Új hozzászólás Aktív témák
-
SeF
tag
Üdv!
Semmit nem érsz vele ha felírod, a mai világban csak a halál biztos.
Nem nagy kunszt lehúzni a jeladót a panelról, vagy kitekerni a sprirált...
Nekem a toyotában kontakthibás a kábel, 0-áson 80 majd 0, motor megy semmi gond csak a kábel rossz, számláló nem pörgött...
Próbaút: Ez szervízfüggő, ugyanúg mint a ''vizsgálat'' is...(Suzuki)
Általában 2-4 óra alatt olajcsere meg kötelező miegymások, szelepek csattogtak....kb 30km-et metem vele városban, ugyanaz a hang a pirosnál...
Következő szervíz előtt egyéb okokból megismertem a márkakereskedés vezetőjét,látta h ott vettem, szólt bármi kell előbb keressem meg.
Következő szervíz: természetesen szóltam h xy-t keresem. Lejött, üdvözölt, majd mondom kötelező szervíz lenne, jó, bementünk a műhelybe, szólt a szerelőknek h nagyon vágják rendbe.
Most kb6 órát kellett nélkülöznöm, de hangja jobb lett, kiporszívózva, lemosva, és próbaút!! Soha nem voltak eddig vele.
Lényeg: sok múlik a kereskedő, szervíz (zerelők) hozzáállásán(mentalitásán) is, márkától függetlenül...
Üdv: SeFCsavarni a spanglit! Felpróbálni az összes csálécsöcsű stoppospi*sát! Ja, lehet meg se nősülök :)
-
Bikeman
aktív tag
Igazad van, de ha felírod már tettél valamit...
a.) eset: felírtad, de egyezik:
1. nem mentek vele
2. mentek,de visszaállították (nem tudsz mit csinálni, nem derül ki, 1:0 a javukra)
b.) eset: felírtad, de nem egyezik:
1. bukó
sok esetben nem tételezik fel az emberekről, hogy felírták, ezért ha használják, nem buherálják meg, és kiderül, jártam már így....
(Ami idegesít még, hogy arra az időre, míg beáll vele a szervízbe (30 m) elállítja: az ülést, kormányt, tüköket(3 db), stb. ez még nem lenne baj, de úgy adja át, hogy nem állítja vissza....)
Saját szememmel láttam, hgoy egy vidéki Opel kereskedésben, bejáratós (tudom, már nincs ilyen, de akkor is..) Corsával üveghangon és kézifékes farolással ''állt'' be a szervízbe....
Embere válogatja, mint mingdíg.... -
kymco
veterán
Az asszony hála Istennek 8 ezer forint kivételével visszaigényelheti a lakáskedvezményt. Megnyugodtam.....
[Szerkesztve]www.refujvaros.hu
-
szucsi
őstag
Mindenekelőtt itt szeretném megnézni az új miautónkat szereplés közben: Bővebben: link. Ha megvan a 4 csillag, felőlem akár ehet 10 litert is.
Baleno 1,5* ez nagyon gáz: Bővebben: link
gondolom, mi lett volna a vége egy mibuzukinknaklenyúlta volna a seicentótól a legéletveszélyesebb jármű nagydíját. Bővebben: link vazz nézd azt a kasztnit
[Szerkesztve] -
Goose-T
veterán
Na igen. Ezek után magyarázza el valaki, hogy a mai Suzukik már nem olyan életveszélyesek, mint régen. Amíg 0.3-as, 0.5-ös lemezből készítik őket, nem lehet jobbat várni.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
szucsi
őstag
Nyilván az a fontos, hogy az ütközéskor keletkező energiából mennyit nyel el a kasztni. gondolom számít az is, hogy mi gyűrődik, meg az is, hogy hogyan, szóval, ha egyforma konstrukcióban egy 0,3-as és egy 1,0-s vas gyűrődik, akkor valószínűleg az utóbbiban nagyobb sansza van a bentülőnek. De javíts ki, ha nincs igazam, tudod, a jó pap is.
-
Szalma
őstag
(Nincs igazad. A vékonyka lemezek minden autó vázára vannak felcsavarozva. A légellenállás csökkentésén és az esztétikumon kívül nincs más szerepük. A gyűrődő zónák az autó vázában vannak. Nézz be a motorterébe bármelyik kocsinak és keress alvázat: fogsz találni rajtuk helyes kis gyengített részeket. No azok a gyűrődő zónák részei.
Csak a nagyon régi tankok alkalmazták a külső váz merevségére alapozó biztonságot. Az önhordó alvázakra szerelt autóknál az alváz adja a merevséget és biztonságot, a karosszéria elemek pedig eladják az autót.
Ez a hozzáállás amit felmutatsz tipikus nagyautó fan-ra vall. Ők szokták mondani, hogy egy nagy autó biztonságosabb, mint egy kicsi. Pedig egy egyszerű példával belátható, hogy nem teljesen igaz: fogj egy seprűnyelet, tartsd a homlokodhoz és koccold le vele a falat. Majd felezd meg a seprűnyelet és ismételd meg a kísérletet... Autóknál a seprűnyél a kormánymű... (Mondd el nekem, kérlek, hogy a seprűnyeles kísérletben mi az elvi hiba! Ha sikerül és jó az indoklás, akkor beszélhetünk tovább a témáról. Ha nem, akkor a fizikai ismeretek hiányosságai miatt értelmetlen a párbeszéd...))
Szeretettel:
Szalma
ui.: Még egy apróság: minél vastagabb egy lemez, annál ridegebb. Ráadásul egy vékony lemez trükkösen meghajtogatva erősebb lehet egy vastagabb, nem hajtogatott lemeznél... -
szucsi
őstag
O.K. ez az elméleti oldala, biztos úgy van, ahogy mondod.
Nem vagyok egyébként nagyautó fan, csak 2X önhibámon kívül b*szták palacsintává a régi verdámat (Trabi). Amikor újat néztem, a 4* volt az elsődleges szempont.
Gyakorlati oldalról viszont úgy lehetne ellenőrizni a kérdést, hogy megnézed a lemezvastagság és a töréstesztek eredményei közötti korrelációt.
Ha tényleg nem függ a lemezvastagságtól, akkor elvileg nulla körülinek kell lennie. Ha nagyobb összefüggés van, akkor megint el kell gondolkozni.
Persze a vastagság nem minden, de mégis, a józan eszem azt mondja, hogy pl. egy koccanásnál több marad a kocsiból, ha a kasztni erősebb anyagból van. De ez nem egy, a tudomány eszközeivel ellenőrzött hipotézis részemről.
[Szerkesztve] -
steve@prhw
őstag
keress alvázat - azt csak pl. wartburgban találsz... Az önhordó karosszáriában nincs kimondott alváz.. (A merevítésben részt vesz a hossz- és kereszttartóktól a tetőig nagyon sok minden...)
Egyébként mindkettőtöknek van igazság a mondandójában. Egy jó minőségű, jól formatizált vékony lemez lehet erősebb (ez sajna nem a régi swift jellemzője...).
Autóknál a seprűnyél a kormánymű - nagyon régóta elv az autótervezésben az összecsukló kormánymű (sajna még mindig kihívás néhány gyártónál), elviekben a ''seprűnyéllel'' így nem találkozhatnál.
A nagyautó-kisautó meddő vitához egy kis kiegészítés: pl. a merci 25-30 éve úgy építi az autóit, hogy ütkozéskor a motor a hossztartók megfelelő elhelyezésének köszönhetően az utastér alá csúszik, megemelve azt. Így egy halom ütközési energiát elnyelnek, és nem arra eszmélsz, hogy a motor van a lábaid helyén. Könnyű ezt úgy megoldani, ha majd két méter orr előtted van... Na ezt a büdös életben nem éred el egy swift méretű autóval... Szvsz erről fölösleges vitázni.
És azért egészen más érzés... Bátyám pl. -vidéki lakcímmel, B10-el- 10 körül fizet kötelezőt negyedévente a 3.0D-s mercire. Súlyadóban megint max. 2-3 e HUF a többlet, fogyasztása 8-9.5 l közötti... És ebbe nyugodtan nyomathatod a 150Ft-os gázolajat... Tehát ugyanolyan hülyeség az, hogy a gatyád rámegy egy nagy autóra.''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola
-
Szalma
őstag
válasz
steve@prhw #763 üzenetére
(Na ja. ''Alváz''-ra úgy gondoltam, mint a burkolat alatti vázra, nem mint alsó létrára. Köszönöm a pontosítást. Az összecsukló kormánymű nem a helyes válasz az érvelés hibás voltára.
A régi swift motorja is a váz alá csúszik. A rövid orrú Kalos-é is. Csak a németeknek van szükségük 2 méterre ehhez...
(A probléma egyébként már nagyon régóta nem ez (hogy miféle nem odavaló autórész kerül az utastérbe).)
Nagyautókat szeretem, de a kicsiket is... Ahogy már többen mondták: meghalni egyikben sem érdemes, de ugyanolyan könnyű...)
Szeretettel:
Szalma -
Szalma
őstag
(Valójában tényleg nem értem, hogy miért erőltetik a fém burkolatot és vázat... Csak nem azért, mert a gyártástechnológia készen van, nem kell görcsölni vele és a fogyasztói társadalom benyalja még ezeket is..? Aki egy kicsit is ki akar lógni a sorból, az nem túl sikeres (A2-es Audi az élő példa...), nem termel profitot.
Amíg a pénz vezérli a világot, nem érdekük a technikai haladás...)
Szeretettel:
Szalma
ui.: Vagy nézd meg a hidrogén hajtást: dugattyús motorokkal küzdenek... Pedig ugyanaz a hidrogén elektromos energiát is tudna adni... Csak jelenleg nem érdekük a komplett belsőégésű technikák kihajítása. Hibridek fognak jól járni... -
steve@prhw
őstag
Nem, a 2 méteres orr ahhoz kell, hogy kényelmesen, szerelhetően elférjen a hosszában beépített, 90 cm hosszú, 5 hengeres diesel, ami kb. olyan nehéz, mint egy fél swift...
A söprűnyéllel egyébként a merev elemek okozta galibára gondolsz? Egy okosan megtervezett gyűrődőzóna és biztonságos, merev utastér csodákra képes, ez tény. Attól függetlenül jobban bízom a két méteres gyűrődőzónában, mint a 60 cm-esben... Ez lehet, hogy az én hibám... Mea culpa...
Egyébként ha okosan, szépen megkonstruált autóval mész, akkor sem vagy biztonságban (jön még kutyára kamion), de megnézném a kalos vs. merci, swift vs. merci, vagy akármilyen tescogazdaságosautó vs. merci frontális csatt végeredményét... Persze szigorúan csak laborkörülmények közt, semmi esetre sem a valóságban! Ezért mondtam, hogy a nagyautó vs. kisautó vita eléggé meddő...
Inkább az a gond manapság, hogy sokan nem tudják, meddig ér a takarójuk, és bevállaltak/nak olyan kölcsönöket, hogy az autófinanszírozó cégek lettek a legnagyobb használtautó-kereskedők... Szvsz megnézed, mennyi a cash, és ha nem túl sok, akkor nem tudsz úgy vásárolni, hogy jó is, biztonságos is, tágas is, olcsó is, szép is, új is... Fontossági sorrend kell, az enyém az előbb felsorolttal egyezik meg, másé meg nem. Nem vagyunk egyformák.
Ez még úgy általában: az meg megintcsak hülyeség, hogy úgy kell vezetni, hogy ne csattanj. Aki sokat autózik (és nem csak a városban meg autópályán lazázik), viszonylag hamar rájön, hogy messze nem elég, ha ő figyel... Sajna környezetemben sem egy ember halt meg a kanyarban előző szembejövő miatt... Ők ültek a kisebb autóban, a szembejövőnek lett egy szilánkos bokatörése a Ford Sierrában..
Lehetsz te überf@sza sofőr, meg totálnagyképű, hogy te aztán igenügyesen vezetsz, de akkor még biztos nem sokat autóztál pl. a 86-oson, ahol az olasz kamionosok rendszeresen előznek úgy, hogy szemből már áll a sor... Egyenesben nincs is ''nagy'' gond, de ha kicsit elszámítja, és elér a kanyarig az előzéssel, te meg jössz szembe, és csak a 3m magas magnumot látod magad előtt, akkor tul.képpen mindegy, miben ülsz, rövidúton randevúd lesz Szt.Péterrel...''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola
-
kymco
veterán
Tudja valaki, hogy az 1.4 100 lovas 2001 Skoda fabia milyen euro kategóriás motorral dohog? A tippem euro3.
www.refujvaros.hu
-
brownus
veterán
Ezt nem hagyhattam ki:
Megunta a Suzukiját? Cserélje le újra!
Lökhárító elől-hátul színre legyen fújva!
Az immobilájzer már benne van a 'slusszba'
Sohasem fog csalódni a Wagon R+ -ba.
Bele tettek ezer extrát, többet is mint akart
Leverheti félgázon az egész Párizs-Dakart!
A sok extrából kettőt is kiemel a sajtó:
Forgatható kormánykerék, kinyitható ajtó.
Ebben már nem pótkerék van: olyan, mint egy airbus
Jár hozzá egy felfújható full pót-WagonR+.
Hegymenetbe nem szarozik, simán ez a nyerő
Ahogy tombol alatta a tizenhat lóerő.
Sík terepen is odab*sz: gyűrődik az aszfalt
Ha gyorsan tolod feltépi a matchbox-terepasztalt.
Kirándulás? Erre lett a 'kocsi?' kitalálva
Utazhatsz bent négykézláb, guggolva vagy állva.
Ülés nincsen benne, ez már futurizmus
Hogy is nézne az ki, hogy ül a turizmus?
Hely van benne bőven, pótolja a házat
Csak ne menj vele messzire, mert százon eszik százat.
Két sajátossága még: az ''izomerő-szervo'',
Meg a klímarendszer: ''ablakfüggő termo''.
A kesztyűtartójában van egy titkos button
Asztat kell megnyomni, ha lerohadsz az utton.
Akkor a műszerfal kiírja, hogy:''csocsi''
Mert ebből az életben nem lesz már kocsi.
Egy esélyed van még: a szupertitkos kódja
De nehogy elhidd, hogy a problémád megóggya.
A hibamentesítőt aktiválnád vele
Igen ám kistestvér, de hogyan írod bele?
A WagonR+ -ban az a tuti üzlet
Hogy van hozzá titkos kód, de nincsen billentyűzet.
Most aztán szarban vagy; nézel jobbra-balra
Hirtelen új message jön a műszerfalra:
''Szeretnék neked egy jó tanácsot adni
Indujjá el gyalog vagy itt fogsz megrohadni''.
Ha WagonR+ -t vásárol számoljon a sokkal,
a kockázatokkal és a mellékhatásokkal.
Amióta gyártják rajta ül az átok
Már a szlogen mögött nagy átk*rást látok.
Gazdaságos motor meg metálfény kaszni
SUZUKI A MI AUTÓNK, meg is lehet b*szni! -
TitiRii
senior tag
oh ha te tudnád milyen motorok vannak már! csak mind szépen egy széf alján csücsül mert a gazdasági érdekek igy kiványák, amig olaj van addig az vezérli a világot, majd ha nem lesz...
részemről mivel autos suliba jártam ,és jó összekötetése van a vw vel, láttam,ültem személyesen olyan poloban amiben hirehamva se volt az un belső égésű motornak helyette volt hidrogén meg oxigén, ne kérdezétek hogy müködött, csomiban nagy tartályok csövek eletromos kábelek, motort térben mégtöbb és 2 elektromos motor, ugy indult meg a kisauto 4 személyel hogy a hajam fogtam benne, és hangtalanul, és a töltö áramü fékek miatt kb ugy is lassult(nesze neked abs)
már ránézésre is elég jól öszerakot szerkezet volt, nem az az öszedobot kidolgozatlan prototipus jellege volt
és mindez 2002 ben
már réges rég rendelkezésre álna a technologia, ami kiváltaná a belsö égésű motort, az acél karoszériát,és a kerekeket is akár
egyszerüen nincs érdekében senkinek se legyártani egyenlőre(sőt pont hogy pár cégnek embernek van érdekében hogy ezeket ne gyártcsák, gondolk itt az olaj és fémipari cégekre és a gumi gyártókra) miböl profitálnának szegények ha létezne olyan jármű, amiben nem sok fém van benzin se kell bele, és még csak kerekei sincsenekAkinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
Szalma
őstag
válasz
steve@prhw #767 üzenetére
(''...tescogazdaságosautó vs. merci...'' Ez nagyon ott van...
)
Szeretettel:
Szalma
szerk.: Off...
[Szerkesztve] -
divot
veterán
Itt az első normálisabb tudósítás az új swiftről. Bővebben: link
A lényeg:
Suzuki Swift 3 ajtós 1.3 GC - 2 050 000 Ft
Suzuki Swift 3 ajtós 1.3 GS - 2 850 000 Ft
Suzuki Swift 3 ajtós 1.5 VVT GS - 3 050 000 Ft
Suzuki Swift 5 ajtós 1.3 GC - 2 250 000 Ft
Suzuki Swift 5 ajtós 1.3 GLX - 2 450 000 Ft
Suzuki Swift 5 ajtós 1.3 GS - 2 950 000 Ft
Suzuki Swift 5 ajtós 1.5 VVT GS - 3 150 000 Ft -
divot
veterán
Ilyesmivel kiegyeznék. Bővebben: link
Csak a 45e km ne lenne... -
Integra
titán
na ezt még ideírom, mert utána húznom kell.
röviden: jazz-nél jobb a kiskategóriában egyszerűen nem létezik.
az hogy technikában aláz, az már magában itt nem elég, de ha a hatalmas belsőt és variálhatóságot, a csomagtartó méretet megnézed (380liter), akkor egyszerűen begyaláz mindent, még az alsó közpékategóriás autókat is.
ezenkívül büntet a motor, a váltó maga az álom, és a fogyasztás már már pofátlanul kevés.
ja és csukd be párszor az ajtaját, prémium autók ajtajai nem szólnak így
de legjobb ha felhívod a csókát és mész egy próbakört.
utána nem kérdés hogy jazz-t veszel...
ciao!...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
TitiRii
senior tag
igen
de azért a japán ipar ellen szoljon
HA egyszer tönkre megy benne valami, vagy garambolos lesz! akkor aztán rabolhatsz bankot is hogy helyrehozd
példák:
toyota starlet(yaris előd) motorház 70e sárhányó 40e lámpa 25e index nélkül index külön 10e elsö lökhárító 80!!e ft ködlámpák nélkül fekete alap szinben(tehát még szinrefujás +) vizpumpa 40e vezérmüszij 12e
és akkor még semmi komolyabb motor hiba nem volt ,mert bár megbizható, ezek is megtudnak híbásodni
összehasonlítás képp:
peugeot 309: motorház 25e lökhárító (GTI, 4DBködlámpával) 50e elsö lámpa 12e sárhányó 16e ft vez szij 8e (1.9 dizelhez)
de bárki meggyözödhet maga is hogy honda,toyota alaktrész árak szemben az europai gyártokével hol vannak
(www.bardiauto.hu)
ezzel szemben a suzuki amit hejben szerelnek össze,kimondottan jó alaktrészárakkal büszkélkedhet!Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
-
divot
veterán
válasz
parandroid #789 üzenetére
Jogos.
-
plömplöm
őstag
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
behappy
aktív tag
lehányásra sem méltatnám... és az a müszerfal!
''gratulálok'' több és kopogosabb müanyag nem is fért volna már el...
-
divot
veterán
Nekem tetszik a fekete.
-
fokukac
nagyúr
Nektek sosem jó semmi.
ha olcsó, az a baj, hogy műanyag, és az, hogy jobban törik, stb.
ha drága az a baj.
nem kell senkinek sem ilyet venni, nade fikázni minek?Pleased to meet you - hope you guess my name
Új hozzászólás Aktív témák
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Starfield
- Ukrajnai háború
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Formula-1
- iPhone topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen notebookot vegyek?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- BONTATLAN - Ford tolatókamera + 4-LED fény, dyn trajectory
- 1ZPresso J-MAX S, Acaia Pearl S White, Lunar 2021 White, Black barista mérleg, bontatlan
- LiitoKala Lii - 402 akkumulátor töltő
- Gamer szék noblechairs HERO Black Edition Hybrid Bőr BONTATLAN 24 hónap garancia
- Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Devops Team Kft.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest