Új hozzászólás Aktív témák
-
Cow&Chicken
csendes tag
válasz Cow&Chicken #100 üzenetére
akarommondani kereke
-
Szalma
őstag
válasz Cow&Chicken #100 üzenetére
(Az egyáltalán nem baj, ha a tengely nem éri a földet... Sőt... )
Szeretettel:
Szalma
szerk.: Na ja... Amíg nem borul: nem mindegy?
[Szerkesztve] -
Yutani
nagyúr
Röhögök a sok Suzuki-fikázón... Nekem W+ van nyár eleje óta, újonnan vettem. Vannak hiányosságai, de én megszerettem. Hja, meg tudni is kell vezetni, és nem azon parázni egész életedben, hogy szarrá töröd magad. Persze vannak balesetek, amelyek önhibán kívül következnek be, de be kell látni, meg lehet halni egy Mercedesben is, nem csak Suzukiban. (Lásd az 1-2 éve Szentendre határában történt halálos balesetet, amelyben a Mercedesben is meghaltak emberek.
)
A vezetési skillen nagyon sok múlik, sok balesetet ki lehet kerülni, ha tudod mire képes az autód és jómagad...
Szóval: számold össze, mennyi pénzed van, és azért vedd meg a neked legjobban tetsző autót, vagy vedd meg a legjobb érték/ár aránnyal rendelkezőt. És itt az értékben sokminden benne van, kezdbe a használtai értéktől, a szervízigényességen keresztül a biztonságig minden.
Egy jólfelszerelt Logan kerül annyiba, mint az én jólfeleszerelt Wagonom, de eszembe nem jutna Daciát venni.#tarcsad
-
Szalma
őstag
válasz Cow&Chicken #103 üzenetére
(Ignis a feszes futóművével sokkal jobb nála...)
Szeretettel:
Szalma -
steve@prhw
őstag
Eléggé össze-vissza kanyarog a téma a tankkal való közlekedés kockázataitól a gyorsulási versenyig. Hogy összefoglaljuk a topicnyitónak:
-nem üzlet új autót venni, kölcsön, kezelési, köt. szervíz, extra félelmek (lopás, törés, karcolás).
-nem egyszerű jó használtat venni, de utánajárással, és (ha van) ''szakértő'' segítségével megoldható.
-ha mindenképp újat akar, nem rossz az ignis.
És ha sokat fékez 130-ról, akkor jóval előbb elkopik az első gumi...
Mert gyk. erre irányult a kérdés... Ismeretségi körömben hajtanak ilyet, csak nagyobb motorral, eddig (5-6 hónap) meg vannak vele elégedve.''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola
-
steve@prhw
őstag
válasz Cow&Chicken #108 üzenetére
Akkor javaslom, nézz körül alaposan. Eléggé sok autón látni az UAZ óta, igaz, újakon már ritkábban...
''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola
-
Cow&Chicken
csendes tag
válasz steve@prhw #109 üzenetére
Az Ignis valóban az eddigi legjobb Suzi csakhát kicsit elnézték az árát nem ér annyit. Szerintetek a gyári finanszírozó hogy tudja 2%-os thm-el adni a kocsikat?
Az autó gyárilag túl van árazva, a gyár fizeti a finanszírozónak a kamatot. -
sai
aktív tag
''Egy jólfelszerelt Logan kerül annyiba, mint az én jólfeleszerelt Wagonom, de eszembe nem jutna Daciát venni.'' erről csak annyit hogy az a Daci teljes mértékben Renault.. felnyitod motorháztetőt és lás csodát ott figyel benne 1Renault motor.. futómü és Renault.söt ha jol tom Renaul gyárban is szerelik össze.
ugyhogy én Logan ra szavaznék.. -
Yutani
nagyúr
válasz Cow&Chicken #110 üzenetére
Az úgy működik, hogy a 10%-os hitelből 2%-ot fizet a vevő, 4%-ot a Suzuki gyár és 4%-ot a Suzuki kereskedő. Tudom, mert így vettem én a Wagont. Akkor még senki nem adott 2%-ra autót, ezért is lett Suzukim. Persze előtte el sem tudtam képzelni, hogy Suzukim lesz...
#tarcsad
-
divot
veterán
Egy szép, Ignis Sport-on elgondolkodnék, ha jó áron adnák, de a családdal nem tudnám elfogadtatni.
-
Yutani
nagyúr
A Wagonhoz meg Japánból érkezik a motor és váltó összeszerelve. És elég jól tudom, mire képes az 1.3-as 93 LE-s motor, mert használom is rendesen... Szóval maradok a Suzukinál.
Egyébként jó lenne, ha felismerné mindenki, hogy a Suzuki ''negatív'' népszerűsége a Swiftnek köszönhető, de a Wagon és Ignis már régen túllépett a Swift szintjén. Másrész meg eddig senki meg sem említette az Opel Agila-t, ami egy az egyben Wagon, csak más lökhárítók vannak rajta, meg plusz egy-két dolog.#tarcsad
-
sai
aktív tag
öszintén + mondom hogy nekem a WagonR sem tetszik.. kinézetre.. (azt még nem vezettem) de Ignist már igen és az sem nyerte + tetszésem... 1.3mas motor volt benne de nagyon nem akart menni.. motorfék=0 váltó kemény volt.. kuplung be esett gázt szinte lábujhegyen kellett nyomni.. és kanyarokban instabill volt.
-
pauly
tag
Azért ez nem egyszerű Bővebben: link
[Szerkesztve]<--L |--| Return |--| Run :)
-
-SeveN-
aktív tag
Olcso husnak hig a leve.
Akinek nincsenek igenyei vagy nem tudja mit kell nyujtania 1 2005ben gyartott autonak, annak biztos megfelel 1 W-R vagy 1 Swift vagy 1 Logan. Aki kicsit is igenyes arra, hogy mit vezet, biztos nem ezeket a modelleket fogja valasztani.
Teny hogy a Logan ''majdnem'' Renault. Kb 8eve fejlesztett elavult Renault motor dobog benne, amit roman ''szakmunkasok'' szerelnek be.
Vitatkozni ezeken felesleges. Ugyis a penztarca, az igenyek vagy az asszony fogja eldonteni.OFP rUlEz! http://www.mod.iweb.hu/
-
-
-SeveN-
aktív tag
-
rATdrAgOn
senior tag
Nemtom, ha azt mondana nekem valaki, hogy nesze itt 2,5 milla ebbol vegyel magadnak uj autot, akkor tenyleg vennek egy Suzukit.
Csak az a baj, hogy nem szeretem... Stiften tanultam, nem szerettem.
Utana hajtottam sokat Wagyonor+-t, ami elonye, hogy olyan mint egy kisbusz, de en a futomuvet nem neveznem ''feszes''-nek... inkabb ugy fogalmaznek, hogy a Trazsie jobb.
Merev tengely egy ''korszerunek'' szamito autoban hatul?! Brrrrr...
Ignic detto.
Teny, hogy a Suzi igenytelen, meg olcso, meg a Stiften kivul kb. biztonsagos is, de ha valaki adna nekem 2,5 millert, akkor megprobalnam meggyozni, hogy ne ujat vehessek belole...
Akkor mar inkabb vennek 4-500k-ert egy ~20 eves CX-et, a maradek ketmillerbol meg kijonne a restauralas es utana az a vas meg ~6-7 evig problemamentesen ellatja a feladat - nagysagrendekkel kenyelmesebben mint barmilyen Suzi
[Szerkesztve]A pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D
-
Robi_73
őstag
Én WR+ vennék a helyedben. Sokkal kiforrottabb,tágasabb és kevesebb probléma van vele. Mondjuk az Ignis talán szebb,de a Wagon praktikusabb. Csomagtere mind a kettőnek kicsi, de kb egyforma. Az Ignis csomagtatója alacsonyabb, de mélyebb (babakocsi fektetve talán elfér), a Wagon csomagtartója magasabb, de nem annyira mély. A most forgalmazzott WR+-ok, amióta az Ignis (M13A) motorjával vannak szerelve, már kevesebbet fogyasztanak mint a régebbi (G13BB) motorral megáldott tipusok.
Robi73
-
pofa
tag
Reggel írtam egy kereskedőről aki fizeti egy éven keresztül a részlet felét, dolgozni mentem ezért nem tudtam válaszolni. Nincs semmi kisbetűs
szöveg, a kereskedés átlagolt és a vásárlók 90 százaléka 5évre, 8%-a 3 évre, 2% 1 évre veszi az autót, a tulaj azt mondta, hogy az ő kockázata ha valaki egy évre veszi meg az autót, de mint már mondtam ez nagyon ritka, mert akinek ennyi pénze van az megveszi KP-re. -
pofa
tag
Hívd fel őket mond azt,hogy a Budapest rádióban hallottad ( Szuzuki Ász)
-
Bikeman
aktív tag
válasz rATdrAgOn #131 üzenetére
Ignisnek ha jól tévedek, akkor azért van mervevtengelyre hasonlító cucca, mert amikor még az Ignis ''eredeti'' volt (értsd: japán), 4WD-s és rohadt drága, akkor ez volt alatta, most meg egyszerübb volt a kihajtást kipakolni belőle, de a tengely maradt.
Különben igaz, hogy a merev tengely nem a legjobb (most is ilyet használok mármint nem Ignist, hanem merevtengelyes gépet ), de az biztos, hogy elnyűhetetlen. Szvsz egy Ignis igazán 4WD-sbe király. (tudom, drága..)
Meg van valami olyan verzió, (szomszédnak olyan van, 1.5-ös, megsasolgattam..) ami ilyen műanyag kerékjárati íveket kapott, az jobban néz ki, mint a standard.
Van mostmár valami sport is, ami két ajtós, de tény, az nem családi verda. -
aesir
veterán
Szerintem a Swift is biztonságos. Édesanyám 300.000 km-t hajtott bele a Swiftjébe minden koccanás nélkül, tehát biztonságos.
Van saját életem...
-
knajf
senior tag
na a suzukis témához nem bírom ki hogy ne szóljak hozzá:
szóval a helyzet a következő: nekünk (bátyám családja + mi apámék) együtt élünk egy böszmenagy házban és elég érdekes a kép mikor mindenki itthonvan
sok autónk van, szinte mindenféle! sorolom suzuki swift 1.0 10éves , 1.3 mezitlábas 4éves swift, 7éves hyundai lantra 1.6i fullextra, 15 éves trabant, 14 éves kispolszki , opel kadett 1.6D kombi 21 éves (ezek papírrtal, forgalomba) a többi: 1200s LADA (zsiga) 1300mazda ami megy mint az állat (duplatorkukarbi powa), és van egy halott barkas is!
szóval kishíján -minden- féle autót meghajtott a család és jómagam és a bátyám rengeteget autózik, egy évben iszonyusokat tankol és fullra telipakolja az autót
a swiftről a következő a helyzet csak hogy felvilágosítsam azokat akik fikázzák:
4 év alatt a ''kutyacsontot'' kellett kicserélni és 1×féket felújítani
fogyasztás városba megpakolva: 6 liter (1.0 a 10 éves)
megbízhatóság: 100% , bulgáriába is kimentünk vele és télleg semmi prob se oda se vissza (igaz németországot megjárta az opel kadett is 450000 km er el a háta mögött probléma nélkül de hát a régi német .... ugye... )
szóval suzuki:
- olcsó mindentéren
- nem költesz rá pénzt csak úgy
- jó vele parkolni és FÜRGE
- nagyon olcsó fenntartani, csak benzin meg néha olaj kell neki
müszakivizsgán meg zöldkártyán szinte tuti hogy átmegy gond nélkül (kül pénzkiadások nélkül is - ami müszaki előtt szokott lenni!)
- kicsit kényelmetlen hosszú útra (2 óránál több)
- DE ne törd meg nagyon! (pl a kadettot inkább törném mint swiftet)
nézett a bátyám ignicset mikor vette 1.3m -ért a swiftet 3 évesen 10e km-el(!!!!)
és: van benne már merevítés amit a swiftből igen rendesen kihagyott, kicsit kényelmesebb ülés, de ugye a merev felfüggesztés miatt ez nem túl sokat számít szar utakon. felszereltségre egész jó, a fékek jók, jó az abs meg a légzsák meg klíma, szal mi kell több egy ilyen árfekvésü autóba?!?!?
megjegyzés: ha újba veszel suzukit abba biztos lehetsz hogy nem kell minden nap szervizbe vinned mert nemvéletlen SUZUKI
akkor asszem most egyenlőre ENNYIa régi rendszerből a megbízhatóságom: http://users.atw.hu/phmegbizhatosag/phtabla.php?nev=knajf
-
Szeke
senior tag
''1300mazda ami megy mint az állat (duplatorkukarbi powa)''
A duplatorkú karbiban mi a különleges? Már a zsigákban is az volt, meg szinte az összes karbis duplatorkú... A duplakarbis, na az már valami, csak az ritka, és inkább sportautók kiváltsága volt
Amúgy egyetértek veled.A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira, mint a tolószék.
-
dabadab
titán
Csak halkan megjegyeznem, hogy ezek mind eleg regi v. nem annyira regi, de nagyon also kategorias autok, ezekhez kepest nagyjabol barmelyik uj auto nagyon jonak tunik. Az alapveto elvaras egy uj autotol, hogy egy par ezer kilometeres ut ne jelentsen semmilyen problemat.
DRM is theft
-
Tommmy
tag
Na jó, most már én is írok!
Lehet itt fikázni bármilyen autót, mert mindig mindegyiknél lesz jobb, szebb, gyorsabb..., ezek tök szubjektív vélemények. Lehet álomodozni is szépeket, jókat, csakhát mi értelme van. Úghogy szerintem mindenki gondolkozzon, számoljon és mérlegeljen a pénztárcájához mérten.
Szóval a topicnyitóbol kiindulva akinek kb. 2millája van nem fog egy középkategóriás családi autóban gondolkodni. Mivel családja van (két gyerek, asszony...) nem felvágósdiból fog autót venni, hanem sokkal inkább a megbízhatóság és az olcsó fenntartás lesz számára a döntő.
Ilyen szempontból én a használtat rögtön kerülném, mivel akkorákat lehet szopni, hogy egyhamar nem fog a családi költségvetés kilábalni a bakiból! Most ebbe nem megyek bele részletesebben, mert nem is erről szól ez az egész topic.
szóval visszatérve az előzőre. Használt kocsi kilőve. Marad Peugeot206, Suzuki, Dacia... a többit nem sorolom, mert hát egyáltalén nem családnak való!
Ebből csakis a Suzuki a legjobb, mivel keveet fogyaszt, olcsó az laktarész, megbízható... Egyetlen negatívum a gyenge kaszni! No de iylen kategóriában szerintem tök mindegy hogy milyen erős a kasznija, mivel kis kocsikról van szó ez lényegtelen. Peugot már láttam sokat szerelni (mind motorikusan, mind elektronikusan), de Suzukit még nem! Peugeothoz kicsit drágább az alkatrész, drágább a kötelező, drágább a havítás, jobban lopják.... szóval ezek is a Suzuki mellett szólnak!
Akkor most mi is a kérdés? -
Bikeman
aktív tag
Igaz, de ha a köbcentit veszik alapul a számításnál és nem a lórerő/kw adatot, akkor nehogymá önkényesen megváltoztassák (mégis megteszik..), hogy most ennél a kocsinál nem a köbcenti adatot nézzük (vagy nagyobb köbcenti adatot nézünk).
Szvsz siralmas...
Akkor vezessék be a lóerő/kw számítást
[Szerkesztve] -
_Volkovy_
nagyúr
Aki két millióból Suzukit vesz,azt tényleg sajnálom..
Ennyiért már lehet venni nagy,erős,tágas,gyors,kicsit használt autókat,egy kicsit nyugatabbra fekvő országból. -
Zoli bácsi
őstag
Hali! Leírnám én is a véleményemet. Eddig csak Suzukijaim voltak. Kezdtem egy ezres GA-s Swift-el, aztán 1,3 GLX sedan, aztán 1,3 GC (klímás) sedan. Éppen egy éve adtam be az utólsó swiftemet a kerekedésbe, aztán 1M forint hitelt felvéve vettünk egy Ignist. Mivel a Suzukikra kaptam 6% közalkalmazotti kedvezményt, és soha semmi baj nem volt velük, meg olcsó volt a fentartás is, úgy gondoltam, hogy az Ignissel csak jól járhatok. Az első nap felhívták a figyelmet a kollégáim, hogy gyanús foltok vannak az autó alatt. És tényleg, folyt a fagyálló. Szervizbe vissza, megcsinálták. Kb 1 hónapos korában hirtelen eltűnt a váltóból a 2. 4. és a hátramenet fokozat. Szervizbe be, állítólag valami váltó-bowden esett szétt... megcsinálták. Pár héttel később gyanús, lemoshatatlan fekete pöttyök jelentek meg a lökhárítón, a lakkozás alatt. Szervizbe azt mondták, nem gyári hiba, hanem olyan folyadék fröccsent rá, ami a lakkba nem tett kárt, hanem az alatta lévő festéket marta meg. Szerintem nem fröccsent rá semmi, mindegy, azóta is pöttyös. Új kora óta olyan szar a rádiója, hogy házak közt elmegy az adás. Olvastam hogy típushiba, rossz az antenna. Szervizbe erről nem tudtak, mérgembe letörtem az antennát, hogy úgyis veszek. Autósboltban aztmondták, hogy létezik antenna, amelyiknek hatos, és amelyiknek nyolcas a menete. Mondanom sem kell, hogy az Ignisé hetes....azóta antennám sincs. Rossz úton vagy harminccal lehet vele menni, nem ráz ám a hátulja..á..nem. Pattog! Az autó nem is fogyaszt. Zabál. A Swifteknek akárhogy toltam, akkor sem lehetett 6,5 liter fölé vinni a fogyasztását. Ennek a szarnak egyenes úton, 90-es tempónál sem lehet 7 alá vinni. Már eladtam volna, csak sajnos még öt év hitel van rajta. Ha visszaadom a banknak, a végén még pénzt sem kapok. (1,5 milkóba számították be a sedant, 1 milkót felvettünk hitelt, meg kb 150-200e. kp) Most ott tartok, hogy az autó szüleimnél garázsban áll, nekem csak csillaggarázsom lenne. Használni nem használjuk, mert a gatyámból kienne városi közlekedésben. Kollégáimnak tetszett az Ignis, de már legalább 3 embert sikerült lebeszélni róla. Apám vett egy Renault Thalia dieselt nem sokkal utánnam, házhoz viszik neki a gázolajat 160-180Ft-ért, aztán röhög rajtam. Neki volt több esze. Én az Ignist senkinek nem tudnám nyugodt szívvel ajánlani. Ami a swiftekben megvolt, megbízhatóság, gazdaságosság, kiforrottság, annak VÉGE. Akik megvettük ezt a sz*rt 1 éve 2,5-3M forintért, most nézhetjük a vadiúj 2M forintos Igniseket....akkor mennyit is ér a miénk 1 évesen...?
-
divot
veterán
válasz Zoli bácsi #147 üzenetére
Na, ez jó kis teszt volt.