Új hozzászólás Aktív témák
-
IreN!CuS
őstag
-
Roxbury
őstag
Nekem mind a 2 ceges autom 1.6 szivo vitara.
Ma vettem fel a masodikat, de ezen is kb 600 korul van az alapjarat es a masikon is szögre ugyanennyi. Még dolgozok, ugyhogy gyorsan lefenykepeztem nektek. 😊
GL+ felszereltseg. Ugyanezzel venném magamnak is, annyi, hogy egy konyoklot vennék hozzá, de amugy baromira bejon.[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Motion_Blur
félisten
válasz Roxbury #36903 üzenetére
Hmm.... faterénak se sokkal alacsonyabb, ha alacsonyabb egyáltalán.
Mondom neki hogy minél hamarabb vigye vissza és nézesse meg.
Ha lenne OBD-m rádugtam volna és néztem volna pontos alapjáratot.
köszönöm a segítéset
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
blakey
titán
válasz Roxbury #36903 üzenetére
Minimum könyöktámasz, de még van néhány dolog amit érdemes venni, kb. mindegyik felszeretséghez. Nálam egy picit magasabbnak tűnik az alapjárat, de pontos értéket nem tudok mondani mivel nincs műszerem. Biztos, hogy nincs középen (750) de 650-700 közé tenném.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
bigdigit
addikt
Ha már szóba jött a könyöktámasz tud valaki megbízható helyet ahol venni lehet mert a gyári 51k lenne az új swiftbe amit kissé sokallok. Bár az autót nem szeretném megbontatni de ennyi szerintem még belefér.
-
-
nagyúr
-
BigBlackDog
veterán
válasz Napfénysüti #36909 üzenetére
+1 Nálam a nagy pofára esés a csomagtértálca volt. 8e Huf, nem is olyan drága, nézzük meg. Kiderült, hogy valójában valami habszivacs tálca csak.
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #36910 üzenetére
Egy BMX X5-be egy ilyen nyamvadt csomagtértakaró tálca kerül 65k-ba. Feleségem 10 évig BMW szalonban dolgozott, ott aztán vannak durva árak.
De azért a Suzuki se szégyenkezhet kiegészítő árakkal. Nálam a pótkerék szett lett volna valami 55k. Fogtam, betettem egy épp nem használ (téli/nyári) kereket meg egy emelőt és kész is van.
Mondjuk nekem csak a könyöklő kellett mert az szerintem egy hasznos extra.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
blakey
titán
Linkeltem egy drágábbat, ahhoz képest nem sok és az Armster sokkal gyengébb mint a gyári, én vásárláskor alkudoztam több kiegészítővel együtt, így már nem emlékszem mennyi lett a vége, talán egy 20-ast lealkudtam.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Imy
veterán
válasz Roxbury #36914 üzenetére
Egy srác eladta, mert gyárit tett a kocsib, nem azért mert nem jó, hanem más okból. De Itt is van pár jó ajánlat.
-
HKorn
addikt
válasz Motion_Blur #36896 üzenetére
Nálam is ennyi az alapjárat, 600 körül. De nincs ilyen rezonancia.
Run&Ride
-
bigdigit
addikt
válasz Napfénysüti #36909 üzenetére
Annyit ajánlottak fel beszerelésért nem kérnek semmit.Mivel már 4 hónapos az autóm nem tudom bele alkudni.
Leginkább attól félek nincs hol kipróbálnom mennyire esik kézre vagy zavarna a váltásban.Ja és nem látom a képeken az ülésfűtés kapcsolók helyét. -
huszi.gyb
senior tag
Sziasztok!
Tegnap tulajdonosa lettem egy '99-es Swift 4WD-nek.
Gyári felnit és gumit szeretnék rá feltenni, a mostani 15-ös felniket pedig leszedni (nem váltóméret). Tudtok tanácsot adni, hol érdemes körbenézni? Felniből nem vennék újat, gumiból jó állapotú használttól sem zárkózom el, de az újnak tudnék örülni. Munkás autó lenne.A kardán le van szedve, remélem még megkapom hozzá... Ha nem, hol lehetne beszerezni nem horror áron?
Köszönöm.
Husziwww.dongosofor.hu
-
a_tesz
Korrektor
válasz huszi.gyb #36920 üzenetére
Szia!
Facebookon érdemes valamelyik Suzukis csoportot megkeresned és csatlakoznod (Suzuki alkatrész csere-bere, Régi Swift Team), ezekben sokan hirdetnek, vagy jófogás, racing-bazar.hu esetleg még, ahol találhatsz. Ugyanitt kardánt is kereshetsz, de ha ötajtósod van, akkor akár még én is tudok adni neked, ha tényleg csak az hiányzik. Bár az fura nekem, hogy miért vették le, hiszen a hátsó hajtást le lehet kötni, ha azzal lenne a gond...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
bigdigit
addikt
Közben beszéltem a webáruházzal a gyári kartámasz lement a suzukinál 45-re kedvezményekkel.Viszont a szervízben 51-ért be is szerelik.Szóval ugyanott vagyok vele gondolom ha máshol veszem a szerelést se csinálnák ingyen.
-
blakey
titán
válasz bigdigit #36922 üzenetére
Legyenek kétségeid, nem túl stabil, mondjuk Swiftben nem próbáltam, de Vitarában nem túl jó és nem is kényelmes. Furkálás nélkül nem tudod feltenni az utángyártottat.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
huszi.gyb
senior tag
válasz a_tesz #36921 üzenetére
Köszi, jófogást, Racing Bazart nézegettem.
A facebook csoport jó ötlet, a Suzuki alkatrész csere-bere csoportba már kétszer nem vettek fel
Megpróbálom újra, Régi Swift Team-et nem próbáltam még.3 ajtós a gépállat, állítólag azért kötötték le a hátsó hajtást, hogy ne egyen sokat. Viszont ahogy alá néztem, a kardánt nem láttam sehol, csak a hátsó difit.
Még futok egy kört, hátha odaadják hozzá, ha nem, akkor pedig vásárolni leszek kénytelen.
www.dongosofor.hu
-
Tamás008
tag
Sziasztok.
Régi, 1999-es Swift-be keresek lengőkar gömbfej rögzítő csavart(önzárós anyával együtt).
Ilyesmit mint a képen:
[link]
Ez egy M10 x 50mm hosszú csavar és kb 20 mm-er hosszan van menet van rajta.
Az a kérdésem, hogy oda valami spéci nagy szilárdságú csavar kell? Milyen?
Honnan lehetne ilyesmi csavart beszerezni oda?
Kösz a segítséget. -
tboldi
nagyúr
[link] 🤔
-
mirci18
addikt
Egy jó kis cikk 3 autó alkatrész áraival kapcsolatban.
[link]Én eleve egy ideje Dacia Logan MCV-t szeretnék venni de ez a cikk is megerősít abban hogy ár érték arányban verhetetlenek.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
Dvix
senior tag
sziasztok! Szerintetek is az 5W40 motorolaj a Suzuki Ignis 1.3 M13A (benzin) az örök élet titka a motornak? Csak érdekel a véleményetek. 10ezer kilométerenként cserélem Castrol Magnatec 5W-40 C3-al. Szerintetek jól csinálom?
-
mirci18
addikt
válasz tboldi #36929 üzenetére
Valahol spórolni kell.
Hiszen azért az ismerjük el hogy most 3.3-3.6 milla környékén kapok egy egész fullosan általam felszerelt Logan MCV kombit 0.9 TCE motorral Míg egy fapados bármilyen más kombit 4 milláért csak és akkor még nem is ugyanolyan felszereltségűről beszélek,
Egy ideje tag vagyok egy Dacia-s facebook-os közösségben ott le is írják vékony a festék rajta a fényezés se igazi és a kipufogó is rozsdásodik.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #36937 üzenetére
A pozsonyi autókiállításon meg lehet tapogatni és össze lehet hasonlítani sok márka típusait. Na, én megtettem, és szerintem a Daciánál csak a Lada van lejjebb. Mindenféle elfogultság nélkül mondom, hogy inkább a 12 éves Honda Jazzem, mint ezek közül bármelyik. A Suzuki is messze jobb ezeknél a felhasznált anyagokat és az összeszerelési minőséget tekintve.
[ Szerkesztve ]
-
mirci18
addikt
válasz tboldi #36936 üzenetére
Mint a kolléga is elmondta az 5-6 éves autó soha nem lesz új amellett szerintem nincs egy árkategóriában a Honda Accord Tourer egy Daciával szemben.ha az alkatrész árakat nézzük.
Nekem elég a 90 lóerő nem kell egy 2000-es motor hogy a gatyám is rámenjen a kötelezőre.
Én eleve új autón ezért is gondolkoztam egyrészt mivel ha veszel baromi olcsón lehet lízingelni 5 % körüli THM-mel. Míg egy használt autót ha hitelre veszel rámegy a gatyát a 20%-os THM-re.Suzukiról meg annyit hogy baromi szépek biztos jobb minőségűek a kocsik de nekem egy kicsike városi terepjárócska ennyi pénzt nem ér meg amiben kevesebb hely van pakolni. Szépnek szép de 5 millió sok. Kezdi magát túlárazni a Suzuki is.
[ Szerkesztve ]
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
Mutass nekem egy olyan tágas kombi új autót ahol ennyi pénzért te kapol egy kocsit fényezve elektromos első ablakokkal, könnyűfémfelnivel navigációs panellal hátsó tolató kamerával,színre fújt külső elemekke klímávall.
De ha sokallod akkor vedd meg a fapados verziót 2.2 millióért.
Azért te ma hol kapsz kocsit nem csak kocsit kombit eggyáltalán?A 3 hengert már kár lefitymálni manapság már a legtöbb autó turbós ez a jövő sajnos.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
BigBlackDog
veterán
válasz mirci18 #36939 üzenetére
Én mondjuk a Dusternél inkább attól félnék, hogy 6-8 év után mennyire lesz sok probléma vele. Persze, ha 4-6 év után cseréled újabbra, akkor nem szóltam, úgy más lehet a helyzet. Valószínűleg az első 5 évben nem lesz sok nagyobb kiadás, csak az értékvesztés.
Szépnek szép de 5 millió sok. Kezdi magát túlárazni a Suzuki is.
Nem tudom, hogy élőben láttad-e, voltál-e próbakörön, de a jelenlegi piaci ajánlatok alapján szvsz nem sok egy GL+ Vitaráért 4.2M Huf. 5M Hufért már ugye GLX-et kapsz, ami szerintem nem a legjobb ár-érték arányú.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz BigBlackDog #36941 üzenetére
Mindenki túlárazza magát ilyen alapon, pl a honda jazz drágább mint a vitara... És ha jól tudom itthon olcsó a vitara, mindenhol máshol drágább (arányában is a többi autóhoz képest).
De rozsdásodó autót én biztos nem mernék venni, és 2 márka van ahol erről hallani a mazda (ez nekem fájdalom mert tetszi) és a dacia (szívómotorral azért ennek lenne bizonyos helyzetekben értelme...).
-
D@ny7
aktív tag
válasz mirci18 #36940 üzenetére
Szia.
Szerintem ha Dacia és nagy hely kell, válaszd inkább a lodgy-t az 1.6 szívó benzinessel.
Az talán megbízhatóbb mint a három hengeres turbós.
A nagyobb értékvesztéssel mindegyik dacia-nál számolj. (más márkákhoz viszonyítva)
Nem tudom hány évig akarod megtartani, de én ha ilyent választottam volna akkor garancia lejárta után szabadulnák tőle. (vagy még előtte)Sajnos hallotam olyanról hogy másfél év után egyszerüen széthullot a dacia sandero kipufogó rendszere.
Persze garanciába cserélik az ilyent, de azért szerintem ennél többet kéne bírnia.Azzal számolj hogy ezek az autók nem arra készülnek hogy kényelmessen hosszú távon autózgass velük. Hiába az a sok extra, ez csak olyan eladás könnyítő a kereskedések részéről.
Az ilyen olcsó új autóknak az az egyetlen egy előnye a pár éves használttal szemben hogy van rá garancia, és ha tönkremegy nem neked kell állni a költségeket. (megjegyzem van olyan hely ahol a használtautóra is vállalnak garanciát)
-
D@ny7
aktív tag
válasz Tom1939 #36942 üzenetére
Amennyi használtautót én végignéztem (pedig nem is ennyira sok), szinte mindegyik márkánál felfedezhető volt a rozsdásodás 5-6 éves kor után. Pl: BMW is elég sok van amin fellelhető némi rozsdafolt. De valóbana Mazda nagyon kilóg a sorból. Igazából csak végig kell nézni egy használtautó kereskedésnél hogy melyik márkából / típusból van a legtöbb a piacon, és rá fogsz jönni hogy nem véletlen adják el olyan nagy számban.
-
őstag
Mondjuk szerintem az értéküket tartják. Én sem értem miért, de ettől még így látszik a hahu hirdetések alapján.
u.i: nekem sem a hyundai i30 sem az opel corsa b nem rozsdált amikor 9-10 évesen eladtam. Bár 15 évesen láttam a b corsám újra akkor már kicsit látszott rajta rozsda.
[ Szerkesztve ]
-
D@ny7
aktív tag
válasz Tom1939 #36945 üzenetére
Én most megnéztem a hahu kínáltát, két autó kapcsán.
Ahogy én számoltam Duster esetén 2-400 Ezer, Vitara esetén 1-200 Ezer az értékvesztés.
Mindez 2-3 éves autóknál. Mivel énis először vitarában gondolkodtam, ezen kifejezetten meg is lepődtem. egy 30-50Ekm-t futott példény szinte alig olcsóbb mint egy vadonatúj. Ezért végül énis az új autó mellett döntöttem, bár scross lett belőle (vagyis inkább lesz mer még várok rá). De mindez inkább 5-6 év után lehet érdekes, persze akkor már nagyban befolyásolja az árat, hogy milyen szinten volt karbantarva az autó, van-e szervízkönyv stb. -
őstag
Az itthoni értékvesztés egy vicc. A duster 200-40 ezre is messze túl jó. Az meg hogy a suzuki tulajok gyakorlatilag változatlan értékűnek tartják gépüket 1-3 évesig csak azért vicces mert a piac úgy látszik ezt diktálja. Mondjuk a vitara esetében benne lehet hogy nem lesz 1,6 szívó benzines a jövőben.
Én húztam belőle hasznot, de az is egy képtelenség hogy 10,5 éves 1,4es i30-asom 1,4 millióért ment el amikor új ára 3,4 millió volt. Persze csak az enyém volt, és nincs törés vagy tekerés.
-
D@ny7
aktív tag
válasz Tom1939 #36947 üzenetére
Más gyártóknál is megszüntették vagy meg fogják szüntetni a szívó motorokat.
Pl: Ford 1.6 benzin (focusba van ilyen), mitshubishi szintén 1.6 benzin (asx, lancer).
De még valószínű hogy lehetne sorolni.
Szerintem leginkább a kereslet miatt tartja az árát olyan szinten a suzuki.Ami meg nagyon sokat számít az az igazolható előélet (vezetett szervízkönyv, törésmentesség, igazolható alacsony km futás teljesítmény, első Magyar forgalombahelyezés stb.). Az ilyen autó 5-6 évesen is eladható jó áron, amyennyiben jó állapotban van. Az ilyen autókra nagy a kereslet, és szerintem nagy részben ez azért van így mert sok autót hoznak be külföldről aminek ismeretlen az előélete. A leigazolható autók pár nap alatt elmennek hahu-n többször alku nélkül, a külföldi meg sokszor hónapokig fenn van, persze akkor már 5-600 ezret visszavett az árából.Sajnos az utóbbiból rengeteget találsz, a minőségiból meg alig.
Amiket most leírtam az tapasztalat, már jó ideje autót keresek, illetve a családban van más is. Nem egy autónál mondták hogy ha tényleg érdekel menjünk mert pár nap alatt ezt elviszik, hát úgy is lett. Sajnos egy átlag dolgozó ember nem teheti meg hogy azonnal ugorjon...
-
őstag
Sajna lassan az lesz a plusz, ha nincs részecskeszűrő a kocsidban és "városálló" nem kell ezért autópályára menni... Ha az scross+jazz kombinációnkat cseréljük majd 10 év múlva, lehet hogy nem lesz más választásunk mint a hybrid. Vagy az elektromos ha addig a hatótáv így vagy úgy megoldódik (jobb akkuk vagy gyorsabb töltés).
Azt vettem észre hogy az igazolható előélet szerviz tekintetében annyira nem is számít (garancia időig viszem szakszervizbe utána valami megbízható szakihoz), inkább az hogy végig az enyém volt az autó és megbízik bennem (elérhető vagyok vásárlás után és valószínűleg eleve megbízhatóbbnak néz engem mint a nepperek többségét).
-
D@ny7
aktív tag
válasz Tom1939 #36949 üzenetére
Nem tervezek az s-crossal 10 évig, max 5év, de lehet csak 3.
Én részemről nem rajongok a hybridért és az elektromosért sem igazán, ez főleg az autómata váltó miatt van.
Hatótávba egyébként nem sokkal rosszabbak. A probléma az akku élettartamával van, meg a magas vételárral (ami szerintem jelenleg nem térül meg, hacsak nem megújuló energával álítod elő az áramot).
Új hozzászólás Aktív témák
- LDNIO SEW1080 okos konnektor dugalj Wi-Fi és Bluetooth támogatással fogyasztás mérős 3db
- Gosund SP1 wifi okos konnektor dugalj TUYA SMART 16A 3680w fogyasztás mérős 2db
- NEO NAS-WR10W WiFi okos konnektor dugalj 16A 3680W TUYA SMART 4 db fogyasztás mérős
- TEKA TZ 6415 elektromos főzőlap
- Suzuki Vitara 17"-os felni eladó