Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    Hali! Leírnám én is a véleményemet. Eddig csak Suzukijaim voltak. Kezdtem egy ezres GA-s Swift-el, aztán 1,3 GLX sedan, aztán 1,3 GC (klímás) sedan. Éppen egy éve adtam be az utólsó swiftemet a kerekedésbe, aztán 1M forint hitelt felvéve vettünk egy Ignist. Mivel a Suzukikra kaptam 6% közalkalmazotti kedvezményt, és soha semmi baj nem volt velük, meg olcsó volt a fentartás is, úgy gondoltam, hogy az Ignissel csak jól járhatok. Az első nap felhívták a figyelmet a kollégáim, hogy gyanús foltok vannak az autó alatt. És tényleg, folyt a fagyálló. Szervizbe vissza, megcsinálták. Kb 1 hónapos korában hirtelen eltűnt a váltóból a 2. 4. és a hátramenet fokozat. Szervizbe be, állítólag valami váltó-bowden esett szétt... megcsinálták. Pár héttel később gyanús, lemoshatatlan fekete pöttyök jelentek meg a lökhárítón, a lakkozás alatt. Szervizbe azt mondták, nem gyári hiba, hanem olyan folyadék fröccsent rá, ami a lakkba nem tett kárt, hanem az alatta lévő festéket marta meg. Szerintem nem fröccsent rá semmi, mindegy, azóta is pöttyös. Új kora óta olyan szar a rádiója, hogy házak közt elmegy az adás. Olvastam hogy típushiba, rossz az antenna. Szervizbe erről nem tudtak, mérgembe letörtem az antennát, hogy úgyis veszek. Autósboltban aztmondták, hogy létezik antenna, amelyiknek hatos, és amelyiknek nyolcas a menete. Mondanom sem kell, hogy az Ignisé hetes....azóta antennám sincs. Rossz úton vagy harminccal lehet vele menni, nem ráz ám a hátulja..á..nem. Pattog! Az autó nem is fogyaszt. Zabál. A Swifteknek akárhogy toltam, akkor sem lehetett 6,5 liter fölé vinni a fogyasztását. Ennek a szarnak egyenes úton, 90-es tempónál sem lehet 7 alá vinni. Már eladtam volna, csak sajnos még öt év hitel van rajta. Ha visszaadom a banknak, a végén még pénzt sem kapok. (1,5 milkóba számították be a sedant, 1 milkót felvettünk hitelt, meg kb 150-200e. kp) Most ott tartok, hogy az autó szüleimnél garázsban áll, nekem csak csillaggarázsom lenne. Használni nem használjuk, mert a gatyámból kienne városi közlekedésben. Kollégáimnak tetszett az Ignis, de már legalább 3 embert sikerült lebeszélni róla. Apám vett egy Renault Thalia dieselt nem sokkal utánnam, házhoz viszik neki a gázolajat 160-180Ft-ért, aztán röhög rajtam. Neki volt több esze. Én az Ignist senkinek nem tudnám nyugodt szívvel ajánlani. Ami a swiftekben megvolt, megbízhatóság, gazdaságosság, kiforrottság, annak VÉGE. Akik megvettük ezt a sz*rt 1 éve 2,5-3M forintért, most nézhetjük a vadiúj 2M forintos Igniseket....akkor mennyit is ér a miénk 1 évesen...?

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz SzalaiG #2169 üzenetére

    Ma lement a család Keszthelyre korcsolyázni, ez jó hosszú út volt (Kapuvár-Keszthely). 10.000km-t futott 1,3 glx Ignác. Életében legkevesebbet fogyasztotta, ugyanis nem mentem vele 90km/h fölé, nem pörgettem, 2500-as fordulatnál fölkapcsoltam. 3 személlyel, keményre pumpált gumikkal így kb. 6,5l-es fogyasztás. Azért volt ez az önmegtartóztatás, mert eddig 8l alá nem sikerült vinni, és kíváncsi voltam mennyiből lehet kihozni ha úgy bánok vele, mint a hímestojással. Eddigi tapasztalatok:
    - Normál stílusban autózva, előzgetve, pörgetve fogyasztás ugyanaz, mint a volt kocka ladánké... városban nem nagyon használom, vidéki vagyok, de borzasztó lehet.
    - Merevtengely miatt pattog a hátulja, utazási konfort csak teljesen sík úton elfogadható.
    - Minden hangot, kavicsfelverődést, útegyenletlenségeket, vízfelcsapódást mintha felerősítene a kaszni, marha hangos, és zavaró.
    -Hátsó ülés kisebb méretű felnőtteknek, vagy gyerekeknek való

    Hibalista 10.000km alatt:
    -1 napos korában fagyálló folyt egy hibás tömítésnél
    - Már háromszor szétcsúszott valami a sebváltó rudazatnál, ilyenkor nincs 2-es, 4-es, és r fokozat.
    -Gyári antennát mérgembe letörtem, annyira szar volt a vétel. Pótoltam, ezzel jobb.
    -Mosás után bal oldali elektromos ablakemelő nem működik.
    -Jobb első ajtót nem mindig nyitja a központi zár
    -Rádiót hiába kapcsolom be, mutatja az adót, de nem szól. Ki-be kapcsolás után jó.
    -Első lökhárítón gyanús, sötét foltok. Átvételkor nem láttam, mikor kb 1 hónapos volt az autó, akkor vettem észre. Szervízbe aztmondták valami ráfröccsent. Megnézettem fényező ismerőssel, aztmondja gyári hiba, mert látszik, hogy a lakk alatt van. Nem reklamáltam, mert nem érdekel, csak teljen le egyszer a hitel..

    Részemről senkinek nem ajánlom. Hatalmas értékvesztés, már rég eladtam volna, ha nem lenne rajt még 4 év hitel.

  • Zoli bácsi

    őstag

    Sziasztok! Akinek szintén 1,3-as benzines Ignise van, szeretnék tőle kérdezni. Amióta elhagyta az autóm a 10e. km-t, egyszerűen nincs motorfék. Annyira nincs, hogy számomra már a használhatatlanság határát súrolja. Én még úgy tanultam vezetni, hogy időben leszállunk a gázról, motorfékkel lassulunk, és a fékkel befejezzük a fékezést. Kivéve szuzukiignisz. Országúton megyek 90-100km/h-val, és látom, hogy jön egy kanyar, leszállok a gázról, vagy 500M-rel a kanyar előtt.....aztán a kanyar előtt közvetlenül mint ökör, nyomom a féket, hogy föl ne boruljak, mert még 88km/h-val megy az autó. Sokszor olyan ideges leszek, visszanyomom harmadikba, semmi, nem lassul, csak a motor ordít....anyád p..... mondom, és vissza kettes, azért is lesz motorfék! Van is, egy pillanatra, 80-nál kettesbe visszapakolva, de csak egy pillanatra, míg fölpörög a motor..... Bevittem szervizbe, aztmondák minden okés vele.... azért ilyen hogy télen ne csússzon meg a kerék, ha síkos az út. Lehet hogy én vagyok hülye, de ezt nem tudom megszokni, hogy állandóan nyomom a féket, és közben visszasírom a kockaladát, annál ha leszálltam a gázról, érezhetően lassult, ''fogta'' a motor. Már azon gondolkozom, hogy városi közlekedésben kétt kattanásra behúzott kézifékkel használom, ilyenkor legalább lessul ha leszállok a gázról. Érdeklődöm akinek benzines ignise van, a tiétek is ilyen?

    ui: Így nem utáltam egyik kocsimat sem, zörög, pattog, nincs motorfék, zabál. Ja, és három évesen elbuktam a fele árát, ez az egy oka amiért megvan. Senki ilyet ne vegyen.!!!!!!!!!!!!!!

Új hozzászólás Aktív témák