Új hozzászólás Aktív témák
-
aesir
veterán
Ami a fontos, legalábbis nekem hogy egy adott kategóriában melyik autó az aminek a legnagyobb a rendelkezésreállási ideje. Értem ez alatt azt, hogy mindenki el tudja dönteni melyik fogyasztási kategória az amit gond nélkül fent tud tartani, viszont ezen belül presztízsből vagy az ára miatt nem választja azt, ami statisztikailag problémás. Adott kategóriában a Suzuki még sokáig verhetetlen lesz, mert nagyon kevés vele szervizprobléma.
A biztonságról...:
A Suzuki, minden híreszteléssel ellentétben, egy városi autó elsősorban, márpedig városokban statisztikailag elég ritka az olyan sérüléssel járó balesetek aránya, ahol súlyos személyi sérülés történik. Mivel a topiknyitó úja autóban gondolkodik, kötelező lesz neki a CASCO is, ezért a kisebb sérülések nem fogják annyira megterhelni ha az ő hibájából történik a koccanás
Innentől pedig lehet jönni a használt autókkal, mert a ''ki lehet fogni egy jót'' a legritkább eset, előbb utóbb korától függően mindegyik rohadni kezd, egyéb bajai előjönnek, és ha a javítás nem is olyan drága, de a számtalan kis javítás időtartama alatt nem használható, rengeteg utánjárással jár, és ezeknek is van plusz költsége. Mindez nem jelentkezik új autónál mert mindegyik egyforma, a márkaszerviz pedig elkövet mindent hogy minél hamrabb használni tudd, sok esetben pedig csereautót is adnak.
Mindezt állítom úgy, hogy 86 óta van jogosítványom, elég sok típus megfordult a kezeim között, és elég sokat is vezettem.Van saját életem...
-
Jim Tonic
nagyúr
Bármi jobban megéri, amikor fejreállsz már hibájából az utón, és (remélhetőleg csak) megsérülsz. Suzuki nonsense töréstesztben, és manapság ez egyre jobban számít. Később meg már kár gondolkodni, ha megtörtént a baj, hogy nem lett volna-e jobb egy alig használt, de autónak nevezhető dolgot vásárolni.
Monsom ezt úgy, hogy 200-zal belémrongyolt szemből egy motoros októberben, azóta nem tudok járni. Szétszakadt az autóm, de közölték a rendőrök, azért élek, mert nem suzukiban ültem.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Damage
senior tag
Majdnem teljesen egyetértek veled, de a szakszervízek segítőkészségét és megbízhatóságát kérdőre vonnám, persze ez már egy másik történet...
A csereautó meg általában egy lepusztult alapmodell...És kicsit drágának tartom a kötelező szervízeket (olajcsere, olajszűrőcsere, stb.).
Ezek ellenére én is az Ignis-t ajánlom (de méginkább egy (G) Astra caravan-t vagy egy Combo-t).''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
válasz
Jim Tonic #406 üzenetére
Az Ignis nem Swift! Sokkal erősebb! Ezt tapasztalatból is mondom (akkor nem ültem az autóban és nem én vezettem, de tudok egy esetről, ami az egyik jó ismerősömmel történt)! És tiszta szívemből jobbulást kívánok....idegesít, hogy vannak ilyen felelőtlen emberek az utakon (a motorosra gondolok)!
Szerk: Eszembe jutott egy Swift-es történet is, szintén egy közeli ismerőssel kapcsolatban, és szintén ő járt jobban!
Szerintem mindenki Volvo-t, Saab-ot, Infinity-t, Cayenne-t venne, mert a biztonság mindennél fontosabb. Te megteheted? Szerintem sokan nem....és nekik készült az (többek között) Ignis. Az árához képest elég biztonságos. Aki egyértelműen a biztonságra megy, de kevés a pénze, az vesz egy használt hatalmas ''benzintemetőt''... csak győzze tankolni....
[Szerkesztve]''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
aesir
veterán
válasz
Jim Tonic #406 üzenetére
Mindig vannak kivételek és extrém esetek is. Nézz egy baleseti statisztikát arról hogy ez hányszor fordul elő egy évben Mo-n. Aztán nézd meg azt is, hogy ezt valaki kipróbálta-e már Suzukival. Ha nem, akkor a rendőr sem mondhatna semmit. Egyébként a rendőr hogy meri ezt 100% biztonsággal kijelenteni ha egyszer NEM Suzukiban ültél?
Van saját életem...
-
Jim Tonic
nagyúr
A mai viágban még mindig él, hogy német autó így, úgy, stb.
Se töréstesztben, se versenyben nincsenek sehol. Se Forma1, se Rally. De megnézheted őket a gyorsulási versenyeken is.
Régen volt, amikor annyival jobbak lettek volna. Kétszer annyi extrát, biztonságot kapsz ugyanabban az árban egy francától, japántól.
Jah, BMW imádatom akkor esett le, amikor kinn dolgoztam ausztriában, és a 15 útszéli autóból, amit az autópályákon összeszámoltam, 1 volt Peugeot 405, 1 Fiat, 8 BMW5, 3 BMW3, 2 BMW Z3.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Azért, mert a rendőrök láttak már pár gyűrődést, balesetet.
Nem pont az án szituációmról van szó, de arról sokat tudnak mesélni, mennyi esélye van a Suzukinak.
Egyébként nem tudom, minek erről vitázni, mikor mindenki tudja, milyen a Suzuki. Ez nyílvánvaló. Látni TV-ben, ismerősnél, szaklapokban, mindenhol. Ha Te hiszel a Suzuki utasvédelmében, akkor sem tudnálak meggyőzni, ha millió esetet ábrázolnék fel.
Szerk, városi használatra ideális a Suzuki. De csak oda.
[Szerkesztve]Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
aesir
veterán
-
Damage
senior tag
válasz
Jim Tonic #414 üzenetére
Nem vagyok autóverseny rajongó, de a safety car milyen márkájú? A Paris Dakar kis versenynek számít? Indult rajta X5-ös BMW?
Töréstesztben sehol nincsenek? Sajnos nem emléxem a link-re, de láttam olyat, hogy a Mercedes (~500kg) Smart-ot másik autóval (~1500-1800kg) ütköztették frontálisan. Felborult, de szinte tökéletesen egybemaradt. A BMW-knek hatalmas az eleje, nagy törészóna, elnyeli az ütközés erejét, tele van légzsákkal, nem hiszem, hogy annyira nem lenne biztonságos. Vagy vegyünk egy X3-ast, X5-öst.....szerintem majdnem bármelyik személyautót maga alá gyűrné.
Ne feledd, hogy a legtöbb német (és osztrák) ember német autóval jár. Nézd meg hány német és hány japán autó rohad le Japánban. Persze, hogy több Japán, mivel a legöbb ember olyannal jár.....''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Den
veterán
anyám előző kocsija egy citroen xara 1.6 coupé volt. Az égvilágon semmi baja nem volt, egy levegőcsövet és a légkondi kuplungját cserélték garanciálisan. Azért kellett a kocsit lecserélni, mert egy teherautó úgy beledurrant hátulról hogy szarrátört a hátulja, de még az előte álló kocsi hátulját is megtörte ahogy elörébbrepült az egész kocsi. Anyám és öcsém terhes felesége ült benne, egyiküknek sem lett semmi baja. Amúgy nagyon kényelmes volt, és csendes belül, és fullextrásan alig volt drágább mint egy fapados alapmotoros golf.
ezt egy peugeot 206cc-re cserélte, a 2 literes fullextrás kocsi alig volt drágább mint a többi számbajöhető kocsi közepes felszereltséggel, és az a tető mindent visz
ezzel már több gond volt, de többnyire apróságok, egy részük a trehány szervíz hibája .
van egy 13 éves renault trafficunk is az is prímán megy, a rozsda ami eszi szerencsétlent nagyon, meg már a kábelek elöregedtek.www.simson4t.hu
-
aesir
veterán
válasz
Jim Tonic #416 üzenetére
Én abban hiszek, hogy a Suzuki városi autó.
Meg abban hiszek ha relatíve kisautóban ülsz, akkor tökmindegy melyikben.
Meg abban is hiszek, hogy nem kell kisautóval 160-at menni.
Meg abban is hiszek, ha nem a Te hibádból történik a baleset, akkor is meghalhatsz bármilyen kocsiban.
Mondok egy elég extrém és rossz példát.
Egy ismerősöm az M7-en hajtott egy ''bálna'' Mercivel kb 130 körül éjszaka, mikor is egy megriadt őz át akart futni előtte. Az őz felugrott és ráesett a szélvédőre. A bal mellső lába áttörte a szélvédő, és szívenszúrta az ismerősömet, aki azonnal meghalt. Pedig egy full biztonságos kéttonnás Merciben ült tele légzsákkal!
Ugye milyen rossz példa?Van saját életem...
-
Jim Tonic
nagyúr
Jaja, dakar. Mitsut meg sem említsük, ugye?
A safety car reklám, mindig is az volt. Ezt ne feledd.
A BMW 5 biztonságát megkapod egy Laguna 2-ben fele annyiért.
Tévedsz, a legtöbb ember VW-nel jár Európában, mégis több BMW rohad le.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Damage
senior tag
válasz
hobizoli #423 üzenetére
Persze! Nem is erre akartam kilyukadni. Arra céloztam, hogy azért látott több német autót lerobbanva, mivel sokkal több ember jár ott (Ausztriában) német autóval, mint franciával. A nagy számok törvénye alapján ez így van rendben...
Jim: a japán autók nagyon-nagyon jók! Félreértettél! A Mitsu is (kivétel az LX200-ast), mert annál egy Ford Ranger is sokkal jobb és egy árkategóriában vannak. (de Mitsubishi Galant 2.0tdi-t ne vegyél)BMW X5-ről beszéltem, nem az 5-ös sorozatról. Ha választanom kellene, inkább egy X5-ösből nézném végig a '' frontális találkát'' egy Laguna-val. A BMW-s lerohadásról: szerintem inkább a vezetőt lehetne okolni ezekért nagy többségében. Személy szerint nekem soha nem volt BMW-m, pár ismerősömnek igen. Nem panaszkodtak rá. Lehet, hogy nem is padlógázzal jártak vele.
Szerk: Paris Dakar.....KTM...milyen gyártmány? Jó...tudom....ez már motor, nem autó, de akkor is
Az első 10 motoros között hány KTM van?
[Szerkesztve]''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
AmunRa
aktív tag
Szerintem Mo. tekintheted az M7-et városnak is,
mert nem lehet rajta haladni, föleg nem a Balaton felé!
2 sáv. Szóval jó oda a Suzuki.
Én Gárdonyból jártam és fogok járni dolgozni.
Nem kell oda nagyobb autó.
Ha meglesz a családi kocsink, a száguldó koporsóval járok munkába.
A másik meg a garázsban figyel. -
rATdrAgOn
senior tag
Baaaaa+
C2-t?! Mondtam, hogy ne.
Eleg fanatikus citros vagyok, de a C2 az nem. Ha VTR, akkor meg plane nem. Annyiert kapsz majdnem fullos C3-at is akar.
De, ha te mindenaron C2 VTR-t akarsz, vegyel csak... aztan nehogy siras legyen a vege.A pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D
-
AmunRa
aktív tag
Jó ez a gyíkcsata!
Hasonló mint az AMD vs. Intel
Csak ott kevesebb a versenyző!
''A Suzuki az szar én inkább Deawo Ticot veszek!''
Mondta egy srác amikor megvettem a Swiftet. -
Den
veterán
csak ilyen alacsony peremű gumit ne vegyél. a 206-oson 205/45-ös van, de a király pesti utakon már 2 olyan defektje volt hogy teljesen szétvágta a kátyú a gumit, de egyik alkalommal még a felniből is kitört egy darab., és iszonya drágák ezek a gumik. Amikor a felni is gajra ment a csere majdnem 150k volt amikor csak a gumi akkor ''csak'' 60k
www.simson4t.hu
-
Jim Tonic
nagyúr
Aláírom. Nekem most egy bravo-n van ilyen gumi. 205/45 R16. Meggondolandó, milyen városban akarsz vele menni.
Kolléga Pesten akkora gödröt kapott, hogy a felnije belül teljesen behajlott. Örült, hogy a téli volt fenn. Pedig csak 50-nel ment, és mégcsak nem is látta.
[Szerkesztve]Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Damage
senior tag
válasz
Jim Tonic #438 üzenetére
Tudom! Egy szóval se mondtam, hogy német!
Egyébként az utóbbi évek PD motorosai KTM és BMW (Cagiva az elmúlt 20 évben ''csak'' kétszer nyert:
Bővebben: link
A Yamaha tuti
Ez már nagyon OFF, szóval itt abba is hagyom!
Egy szónak is száz a vége, rengeteget lehet itt készérvekkel vitázni. Én személy szerint ha most vásárolnék újonan autót nem csak magamnak, hanem feleségemnek és két kisgyerekemnek, akkor újonan:
Opel (G) Astra Caravan (lehetőleg 1,7d)
Opel Combo (az új 5 személyes személyautó, nem a kisteherautó) (szintén 1,7d)
Suzuki Ignis 1,3 legjobb felszereltséggel
[Szerkesztve]''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Jim Tonic
nagyúr
Tényleg. Ebben viszont egyetértek. Ez a Classic Astra most jó, jó áron. Én sem hagynám ki a számításból. (az előző astra-t soha).
KTM-et hajtottam egy darabig, a kedvenc motorom. Sajnos ő is kivonul a Dakarról. Nincs értelme versenyeznie.
[Szerkesztve]Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
fokukac
nagyúr
na, most már ott tartunk, hogy egy moderátor nyugodtan átnevezhetnéa topicot,
mert már köze nincs az ignis-hez....
legyen mondjuk ''milyen (kis)autót vegyek?''Pleased to meet you - hope you guess my name
Új hozzászólás Aktív témák
- Spórolós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- OLED TV topic
- ASUS blog: apró PC-k az irodába
- Ukrajnai háború
- Kompakt vízhűtés
- Call of Duty: Mobile
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímemet)
- Socket AM4
- További aktív témák...
- Gamer szék noblechairs HERO PU Bőr Fekete/Platinafehér BONTATLAN 24 hónap
- Gamer szék noblechairs EPIC Mercedes-AMG Petronas Formula One Team E.D. BONTATLAN és1db összeszerelt
- Gamer szék noblechairs HERO PU Bőr Fekete/Arany BONTATLAN 24 hónap garancia
- NESPRESSO Essenza Mini ( 1év gari ) (Kapszulás)
- Újból elérhető Nitro Concepts S300 székek több színben.
- Sencor konyhai aprítógép. (SHB 4310)
- Parkside kézi elektromos sövényvágó 2 az 1-ben. (akkumulátor nélkül PAGS 20 LI A1)
- Parkside pneumatikus szögbelövő és tűzőgép. (PDT 40 F4)
- Parkside dupla akkumulátor töltő. (20V 2x4.5A PDSLG 20 B1)
- Parkside 12V 2Ah akkumulátor, 2.4A töltővel. (PAPK 12 A3 PLGK 12 A3)
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest