Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szucsi

    őstag

    válasz Szalma #761 üzenetére

    O.K. ez az elméleti oldala, biztos úgy van, ahogy mondod.

    Nem vagyok egyébként nagyautó fan, csak 2X önhibámon kívül b*szták palacsintává a régi verdámat (Trabi). Amikor újat néztem, a 4* volt az elsődleges szempont.

    Gyakorlati oldalról viszont úgy lehetne ellenőrizni a kérdést, hogy megnézed a lemezvastagság és a töréstesztek eredményei közötti korrelációt.

    Ha tényleg nem függ a lemezvastagságtól, akkor elvileg nulla körülinek kell lennie. Ha nagyobb összefüggés van, akkor megint el kell gondolkozni.

    Persze a vastagság nem minden, de mégis, a józan eszem azt mondja, hogy pl. egy koccanásnál több marad a kocsiból, ha a kasztni erősebb anyagból van. De ez nem egy, a tudomány eszközeivel ellenőrzött hipotézis részemről. :)

    [Szerkesztve]

  • steve@prhw

    őstag

    válasz Szalma #761 üzenetére

    keress alvázat - azt csak pl. wartburgban találsz... Az önhordó karosszáriában nincs kimondott alváz.. (A merevítésben részt vesz a hossz- és kereszttartóktól a tetőig nagyon sok minden...)
    Egyébként mindkettőtöknek van igazság a mondandójában. Egy jó minőségű, jól formatizált vékony lemez lehet erősebb (ez sajna nem a régi swift jellemzője...).

    Autóknál a seprűnyél a kormánymű - nagyon régóta elv az autótervezésben az összecsukló kormánymű (sajna még mindig kihívás néhány gyártónál), elviekben a ''seprűnyéllel'' így nem találkozhatnál.

    A nagyautó-kisautó meddő vitához egy kis kiegészítés: pl. a merci 25-30 éve úgy építi az autóit, hogy ütkozéskor a motor a hossztartók megfelelő elhelyezésének köszönhetően az utastér alá csúszik, megemelve azt. Így egy halom ütközési energiát elnyelnek, és nem arra eszmélsz, hogy a motor van a lábaid helyén. Könnyű ezt úgy megoldani, ha majd két méter orr előtted van... Na ezt a büdös életben nem éred el egy swift méretű autóval... Szvsz erről fölösleges vitázni.

    És azért egészen más érzés... Bátyám pl. -vidéki lakcímmel, B10-el- 10 körül fizet kötelezőt negyedévente a 3.0D-s mercire. Súlyadóban megint max. 2-3 e HUF a többlet, fogyasztása 8-9.5 l közötti... És ebbe nyugodtan nyomathatod a 150Ft-os gázolajat... Tehát ugyanolyan hülyeség az, hogy a gatyád rámegy egy nagy autóra.

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • Goose-T

    veterán

    válasz Szalma #761 üzenetére

    Ha ez teljes mértékben így lenne, akkor minden autót papírból készítenének, nem gondolod?

    Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

Új hozzászólás Aktív témák