Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gurabli

    senior tag

    Sziasztok!

    Most lettünk egy kis Alto boldog tulajdonosai, 2004-es, 1.1 GL. Érdekes egy kis verda:)
    Amiben a segítségeteket kérném: tudnátok egy megbízható, hozzáértő és normál áron dolgozó szerelőt mondani Göd vagy Dunakeszi közelében? Most költöztünk ide, nem ismerek senkit. A rég szerelőm mindent megcsinált, kivéve a vezérlés cseréjét, arra nem maradt már ideje.
    Kapott új olajat (5W40), gyertyákat, fékfolyadékot, szűrőket, lecseréltük a váltóban is az olajat.

    Vezérlésből mi az ajánlott? Vízpumpa is cserélendő?

    Szerelő mellett kellene egy szintén megbízható és nem drága karosszéria lakatos is, mivel az alján és még pár helyen kicsit megfogta a rozsda, amit szeretnék rövidesen javítani.

    Köszönöm előre is, akár privátban is jöhetnek a tippek.

    "Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.

  • gurabli

    senior tag

    válasz pjen #36504 üzenetére

    A vezérmuszij nálam mindig csere, ha használtan kerül hozzám egy autó. Nem olyan nagy tétel és jobb a nyugalom.

    [ Szerkesztve ]

    "Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.

  • gurabli

    senior tag

    Sziasztok! Suzuki Alto 1.1 GL, 2004-es.
    Úgy néz ki, hogy elromlott a fényszóró kormanykapcsolo, mert nincs tompított, egyik sem. Helyzetjelző, távolsági mindkét oldalon működik. A két 15-os biztosíték rendben. A magasság állító motor sem működik. Mi lehet a gond szerintetek? Izzó természetesen cserélve és jó. Esetleg a kormánykeréken lévő kapcsoló adta meg magát és a tompított állásban nem működik? Ha utóbbi, akkor ilyet hol tudok venni?

    Köszönöm!

    "Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.

  • gurabli

    senior tag

    válasz tboldi #36808 üzenetére

    Már az autóvillamosságinál van :)
    Remélem egyszerű lesz megoldani.

    "Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.

  • gurabli

    senior tag

    válasz pirosvilamos #36810 üzenetére

    Ez olyan, hogy mindent annyiért lehet eladni, amennyit adnak érte:)

    Szerintem nézd át alaposan a hasznaltauto.hu kínálatát, azzal be tudod lőni az árát.

    Ami emeli az eladási árat:
    - magánszemély az eladó, nem nepper
    - első tulajdonos vagy, 0 km óta nálad
    - hazai forgalomba helyezés (itt gyanítom igen), lekérdezhető km
    - valóban vezetett szervizkönyv, ha pedig a számlák is megvannak, pl. alkatrészekről, javításról, akkor az főnyeremény
    - az új gumik dobnak az áron (de nem sokat)

    Az, hogy nincs benne klíma, nem feltétlenül gond. Pl. én kimondottan olyan autót kerestem, amiben szinte semmi nincs (szervó, klíma, központi zár, e ablak, stb). Legyen minél egyszerűbb, annál kevesebb dologra kell költeni, ha meghibásodna (szervó és klíma kimondottan drága). Ezért vettem Alto-t. Szépsége egyszerűségében rejlik :) A-ból B-be tökéletes, keveset fogyaszt, olcsó az alkatrész, abroncs, stb. Második autónak vettük, amolyan rohangálós, ingázós, vasútra kimenős autónak.

    "Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.

  • gurabli

    senior tag

    válasz BigBlackDog #36812 üzenetére

    Ha tudod, hogy eladod, nem érdemes rá új abroncsot venni. Az viszont nem hátrány, ha nem 8 éves, kopott gumi van rajta. Az árát biztos, hogy nem kapod vissza, de tudsz vele okosan érvelni.

    Klíma: valójában egyetértek. Én sem szeretem a klíma nélküli autókat. Ami miatt szerintem van jogosultsága: elég drága a javítása, nem véletlen a rengeteg nem működő klímával szerelt járgány az utakon. Necces, hogy az előző tulaj hogy tartotta karban, ami érvényes az egész autóra is. Minél alacsonyabb árkategóriában nézelődünk, annál esélyesebb, hogy nem megfelelően lett karbantartva. Ez nem jelenti, hogy a drágább autók (azonos kategóriában) ne lennének elhanyagolva.
    Mi tényleg rövid utakra használjuk, ahol a manuális klíma max arra lenne jó, hogy lehűtse a napon álló autót. Ha betartjuk a klíma használati szabályait, akkor ezekre a rövid utakra akkor sem lenne ajánlatos használni, ha lenne benne. Nagyon káros az egészségre. Persze sokan ezzel sem törődnek, 36 fok, autóban 40+, jól leizzadva, felforrva beül, klímát maxra, indul, kiszáll, megfázik.
    Nyilván kevesebbet kap érte, ha nincs benne klíma, de kis és olcsó autóknál nem feltétlenül hátrány.

    Neppertől soha nem veszek autót, teljesen kizárt. Max megbízható(bb) márkakereskedésből (van ilyen), ahol esetleg még ismerős is van. Külföldi autót soha, csak ha nagyon alaposan le tudom ellenőrizni az előéletét, akkor is inkább személyesen, külföldön (nehéz eset, drága, megbízhatatlan). Ott is inkább magánszemélytől (lehet, de nem könnyű).
    Itthon csak hazai első forgalomba helyezett autót, lehetőleg tulajtól. Az nem feltétlenül gond, ha nem az első tulaj. Emígy pár alapszabály, ami nélkül soha nem lenne szabad autót venni (ha megbízható és jót szeretnénk):

    - látszik az autón, hogy mennyire figyeltek rá oda. Mennyire tiszta, főleg belül, motortér hogy néz ki. Mi mikor lett cserélve, idősebb autó esetén különösen. Ülés mennyire kopott? Ha volt rajta rendes huzat, akkor alig.
    - vásárló által kiválasztott szervizben való átvizsgálás (ha ebbe nem mennek bele, köszönöm és viszlát). Ennek költségét vevő állja, nyilván akkor mész bele, ha te alaposan körbejártad és nem találtál kizáró okot
    - festékréteg mérővel gyorsan végigfutni rajta (kiderül az is, hogy hazudott vagy sem az eladó). Ha olyan helyen lett megfelelően javítva, ahol nem sérül a szerkezete az autónak, akkor az nem csökkenti az autó árát. Alaposan megnézni, nem-e lett törve, hegesztve. Lehet pl. gyári fényezésű bontott elemet venni, amiből nem derül ki a sérülés, de ettől még törött kritikus helyen.

    Még egy kis okoskodás: én hosszú távra szoktam autót venni. Ha megveszem, teljesem mindegy, hogy mit mondanak, mindig cserélve az olaj, szűrők, fékfolyadék, gyújtógyertya. Ha kell, akkor hűtővíz és váltóolaj is. Fékeket alaposan megnézni, ha kell, rögtön tárcsa+fékbetét, esetleg dob, kézifékkötél. Akkut megnézni, hogy milyen idős, főleg tél előtt. Klímában nyomás, töltés, fertőtlenítés. Szinte mindig a teljes vezérlés (főleg, ha nem láncos), hosszbordás a feszítővel. Nyári és téli gumik, kizárólag felső-közép vagy prémium kategória (ezen nem szabad spórolni). Ennek ára nálam bele van kalkulálva az autó vételi árába. Ezért veszek olyan autót, ami belefér a költségvetésbe, mindennel egybevéve. De az autóim mindig olyanok, hogy bármikor eladásra került, szinte licitáltak rá a vevők (kétszer adtam el eddig:)). Az okoskodókat meg elküldöm, megköszönöm, biztos talál olcsóbban is, sok szerencsét.
    Én is szeretnék pl. BMW vagy Insigniát, hiába van olcsón, olyan is. Sajnos nálunk jellemző, hogy megveszik a levedlett, roncs, visszatekert, dieseles szörnyeket, mert az BMW, Audi, meg stb., meg 2000cm3 alatt nincs is autó, meg az csak 90LE xar. Aztán kínai vagy használt abroncsot vesz rá, azt is váltóméretben, mert majomra van, de banánra már nincs.

    Egy szó, mint száz: szerintem el lehet adni :) Ki kell emelni, hogy miért jó, ha nincs benne klíma:)

    "Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.

  • gurabli

    senior tag

    válasz HKorn #36814 üzenetére

    :)
    Én meg ezért vettem egy kicsi és egyszerű Alto 1.1 GL-t, második autónak. Szép állapotban van, látszik, hogy vigyáztak rá. Tulajdonostól, valós km (eleve nem az a lényeg, hanem az állapot). Teljesen fapados (kivéve a gyári ABS és 2 légzsák), de öt ajtós. Reális, korrekt áron vettem: rögtön cserélve az olaj, szűrők, fékfolyadék, gyertyák, vezérlés komplett, vízpumpa, váltóolaj, hűtőfolyadék. Kapott 4 új nyári gumit, a téli 2 éves.

    Nagyon szépen teszi a dolgát, kivéve most, hogy nincs tompított :F Remélem ma megoldódik, mindig rettegek, ha villamossági hiba van az autóban...

    A teljes árért már volt "komolyabb" kisautó is a kínálatban, nyilván szebb, kényelmesebb, de nem feltétlenül jobb (főleg francia). A kényelmes keretbe kell mindennek beleférnie, akkor öröm az autó, nem nyűg, bosszúság, és a "rettegés" forrása.

    Még egy tipp: ha sufnitunning legapróbb jelét is látod rajta, köszönöm és viszlát.

    "Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.

  • gurabli

    senior tag

    válasz blakey #36817 üzenetére

    Nyilván a kerettől és az elvárásoktól függ, de nekem elég alapos nézelődés után a Suzuki Alto 1.1 GL volt a befutó. Volt még Citroen/Peugeot Saxo 1.5d, de hiába a még valóban megbízható motor, de nagyon kevés az eladó, ami meg van, az rettenet, vagy drága. Régi Swift szerintem jó lehet, vagy az Alto. Utóbbiból nehéz kifogni, mert aránylag kevés van. Előbbinél rengeteg a leharcolt. Szerintem ebben a kategóriában, 2-300e forint körül nem sok mi van. Ráadásul ez a kis Maruti motor nagyon korrekt :) És alig fogyaszt:)
    Ha több a keret, akkor már nagyobb a kínálat. Szerintem a következő kategória 6-700e körül van. Közte vagy lerobbant újabb, vagy túlárazott kisebb van. Vagy nagyobb, de nagyon régi, rosszabb esetben diesel autók.

    "Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.

  • gurabli

    senior tag

    válasz mdani01 #36819 üzenetére

    Hogyne lehetne, sőt! Még csak ott lehet igazán megőrzött, kiváló darabokat kifogni. Ezt írtam én is, csak macera, nem könnyű. A nepperekkel kell versenyezni, meg a németek bizalmatlanok a távolról érdeklődőkkel. Részben jogosan.

    "Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.

  • gurabli

    senior tag

    Sziasztok!
    Suzuki Alto 1.1 (2004). A gyári méret elvileg 155/65 R13, de mindenki a 155/70 R13-at ajánlotta (emígy négy évszakos Nexen lesz, mert alig megyünk vele évi 3000km-t, azt is csak szinte helyben). Melyik a legjobb választás rá? 155/65-ben nem is nagyon van kínálat.

    "Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.

  • gurabli

    senior tag

    válasz kenguru99 #42790 üzenetére

    155/65 R13 van, az lenne a gyári. De abból nincs is Nexen, sőt alig valami. Ellenben 155/70 R13-ból van, többek között a már említett Nexen is. Igazából a legjobb méret érdekelne, szerintetek?

    [ Szerkesztve ]

    "Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.

  • gurabli

    senior tag

    válasz ncc1701 #42792 üzenetére

    Akkor ezek szerint a leginkább ajánlott méret a 155/70 R13 az autóra?

    "Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.

Új hozzászólás Aktív témák