Új hozzászólás Aktív témák
-
HKorn
addikt
válasz Johnny198612 #36800 üzenetére
Hagyd így, sebességet GPS-ről telón nézheted, Km viszont nem megy az autódba, kvázi nyersz vele, mert eladáskor többet fog majd érni
Komolyra fordítva, nem láttam még ilyet, nekem is vagy 2006-os Stift otthon, majd írd meg mit mond a szerelő.
Run&Ride
-
dnelb
veterán
válasz Johnny198612 #36800 üzenetére
váltón sebesség jeladó vagy óracsoport
-
Johnny198612
tag
Hmm.. Diagnosztikat csinalt laptopot ráköt, figyelget.
A sebességjeladóval senki sem tud beszélgetni, valószínű annak annyi. 25.000 Ft egy uj :/
Az üzemanyagszint orara semmi sírás nincs, ott lehet h az ora sz*r.Kozlekedni tudok vele, tenyleg vazze-rol nezem mennyivel megyek.
2 het mulva nez ra alaposabban, h megvan-e a megfelelo tapfesz. a jeladonal, mielott kicsereli, ott meg esetleg kiderulhetnek dolgok..Ha az uzemanyagora az oracsoport hiba, az javithato, vagy tobbnyire kuka es csere az egesz?
Meg imadkozas, h szepen es jol legyen visszateve es visszakotve? :S[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
válasz Johnny198612 #36803 üzenetére
Az óraegység csere nem nagy művelet. Két csavar és egy csatlakozó. 2 perces művelet, és semmiyen roncsolással nem jár.
-
gurabli
senior tag
Sziasztok! Suzuki Alto 1.1 GL, 2004-es.
Úgy néz ki, hogy elromlott a fényszóró kormanykapcsolo, mert nincs tompított, egyik sem. Helyzetjelző, távolsági mindkét oldalon működik. A két 15-os biztosíték rendben. A magasság állító motor sem működik. Mi lehet a gond szerintetek? Izzó természetesen cserélve és jó. Esetleg a kormánykeréken lévő kapcsoló adta meg magát és a tompított állásban nem működik? Ha utóbbi, akkor ilyet hol tudok venni?Köszönöm!
"Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.
-
Dzsosy
senior tag
Sziasztok!
Van egy 2001-es Suzuki Swift Sedanom (1,3). Műszaki előtt cseréltek benne féktárcsát és betéteket (Japanparts márkájút vett bele a szerelő) és most szinte minden balra kanyarodáskor visít valami a kerék felől, függetlenül attól, hogy fékezek-e. (fémes, random szakaszos hang) Ráadásul időnként már jobbra fordulva is csinálja. Visszamentem a szerelőhöz, megnézte, azt mondta ő nem lát hibát (a munkahenger is puha), majd bekopik a fék. De azóta már mentem párszáz kilométert és nem javul.
Mi lehet a gond? A csúszófelületek zsírzása, vagy a betétek éleinek lecsiszolása segíthet? -
blakey
titán
Na, megvolt az 1 éves szerviz, elég hamar eltelt az 1 év.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
tboldi
nagyúr
válasz Dzsosy #36806 üzenetére
Ha csak kanyarodás közben hallod, akkor ez szerintem nem a fék lesz, hanem a futómű. Keress egy másik szerelőt!
A Japanparts fék meg nem lesz tartós, arra készülj fel. 50-60k km-t bír csak, kb. fele annyit, mint mondjuk egy Ate vagy Zimmermann.
(#36805) gurabli: Keress egy autóvillamossági szerelőt, nehogy összevásárolgass mindent feleslegesen. Egyébként én bontókban néznék kapcsolót, ha tényleg az a baja.
[ Szerkesztve ]
-
pirosvilamos
tag
Sziasztok!
2005-ös Ignis új nyári gumikkal, olaj/szűrő csere után, kevesebb, mint 100.000km-el
mennyiért adható el? Sajnos klíma nincs benne.--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
gurabli
senior tag
válasz pirosvilamos #36810 üzenetére
Ez olyan, hogy mindent annyiért lehet eladni, amennyit adnak érte
Szerintem nézd át alaposan a hasznaltauto.hu kínálatát, azzal be tudod lőni az árát.
Ami emeli az eladási árat:
- magánszemély az eladó, nem nepper
- első tulajdonos vagy, 0 km óta nálad
- hazai forgalomba helyezés (itt gyanítom igen), lekérdezhető km
- valóban vezetett szervizkönyv, ha pedig a számlák is megvannak, pl. alkatrészekről, javításról, akkor az főnyeremény
- az új gumik dobnak az áron (de nem sokat)Az, hogy nincs benne klíma, nem feltétlenül gond. Pl. én kimondottan olyan autót kerestem, amiben szinte semmi nincs (szervó, klíma, központi zár, e ablak, stb). Legyen minél egyszerűbb, annál kevesebb dologra kell költeni, ha meghibásodna (szervó és klíma kimondottan drága). Ezért vettem Alto-t. Szépsége egyszerűségében rejlik A-ból B-be tökéletes, keveset fogyaszt, olcsó az alkatrész, abroncs, stb. Második autónak vettük, amolyan rohangálós, ingázós, vasútra kimenős autónak.
"Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.
-
BigBlackDog
veterán
válasz gurabli #36811 üzenetére
Nagyjából egyet értek, két apróságot fűznék hozzá;
- Gumik valóban "elvileg" emelik az értéket, gyakorlatban viszont sok vevőjelölt kb. le sem tojja, legalábbis korábban volt ilyen tapasztalatom.
- Klíma nélkül én már nem vennék autót és az ismerősi körben más véleményt én még nem nagyon hallottam. Így érzésre azt mondanám, hogy klíma nélkül nem annyira egyszerű eladni, de ne legyen igazam! -
gurabli
senior tag
válasz BigBlackDog #36812 üzenetére
Ha tudod, hogy eladod, nem érdemes rá új abroncsot venni. Az viszont nem hátrány, ha nem 8 éves, kopott gumi van rajta. Az árát biztos, hogy nem kapod vissza, de tudsz vele okosan érvelni.
Klíma: valójában egyetértek. Én sem szeretem a klíma nélküli autókat. Ami miatt szerintem van jogosultsága: elég drága a javítása, nem véletlen a rengeteg nem működő klímával szerelt járgány az utakon. Necces, hogy az előző tulaj hogy tartotta karban, ami érvényes az egész autóra is. Minél alacsonyabb árkategóriában nézelődünk, annál esélyesebb, hogy nem megfelelően lett karbantartva. Ez nem jelenti, hogy a drágább autók (azonos kategóriában) ne lennének elhanyagolva.
Mi tényleg rövid utakra használjuk, ahol a manuális klíma max arra lenne jó, hogy lehűtse a napon álló autót. Ha betartjuk a klíma használati szabályait, akkor ezekre a rövid utakra akkor sem lenne ajánlatos használni, ha lenne benne. Nagyon káros az egészségre. Persze sokan ezzel sem törődnek, 36 fok, autóban 40+, jól leizzadva, felforrva beül, klímát maxra, indul, kiszáll, megfázik.
Nyilván kevesebbet kap érte, ha nincs benne klíma, de kis és olcsó autóknál nem feltétlenül hátrány.Neppertől soha nem veszek autót, teljesen kizárt. Max megbízható(bb) márkakereskedésből (van ilyen), ahol esetleg még ismerős is van. Külföldi autót soha, csak ha nagyon alaposan le tudom ellenőrizni az előéletét, akkor is inkább személyesen, külföldön (nehéz eset, drága, megbízhatatlan). Ott is inkább magánszemélytől (lehet, de nem könnyű).
Itthon csak hazai első forgalomba helyezett autót, lehetőleg tulajtól. Az nem feltétlenül gond, ha nem az első tulaj. Emígy pár alapszabály, ami nélkül soha nem lenne szabad autót venni (ha megbízható és jót szeretnénk):- látszik az autón, hogy mennyire figyeltek rá oda. Mennyire tiszta, főleg belül, motortér hogy néz ki. Mi mikor lett cserélve, idősebb autó esetén különösen. Ülés mennyire kopott? Ha volt rajta rendes huzat, akkor alig.
- vásárló által kiválasztott szervizben való átvizsgálás (ha ebbe nem mennek bele, köszönöm és viszlát). Ennek költségét vevő állja, nyilván akkor mész bele, ha te alaposan körbejártad és nem találtál kizáró okot
- festékréteg mérővel gyorsan végigfutni rajta (kiderül az is, hogy hazudott vagy sem az eladó). Ha olyan helyen lett megfelelően javítva, ahol nem sérül a szerkezete az autónak, akkor az nem csökkenti az autó árát. Alaposan megnézni, nem-e lett törve, hegesztve. Lehet pl. gyári fényezésű bontott elemet venni, amiből nem derül ki a sérülés, de ettől még törött kritikus helyen.Még egy kis okoskodás: én hosszú távra szoktam autót venni. Ha megveszem, teljesem mindegy, hogy mit mondanak, mindig cserélve az olaj, szűrők, fékfolyadék, gyújtógyertya. Ha kell, akkor hűtővíz és váltóolaj is. Fékeket alaposan megnézni, ha kell, rögtön tárcsa+fékbetét, esetleg dob, kézifékkötél. Akkut megnézni, hogy milyen idős, főleg tél előtt. Klímában nyomás, töltés, fertőtlenítés. Szinte mindig a teljes vezérlés (főleg, ha nem láncos), hosszbordás a feszítővel. Nyári és téli gumik, kizárólag felső-közép vagy prémium kategória (ezen nem szabad spórolni). Ennek ára nálam bele van kalkulálva az autó vételi árába. Ezért veszek olyan autót, ami belefér a költségvetésbe, mindennel egybevéve. De az autóim mindig olyanok, hogy bármikor eladásra került, szinte licitáltak rá a vevők (kétszer adtam el eddig. Az okoskodókat meg elküldöm, megköszönöm, biztos talál olcsóbban is, sok szerencsét.
Én is szeretnék pl. BMW vagy Insigniát, hiába van olcsón, olyan is. Sajnos nálunk jellemző, hogy megveszik a levedlett, roncs, visszatekert, dieseles szörnyeket, mert az BMW, Audi, meg stb., meg 2000cm3 alatt nincs is autó, meg az csak 90LE xar. Aztán kínai vagy használt abroncsot vesz rá, azt is váltóméretben, mert majomra van, de banánra már nincs.Egy szó, mint száz: szerintem el lehet adni Ki kell emelni, hogy miért jó, ha nincs benne klíma
"Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.
-
nagyúr
Én is ugyanígy voltam tavaly: 7-8 éves használt ki tudja mennyi kilóméterrel vagy új autó (igaz valamivel többért) ami Suzuki.
Mondjuk engem apósék tereltek az újautó felé, nekik már akkor majd 1 éve volt egy ugyanolyan mint ami aztán nekem is lett.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
gurabli
senior tag
Én meg ezért vettem egy kicsi és egyszerű Alto 1.1 GL-t, második autónak. Szép állapotban van, látszik, hogy vigyáztak rá. Tulajdonostól, valós km (eleve nem az a lényeg, hanem az állapot). Teljesen fapados (kivéve a gyári ABS és 2 légzsák), de öt ajtós. Reális, korrekt áron vettem: rögtön cserélve az olaj, szűrők, fékfolyadék, gyertyák, vezérlés komplett, vízpumpa, váltóolaj, hűtőfolyadék. Kapott 4 új nyári gumit, a téli 2 éves.Nagyon szépen teszi a dolgát, kivéve most, hogy nincs tompított Remélem ma megoldódik, mindig rettegek, ha villamossági hiba van az autóban...
A teljes árért már volt "komolyabb" kisautó is a kínálatban, nyilván szebb, kényelmesebb, de nem feltétlenül jobb (főleg francia). A kényelmes keretbe kell mindennek beleférnie, akkor öröm az autó, nem nyűg, bosszúság, és a "rettegés" forrása.
Még egy tipp: ha sufnitunning legapróbb jelét is látod rajta, köszönöm és viszlát.
"Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.
-
gurabli
senior tag
válasz blakey #36817 üzenetére
Nyilván a kerettől és az elvárásoktól függ, de nekem elég alapos nézelődés után a Suzuki Alto 1.1 GL volt a befutó. Volt még Citroen/Peugeot Saxo 1.5d, de hiába a még valóban megbízható motor, de nagyon kevés az eladó, ami meg van, az rettenet, vagy drága. Régi Swift szerintem jó lehet, vagy az Alto. Utóbbiból nehéz kifogni, mert aránylag kevés van. Előbbinél rengeteg a leharcolt. Szerintem ebben a kategóriában, 2-300e forint körül nem sok mi van. Ráadásul ez a kis Maruti motor nagyon korrekt És alig fogyaszt
Ha több a keret, akkor már nagyobb a kínálat. Szerintem a következő kategória 6-700e körül van. Közte vagy lerobbant újabb, vagy túlárazott kisebb van. Vagy nagyobb, de nagyon régi, rosszabb esetben diesel autók."Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.
-
-
gurabli
senior tag
válasz mdani01 #36819 üzenetére
Hogyne lehetne, sőt! Még csak ott lehet igazán megőrzött, kiváló darabokat kifogni. Ezt írtam én is, csak macera, nem könnyű. A nepperekkel kell versenyezni, meg a németek bizalmatlanok a távolról érdeklődőkkel. Részben jogosan.
"Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.
-
D@ny7
aktív tag
Sziasztok!
Korábban már írtam ide, de most jött el az a pillanat hogy eljutottam odáig hogy megvegyem az autót.
Viszont jelenleg 2 típus között gondolkodom:
Vitara GL+ 2WD (4.3M,) , lenne még egy GL+ 4WD (5.0M) 1.6 szívó motorral mindegyik.
Vagy esetleg még gondolkodom az SX4 S-CRSOSS GL+ 1.4T 2WD (4.8M) motorral szerelt változatán.
Az árakat névre írva stb kell érteni.
Az lenne a kérdésem hogy mik a tapasztalatatok ezekkel az autókkal kapcsolatban?
Ha vitara mellett döntök, érdemes-e az összkerékhajtást választani vagy tök felesleges?
Nem kell félni aturbós 1.4-estől? Tényleg annyira lomha az 1.6 szívó?
Remélem lesz lehetőségem tesztvezetésre mindkettő típusnál, mert elég nehéz a döntés.
Mindegyiknél van pozitív meg negatív érzésem. Vitara jobban tetszik kívülről, viszont belsőben egyértelműen S-CROSS.A merkantil bankos hitellel kapcsolatban esetleg valami tapasztalat valakinek?
Picit kriminális hogy ha készpénzben szeretném kifizetni az autót akkor nem érvényes az akciós ár, csak listaáron vihető el (plusz 7-800 ezer ft) . Mivel nincs autóm az autócsere program se jöhet szóba. -
HKorn
addikt
Autócsere programra asszem az is ok, ha valakinek a családban van.
Nekem 1.6 Vitara 2WD van, FB fórumban van olyan akinek 4WD-je van de még ő is azt mondja hogy az esetek 95%-ban elég a 2WD, szerintem túl sok a felára.
Menni nyilván egy 1.4T sokkal jobban megy, de sztem az 1.6 is elég átlagos közlekedésre, cserébe nagyon jó a fogyija, nálam 1500km átlaga 5.8l, visszatankolással mérve.
Próbáld ki mindegyiket.
Run&Ride
-
őstag
Szerintem a 4wd csak akkor kell ha olyan helyen használod gyakran ahol segít (hegy, sok hó, saras terep stb.).
Nekem csak azért van mert az 1.4t automatához kötelező.Scrossom van, szerintem jóval kedvezőbb belül. És ne felejtsük el a led lámpát ami a vitaránál már glx.
De az 1.4t többet fog kajálni.
1.6-ot csak rövid úton teszt vezettem nem tűnt nagyon gyengének (inkább az 1.4t a határozottan combos).
-
blakey
titán
Nem kell a 4WD, terepezni nem fogsz, ha már 4WD akkor komolyabb terepjáró kellene.
Vitara vs. S-Cross, amelyik tetszik, te fogod használni. Nem lomha az 1.6 szívó.
Nagyon szeretem a Vitarámat és most is azt választanék, most voltam 1 éves szervizen, megnéztem egy S-Crosst, de nem fogott meg semmilyen szinten. Belül semmi különbség anyaghasználat szempontjából.
A hiteles dologhoz meg nem tudok hozzászólni, én valahogy összehoztam az akciós árnál is jobbat és nem hitelre, ráadásul még sok kiegészítőt is vettem.[ Szerkesztve ]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
-
D@ny7
aktív tag
Van a családban, igen elvileg rendben van az is 5 üzletből 5 is ugyanezt javasolta. Viszont ez olyan trükközős módszernek tűnik, meg hát nem szívesen rángatnák bele mást is, így maradt a minimális hitel amit legkésőbb év végéig visszafizetnék.
Mindenképpen ki fogom próbálni amennyiben lehetséges. -
dReFiX
senior tag
Egyébként az utolsó pár darab 1.6 Vitarát értékesítjük a napokban, már szinte csak kétszínűek jellemzően fehér tetővel maradtak [ GL+ 2wd m/t kizárólag ]. SX4 egyáltalán nem rendelhető csak majd szeptemberi gyártással. Leáll a gyár Júniustól, szeptembertől gyártanak csak hazai piacra.
[ Szerkesztve ]
-
D@ny7
aktív tag
válasz Tom1939 #36823 üzenetére
S-cross felszereltségben tényleg sokkal jobb. Belső is szebb egy picivel, bár szerintem nem túl sok a külömbség. Amitől viszont tartok egy picit az scrossnál az a turbós motor, az rendben hogy erősebb de vajon ugyanolyan megbízható?
Plusz még egy, az s-crossban ez a kulcs nélküli nyitásos rendszer picit aggaszt. Nem értek hozzá, de ha a több 10 milliós porsét roncsolás nélkül ellopják egy "jelerősítővel", akkor ezt a rendszert biztos könnyebb feltörni.
-
BigBlackDog
veterán
Ne benj bele a hitelbe szerintem! Emlékeim szerint, csak lemásolták a forgalmit, de semmi mást nem kellett bemutatni. Ajánlom olvasásra ezt a hozzászólást. Mikor megkérdeztük, hogy hogyan is működik ez a csereautó kedvezmény, nekünk is kb. ezt mondták. Nekem az jött le, hogy nincs jelentőssége, hogy kinek a nevén van a családból. Ha a kereskedő ad kedvezményt, akkor szerintem használd ki!
-
tboldi
nagyúr
1. Nem rosszabb a turbós szerintem. Erősebb hajtókarok, csapágyak vannak benne, plusz nincs benne a EGR, nem úgy, mint az 1.6 szívóban.
Egyedül a közvetlen befecskendezés lehet érzékeny, de prémium benzint tankolva nem lesz baja.
2. A hagyományos távirányítós megoldást is ki lehet játszani jelfogóval.[ Szerkesztve ]
-
IreN!CuS
őstag
válasz Motion_Blur #36829 üzenetére
Grat hozzá
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
M_AND_Ms
addikt
Igen, de mikor ott állsz este 11-kor a teljes családdal, Bp belvárosban, vidékről felutazva, egy színház után, díszmagyarban, a szakadó esőben és az autó sehol sincs...akkor nem sokat vigasztal a casco.
[ Szerkesztve ]
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
pirosvilamos
tag
válasz gurabli #36811 üzenetére
Gumit mindenképpen cserélni kell rajta, meg az olaj/szűrők is most esedékesek.
Benne van az is, hogy nem viszik el, akkor viszont augusztusban megkapja a szokásos 2500km-es nyúzópróbát az autó (Bulgária oda-vissza).
Nem nepper vagyok, magánszemély, 2 évesen vettük, második tulajdonosok vagyunk--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
őstag
Ezt gyakorlatilag én is így látom, ahol van ember mozgás onnan nem nagyon lopnak (inkább zuglói és budai zöldövezetből). Mondjuk a parkolási koccanási morál botrányos (vagy olaszos) ki nem sz*rja le hozzáállással van elintézve (csak velem csinálták, üzenet soha nem volt hagyva).
-
D@ny7
aktív tag
Megszületett döntés, SX4-Scross GL+ 1.4T lett megvéve.
Remélem nem fogtam vele mellé. Most jöhet a több hetes várakozás.
Persze előtte meg kell várni a hitelbírálatot, de az eladó szerint nem lehet gond vele.
Azért döntöttem emellett mert belső tere némileg tágasabb mint a Vitara-é, meg a felszereltsége is jobb.