Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szalma

    őstag

    válasz szucsi #760 üzenetére

    (Nincs igazad. A vékonyka lemezek minden autó vázára vannak felcsavarozva. A légellenállás csökkentésén és az esztétikumon kívül nincs más szerepük. A gyűrődő zónák az autó vázában vannak. Nézz be a motorterébe bármelyik kocsinak és keress alvázat: fogsz találni rajtuk helyes kis gyengített részeket. No azok a gyűrődő zónák részei.

    Csak a nagyon régi tankok alkalmazták a külső váz merevségére alapozó biztonságot. Az önhordó alvázakra szerelt autóknál az alváz adja a merevséget és biztonságot, a karosszéria elemek pedig eladják az autót.

    Ez a hozzáállás amit felmutatsz tipikus nagyautó fan-ra vall. Ők szokták mondani, hogy egy nagy autó biztonságosabb, mint egy kicsi. Pedig egy egyszerű példával belátható, hogy nem teljesen igaz: fogj egy seprűnyelet, tartsd a homlokodhoz és koccold le vele a falat. Majd felezd meg a seprűnyelet és ismételd meg a kísérletet... Autóknál a seprűnyél a kormánymű... (Mondd el nekem, kérlek, hogy a seprűnyeles kísérletben mi az elvi hiba! Ha sikerül és jó az indoklás, akkor beszélhetünk tovább a témáról. Ha nem, akkor a fizikai ismeretek hiányosságai miatt értelmetlen a párbeszéd...))

    Szeretettel:
    Szalma

    ui.: Még egy apróság: minél vastagabb egy lemez, annál ridegebb. Ráadásul egy vékony lemez trükkösen meghajtogatva erősebb lehet egy vastagabb, nem hajtogatott lemeznél...

Új hozzászólás Aktív témák