Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz xEon1337 #39550 üzenetére
Igen, eszerint nem túl jó. Bár az S-Cross is 70,9 dB a doksija alapján. Viszont érdekes, hogy az 1.0T Baleno csak 69,9 dB-t produkált (ha már a számokon akarok lovagolni).
Meg aztán nem mindegy, hogy miből tevődik össze a zaj (pl. gyári gumival jóval hangosabb az S-Cross, mint a Kleber négyévszakosával).
[ Szerkesztve ]
-
Matthew
senior tag
Sziasztok!
Városi rövid távokra szaladgálós autónak Wagon R+ vásárlását tervezünk, megbízhatóság tekintetében melyik a legjobb benzin motor az alábbiak közül? Van esetleg valamelyiknek típushibája?
- 993 cm³, 39 kW, 53 LE
- 1 298 cm³, 56 kW, 76 LE
- 1 328 cm³, 69 kW, 94 LEKöszi ha tudtok segíteni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Matthew #39555 üzenetére
Mindenképp 93 lovasat keress! Semmivel nem fogyaszt többet, mint a 76 lovas, de legalább megy is. Az egyliterest meg felejtsd el, kevés.
A 93 pacis motorral az ég világon semmi baj nincs, csak a váltóban szokott megdögleni a nyelestengelycsapágy, erre legyen félretéve 60-80k Ft (vagy egy olyan példányt kell keresni, amiben már cserélték). Mondjuk a miénkben már 146k van, és még a jelét sem mutatja, hogy tönkre akarna menni a csapágy.
-
őstag
válasz M_AND_Ms #39560 üzenetére
Nem tudom, nem vagyok ADAC teszter, de gondolom a tesztpálya az mindig ugyan az a szakasz, a gumi az persze eltérő lehet.
---
Novemberben egy hétvégére megkaptunk párommal egy Mini Coopert, ennél most nézem, hogy 70,3dB(A)-t mértek. Pályán engem már csöppet zavart, pedig csak a Balatonra mentünk le Budapestről nagyon peres nyári Pirelli P7 gumikon (205/45 R17), de a C30-amban sokkal jobb a hangszigetelés. Na, a Swift Sport még ettől is zajosabb ezek szerint.
Motorikusan azt leszámítva, hogy a Miniben a BMW féle 3 hengeres motor van, adatok alapján majdnem egál: 136/140 LE, 220/230 Nm. Mondjuk a Cooperben már 1.500-nál megvan a nyomaték, SSS-ben csak 2.500-tól, viszont a Suzuki könnyebb úgy 250-300 kilóval. Már azt a kasznit is szépen vitte a kis varrógép, akkor a Swiftet valószínűleg repíti a 4 hengeres.
Csak a váltó..
"Less but better" - Dieter Rams
-
Matthew
senior tag
Köszi a válaszokat, de azért ez a két motor is vállalható boltba járáshoz?
- 993 cm³, 39 kW, 53 LE
- 1 298 cm³, 56 kW, 76 LEA büdzsé szűkös kicsit, lehet csak régebbi gyártású autó fér bele, ezért kérdezem.
-
őstag
Erre meg azt mondta emberünk, hogy olyan gyorsan elkapkodják a stifteket, hogy nem éri meg nekik teszautóként üzembe helyezni, mert úgy is hamarabb viszik el. Pályamatrica meg még a tesztelhető Vitarán / S-Crosson sincs. Ügyfélbarát hozzáállás, na..
Ettől teljesen független, hogy szerintem amúgy is el kell tölteni egy kocsival minimum egy napot és 100+ kilométert, hogy kiderüljön a milyensége. Ezek a pár kilométeres tesztutak a vicc kategória.
Megint a Minit tudom felhozni, első este mentünk vele egy karikát, lefostam a bokámat a mátrix LED fényszórójától, az automata váltótól meg a turbós motortól. Aztán vasárnap délutánra már teljesen mást gondoltam róla.[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
@tco@
aktív tag
válasz Matthew #39565 üzenetére
Vállalható, bár nekem volt 50 lóerő alatti autóm, városban ok, városon kívül necces, pályán meg ha egyedül mész, akkor néha talán előzni is tudsz érdemben. Én semmiképp nem vennék 70 lóerő/tonna alatt autót (inkább 90), mert lehet menni vele, ja, de csak magaddal cseszel ki, hidd el...
-
dnelb
veterán
CTCs srácok kipuff + remap után 187lo/300nm-nel járnak SS-el.. Így már nem rossz.
-
szaniszlokar
aktív tag
2006-os Swiftem van, 162.000 km van benne. Ma hazafelé jövet kigyulladt a műszerfalon a gépkönyv szerint káros anyag kibocsátást csökkentő rendszer hibajelzője. Mi a fene lehet ez? Eddig soha nem volt semmi ilyesmi hibajelző lámpa kigyulladás. Hétfőn reggel elviszem a szervizbe, akkor okosabb leszek, de most idegesít a dolog.
Eddig nem volt szinte semmi gond az autóval, nagyon szeretjük, mert megbízható. Egy ideje 1-2 sebességi fokozatban egy halk kereplő hangot hallani. Ha üresben kinyomom a kuplungot, akkor megszűnik. Utána olvastam, ez a váltó nyeles tengely csapágya lesz. A jövőhét elején amúgy is menni akartam a szervizbe ezzel kapcsolatos egyeztetni, most a hibajelző lámpa is ott lesz. Olvastam több helyen, hogy állítólag alulméretezték a nyeles tengely csapágyat, de nem ismerte el a gyár, nem volt visszahívás. Akinek volt már váltófelújítása megosztaná a tapasztalatát?
Köszi!Minden ellenállás hasztalan.
-
kenguru99
aktív tag
válasz szaniszlokar #39571 üzenetére
-
dnelb
veterán
válasz szaniszlokar #39571 üzenetére
Az első valszeg p0420 lesz és majd katalizátort akarnak cseréltetni veled de nyugodtan hajtsd el őket. Vegyél egy obd2 olvasót és törölgesd. Egy idő után megszokod majd.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz szaniszlokar #39571 üzenetére
Nekem volt.80000 Ft ért cserélték a csapágyakat a kuplungal komplett.
-
olta
aktív tag
válasz szaniszlokar #39571 üzenetére
Szerdán csináltattam náluk. Váltó+kuplung, 45 perc, helyben megvárható. Nyoma nem volt hozzá nem értésnek, csak tették a dolgukat. Ajánlani tudom őket
Érdemes rákérdezni másfajta "kezelésre" is, mert bár erre specializálódtak, rövid beszélgetés és valószínűleg szimpátia alapján sok minden mást is csinálnak
-
Roxbury
őstag
-
szaniszlokar
aktív tag
Köszönöm mindenkinek az infókat. A pesti cég messze van, ózdi vagyok. Mint írtam már néhány hete kérdeztem a márkaszervizt, ahol vásároltuk az autót, ott azt mondták, hogy a váltófelújítás 50-70.000 Ft-ba fog kerülni. Hétfőn munka előtt beugrom hozzájuk megbeszélni a dolgokat. Majd megírom, hogy milyen ajánlatot tettek. Szeretném minél hamarabb letudni, nem akarom húzni, nehogy valami nagyobb baj legyen belőle.
[ Szerkesztve ]
Minden ellenállás hasztalan.
-
BigBlackDog
veterán
Ahogy látom -és ahogy írták itt a topikban is-, akkor a hibrid Suzukiból sem lesz túl gyorsan megvehető változat, hiába rémisztgettek ezzel a márkakereskedésben.
-
őstag
válasz BigBlackDog #39579 üzenetére
Kíváncsi vagyok milyen hibrid lesz (Toyota egy az egyben, vagy teljesen önálló), meg úgy általában következő generációra is. Sokat megyek városban... Ha még hangszigetelés is lesz benne akkor lehet hogy elcsábulok
-
cigam
félisten
2006-os SX4 hátsó ablaktörlő lapát. A felső 5-10 centi nem töröl, elál az üvegtől. Kicsit megmozgatom, akkor meg az alja ál el. Maga a műanyag lapát fáradt el, vagy a fém karban a rugó, vagy vagy mi? A guminak látszólag semmi baja.
Mi a megoldás?Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
dethroner
veterán
válasz BigBlackDog #39551 üzenetére
Volt Subaru Forester, ami 130-nál 2500-at forgott 6. sebességben. Abszolút hallhatatlan volt a motor, de a 215/60 R16-os gumi valami elképesztő búgást produkált. Pedig nyári Michelin volt.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz kenguru99 #39572 üzenetére
Egyszer hallottam egy ismerős szerelőnél egy beszélgetést erről. Azt mondták a papír Swift váltóját be beapplikálni a vasalóba, de ki kell bontani a házból, mert azzal együtt nem fér be. De ház nélkül pont bele illik
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Dvix
senior tag
Sziasztok! Szegény ignis-em beázik a jobb napellenző alatti részen kicsi vonalban és kicsit az A oszlop tetején is mutatkozik víz, eső után.
Üveges azt mondta rendben van. Autószerelő leszedte a jobb oldali első tetősínt csatlakozásnál a csavarokat motortömítővel kitöltve csavarta vissza, csak beázott. Karosszériás úgy gyanítja, hogy a anyósülét fölötti esőcsatornából, csorog előre a szélvédőhöz beázáskor, pénteken ragasztani kar valamit, addig após autójával járok.
Valakinek fordult elő már ilyen probléma közületek? Előre is köszönöm a véleményeket![ Szerkesztve ]
-
szabod
senior tag
Sziasztok!
Néhány hónapja egy régi Swift gazdája vagyok. Tudatosan vettem a jószágot, mert egyelőre nincs szükség jobbra, illetve munkám egy részekent hegyekben kell járnom olyan aszfaltutakon, amiknek a "jó állapotáért" az erdészet faszállítói gondoskodnak Szóval ilyen minőségű utakra nem is akartam jobbat venni. Majd pár év múlva tervben lesz egy Vitara, de szerintem ez is meg fog maradni mellette. Most esett át egy nagyobb szervízen: vezérlés, gömbcsuklók, kuplung, fékmunkahenger csere volt. Ezóta néha előjön, hogy a bal eleje felől néha sípol/csikorog/valami hasonló hangot ad ki, de ha pl egy kátyúba belemegyek akkor elmúlik, meg alapjáraton is ritkán jön elő. Mi lehet az oka? Én olyasmira tippelek, hogy a tárcsafék szarakodik valamit, de nem tudom a pontos okát.
Más téma: A kocsi viszonylag jól felszerelt, ABS, légzsákok, klíma, elektromos ablakok tükrök stb. Amit kicsit hiányolok (pl parkolásnál) az a szervó, meg ha asszony is elkezdi alkalomadtán vezetni, akkor sem ártana. Kérdés, hogy ez mennyire bonyolult szervósítani? Tehát teszem azt kimegyek bontóba és találok hozzá az kb milyen áron lehet, és a beleszerelés költsége mennyi lehet? Magamnak biztos nem próbálom meg kucigolni, amúgy sem vagyok nagy hozzáértő.
Illetve ezen kívül kényelmi funkciókat éri meg beszereznem hozzá? Teszem azt központi zárját távirányítósítani, vagy mondjuk ködlámpát beszereltetni? Arra is gondoltam, hogy mivel ilyen "pazar utakon" is mászkálok időnként célszerű lehetne-e erősebb rugókat bele szerelni, ha picivel meg is emelné a kocsit azt sem bánnám.
-
szaniszlokar
aktív tag
válasz szaniszlokar #39578 üzenetére
Sziasztok!
Ígértem, hogy írok a szerviz után. Reggel voltam a szervizben és megmutattam az autót. Kitörölték a hibakódot, hogy pontosan mi volt, azt nem tudom megmondani. Azt az infót kaptam, hogy nincs nagy gond, valószínűleg az a hideg miatt, nem tudott felmelegedni rövid távon a katalizátor illetve azt gondolják, hogy valahol az EGR szelep vagy mi piszkos lehetett. Illetve annyit mondott a szerelő, hogy a kartergáz visszavezetés nem volt megfelelő az is okozta a hibajelzést. Most kitörölték és azt mondták, hogy ha újra előjön, akkor vigyem vissza az az autót.
A váltófelújítást reggel 1/2 8-kor még nem tudtam megbeszélni, mert nem volt bent az a kolléga, aki ezt szokta intézni.Minden ellenállás hasztalan.
-
Zoleee83
addikt
válasz szaniszlokar #39587 üzenetére
Ahogy feljebb is írták vegyél OBD2 bluetooth kütyüt.
Nekem random dobálja ezt a hibaüzit, ilyenkor saját magamnak törlöm. Előtte lehúztam az akksisarut, az is megoldja bár olyankor emegy az alapjárat egy időre, ez humánusabb+nem kell szerelni.
Még az elején voltam vele Suzuki szakszervizben, ismerős szerelő mondta semmi baja az autónak, néha bepiszkolódik a szenzor, vagy csak sz@rabb a benzin, stb.* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
Siriusb
veterán
válasz szaniszlokar #39587 üzenetére
Én is törölgettem egy darabig a hibakódot, aztán tankoltam MOL prémium benzint. Másfél tanknyi után magától megszűnt a hibajelzés és azóta sem jött vissza, azóta évente egyszer-kétszer ilyen benzinnel járatom az autót.
-
domojko
senior tag
A p0420 katalizátor hibakódhoz csak annyit fűznék hozzá, hogy nekem is rendszeresen dobálta ezt a hibakódot.
Jellemzően pályázás után visszaállva városi forgalomra.
Obd2 kütyüt én is beszereztem, ezzel törlöm a hibakódot.
Viszont kb egy éve csak a mol-nál tankolok sima 95-öst.
Azóta egyszer sem dobott hibakódot. Lehet h csak véletlen egybeesés, de ugy gondolom h valami mégis lehet benne ami pozitívan befolyásolja ezt a dolgot. -
őstag
válasz domojko #39594 üzenetére
7-8 hónapja MOL 95-öt tankolok én is, átlag havi 1-2x mégis jön a hibakód. Rendszeresen törölgetem, de más üzemanyaggal állítólag még gyakoribb..
(Egyszer tankoltam Auchan 95-öt, akkor az egy tank alatt 2x is előjött. Más autókkal sosem volt bajom az Auchan-os üzemanyaggal.)"... and I hope you have a great day!"
-
Zoleee83
addikt
válasz pető bá' #39595 üzenetére
Nálam például az agyon dícsért OMV benzin az aminél állandóan előjön, ráadásul indokolatlanul sokat is fogyaszt belőle, a Shell / Lukoil-hoz képest, 100 km-en 2-3 literrel is többet, szóval hanyagolom.
Más.:
2005 Swift II. - 117.000 km-nél járok és esedékes lesz néhány dolog:
- 2 db teleszkóp hátra mert könnyezik mindkettő,
- gyertyasor csere (2. tulaj vagyok 90 ezerrel vettem, nem volt még),
- fékmunkahengerek,
- fékolajcsere (2 éve volt, ez rendszeres)Jól emlékszem, hogy a gyertyasor csere 105 ezernél lett volna esedékes?
Mekkora összegek ezek sacc/kb. jelenleg?* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
domojko
senior tag
válasz Zoleee83 #39596 üzenetére
Jól emlékszel, 105k km az előírt csere periódus az iridium gyertyára.
Hátsó teleszkópok kb 10k/db
Hátsó fékmunkahengerek 5k-tól már elfogadható minőségűek vannak. A gyári 30k/db körül mozog.
NGK gyertya kb 5k/db. Szokott lenni 4 darabos kiszerelésben, úgy egy picit olcsóbb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Videó stream letöltése
- Vicces képek
- Eredeti játékok OFF topik
- Ukrajnai háború
- Viccrovat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sweet.tv - internetes TV
- További aktív témák...