntartható autónak tartja. Tudom, hogy mit várhatok tőle, nyilván nem egy G3 kényelmét, és minőségét, de most tényleg az lenne a lényeg, hogy minél olcsóbban A-ból B-be. Azért Budapest környékén van vagy 100db, ami olcsó, abból csak van 1-2 jó.
www.dongosofor.hu
-
Kornel
veterán
válasz huszi.gyb #25566 üzenetére
A suzukik nagyon rohadnak.
Tipikus helyek adottak, előbbiekben volt róla szó.
Amik nem rohadnak még, azokat ezen jól ismert okból inkább kitartjak árban, mert úgyis elviszik.
És ugye a piac áraz, ha nem vinnék el, nyilván olcsóbb lenne.
Ezen kívül a suzuki mindenki szerint egy igás ló, amit csak hajtani kell.
Na most ez nem igaz, a tervezett karbantartást ez is igényli, csak ezt ennek a hozzáállásnak köszönhetően mindenki elfelejti.
A rendszeres karbantartás márpedig pénzbe kerül, hiába olcsok az alkatrészek.
A rendszeresen karbantartott példányoknak pedig megkérik az árát, pluszban.
Én 2013-ban adtam el egy 2003-as 1.0 GL swiftet 600k-ert, most is elmenne annyiért olyan állapotban, ezt garantálom. LPG, makulátlan műszaki és esztétikai állapot.
Már 2009-ben is sokat néztem a swift piacot, amikor vettem az ezrest, 200-300 között akkor is csak hullak voltak, őrülök, hogy egy makulátlan 12k km-t futott példányt vettem 600k-ert, mint hogy féláron egy bontoszokevenyt.
Ez ugye eladasnal is meglátszott, mert árában eladható amradt az autó 4 év után.Illetve ugye az itteni tapasztalatok is megfontolandók, több kolléga adta már el a swiftjet a kaszni rohadása miatt.
-
Kornel
veterán
-
roberto211
őstag
válasz Kornel #25569 üzenetére
Pont ezert nem vennek mar regi swiftet ..
Megmondom frankót qrva jó kisautónak tartom de 300 ert nagyon szerencsesnek kell lenni ahhoz hogy jót kifogjál..Ez egy dolg. Menjunk tovabb.
Normalis swiftek értelmes motorral 400-500k kozott van plusz atiras azaz minimum 500 kotelezo szervizzel egyutt.
4-500at meg egy swiftert sajnalnek kiadni megmondom őszintén. Itt már azert vannak alternativak ahol ha belemesz katyuba nem esik kb ki az ablak,korforgalomban nem esel ki ulesbol,dombra parkolaskor nem recseg a kasztni (vagy jarda) s legutolsó sorban van még alja s nem a rozsda tartja ossze.. Emellett oke h olcsón fenntartható filleres auto,meg nehol felfedezhető benne a dinamizmus de 4-500ert mas gyartoknal lehet mondjuk nem annyira rohados peldanyt venni ami valamennyi komfortot nyújt. Kezdenek kihullani mar a swiftek az az igazsag.. Nem tudom mi fogja atvenni a helyét..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #25570 üzenetére
Gomboc swiftek 800 környékéről már elérhetőek, simán jönnek majd lentebb árban.
Jó régi swift sose volt 300k-ert se, ez csak népmese.
Bármilyen műszakilag jó autó legalább 500k-ba kerül.
Teljesen mindegy, hogy opel, vagy suzuki. -
Kornel
veterán
válasz roberto211 #25572 üzenetére
Aha.
És 96-os és nem rohad.
Vagy csak eltüntették a kezdődő nyomokat. -
mdani01
aktív tag
válasz Kornel #25569 üzenetére
Alváz-védőzést tél előtt megakarom csinalni de 100k nem sok egy kicsit rá?
Futómű..bal elso keréknél kopog, megkell nézetni azt is. Jobb ajtó aljánál látni kicsit rohad, bal ajtónál kevésbé látható. Géptetőn pici horpadás (közelről látni csak).
Ez nem hiszem lenne 200-250k..Ha emlékszel robertonak került 140-50be a törése ami ehhez képest lóf@sz (szerintem). Ha meg igen akkor lelocsolom MM100-al350-ért hirdette de mivel eladni akarta nem árulni igy lett 325.
iPhone 6S SpaceGray
-
Kornel
veterán
válasz mdani01 #25574 üzenetére
Ez nem tores, hogy komplett kaszni elemeket cserélj...
Kemeny lakatos munka.
Márpedig egy: jó lakatos alig van már itthon
Kettő: aki van kemény pénzt kér
100k alatt küszöb, meg egy két lakatolas az alján simán reális.
És akkor még rendezésről szó sem volt.
Alváz és uregvedelemmel kapcsolatban pedig olvasd el a TC ide vonatkozó cikket.
Az, hogy kenjük be sarral, akarom mondani valami fekete trutyival az alját, akarom mondani rá a rozsdára, az nem alvázvédelem, hanem kokanyolas.
Akkor inkább hozzá sem érdemes kezdeni.
Én biztosan nem vennék olyan autót, amin bármi rohad, még egy motorgeneral is jobb annál. -
pjen
félisten
válasz roberto211 #25577 üzenetére
Ezt tudom,csak szerintem nem csak kezdődő nyomok vannak amit el kell tűntetni,lehet ott már rozsda rendesen.
-
mdani01
aktív tag
válasz Kornel #25576 üzenetére
Ha már szóba jött, tudsz jó lakatost? Aki nem horror áron dolgozik Pest környékén.
Kokanyolast meg nem szeretnek, de most olvasom a cikk szerint 65-krol indul.
Oke ne rohadjon de 500ert venni swiftet ami "talan" nem rohad még, már sok érte véleményem szerint (és csak 1-2évvel fiatalabb).iPhone 6S SpaceGray
-
tomi5244
őstag
Ezeknél az új ledes nappali menetfényeknél (swift, vitara) kell külön kapcsolgatni a bajuszon, vagy teljesen automata? Gyújtásnál, vagy járó motornál bekapcsol magától?
-
tomi5244
őstag
válasz roberto211 #25584 üzenetére
Mintha jött volna már velem szembe swift amin nem világított, de akkor lehet, hogy a tompított meg égett és az kavart be. Tehát akkor a kettő együtt nem megy(?) - Érdekes.
-
Bandus99
őstag
válasz tomi5244 #25589 üzenetére
Gyari led eseteben ugy kap engedelyt a tipus es biztos megfeleloen van bekotve, tehat valamelyiknek a ketto kozul vilagitania kell es a ketto egyszerre nem mukodhet.
Utolagosan beszereltnel elofordulhat, hogy nem tartjak be a szabalyokat es vilagit mindketto.
Van me'g ve'r a koffeinkeringe'semben
-
Sequadon
tag
Sziasztok!
2000-es évjáratú, 5 ajtós ferdehátú Suzuki Swiftemet elkaszálták műszakin. Első két lengéscsillapítót cserélni kellene. Ez tiszta sor, a márkakereskedésben utána érdeklődtem, valószínűleg cserélni fogják, ugyanis az enyémbe is a hibás alkatrész került. A másik probléma az volt, hogy a hátsó fékhatás nem elégséges. Azt mondták, hogy ~300 Nm a 900-1000 Nm helyett. Asszimetria nincs, mindkét oldal egyaránt rosszul fékez. A dob és a munkahengerek 2 hónapja lettek átnézve, szerelőm szerint nem volt velük semmi gond, vissza szerelte. Hátsó fékerő szabályzót mondták nekem, ha nem a munkahenger akkor biztosan az. Erre viszont kaptam egy gyönyörúséges 97 eFt + munkadíjas ajánlatot. Állítólag ebből nem létezik utángyártott, csak gyári. Utána néztem, valóban ennyi az ára. Érdekes, hogy a 4 ajtós sedanhoz létezik utángyárott és ötöd annyiba kerül.
A kérdésem az volna, hogy valóban ez lehet a gyenge fékhatás oka? Tényleg nincs utángyártott az 5 ajtóshoz? Bontott alkatrészt merjek bele rakni? Őszintén szólva nem szeretném az autó piaci értékének harmadát rákölteni egyetlen alkatrész cseréjére.
Segítségetek előre is köszönöm!
Egyik szemem sír, a másik üveg...
-
addikt
válasz Sequadon #25591 üzenetére
A tavalyi vizsgán én is így jártam a 2001-es Swiftemmel. Mondjuk én a lengéscsillapítókat rég kicseréltettem visszahíváskor, de a hátsó fékmunkahengereket nekem is cserélni kellett. Ez ilyen. Én valami 60eFt-t fizettem érte munkadíjjal, vizsgával és még az első kereszttartót is cserélték.
Elviheted máshoz is, de ha a fékerőszabályzót kell cserélni, nincs mese. Ezzel nem lehet szórakozni.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Studi
addikt
válasz Dark Archon #25593 üzenetére
Egyetértek, ha a fék mérve ekkora eltérést mutat, azt meg kell csináltatni, és nem máshol levizsgáztatni.
Nekem tegnap vizsgáztatták SOS-ben a véres torkú, horpadt oldalú kocsit, szerencsére nem volt semmi nagy gáz, azt mondta a szerelő, hogy az alját itt-ott azért le kellett már kenegetni. Épp 14 éves, megy, ameddig megy, az alvázvédelemmel évekkel ezelőtt kellett volna foglalkozni. Igazából amúgy még mindig elvisz bármikor A-ból B-be, és bármilyen racionális és irracionális utódjelöltet nézek, az ára horror, a fenntartása méginkább.
-
addikt
Hát én az alvázvédelmet úgy oldottam meg, hogy a Swift-et eladtam és vettem egy új Vitarát A Swift-nél bizony minden autó fenntartása drágább, a kötelező / Casco egyből a duplája lett, stb.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Sequadon
tag
válasz roberto211 #25592 üzenetére
Azt nem írtam le, de a vizsga és a szerviz ahonnan az ajánlatot kértem két külön hely, szóval nem hiszem, hogy át akarnának vágni. Az én szerelőmnek nincs futópadja, anélkül meg gondolom nehéz ezt így kiszúrni.
Meg szeretném csináltatni én is a féket, nem ezzel van a baj, hanem hogy egy alkatrész (ami egy kis öntött fém, rajta egy kar, egy rugó, benne meg egy szelep) 100.000 Ft-ba kerül. Ennyit nem tudok (és nem is akarok) rákölteni. Utána kérdezek még az utángyártottnak, de esetleg jó bontót tudtok mondani Budapesten? Vagy olyan szervizt ahol tudnak ebben segíteni?
Egyik szemem sír, a másik üveg...
-
Tothgera30
Ármester
Suzuki SX4 Sedan 1.6 GS 2008 115-120k km-rel, első tulajtól mennyire lehet jó vétel 1,85m-ért? Van a típusnak gyermekbetegsége, gyengeségei, rozsdásodási hajlam, összeszerelési probléma?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
addikt
-
cigam
félisten
Eddigy csak olajat cseréltem. 1-2 éve egy akciós(ingyenes) téli átvizsgáláskor mondták, hogy valamit lis alvázvédelmi problémát kellene javítani, és (állítólag) amikor olajat cseréltek, meg is csinálták ezt a javítást. Bár márkaszervíz volt, a karosszéri javításért/alvázvédelemért(?) külön nem kellett fizetni. Szóval gyanús a dolog, de eddig nem is foglalkoztam vele, csak most hogy itt írjátok jutott eszembe a dolog: Mit kell(ene) csinálni alvázvédelem címen? Hány éves kortól milyen gyakran?
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
negroo
aktív tag
Fentebb írtam, hogy ezek gyári üreg védelemmel látják el. Így a látható korúzíókat javíthatóak, de max költségeden kijavítasz rozsda foltokat és használod egészségel. Így a kisebb helyeken nem tudják kipucolni a gyári tőmítő rést és korodálhat emiatt hiába költesz rá vagyont. A szaki állítása szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000