Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
az utolsó 5 tél alapján arra a 3 napra az ország területének 98%-án bőőőőven elég egy jó négy évszakos, vagy egy mezei M+S gumi hópihe nélkül is.
Kivétel a kékestető, mecsek, és zirc vonzáskörzete.
régen nagyon kellett persze a téli nyári, de konkréten 3 éve kapott egy szánkót a gyerek karácsonyra, most januárban egy napot(!) tudott is szánkózni.
Most csak azért van Michelin alpin 5, mert újra sokat járok országot, és amúgy a bérletben benne volt 1 szett prémium téli abroncs szereléssel tárolással
Mellesleg kicsit búgósElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Sátán44
addikt
Tudnátok ajánlani egy megbízható boltot, vagy webáruházat, ahol méretpontos védő üléshuzatot tudnék venni a Swift 3-ra? Eredeti gyárit sajnos nem találtam, létezik egyáltalán?
Kis bohóccal is lehet nagy cirkuszt csinálni... :-)
-
nagyúr
Igen, de pl. mi februárban minden évben el szoktunk valahova menni barátnőmmel, hol Eger, Szilvásvárad, tavaly éppen Krakkó - Zakopane és ezeken a helyeken minden évben volt hó, nem szívesen mentem volna 4 évszakossal.
Szóval én legfőképp azért nem vennék magamnak 4 évszakost, mert nem akarom megkötni a kezem, hogy ha véletlen úgy döntök hogy mégis elmennék síelni vagy valami, akkor a gumi miatt kételyeim legyenek...
-
Kornel
veterán
Ennyi.
Ezt nem érti meg senki, vagy lehet különböző országban élünk 😂
Ami biztos, tesom 6 éves fia szintén kapott a nagyszülőktol 3-4 éve egy szánkót, szintén kb. ennyiszer volt alkalma használni. Szegény gyerek azt se tudja mi az a hó lassan.
A másik meg az, hogy egy zsír új, a teszteken jól szerepelo negyevszakos a jobb, vagy egy budget téli/nyari? Ne adj isten egy 7-10 éves teli vagy nyari?
Illetve ha már fent van a téli, melyik fog hamarabb megállni +20 fokos aszfalton, ami a napokban is lesz? (Nyari -negyevszakos- téli lenne a sorrend)
Én simán felraktam évi 15k km-re egy középkategóriás apollo negyevszakost, ráadásul azert power is van, 140ps 178Nm.
Eddig még életben vagyok, a többi majd kiderül. 😂Tboy: gumis topicban többen voltak matraban es az alopkban is hóban a CC-el, pozitívan nyilatkoztak róla.
Én havonta megyek szilvásvárad mellé (balatonba), mégis fel mertem rakni egy negyevszakost, ráadásul nem is az A brandek közül valót.
Egyébként utobobbi években ott sem volt 1 nagyon max. 2 hétnél tovább hó, annyi, hogy később olvadt el, nem a szokásos 1-2 nap alatt, mint fent a nagyfaluban.[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
11 fokban biztonsan jobb lesz a negyevszakos, mint a téli, ha azonos kategóriájú termékről beszélünk.
A durva az, hogy tavaly februárban 6,x fok volt a napi középhőmérséklet Budapesten átlagban, tehát napközben biztosan hátrányban voltak a téli gumik, akár a nyárikkal szemben is.(Ha érdekel valakit, megkeresem a forrást is a napi középhőmérsékletekre)
[ Szerkesztve ]
-
Land
veterán
Aki vezette az 1.4 turbot Vitaraban vagy az új S Crossban, milyennek érezte?
Érdemesebb az egyébként megbízható 1.6 szívó helyett azt választani?
Bemelegésben gyorsabb valamelyik a másiknál? Azért kérdezem, mert évi 15.000 kmt megyek, annak 70%-át Budapesten. Köszi!Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
lakisoft
veterán
Használ itt valaki Nokian WRD4-et? Tapasztalatok?
-
Kornel
veterán
válasz máyköl #26562 üzenetére
Senki nem mondta, hogy -20 fokban ugyanolyan lesz, mint a téli...
De hol láttál Te -20 fokot?
Én utoljára középiskolaban kb. (Akkor is volt egy hét kb.)
Elárulom, két dolog miatt terjednek, és fognak egyre jobban terjedni a negyevszakos gumik, az egyik, hogy nyilván fejlődik a technológia, érdemes a michelin és a good year technológiáját megnézni, nem szrral gurigaznak.
A másik pedig a klímaváltozás, gyakorlatilag 5 éven belül kb. az ominózus márciusi káosz (2 nap) volt az egyetlen említésre méltó komolyabb havazás.
A klímaváltozással az átlaghőmérséklet (napi középhőmérséklet) évről évre mind feljebb tolódik, a két linkelt képből jól láthatóan pont itt kezdenek optimális tartományban dolgozni a negyevszakosok. Ha sarkitani akarnék, akkor telre negyevszakos, nyárra nyári gumi lenne jelenleg az optimális.
Gondolj bele, hogy +10 +20 fokos aszfalton (szárazon vagy vizen) egy azonos kategóriájú téli, vagy negyevszakos fog jobban teljesíteni? Mert télen ám egyre gyakoribbak ezek a körülmények, szemben az említett hófúvásokkal. -
Kornel
veterán
válasz lakisoft #26569 üzenetére
Negyevszakosban ok a legjobbak.
Szerinted nem, mások szerint meg igen.
EnnyiPár adalék az előzőekhez:
Havi középhőmérséklet +4,3 fok, téli napok száma: 0
(Egyértelműen jobb itt egy negyevszakos is, de megkockáztatom hogy egy nyári is, ld. az előző két képet a működési tartományokrol)Havi középhőmérséklet: +0,8 fok, téli napok száma: 7 (ahol a napi középhőmérséklet negatív, viszont a diagramon jól látszik, hogy jellemzően ott se esett számottevő csapadék [hó])
Havi középhőmérséklet +7,4 fok, téli napok száma: 0
Na ez volt tavaly télen, kemény volt 😂
Osszesen is 23 nap volt a fagyos napok száma, ami azt takarja, hogy akár éjszaka átlépte a hőmérséklet lefelé a 0 fokot. (90 napból, ha a telet nézzük.)
[ Szerkesztve ]
-
Studi
addikt
válasz Kornel #26572 üzenetére
A berögződésekkel szemben sajnos fölösleges érvelni. Pedig abszolút igazad van, egyre kisebb a létjogosultsága mifelénk manapság a külön szett gumiknak. A fagyos időszak is jellemzően éjszaka van, amikor nyilván kevesebbet közlekedsz. A reggeli órák fagyosak lehetnek persze, de akkor meg a forgalom úgysem engedi, hogy száguldozz. Ha marad a Swift tavassszal, akkor felpattintok rá én is valami négyévszakost, mert nagyon öreg már a télim is, nyárim is.
-
Kornel
veterán
Én se vagyok egy könnyen meggyőzhető ember, de idén átgondoltan a lehetőségeket, és utánanéztem az általam linkelt tényeknek, ez alapján hoztam meg a döntésem, szembemenve az eddigi álláspontommal, és berögződéseimmel.
Volt egy 80%-os, de 5 éves teli gumim külön felnin (Conti TS830), és egy csere érett nyári szettem a gyári alun. A téli még repedezett ugyan nem volt, de a szakszerű tárolás ellenére is fel volt már keményedve, ezért az eladás mellett döntöttem.
Egy medium kategóriás apollo alnac 4g all season abroncsot (vredestein gyártósoron készül Hollandiaban) választottam a gyári alura, a prémium szegmenshez képest 60%-os áron. Mondjuk így is 21k volt darabja, ugye az R17 nem az az olcsó méret. Michelin vagy Good year 35k környékén mozog, persze kisebb méretben nyilván a jobbat választanám, nem is beszélek rá senki a budget vagy medium kategóriára, én viszont a 2015-ös autobild teszt alapján viszont be mertem vállalni.
Szárazon nyilván elmarad egy prémium sport gumitól (michelin PS3), es vizen se a legjobbak közt van, de pl. a 4 éves 4 mm profilú prémium nyári gumimmal simán egy szinten van vizen, mert már az is csúszkált az alacsony profilmélyseg miatt.
Hóban es jégen nyilván még nem volt alkalmam kipróbálni, azért kíváncsian várom, hátha esik valami idén -
lakisoft
veterán
válasz Kornel #26572 üzenetére
Nem linkeltél hiába. Négyévszakost még nem próbáltam. De ami késik nem múlik alapon ki fogom próbálni. A személyes tapasztalatnak jobban hiszek mint a teszteknek, időjárás adatoknak. Csak ismételni tudom amit már egyszer leírtam: Minden vezetőnek más az igénye, tapasztalata. Ennek megfelelően változhatnak a gumival támasztott igények is.
-
Kornel
veterán
válasz lakisoft #26575 üzenetére
Eddig saját tapasztalatom alapján (szárazon és vízen) a sebességhatárokat és közlekedési szabályokat betartva semmilyen hátrányt nem jelenthet a használatuk.
Én azért sokszor szeretem felülről feszegetni a határokat, így nagyjából kipróbáltam már a tapadáshatárokat.
Persze versenypályára senki ne ilyennel menjen -
Kornel
veterán
válasz lakisoft #26579 üzenetére
Kb 😉
Egyébként szerintem túl van misztifikalva ez a gumi kérdés, a gumik igaz nagyon fontosak, de mit sem ér egy prémium gumi, ha közben a lengéscsillapítók rossznak, vagy éppen határon vannak csak, ugyanez igaz a fekre, a fekolajra, es még az egyeb futómű alkatrészekre is.
-
máyköl
veterán
válasz Kornel #26568 üzenetére
A klímaváltozásban egyetértek, emiatt elterjedhet a négyévszakos, azonban klasszikus értelembe esik le még hó minden évben legalább 1szer, és van nyáron kánikula is nem keveset, ezt a hatalmas kontrasztot pedig sosem fogja tudni tökéletesen lereagálni egy négyévszakos.
Tudom azt is, hogy fejlődnek évről évre nem keveset, de nekem lutri marad mindig is, sosem lesz olyan jó, mint egy téli + nyári szett kombó, azt hiszem ezzel egyetértünk.
Azért nem felesleges megkérdezni talán gumisokat is, mit ajánlanak. (a falat kaparják a négyévszakostól), pont nemrégiben jött fel a téma faternál, hát úgy köpködött rájuk, hogy így régen nem láttam az öregemet... (Gumis műhelye van a 16.kerületben, és azért korántsem tegnap kezdte...)[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz lakisoft #26583 üzenetére
Szerintem hobbi szintre a lidl-s és aldi-s készletek is bőven jók.
Nyilván ha van pénz, akkor határ a csillagos ég, én ezek alá nem adnám.
Mondjuk nekem panel előtt nem nagyon van lehetőségem szerelni, így marad az, hogy nekem csináltatni kell ezeketMályköl:
Akkor meg is van az ok.
Ne sértődj meg, de azok köpködnek a legjobban, akik a megélhetésüket féltik a negyevszakosok megjelenese miatt.
Pedig jobban belegondolva nem biztos, hogy bevételkiesést fog okozni nekik.
Az emberek többségének, ha télit es nyarit használ, akkor két szett felnije van, tehát 4-7 évente cseréltet gumit kétszer.
Nyilván negyevszakossal elég az egy szett is, ezert 3-4 évente cseréltet egyszer gumit.
Emelett akkor a 7-10 éves használt szrokra is köpköd?
Vagy a rossz lengéscsillapítókra, fékekre, nem cserelt fekolajra, logo futóművekre?
Ezekre még nem hallottam egyik gumiét se köpködni, pedig egyenként mind veszélyesebbek, mint hogy valaki külön telivel es nyárival, vagy pedig negyevszakossal jár.[ Szerkesztve ]
-
Harkovz
aktív tag
Én is azon agyalok most, hogy ha hétvégén cseréljük a rugókat lehet érdemes lenne egy úttal a csillapítókat is meg esetleg torony szilentet. Nem emlékszem már mit mértek a műszakin.
-
biker
nagyúr
válasz lakisoft #26581 üzenetére
Ne haragudj, de életveszélyes állapotú autóval jársz, és azon elmélkedsz, hogy a 4 évszakos a jobb vagy a téli nyári?
Bocsi, de nekem mindegy, mivel halsz meg, csak remélhetőleg ne ölj meg senkit.szerinted mi fog történni, ha kiszalad eléd egy gyerek, és besatuzol, miközben az egyik első keréken nincs fék?
+ elmondásod szerint is kifogásolható a lengéscsillapító, mert pattog a kocsi.Gratulálok.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Kornel
veterán
Nyugi srácok, csak próbáltam felhívni a figyelmet, hogy nem minden a gumi, persze nagyon fontos, de emellett az előbb felsoroltak is legalább ilyen fontosak.
Béke van -
biker
nagyúr
válasz lakisoft #26590 üzenetére
Tehát ha 45-el mész 50 helyett, és 30méter követési távolságot tartasz, akkor ha kifut eléd egy gyerek, akkor nem pördülsz meg egy fékezetlen kerékkel, és három másik elpattogó kerékkel.
Rendben, azt hiszem nincs több kérdésem.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Thome
addikt
A legfontosabbat persze elfelejtitek.
Nem mindegy, hogy ki kezeli az autót. -
Kornel
veterán
válasz roberto211 #26597 üzenetére
Ennyi.
Mondd azt, hogy nincs igazam. -
Harkovz
aktív tag
válasz roberto211 #26597 üzenetére
Nekem is II van. De már nem is emlékszem mik voltak. Reflex feladat pszichológiai vizsgálat stb. A jogsihoz kellett. Több mint 8 éve járok 36 raklapos forgó zsámolyos hűtős Scania szerelvénnyel éjjel - nappal, télen - nyáron. Havonta 5-8 ezer km. belföldön.
Új hozzászólás Aktív témák
- Aliexpress tapasztalatok
- Honor 90 - modellalkat
- sh4d0w: Rebel Moon - Ne nézd meg!
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- PlayStation 5
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- További aktív témák...