Új hozzászólás Aktív témák
-
#77646080
törölt tag
válasz Szilágyi84 #39299 üzenetére
Ezt akartam már kérdezni én is hogy létezik télen többet fogyaszt?
Igen.
-
őstag
válasz Szilágyi84 #39299 üzenetére
Pedig még a benzin ára is csökkent
Nekem is felment 6.8 körülre így télen, előfordult rövidtávozás, de volt benne autópálya is.
"... and I hope you have a great day!"
-
Zoleee83
addikt
válasz Szilágyi84 #39299 üzenetére
Akkor nem csak nekem tűnt fel, mondjuk én sokat állok lámpáknál, de a klíma+fűtés is sokat megy a párásodás miatt. Szóval valóban észrevehetö, plusz ami sajnálatos hogy nekem az OMV benzinből eleve sokkal többet eszik, a Lukoil, Shell bevált. Nekem is napi 8-8 kilométer szintén szóval be sem melegszik, bár a kamu hőfokmérő 4 percen belül középen áll -15-ben is ahogy kell, asszem' ezt pont beszéltétek itt legutóbb.
* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
Szajo
őstag
Új swiftje van valakinek?
Nekem január végére jön és gondolkodom a gyári könyöklőn...
Van vele valakinek tapasztalata?
Csak az a baj 80ezer... -
őstag
Milyen motorral és felszereltséggel rendelted meg végül?
#39307 Haha.
Nagyon bassza a csőrömet egy automata váltós GLX Swift az 1.0T motorral, de sokallom érte az ~5M forintos árat, ha ilyen könyöklőt meg ezt-azt még hozzáveszem. Aztán a 111 lovat és a 160Nm-t is kevéskének érzem így papíron. Abból indulok ki, hogy apám nem sokkal drágábban vette tavasszal a K Astrát 1.4T-vel, igaz kézi váltóval meg halogén lámpákkal, de azért az akkor is egy más szint.
Ha lenne a Swift Sport automata váltóval.. Japánban és Új Zélandon elvileg van.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
Szajo
őstag
válasz BigBlackDog #39307 üzenetére
November végén rendeltem meg.
Végül GL+ ásványszürke lett. 1.2 -
Szajo
őstag
válasz BigBlackDog #39310 üzenetére
Az csak távolról igaz sajnos...
A márkakereskedésben ami volt teszt autó az például mikor kipróbáltam esett és mikor visszavittem utána nagyon látszott rajta a saras por.
Szerintem az ezüst amin alig látszik -
zolnagy
őstag
válasz dethroner #39284 üzenetére
Én nem is olyan régen még ugyanígy gondolkodtam, mint Te. Én is GL új Swiftet vettem volna. Márkaszervízben ülésenként 30e-ért tettek volna bele ülésfűtést, ami ráadásul 2 fokozatú, míg a gyári Swift csak 1 fokozatú. Tolatóradart kértem volna még bele, az 50e plusz lett volna (ez még a GL+-ban sincs).
Végül aztán nem Swift lett belőle, de ha igen, nekem se kellett volna a GL+ felára. És igen, a gumi is olcsóbb. -
M_AND_Ms
addikt
válasz BigBlackDog #39310 üzenetére
Nem a megrendelés számít, hanem a megrendelt autó gyártási időpontja. Attól számítva átlagban 2-3 héten belül elhozhatod a kocsit (szállítás és forgalomba helyezés, okmányiroda amire várni kell). A Suzuki kereskedők a megrendeléskor gyártási dátumokat is tudnak mondani, így már a választáskor azt is figyelembe tudod venni.
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
rbalint88
addikt
válasz xEon1337 #39308 üzenetére
[link] Ez ennyiért nem rossz ajánlat, ha ilyesmiben gondolkozol. Oké, piros, nem egy kimondottan férfias szín, de amúgy dögös
Cserélnéd a C30-at? Sok tekintetben visszalépés lesz a Suzuki Bár elvileg ez náluk "fentre van pozícionálva" minőség tekintetében, egy próbát megér mindenképp. Pályára vidd ki és rossz útra, ha szél/futóműzajos, akkor ott biztosan kijön. -
Szilágyi84
senior tag
Budapesten egyre több új Swift van napról napra többet látni kíváncsi leszek mikor hány év múlva lesznek már használtak 4-5 gondolom és milyen árban vajon 3 M alatt nem elképzelhető 5 évesen?
-
őstag
válasz rbalint88 #39314 üzenetére
Lehet, hogy Budapestre költözök a páromhoz az év első felében és dugóban ácsorogni mindenképpen kell az automata váltó egy nyomatékos turbós benzines motorral. Emellett kell a LED tompított is, más igényem nincs.
Viszont üléskomfortban, szélzajban meg sok mindenben biztos, hogy visszalépés lenne.. az is lehet, hogy ha olyan helyen találunk lakást, akkor egy darabig nem is lesz szükségem a kocsira, de majd meglátjuk."Less but better" - Dieter Rams
-
rbalint88
addikt
válasz xEon1337 #39316 üzenetére
megértem, én is nagyon vágyom az automatát, új autót csak azzal vennék (viszont hosszabb távra tervezés miatt sok márka ki is esik az automatája miatt). Használtnál nyilván tudni kell kompromisszumot kötni ebben adott esetben, meg ugye ott még inkább kockázati tényező.
Viszont nagyjából ezért az összegért, mint a linkelt Swift, van már pár éves facelift Auris HSD is akár leddel is, ami azért komolyabb gépezet és azok se arról híresek, hogy folyamatosan baj lenne velük -
@tco@
aktív tag
válasz Szilágyi84 #39315 üzenetére
Szerintem 5 évesen simán, én is arra fogok váltani majd.
-
@tco@
aktív tag
válasz dethroner #39284 üzenetére
A nagy keréknek én se vagyok híve, 15" felett már sokkal drágább rá a gummer. A ködlámpa szerintem nem árt, az ülésfűtés viszont olyan nekem, mint pár éve a klíma volt. Győzködtem magam hogy megvagyok nélküle, de aztán rájöttem, hogy bizonyos szituációkban elengedhetetlen. Másrészről pedig én még rohadás hidegben se fűtök az első 5-8-10 km alatt, inkább melegedjen a motor Ez ugyan lehet hogy csak az én hülyeségem, de az ülésfűtés mindenesere ilyenkor baromi jól jönne (jelenleg meg nincs, 2008as glx swift).
-
@tco@
aktív tag
válasz Szilágyi84 #39320 üzenetére
Én 5 évvel fiatalabb szeretnék lenni, de az olcsósított swifttel
-
Szilágyi84
senior tag
Láttam még régebben új Swift tesztben hogy van valami félig hibrid megoldása ami fékezésnél termeli az ülés alatt és elindulásnál segít rá ami által kb fél literrel kevesebbet fogyaszt az így is jónak mondható kocsika. Ez melyik felszereltségben van és mi a pontos neve vagy ezt teljesen külön lehet csak kérni és mennyibe kerül ha így van? Kíváncsi lennék azért egy új tulaj mit mond a japán fogyasztásáról.
[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
válasz Szilágyi84 #39322 üzenetére
spritmonitoron nézd meg, ott nem szépít senki
-
Pist@bácsi
őstag
válasz Szilágyi84 #39322 üzenetére
SHVS. Az árlistán ISG néven találod és csak GLX felszereltséggel.
-
HKorn
addikt
válasz Szilágyi84 #39299 üzenetére
Ez kicsit olyan szőke nős volt:
- Hallottad, hogy felemelik a benzin árát holnaptól?
- Igen, de engem nem érint, én mindig 5000-ért tankolok.Run&Ride
-
tomi5244
őstag
Ha már automata a téma, nekem ugyan még csak két éves lesz a swift, szóval pár évig még marad az biztos, de a következő autóm már több mint valószínű automata lesz. A nem CVT váltók amúgy milyenek a swift/vitara/scross esetében? Gondolom duplakuplungosról ne álmodjak
-
BigBlackDog
veterán
válasz tomi5244 #39326 üzenetére
Nem duplakuplungosak, annál azért szerintem tartósabbak. Ha jól sejtem, akkor Aisin AWTF-80 SC lesz a pontos váltótípus.
-
őstag
válasz tomi5244 #39326 üzenetére
Dupla kuplungos gyorsabban vált ideális körülmények között (nem ideálisban meg nem ), és szerkezetéből adódóan a városi dugót rosszabbul bírja (kuplungot csúsztat amikor a hagyományos automata röhögve kúszik előre). Esetleg "olajos" változatot vennék, de szárazat semmiképpen. Inkább egy jó Cvt...
Nekem hagyományos aisin, abból is a jobbik van az scross 1.4t-ben (1.0t-hez az van a mi az 1.6-hoz, az 1.4t erősebb több nyomatékot álló változatot kap).
Én a sajátomban lévő váltót nagyon ajánlom, szerintem nem lassú.
-
őstag
válasz BigBlackDog #39330 üzenetére
Nem ugyanaz, az 1.0t-hez járó csak 160 nm nyomatékot bír (és az 1.0t manuálissal ha jól tudom 170-et tud). Tartósságot nem tudom, de ha jól tudom mindkettő aisin. Hosszú távú tapasztalat nem nagyon lehet még, de én az aisinről hallom a legkevesebb panaszt.
Lassabb váltást ír a néhány (egy?) teszt ami ment mindkettővel és észre is vette hogy különböző a váltó. De az akár a relatív gyengébb 1.0t miatt is lehet (vagy csak rosszabbul sikerült az összehangolás a motor és a váltó között).
-
BigBlackDog
veterán
válasz Tom1939 #39331 üzenetére
Ez új infó volt nekem, köszönöm szépen. Akkor, ha normálisabb automatát szeretnék, ne nézegessek 1.0T motoros új Suzukikat.
(#39333) rbalint88: Nem a tartósságtól félek, csak, ha lehet, legyen a jobbik. Próbáltam még tavasszal automata tesztautó felől érdeklődni, de több szalonnál sem volt fogalmuk róla, hogy lesz-e egyáltalán valamikor.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #39332 üzenetére
Ki kell probalni. Vitaraban es scrossban arra is van a 10ev gari, olyan szar nem lehet...
-
őstag
válasz BigBlackDog #39332 üzenetére
Szívesen Én pl. swiftben megvenném az 1.0t automatát. Scross-ban inkább a motor mérettel van gondom az autóhoz képest. Facebookon olyant is írt valaki hogy 1.2t is lesz... De tudjuk mennyit ér sok facebookon látott infó, várjuk ki a végét.
És például a sima 1,2-es állítólag nagyon jól össze van hangolva a cvt-vel (de a balenóban a + 600 ezer kicsit túlzás érte).
-
addikt
Én Vitarába vettem gyári könyöklőt. Semmi bajom nincs vele, kényelmes és praktikus. Meg aztán 4mFt+ autónál most azon a 30 ezren spóroljak egy utángyártott könyöklővel? Vonóhorognál, na ott nem kellett a gyári az 50eFt felárral.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Szilágyi84
senior tag
Nekem ilyen van régebbi Swiftbe
Ha jól emlékszem 28 ezer volt szállítással együtt Cromax nagyon minőségi bőr állítható magasság a teteje is hosszabbítható előrehúzható 2 tároló a hátsó kivehető és nem recseg ropog nem zörög lötyög. Nekem is itt ajánlatották nézd meg szerintem már van új Swifthez is és a teljesen fekete még olcsóbb is nem a gagyi 6-8 ezres kategória az biztos.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Dark Archon #39336 üzenetére
Könyöklőből én is megvettem a gyárit a Balenóba.
Viszont kellene tetősínt vennem meg majd bringatartót és azért a két sínért gyári) kissé sokallom az 50k-s árat.
Mire lenne egy normális bringaszállító megoldásom már közel 100k-ba fájna így és az akkor még csak egy kerékpárra...Més que un club!
-
addikt
válasz Napfénysüti #39338 üzenetére
Tetősínből én Menabo-t vettem, elég korrekt, talán EZT. Szóval elég minőségi, de nem Thule áron.
Itt bringaszállító megoldások is vannak, azt is itt vettem, csak nekem vonóhorgos van.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Szajo
őstag
válasz Napfénysüti #39338 üzenetére
Balenoba mennyi vt a gyári?
-
dethroner
veterán
Ülésfűtés volt a csajom most eladott Foresterében és szerette. Én is vettem az öreg rönőmba, minden indításkor nyomom is a szivargyújtóba. Elismerem hogy nagyon hasznos, de 400 rongyot ezért, meg pár tényleg haszontalan kacatért, túlzásnak tartom. Én ha egy extrát kérni lehetne, akkor az inkább egy első parkoló radar lenne, amivel meg lehetne óvni a magad padkáknál az alacsony építésű elejét.
A saját autóban 10 évig egy deka fűtés se volt, annyira köves volt a radiátor, hogy nem ment át rajta a víz. Mindig azzal nyugtattam magam, hogy kibírom azt a 8 km-t a melóhelyig, úgyse melegszik be annyira, hogy fűtsön. Viszont tavasszal rászántam magam és radiátort cseréltettem, így nyugodtan kijelenthetem 8 km bőven elég arra hogy befűtse az autót. Sőt, pár perccel indulás után már nyom annyi meleget, hogy az ablakot párátlanítsa. Tehát rövid távon is érdemes fűteni. De nem értem, miért gondolod hogy ha nem fűtesz, azzal jobban melegíted a motort?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
BigBlackDog
veterán
válasz dethroner #39341 üzenetére
"De nem értem, miért gondolod hogy ha nem fűtesz, azzal jobban melegíted a motort?"
Mivel akkor az adott hőmennyiség nem fog az utastéri radiátoron keresztül az utastéri levegő fűtésére "elpazarlódni", hanem a blokk melegítését segíti elő. Ha beállt a víz az üzemi hőfokra és nyitott a termosztát, akkor már mindegy, jöhet a meleg bentre is.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
dethroner
veterán
válasz BigBlackDog #39342 üzenetére
Ez ok, világos következtetés. De az autó van én értem és nem fordítva, nem igaz?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
Pedig de Ez a kényelem ára. És a kényelem része a meleg szolgáltatása is, ha már az elégetett drága üzemanyag csak csekély része hasznosul mozgási energiaként, akkor a hulladékhőt is hasznosítsuk
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
BigBlackDog
veterán
válasz dethroner #39346 üzenetére
Így is, úgy is hasznosítod, csak a sorrendben van eltérés. Az "én vagyok az autóért" iskola alapján először a termelt hulladékhő teljes mennyiségét a motor üzemi hőfokának mihamarabbi elérése érdekében hasznosítjuk (nem fűtünk), majd mikor ez megtörtént és beállt az üzemi hőfok, akkor megnyugszunk, hogy beállt az alapjárati fordulat, optimális a fogyasztás, minimalizáltuk a kopást. Miután ez megtörtént (és a megnyugvás miatt a stressz sem fűt már, így kezdünk fázni), elkezdhetjük az utasteret is fűteni. Ha ezzel is megvagyunk, akkor mehet pocsékba a veszteséghő és elillanik elől, a hűtőn. A másik, "autó van értem" iskola alapján fázunk (vagy párásodunk), tehát fűteni kell. Fűtünk és pont.
Mindkettő elgondolást megértem. Ha nem fagyok széjjel, akkor próbálom én is minimalizálni a fűtést, amíg be nem állt az üzemi hőfok. Ha nagyon hideg van, akkor fűtök rögtön, ahogy érzem, hogy már jön a langyos levegő. (Egyébként az automata klímák is általában így szoktak működni a saját tapasztalataim alapján.)
-
Zoleee83
addikt
Ugye CR1620 gomb elem jár a kettes Swift kulcsába?
Nincs most előttem de idegesít hogy hol nyit hol nem, jól emlékszem?* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
Zoleee83
addikt
válasz Pist@bácsi #39349 üzenetére
Köszi! Ebben a nagy Debrecennek nevezett faluban alig lehet ilyet találni.
* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *