Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
teljesen off de mégcsak annyit, hogy anno 2+2en mentünk éveken keresztűl nyaralni egy trabantal aminek a tetején volt a sátor+biciklik+lacitel ésmég pár dolog csomagatró meg rogyásig.
....és k* yóvolt mindenkinek, egy liana méretű komfortú kocsi semmi +örömet boldogságot, semi lényegeset se adott volna.
Persze ebbe a nagy kapitalizmusban a boldogásg elengedhetetlen kelléke a nagy autó, EUban is a kiskocsiból adnak el a legtöbbet talán mert az emberek inkább elmennek 500Kból 2*nyaralni, minthogy 200 helyett 400Les legyen a csomagtartó meg a 180 helyett a 190cmes gyerek is 100%ig kényelmesen elférjen hátul.....
mod:''offba raktam''
[Szerkesztve]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
tildy
nagyúr
válasz oceanearth #1948 üzenetére
Ja, hogy új autóra gondoltál? ? Hát akkor szvsz Octavia, új mercik természetesen.
Akkor a hyundai sonata.
Alsó kategóriában pedig ugye a logan(Erről többedmagammal személyesen meg is győzödtünk).
Mivel nem nagyon nézegettem 3 milliónál drágább kocsikat, ezért az alatt nem nagyon találsz ''méretes'' , tényleg 5 személyes autót. Fölötte meg nem ismerem a termékpalettát.
Dare2live: ne is mondd a trabantot.Nekünk is volt. Nyomor a köbön Kb. 30 percenkent ki kellett szallnom hatulrol , hogy megmocorgassam elzsibbadt labaim(majdnem a nyakamban voltak). De fater hála égnek lecserélte egy 17 éves corollára, így végre elfértünk rendesen.
Bocs , de én agórafóbiás vagyok, rosszul vagyok ha nincs hely. Nameg nem is szeretek nyomorogni, de most őszintén, te igen? Szerinted az urizálás, hogy az ember el akar férni kényelmesen?
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
divot
veterán
válasz oceanearth #1953 üzenetére
Eleinte tényleg nem mertem kihozni belőle a maximumot, mert olyan hihetetlen tartományokban járt a fordulatszám, de aztán egyszer, egy igencsak bénán kezdett előzésnél, halálfélelemből 4000-es fordulatnál visszakapcsoltam, mire az autó vidáman megindult.
-
oceanearth
őstag
úúúú. az kemény. én mondjuk szerenbcsére soha nem voltam ilyen helyzetben. nem szoktam csínby belemenni. csak akkor előzök ha tudom, hogy beférek. persze volt már, hogy melettem a barátnőm nem tudta, de szvsz nem ő vezet. a lényeg, hogy ismerd a kocsid haátrait.
mostmár tényleg érdekel az új swift. neked 1,3as van? -
divot
veterán
válasz oceanearth #1956 üzenetére
Igen, 1,3-as.
Egyébként én sem szoktam húzós helyzetekbe belemenni, de ez még a teljes rutintalanság idején történt, olyan 2-3ezer km levezetése után, és tulajdonképpen nem lett volna veszélyes a helyzet, csak hát még nem ismertem az autót. Aztán ötödikből visszatettem negyedikbe, ahogy taníjják az ilyesmit, és hát nem ment úgy, ahogy kellett volna. Erre visszatettem kettesbe ijedtemben, és mindjárt megoldódott a probléma.
Most már tudom, hogy ha olyan a helyzet, akkor lazán kettőt, de nyugodtan hármat is vissza lehet pakolni, mert bírja a magas fordulatot. -
oceanearth
őstag
hát igen. mondjuk én amikor a vectrán atnaultam vezetni sosem kapcsoltam vissza, mert mert az megindult 90él 4be is, aztán mondta apám, hogy nyomd vissaz mondom minek, amjd mondta, hogfy nyomjam vissaz. na akkor elkapott a hév. akkor jöttem rá, mit bírnak meg az autók. szvsz azóta én is mindig addig váltok visaz amíg kell.
-
aesir
veterán
Ha így vezetne mindenki, akkor nem lenne ennyi hülye sztereotípia a suzukisokról. A kocsi ugyanis bírja, dehát nálunk az öregek a Ladákba, Skodákba ''tanultak bele'', és még mindig furcsa nekik, hogy egy autó az pöröghet is, és nem feltétlenül fog ebbe tönkremenni.
Van saját életem...
-
zsiga667
addikt
Az Octaviát más ki is veheted a listáról, két átlagos (mondjuk 175cm, 75kg) ember mellett már én is kényelmetlenül ülnék hátul, pedig ugye nem vagyok valami nagydarab... (Tapasztalat, ültem már 1-2 Octaviában. Nagynak látszik, de nem az.)
A Merciket nem az átlagember pénztárcájához tervezik, egy Loganbe meg én például be se mernék ülni, egyszerűen nem merném rábízni az életem egy ilyen autóra. -
tildy
nagyúr
válasz oceanearth #1955 üzenetére
Nekm nem a vállal van gondom,üsse kő, érjen össze, hanem a a 100-110 cm hosszú lábaimmal
Zsiga: Oké, mondom 3 milla fölötti autókat nem nagyon próbáltam. Octavia, superb tényleg nagynak látszik kívűlről. Logan: próbáld meg álló helyzetben, baj nem nagyon érhet úgy (Szvsz nincs nagy kulonbseg a thaliatol, abba meg szerintem siman be mersz ulni)
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Jégkokó
veterán
válasz raczger #1939 üzenetére
12 éve nem hiszem, hogy volt már wagon r , hiszen azt nem itt gyártották és csak elég kevés került itt forgalomba.Ugyan úgy ahogy a suzuki swift amerikai változatából is csak keveset látni az utakon, jobban mondva eggyet kettőt
[Szerkesztve]A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.
-
aesir
veterán
Te rendszeresen utazol hosszútávra a saját kocsidban a hátsó ülésen két hasonlóan magas emberrel? Persze ez is lehet.
Engem pl rohadtul nem érdekel hogy hátul elfér-e valaki kényelmesen, mikor én viszem a saját autómmal valahová. Ha nem tetszik neki nem száll be és kész. Az meg nem fordul elő, hogy én üljek hátra a saját kocsimban, tehát a probléma megintcsak nem áll fenn.
Függetlenül attól, hogy a mostani kocsimban véletlenül tényleg elfér 3 nagydarab ember is hátul kényelmesen.Van saját életem...
-
Jégkokó
veterán
Én még nem ültem olyan autóban ahol hátúl 3 ember kényelmesen el tudott volna férni.Pedig nem egy nagy dög japán kocsiba ülltem már és hátul 3 embernek mikndig kevés a hely.De kettő a legtöbb esetben gond nélkül elfér
A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.
-
Kraptor
őstag
válasz oceanearth #1967 üzenetére
Szerintem olyan autót nem nagyon fogsz találni ahol hátul elfér 3 ember rendesen. Vegyél egy 60-as évekbei amcsi autót na abba tuti, hogy elférnek, még elöl is 3man kényelmesen.
Mercit nem nagyon érdemes manapság venni mert nagyon sok problémájuk van az elektronikájuknak. Akkor inkább már BMW vagy Audi -
tildy
nagyúr
válasz oceanearth #1967 üzenetére
Ok, ne ebbe kossetek bele.maradjon 4 db atlagos, 175-180as ember... ne legyen nyakukba labuk.no mind1.
nkem elol is hatul is szukosnek tunt a suzi..a tema igy is mar nagyon off, aki akar valamit ezzel kapcsolatban, kerem tegye privatba. thx.
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
zsiga667
addikt
Álló helyzetben bele merek ülni természetesen, de nem is erről van szó, elhiszem neked ha azt mondod hogy elfértek benne. Csak pl. számomra nem lenne alternatíva.
A Thalia már inkább, bár az se épp a tökéletes biztonságról híres, de azért az ABS-e jól dolgozik (saját tapasztalat), a Renault biztonsági övei meg már mentették meg egy közeli rokonom életét. (Tudom hogy a Dacia is Renault, és a Thalia meg a low-end modellje a franciáknak, de ettől függetlenül jobban bízom az echte Renaultban, bár ez lehet hogy csak sznobság.) -
oceanearth
őstag
válasz zsiga667 #1972 üzenetére
szvsz a dacia az dacia. ez olyan mint a daewoo racer. hiába vették meg a kadett gyártó sorát az csak akkor is egy daewoo. a dacia meg csak egy dacia. nem tudom én nyáron kiábrándultam a francia autókból. kaptam céges autónak egy Citroen C3mat. hát inkább vissaz adtam, és jártam BKV-val szörnyű volt. a váltója az rettenet volt. egyszerűen szar volt nem vette a sebsségeket, motorja mondjuk húzott, de iszonyúan kerregett össze-vissza. tudom milyen a diesel, de z brutális volt. a féke na az meg halál a köbüön. egyszerűen nem tudtam vele olyat fékezni, hogy ne kapcsoljon az ABS. egyrészt nem lehette adagolni, másrész kcsiit erőteljesebben nyomtam máris darélt az ABS és akkor tapsztaltam azt amit mások mondtak, hogy a fényes betonon(pl. árkád parkoló) nem lassul auz autó csak csúszik, olyan mintha jég lenne. tényleg szörnűy volt
-
őstag
válasz oceanearth #1974 üzenetére
azért a busznál csak jobb volt, nem?
cryptot minden termékemért elfogadom
-
SzalaiG
addikt
Egész jól sikerült feléleszteni e topicot.
Akinek van ilyen típusú autómobilja, kérem írjon tapaszalatokat!
Swift II.
Fogyasztás? Szervízdíjak? Hibajeleségek? -
spirit007
senior tag
válasz fokukac #1978 üzenetére
A nejem sem szokott sz*rakodni az 1.0 -s Swiftjével . Szokta is mondani , ha tötymörgő márkatárshoz érünk ''teee , szuzukisok szégyene , teee !''
Tildy
Nekem 1-es Puntom van . 3 éve elmentünk vele Tilburg-ba négyen , 2 nő és 2 férfi (ember kategória 104Kg/182cm & 110Kg/180cm )
Az út 1640 Km-volt (Miskolc-Tilburg) 14,5 óra alatt értünk oda , közben 3 kajálás/pisilés . Senki sem panaszkodott !!! Én voltam picit fáradt , mivel végig én vezettem de este egy krimóban 4. Amstel után elmúlt ... Ja , a 110Kg -s cimbi hátul ült/aludt végig .
Akkor ez nagy kocsi ??? Vagy még is 4 személyes egy kisautó ? -
divot
veterán
válasz SzalaiG #1987 üzenetére
Ó, hát köszönöm, bevált. Három tételhez volt közöm, kihúztam az egyiket. Szóval ötösre szigorlatoztam, pedig csak a terem előtt volt időm átfutni ezt a hármat is egyáltalán.
Akkor egy kis szubjektív teszt.
14200Km van az autóban, tehát mondhatni, hogy összeállt, aminek össze kell, és szétment, aminek meg nem kellett volna.
Az ilyen külső-belső izéket hagyjuk, mert erősen ízlésfüggő. Talán csak annyit, hogy este a piros háttérfénnyel a műszerfal, és a gyári hi-fi blokk nagyon szép.
Szóval: a vezető ülés jól állítható, s mivel én viszonylag magas vagyok (185cm), ezért örültem, hogy magasságában is lehetett mozgatni. Így mindjárt be is állítottam a legalacsonyabb helyzetbe, és még így is elég magasan ül az ember az autóban. Ettől nekem biztonságos érzetem támad, amit erősít, hogy meglehetősen magasra húzódik az az ajtó lemeze, és kisebbek az oldalsó ablakok. Úgy szoktam mondani, hogy olyan, mint ha egy harckocsiban ülnél. Ez kezdő vezetőként jó kis lelki támaszt adott.
Ugyanakkor épp ezért a hátrafelé nyíló kilátás meglehetősen szűkös, illik megtanulni tükörből tolatni. Ami egyébként is kényelmesebb, mint csavargatni a nyakadat. Az első ablak viszont nagy, két hiányosság azért itt is tapasztalható, illetve nem is hiányosság, hanem megszokni való sajátosság: Egyrészt a baloldal első oszlop elég sokat kitakar, így éles balkanyarnál ügyesen ki kell mögüle kuksizni. Másrészt a tetőperem nem egyenes, hanem íves, ami miatt elsőre mindig alászaladtam a lámpáknak. Olyan fél méterrel hátrébb kell megállni, mint egy másik autóval. Ennek viszont nagy előnye, hogy már amikor mindenki hunyorog, és lehajtja a sötétítőt (ami én utálok), a Swiftben akkor még bőven árnyékol a tetőív.
A hátsó ülésekről nem tudok nyilatkozni, mert eddig egyszer utaztam ott néhány kilométert, és elfértem. Az ülések egyébként kényelmesek, havonta többször megyek 600-700 km-t egy nap alatt, és nem fáradok el, persze ebben némi szerepet játszik az utólagosan beszerelt könyöklő is, ami nélkül most már nagyon nem tudom elképzelni az életemet.
A csomagtartó alapjáraton nem egy nagy darab, sőt, inkább kicsi. Két ember nyaralási cucca belefér, ha van egy kisgyerek is, akkor viszont már döntögetni kell a hátsólüléseket. Ám mivel nagyon egyszerűen megszűntethető például a kettes ülés, a raktér így szépen növelhető.
A motort először szokni kellett, mint már írtam korábban, mos már imádom: 80-ig kettesben - ez nagy rugalmasságot ad akár a városi cikázásban, akár vészhelyzetben. A motor hangja is nagyon tetszik, főleg 3500-as fordulat fölött. 130-nál alig hallható a menetzaj, de 160-170-nél se zavaró annyira, hogy ne lehetne üvöltözés nélkül beszélgetni, vagy zenét hallgatni. A 160 egyébként abszolút utazósebesség, a motor a legkevésbé sem erőlködik, és még marad is benne némi tartalék. Persze 160 fölött már gyöngécske a gyorsulás, de hát ez egy 1,3-as motor, ugyebér.
Az autó fordulékony, mivel tuncsi orra van, így az átlagosnál kisebb helyeken is elfér. Nagyon jól ül az úton, nekem ráadásul keményebb gátlókat tettek be hátulra, amitől még stabilabb az egész. Ezért persze némi rugózási konforttal kellett fizetni, de bár így a szar budapesti utakon jobban ráz az autó, azért még bőven az elviselhető szinten belül van.
A műanyagok viszont annyira nem szeretik a sportosabb rugúzást: a középső konzol és a jobb oldalli légbeömlő szeret zörögni.
A fogyasztársól nem tudok érdemben nyilatkozni, mert egy ideje nem nézem, mivel vagy a budapesti dugókban szarakodok, vagy az autópályán suhanok, és ebből a kettőből sehogy sem lesz átlagos érték. Az biztos, hogy 160-nál 10,5, 170-nél 11,3 litert mutat a fogyasztásmérő.
Meghibásodás: a felső, pótféklámpa nem világít, majd a 15ezresen megbuherálják. A fékek reggel rettenetesen nyikorognak, aztán bemelegszenek, de az első két-három fékezés mindig kínos, mert egy régi Ikarusz is büszke lenne erre a hangzavarra. A jobb első ülés rugói időnként úgy nyikorognak, mint ha nagypapa 100 éves karosszékét szerelték volna be, de aztán elmúlik a dolog. Rejtély.
A klíma kifejezetten hatékony, persze nem olyan nagy a tér, amit meg kell dolgoznia. Az ülésfűtésbe pedig szerelmes vagyok, pedig eleinte úri huncutságnak, meg parasztvakításnak tartottam.
Ugyanígy vagyok a kulcsnélküli indítással: most már nagyon rossz lenne hozzászokni egy hagyományos zárral szerelt autóhoz.
Hát így hirtelen ennyi.
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
válasz oceanearth #1989 üzenetére
Jaja, mikor megmutatta nekünk, akkor is ez tűnt divotban szimpinek.
Valahol megvan nekünk is a kislistánk az első benyomásokról a swifttel kapcsoaltban...Ez még akkor készült, mikro kipróbáltuk
Itt is van:
párom véleménye:
ami tetszett neki:
- kívűl belül szép, igényes
- jó kormánya van
- jó fék
- kis fordulatszámon csendes motor
- kis menetzaj (szamarához képest)
Ami nem tetszett:
-magasan fog a kuplung
-elég puha...
-túl közel vanak a pedálok
-nem érezte azt, hogy 90 LE-s motor lenne alatta (kis fordulaton a szinte motorgenerálra érett szamara sokkal nyomatékosabb)
-sokkal sportosabb élményre számított
-alacsonyan van az alja, és nem emrne vele rosszabb úton gyorsan menni
-biztosan megvan ennek is a feelingje , ha ráérez az ember, de ő nem érezte...
És az enyém:
ami tetszett:
-Elöl kényelmesen elférnek a magas emberek is
-szervó miatt könnyű a kormányt tekerni, kényelmes fogás van rajta
-esztétikus belső
-kuplung, gáz és fék is puhe , de határozottan kellemes
-én max 2-esig váltottam, szépen ment a kocsi, egyebet nem tudok mondani...
- pesti parkolási viszonyokat figyelembe véve, városba való autó
Ami nem tetszett:
-bár magas ember is befér előre, nekem kicsit klausztrofób érzésem volt benne, , szélességre kicsinek éreztem (engem nagyon zavart)
-csomagtér... khm.. hát mintha nem is lenne.
-Az ülés nekem nem volt kényelmes, de lehet csak hozzá kéne szoknom
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
divot
veterán
Csak annyit, hogy öt perc alatt, ami ráadásul azzal telt nagyrészt, hogy a szokatlan kuplung miatt rosszul váltottatok, nem igazán lehet ráérezni semmire sem.
Ha nekem az első hét alapján kellett volna véleményt mondanom az autóról, akkor azt mondtam volna, hogy iszonyú nehéz vezetni.