Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • steve@prhw

    őstag

    válasz pofa #13 üzenetére

    1 éven keresztűl fizeti a részlet felét, ami ha 1 éves részletre veszed és 20000ft-ot számolunk 400.000 ft beugró, fennmarad 1.600000 vagyis ennek a fele 800000 igy 1200 000ft-ba lesz az autód nem is olyan rossz.

    Asszem az apróbetűt kihagytad.... Valahogy így van: 72 hónapos részletnél 12 hónapig fizeti felét.
    Azt azért ugye nem gondoltad komolyan, hogy a kereskedő / gyártó a két szép szemedért bukni fog az autón? :DD
    Nagyon keményen bele van ez kalkulálva az árba / törlesztésbe. Kolléga vett opelt, mondták, h kezelési költség meg kamat nélkül van, mert 60-70%-ot lefizetett. Rákérdezett, mi lenne, ha kp-ban lenyomná a többit, azt mondták, akkor 5-6%-ot engednének az árból.... Itt a kamatmentes kölcsön fedezete...:D

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    Ja, egyik egyetemi kiegészítős szaktársam nagyszülei felszámolták a családi gazdaságot, és mind a 3 unoka kapott egy-egy táliát. Kp-ban fizettek, a harmadiknak kb. csak a felét kellett kifizetni :D Kamatmentes kölcsön...:DD
    Az a gond, hogy sok ember beleveti magát a hitelbe, és nem is száll ki belőle. (Ismerős leadja a 2 éves, 16ekm-t futott astráját, hogy vegyen egy merivát. Törlesztőrészlet kicsit nőtt+újraindult az 5 év... És elhiszi, hogy nem bukott semmit... Egészségére...)
    Azt kell tisztázni, mire kell az autó. Városi közlekedésre egy használt 1.0-s swiftnél jobb nem nagyon van. Igénytelen, keveset eszik, szerezhető alkatrész. Ha jellemzően városon kívül, sokat hajtják, akkor meg egy nagy diesel... Az ilyen kis autó hiába új, azért egy nagyobb kasztnis régi csúnyán elbánik vele...
    Bátyámnak van egy 26 éves 123-as mercije... 3.0 diesel... Veszélyes! Elcsapott egy németjuhász kutyát (:O szegény hülye kutyus, nőzni indult az út túloldalára), ez kb. két perc munkát hozott magával: vissza kellett hajtani a köténylemezt. Most ezt gondold el egy műanyag lökhárítós autóval.. kb. 200 eHUF ugrott... Ja, és kb. akkora a motorháztető, mint egy suzuki alto..:DD
    Szóval azt vedd figyelembe, hogy nem csak a kölcsön van! A kötelező szervíz és az ilyen kisebb malőrök (leviszik a tükröd, meghúzzák az ajtót, előlről / hátulról nekitolatnak, kutya-szarvas...) hamar kirántanak súlyos tíz- és százezreket a zsebedből...
    Én egy 17 éves fiestát hajtok, múltkor egy szűk utcában a szembejövő kikerült egy autót, de egy kicsit elmérte a dolgokat, és levitte a tükröm. Illetve az üveget kitörte benne. 400 Ft (!!) volt bele a tükörlap.. Persze nem állt meg, de gondolhatjátok, hogy ezért nem mentem a rendőrségre...
    Bocs az offokért, de szvsz az új autó nem befektetés, azon mindenképpen csak buksz, mérlegelni kell a lehetőségeket, és ahhoz igazítani az igényeket. Sajna a társadalom nagy része nem így tesz, és rohan a hitelért... Ha gond van, akkor meg sír....

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    Eléggé össze-vissza kanyarog a téma a tankkal való közlekedés kockázataitól a gyorsulási versenyig. Hogy összefoglaljuk a topicnyitónak:
    -nem üzlet új autót venni, kölcsön, kezelési, köt. szervíz, extra félelmek (lopás, törés, karcolás).
    -nem egyszerű jó használtat venni, de utánajárással, és (ha van) ''szakértő'' segítségével megoldható.
    -ha mindenképp újat akar, nem rossz az ignis.

    És ha sokat fékez 130-ról, akkor jóval előbb elkopik az első gumi...:DD

    Mert gyk. erre irányult a kérdés... Ismeretségi körömben hajtanak ilyet, csak nagyobb motorral, eddig (5-6 hónap) meg vannak vele elégedve.

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    válasz Cow&Chicken #108 üzenetére

    Akkor javaslom, nézz körül alaposan. Eléggé sok autón látni az UAZ óta, igaz, újakon már ritkábban...

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    válasz Szeke #190 üzenetére

    Azt sokan elfelejtitek, hogy ÚJ autóba beülni külön élmény tud lenni.
    Te járatod be, senki más nem ült benne előtte, nem b*szott a hátsó ülésén, nem fingott a vezetőülésbe, etc...


    Valamit valamiért... Egyik ismerős sokat vakarózott, hogy autó kéne, pont mint a topicnitónak, családot hurcolászni. Egy-két hosszabb út, meg naponta suli a gyerekeknek. 300e-ért vett egy 11-12 éves, 40ekm-t futott, jó állapotú 1.3-as szamarát. És magasan tojik rá, ki hol hajtotta a nőjét... Viszont nem verte magát adósságba, azt az évi 5-7e km-t autózgatni meg tökéletes...

    Az is marha jó érzés, ha hawaii-on belógatod a hátsódat a vízbe (pláne így télen), mégse ez a fő vágyam. Mint ahogy az új autó sem. Évente ~20ekm-t nyomok a fiestába, 6 éve van nálunk, bátyám anno 400eHUF-ért vette. Mindennel együtt max ennyi lett ráköltve azóta, és rendben van rajta minden (Egy festés ráférne, de az abszolút nem érdekel...). 200-ért még el lehetne adni. Gondold el, ha akkor újat vesz... Lenne egy 6 éves, 120ekm-t futott, felét érő autó, a kötelező szervízes lenyúlásokról ne is beszéljünk...

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    válasz AmunRa #203 üzenetére

    Azért nem árt átnézni... :U Csak úgy, egyik pillanatról a másikra nem esik ki... Valszeg egy sz@rrá kopott gömbfej okozta (gondolon, első kerék volt...).

    Mondjuk herótom lenne attól, ha nem nyúlhatnék hozzá... Olaj- és szűrőcserék, gömbfejezés, kerékcsapágy-csere, izzítógyertya-csere, önindító, generátor le-fel szerelés, ékszíjcsere... Nem nagyon kell hozzá szerelő, ált. csak a karos emelő miatt szoktam kifutni szerelőhaverhoz.

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    válasz Dzsekó #205 üzenetére

    Baleno, annak a töréstesztjét megtaláltam én is valamikor. A fiestámnál két évvel fiatalabb öcsikéje (gyk. most 14-15 éves konstrukció) jobban szerepelt nála....

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    válasz Szalma #761 üzenetére

    keress alvázat - azt csak pl. wartburgban találsz... Az önhordó karosszáriában nincs kimondott alváz.. (A merevítésben részt vesz a hossz- és kereszttartóktól a tetőig nagyon sok minden...)
    Egyébként mindkettőtöknek van igazság a mondandójában. Egy jó minőségű, jól formatizált vékony lemez lehet erősebb (ez sajna nem a régi swift jellemzője...).

    Autóknál a seprűnyél a kormánymű - nagyon régóta elv az autótervezésben az összecsukló kormánymű (sajna még mindig kihívás néhány gyártónál), elviekben a ''seprűnyéllel'' így nem találkozhatnál.

    A nagyautó-kisautó meddő vitához egy kis kiegészítés: pl. a merci 25-30 éve úgy építi az autóit, hogy ütkozéskor a motor a hossztartók megfelelő elhelyezésének köszönhetően az utastér alá csúszik, megemelve azt. Így egy halom ütközési energiát elnyelnek, és nem arra eszmélsz, hogy a motor van a lábaid helyén. Könnyű ezt úgy megoldani, ha majd két méter orr előtted van... Na ezt a büdös életben nem éred el egy swift méretű autóval... Szvsz erről fölösleges vitázni.

    És azért egészen más érzés... Bátyám pl. -vidéki lakcímmel, B10-el- 10 körül fizet kötelezőt negyedévente a 3.0D-s mercire. Súlyadóban megint max. 2-3 e HUF a többlet, fogyasztása 8-9.5 l közötti... És ebbe nyugodtan nyomathatod a 150Ft-os gázolajat... Tehát ugyanolyan hülyeség az, hogy a gatyád rámegy egy nagy autóra.

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    válasz Szalma #765 üzenetére

    Nem, a 2 méteres orr ahhoz kell, hogy kényelmesen, szerelhetően elférjen a hosszában beépített, 90 cm hosszú, 5 hengeres diesel, ami kb. olyan nehéz, mint egy fél swift... ;]

    A söprűnyéllel egyébként a merev elemek okozta galibára gondolsz? Egy okosan megtervezett gyűrődőzóna és biztonságos, merev utastér csodákra képes, ez tény. Attól függetlenül jobban bízom a két méteres gyűrődőzónában, mint a 60 cm-esben... Ez lehet, hogy az én hibám... Mea culpa...

    Egyébként ha okosan, szépen megkonstruált autóval mész, akkor sem vagy biztonságban (jön még kutyára kamion ;] ), de megnézném a kalos vs. merci, swift vs. merci, vagy akármilyen tescogazdaságosautó vs. merci frontális csatt végeredményét... Persze szigorúan csak laborkörülmények közt, semmi esetre sem a valóságban! Ezért mondtam, hogy a nagyautó vs. kisautó vita eléggé meddő...

    Inkább az a gond manapság, hogy sokan nem tudják, meddig ér a takarójuk, és bevállaltak/nak olyan kölcsönöket, hogy az autófinanszírozó cégek lettek a legnagyobb használtautó-kereskedők... Szvsz megnézed, mennyi a cash, és ha nem túl sok, akkor nem tudsz úgy vásárolni, hogy jó is, biztonságos is, tágas is, olcsó is, szép is, új is... Fontossági sorrend kell, az enyém az előbb felsorolttal egyezik meg, másé meg nem. Nem vagyunk egyformák.

    Ez még úgy általában: az meg megintcsak hülyeség, hogy úgy kell vezetni, hogy ne csattanj. Aki sokat autózik (és nem csak a városban meg autópályán lazázik), viszonylag hamar rájön, hogy messze nem elég, ha ő figyel... Sajna környezetemben sem egy ember halt meg a kanyarban előző szembejövő miatt... Ők ültek a kisebb autóban, a szembejövőnek lett egy szilánkos bokatörése a Ford Sierrában.. :(
    Lehetsz te überf@sza sofőr, meg totálnagyképű, hogy te aztán igenügyesen vezetsz, de akkor még biztos nem sokat autóztál pl. a 86-oson, ahol az olasz kamionosok rendszeresen előznek úgy, hogy szemből már áll a sor... Egyenesben nincs is ''nagy'' gond, de ha kicsit elszámítja, és elér a kanyarig az előzéssel, te meg jössz szembe, és csak a 3m magas magnumot látod magad előtt, akkor tul.képpen mindegy, miben ülsz, rövidúton randevúd lesz Szt.Péterrel... :O

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    válasz kymco #968 üzenetére

    Sajna ez nem csak ott fordul elő... Jóval nevesebb márkák kereskedései sem szívesen nyelnek le pluszköltséget.... Ez van, sajna... Az lett volna csúnya, ha olcsóbban vették volna be!

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    válasz kymco #970 üzenetére

    Úgy könnyű :DDD

    Itt egyik ismerősre egy amerikai szabványos, 10 év körüli swiftet sóztak rá nem suzuki kereskedésben. Két évig hajtotta, aztán kiderült, hogy a fél autót ki kellene cserélni, hogy le lehessen műszakiztatni... (Eu-szabványos lámpák, persze nem mentek be a másikak helyére, stb...). Gondolta, visszaviszi, vesz másikat. Eladósrác kiröhögte, hogy hol sózták rá a járgányt, erre mondta, hogy itt, két éve... Vigyor leolvad, főnök előkeres, nagy nehezen sikerült becserélnie... Az a kérdés, hogy előtte hogy lett műszakija, ilyen lámpákkal már akkor sem mehetett volna át :F Na vajon :F

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    válasz divot #1028 üzenetére

    Csak jó lenne valami konkrét tapasztalat

    Az lesz nehéz... Szvsz még a tesztekkel se érsz messze... Néhány hónapos nyúzás után lehetne ''korrekt'' véleményt kialakítani... Addig millió szériahiba, tervezési gond előjöhet... Viszont ha nincs vele gond, jól jársz... Az új termékek már csak így vannak...

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    válasz kymco #1026 üzenetére

    Mi a helyzet a Skodával? Átvetted?

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    válasz Integra #1038 üzenetére

    Bővebben: link

    Valamiért nem azt látom, hogy a japán autókat tökéletesre gyártják... Hibák mindenhol lehetnek, szvsz felesleges flame ez a franciaautó-gyalázás... :(

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    válasz Integra #1042 üzenetére

    Szvsz csak annyit jelentenek ezek a visszahívások, hogy mindenhol becsúszhat egy tervezési baki. Több 10e alkatrészt összeépítve nem mindig az a végeredmény, amit papírra vetettek, pláne, ha a cuccok jó része egykori kínai tsz-istállókban készül, éhbérért dolgozó szerencsétlenek keze alatt...

    Szóval én annyit láttam benne, hogy minden gyártó hív vissza autókat, a Fordtól a Volvóig, a Citroentől a BMW-ig. (A Hondát direkt nem írtam ;)). Szvsz új konstrukció megvásárlásában mindig van kockázat, ebből a szempontból majdnem mindegy, milyen gyártmány...

    Tényleg nem akarok ebből flame-t, át is teszem offba...

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    válasz kymco #1046 üzenetére

    Gyógyulást neki!

    Nektek meg problémamentes autózást!

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    válasz divot #1061 üzenetére

    az autó árának 110 százalékára jön ki a végösszeg.
    Azért itt mindig szokott lenni egy-két buktató, pl.:
    - deviza alapú (gondolom) a hitel, a forint nagyon nagy valószínűséggel esik év végéig (lehet, hogy be is kalkulálták, könnyebb alacsony törlesztőrészlettel ''beetetni'' az embereket) -> jön a törlesztőrészlet-emelkedés
    - ha odamész, és azt mondod, hogy kp-ban fizeted, valszeg 2-300e HUF-ot engednek, és/vagy ajándékba megkapod még a tulaj macskáját is. :DDD Tehát már az árba is bele van kalkulálva a hitel kisebb kamatának fedezete...

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    válasz Integra #1103 üzenetére

    Egyetértünk!

    A legjobb, aki azt mondja, úgyse sokat hajtja... Aztán hirtelen el kell ugrani 1-200 km-re, aztán csodálkozik, ha egy lefagyott emelkedőn nem tud elindulni, vagy keresztbevágódik (lásd tavaly azok a szerencsétlen munkások, akik a vállalkozó kisbuszával, nyári gumival vágódtak be egy busz (vagy teherautó) elé...).

    Ez ''csak havon jobb'' szvsz hülyeség (ha nem, pls link!), szüleimnek van egy kockaladájuk, szembeszomszédnak dettó. Zsáutcában laknak, enyhén lejtős, nem nagyon tisztítják -> tükörjég. Szembeszomszéd nyári gumikkal nem tud elindulni felfelé, a miénkkel semmi gond... Eléggé sokat autózom Sopron - Veszprém - Körmend útvonalon, a Bakonyban lehetne nyárigumis teszteket nyomatni, kíváncsi lennék az eredményre...

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    válasz Szeke #1496 üzenetére

    Szóval igenis vannak típusok, nem is feltétlenül drágák, amikben az ember különlegesebbnek érezheti magát az átlagnál. Ez már erősen OFF, de miért kell ez ahhoz, hogy különlegesnek érezd magad? Egy fillért nem voltam (szvsz nem is leszek) hajlandó költeni arra, hogy kívülről csillogjon-kitűnjön az autóm. Arra van, hogy A-ból B-be elvigyen. És ilyen szempontból sokkal fontosabb, hogy normális fékek, gumik legyenek rajta, és úgy általában műszakilag legyen OK.

    Szvsz ha valaki ettől érzi magát különlegesnek, azzal már el tudna szórakozni egy Csernus-féle pszichomókus...

    szerk: elcsesztem a TAG-et...

    [Szerkesztve]

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    válasz divot #1498 üzenetére

    Nyugodt lehetsz, nem sok ogre mászkál felénk :DDD

    (Akkor nagyjából egyetértünk..)

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

Új hozzászólás Aktív témák