Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
na, a sok fikázót olvasva hozzászólnék.
5,5 éves Suzukink van. Swift, 1,3 GC, 68 LE.
öt év alatt semmi baja sem volt. az olajcserén kívül semmit sem kellett csinálni vele.
most decemberben egyszer csak nem indult. kijött a sárga angyal...
a lényeg, hogy az akkumulátor adta meg magát. a szervizes csak nézett, hogy több, mint 5 éves, és még nem volt benne cserélve az akksi?
Ja, olyan 5,5-6 litert eszik országúton, városban 6-7-et, attól függően, hogy mennyit állsz dugóban. Viszont, egyszer volt már olyan, hogy 4,2 litert evett országúton... - (amikor az egész tank benzint én vezettem le, és nem anyukám... pedig a tátrában voltunk + bejártuk az egész felvidéket, rengeteg szerpentin is volt benne... nem is értettem, hogyhogy csak ennyit evett. vezetési stílus kérdése.)
-------------------
ja, és még valami : a biztonságot illetően.
egyszer, kb. 2000-ben volt szerencsém átélni egy balesetet. Az akkori 75-ös tronin utaztam, ami akkor még a Hungária körúton is járt. döngettünk vagy 60-70-nel, amikor egyszer csak kitolatott elénk keresztbe egy Suzukis Swift-es barom, aki nem vette észre, hogy jön a troli.
szóval a 10 tonnás troli oldalba kapta a Swiftet úgy az anyósüléshez tartozó ajtó magasságában, majd tolta úgy 50 méteren át maga előtt. semmi baja nem lett a swift-ben ülőknek. az anyósülésen gyerekülés volt, benne egy 1-2 éves csecsemő, de nem lett baja. az ajtó kb. 5 centire benyomódott, de tartott.
szóval azért nem olyan rossz az az oldalsó védelem. ha meg 150-nél mész, és karambolozol, akkor úgyis meghalsz, bármilyen kocsiban is ülsz...
---------------------------
Ja, és hogy az Ignis és a Wagon R+ sokat eszik : egyrészt sokkal magasabbak, kevésbé áramvonalasak, másrészt az ignisben pl. 93 lóerős az 1,3-as motor.
az ilyen motor pedig többet eszik, mint egy 68 lovas régi, igénytelen motor. ennyi.
a gyári adatokból is látszik.
de azért még mindig kevesebbet eszik, mint egy 15 éves, 2 literes bmw...
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz TexT-BoY #222 üzenetére
''akkor CSAK rosszat halottál a 206rol de ma már nagyon kiforott teknika!''
ebbe hadd szóljak már bele.
apukám 1999-ben vett egy 206-ost. az 1. év után zörgött belül a műanyag, nyikorgott a kormány és hangosan csikorgott a fék. szervízben mindig csináltak vele valamit, de 2 nap után újra csikorgott. mint a 20 éves ladákon...
de fater egy igazi marketing-célpont, a márkahű vásárló mintaképe...
tavaly karácsonykor, 4 év után becserélte egy új 206-osra. az új, ''kiforrott'' technológiára...
ezzel baj még nem volt, viszont - már fél évesen is csikorog a féke
- kurva sokat eszik (8 liter alatt egyszerűen képtelenség menni vele, ami egy''korszerű'' 1,4-es motorrral nem túl jó...)
ennyit a családi 206-os tapasztalatról.
---------------------
És most szeretném megemlíteni egy barátom esetét, aki egy 206 SW-t vett. pont egy éves a kocsija. ez alatt az 1 év alatt a kocsi már vagy 5-6szor romlott el, már minden baja volt, már minden volt benne cserélve. most nem vagoyk teljesen naprakész, nem tudom pontosan, hogy mi és hogyan, a lényeg, hogy 1 hete panaszolta el, hogy valahol a puszta közepén lerobbant, szétment valami a motorban, és az eredmény : full motorcsere. már épp' elege van, mondta, hogy ''most már eladom ezt a szart! Nem veszed meg? ''
na, csak ennyit a 206-oshoz.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
''Nekem az jön be a 206-ban hogy nem nagy autó de mégis beleférek a kialakítása miatt.
Valahogy úgy csinálták meg hogy 1,80 felett sem kikúszol az autóból és még a fejed is elfér.''
1. 180 vagyok, és az ülés legalsó állásában is majdnem hozzáér a fejem a plafonhoz. pár centin múlik. épp' azt néztem, hogy baleset esetén - hiába van légzsák meg bizt. öv. símán le tudnám fejelni a szélvédőt, ill. a tető szélét, ami ott már ível lefelé... (kb. 10 centire van a fejtől) Továbbá az ülés magasságát csak a vezetőülésben lehet állítani, az anyósülésen a fejem hozzáér a flafonba szerelt kapaszkodóhoz! útálom.
2. elég sok összehasonlítási alapom van, anuykámnak swiftje van, apukámnak 206-osa.
a 206-osban hátul _jóval_ kevesebb hely van a láb számára.
persze az én lábam nagy, és sehova sem férek be, de komolyan a swift lábtere nagyobb.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
-
nagyúr
na, most már ott tartunk, hogy egy moderátor nyugodtan átnevezhetnéa topicot,
mert már köze nincs az ignis-hez....
legyen mondjuk ''milyen (kis)autót vegyek?''Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz Mr.Skyline #703 üzenetére
arról nem tudsz vmit, hgoy milyen motorokkal lesz?
tömeg, fogyasztás? stb.
egyébként drágább lesz az ignisnél.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
én meg egyszer, még megboldogult frissjogsis koromban koccantam kb. 10-zel egy Yaris-szal. Amely ''kategóriájának legbiztonságosabb autója'' - a Suzuki Swiftünkről csak a festék jött le, újra kellett fényezni egy 15x 5 centis részt a kerék fölött, a Yaris viszont 10 centire behorpadt.
ja, nem magamtól mentem neki...
[Szerkesztve]Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
Nektek sosem jó semmi.
ha olcsó, az a baj, hogy műanyag, és az, hogy jobban törik, stb.
ha drága az a baj.
nem kell senkinek sem ilyet venni, nade fikázni minek?Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
Nekem is tetszik. Persze ez még változhat, ha meglátom élőben is...
egyébként a Divot által belinkelt oldalon (vezess.hu) van egy pdf táblázat a műszaki adatokról. e szerint a fogyasztása városban 8 országúton 5,1 liter....
ez azért nem is olyan rossz. persze tuti vezetői stílustól függ....Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
a sötétség fájdalmas...
ki a f.szt érdekel a profit?
viszont itt végez gazdasági tevékenységet, és nem máshol!
Itt foglalkoztat több ezer embert, eltart rengeteg magyar beszállítót,
itt fizet adót, itt fizeti az alkalmazottai után a tb-járulékot, stb.
ja, és jelentős részt képvisel a magyar GDP-ben.
arról az aprócska tényről nem is beszélve, hogy az eddigi profitja zömét újra befektette.
bármilyen meglepő, a gazdasági szereplők azért fejtenek ki gazdasági tevékenységet, hogy ezáltal profithoz jussanak. S mi egy tőkeszegény ország vagyunk, ergo szükségnk van a külföldi tőkére. ha bezárkóznánk, ott tartanánk, mint egyes afrikai országok.
(szóval az ilyen demagóg megközelítéseket talán nem kéne...)
----------------------------------------------------------
mellesleg :
1991. április 24-én ľ zöldmezős beruházásként ľ megalakult a Magyar Suzuki Rt., 5,5 milliárd forintos alaptőkével. A tulajdonosi szerkezet a következőképpen nézett ki :
Suzuki Motor Corporation (a technológia tulajdonosa) 40 %
IFC (világbanki leányvállalat) 9 %
ITOCHU Corporation 11 %
Autókonszern Rt. 40 %
A japán anyavállalaton kívül tehát részt vett az alapításban a vállalat beszerzési és értékesítési kapcsolatait biztosító ITOCHU - kereskedőház, a fejlesztőbanki szemléletet közvetítő ľ a Világbank érdekeltségébe tartozó ľ International Finance Corporation (IFC), valamint az Autókonszern Rt., amelyet 62 hazai cég hozott létre, s köztük bankok éppúgy megtalálhatóak voltak, mint iparvállalatok, vagy szolgáltatók.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]Pleased to meet you - hope you guess my name
-
-
nagyúr
érdekes ideológiai elegyed van. egy politológus nagyon örülne neked...
szóval nemtom tudod-e, hogy Esztergom a határ mellett fekszik, és Párkány van vele szemben, amely egykoron szintén kis hazánk része volt (már nem az), viszont 60 %-ban magyarok élnek ott is, sőt, Dél-Szlovákia ezen részén, a határtól számolva 30-40 kilométeres sávban magyar többségű terület van, és ők járnak át dolgozni.
a foglalkoztatottak létsázma kb. 2500, és ebből sokan Szlovákiából járnak át, igen.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
az, hogy a bér mekkora, az ország fejlettségi színvonalától függ : GDP, termelékenység.
és nem egy cégben kell gondolkodni, hanem nemzetgazdasági átlagban.
nálunk a GDP 7500 €/fő. Nyugat Európában 25 ezer €/fő. Japánban 35 ezer €/fő.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
a hyundai-jal nem az volt a baj, hogy autógyár, hanem, hogy olyan feltételeket támasztott, ami már megalázó volt.
a szlovákok ezt bevállták, mert nekik még az is jó. a lényeg az, hogy euróban százmilliós nagyságrendű összeggel támogatja a szlovák kormány a hyundai-t. ezt jó is, hogy mi nem vállaltuk be.
és az EU-bizottság úgyis bele fog kötni,mert az eu-ban az ilyen dolgok nem szabályosak (sértik az egyenlő versenyt)Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
viszont az audi már nem csak gyárt, hanem kutat is : győrben hozott létre kutató- fejlesztő központot.
egyébként örülsz?
ha már ekkora politikai flame-et csináltál ebből a suzukis topicból, aminek az autó(k)ról kéne szólnia?
[Szerkesztve]Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
komolyan tökönszúrom magam...
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
a fő provokátor errefelé.
de TE is nagyon jól csinálod.
------------------------------
Ui. én is Suzukit akarok venni. márcsak egy munkahely (és sok pénz) kéne
viszont ez az új swift tetszik, és magyar termék, és ez a kis közgazdász lelkemnek fontos...!
[Szerkesztve]Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
téli gumi sose árt. én ezt azóta tudom, amióta két egymást követő évben is részem volt abban az élményben, hogy a hegyi szerpentinen a kocsi egyszer csak gondolt egyet, hogy ő inkább egyenesen menne... hát, azt az érzést nem ajánlom senkinek. Bár, ha mindenki egyszer megtapasztalná, hogy milyen az az 1 másodperc, amikor látod, hogy jön a szakadék, na, akkor lehet, hogy sokkal több téli gumis lenne.
ja, az egyik eset a Swiftünkkel történt, én voltam a sofőr, sötétedéskor egy kb. 10 méteres ráfagyás volt a hotelhez vezető úton... én vezettem, kb. 10-zel beszálltam a hófalba.
másik eset, következő évben Opel Astrával kb. 30-cal egy kanyarban ugyanez, a korlát fogott meg minket, de az is csak azért, mert az utolsó fél méteren talált egy biztos pontot a nyári gumi, és végre elkezdett kanyarodni... nagyon deja- vu-m volt.. csak ezúttal az anyósülésen.
hozzá kell tenni, hogy ezeken a szakaszokon a téli gumis autók gond nélkül mentek el, csak mi szívtunk.
szóval ne szidd magad, a téli gumi az egy szükséges és jó dolog, és jövőre is lesz tél.
Ui. a gyereknek jobbulást!
[Szerkesztve]Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
(egy barátom 3 hónapja dolgozik egy ilyen lízingcégnél, azt mondja, hogy ennél jobb biznisz nincs... igaz ők ilyen 30-40 %-os THM-mel dolgoznak, és a rendkívül okos ügyfelek viszik, mint a cukrot /a kereskedőnek valahogy mindig sikerül rábeszélni őket.../ rohadt sokan nem tudják fizetni, és momentán több, mint 1000 visszavett autójuk van... szóval hihetetlen.)
Pleased to meet you - hope you guess my name