Új hozzászólás Aktív témák
-
realist
őstag
Van esetleg olyan köztünk akinek 1.4t kapcsán van optimalizálás vagy hívjuk úgy chip tapasztalata?
Szerviz szokta figyelni, hogy modosítva van-e a szoftver?Az a terv, hogy vennék az autóhoz 2év plusz garanciát. Kinek mi a tapasztalat mennyire szőrös szívű a suzuki a garanciális javítások kapcsán, főleg az extra években(kötelező szervizeket természetesen betartva) ?
-
nagyúr
Tud valaki Fejér megyében vagy attól nem túl messze olyan helyet ahol foglalkoznak az ABS kocka javítással gombóc Swift esetén?
Sajnos lehet hogy előjött asszony gépén a hiba.Més que un club!
-
Tom5
addikt
válasz Napfénysüti #39952 üzenetére
SX4-nél nekem itt cserélték januárban. Elvittem a régit kiszedték, felújítottat be. Kaptam rá 5 év garit. Fizet. Őrül. Megvolt kb másfél óra alatt.
-
nagyúr
-
GEPESZ66
veterán
Suzuki Ignis 1.3 benzinesnél a könyve írja, hogy bizonyos kilométer után kell a szelephézagot ellenőrizni.
Ti már ellenőriztettétek szerelővel?A műszerfal bal oldalán, lennt van a kapcsoló, ahol a lámpa dőlésszögét, ill. a műszerfal világításának erősségét lehet állítani.
Ennek a résznek a háttérvilágítása nem működik.
A vele egybeépített résznek, ahol a lámpát kapcsolom be, jó a háttérvilágítása.
Ezt a kapcsoló egységet nehéz kiszedni?
Volt már nálatok ez a hiba? -
GEPESZ66
veterán
Suzuki Ignis 1.3 benzines,2005-ös évjárat
Ezek valók hozzá?
Hosszbordás szíjak:
generátor 4PK835
klíma 4PK800
Szelepfedél tömítés:
J1228019 -
Bandus99
őstag
Sziasztok!
Nem tudom tudtok-e segíteni.
Suzuki SX4 autóm van, rendeltem egy tolató kamerát, megérkezés után realizáltam, hogy nem gondoltam át és nem tudom felszerelni a megfelelő helyre, hiszen ott van pont a csomagtartó nyitója, ahova a kamerát kellene szerelni.
Jól gondolom, vagy van aki ezt megoldotta valahogy ügyesen? Ha nem megoldható, akkor tudtok ajánlani valami használható verziót SX4-hez, ne rendeljek össze vissza megint ?
Köszönöm.
Van me'g ve'r a koffeinkeringe'semben
-
M_AND_Ms
addikt
válasz Bandus99 #39962 üzenetére
Kissé a kilincs mellé teszed, ennyi - Az Scross-on, Vitarán egészen oldalt van, igaz onnét középre néz az optika, meg a segédvonalakat is annak megfelelően rajzolták fel, de ha a kilincs mellé rakod, az a 4-5 cm-es elcsúszás a középvonaltól nem számottevő
[ Szerkesztve ]
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
HKorn
addikt
Próbált már valaki márkaszervízzel utólagosan parkolószenzorokat beépíttetni, úgy hogy össze legyen kötve a tolatókamerával és a kijelzővel? (Vitara GL+) Vállalnak ilyet vajon?
Run&Ride
-
Bandus99
őstag
válasz Drughi #39964 üzenetére
En tettem bele utolag egy androidos egyseget, arra tervezem rakottetni.
Ezt rendeltem, de vegulis 7.0-s androiddal kuldtek. Minden stimmelt, kivettem a gyarit, radugtam a kabeleket, nem kellet semmi atalakito, betettem visszacsavartam a csavarokat, betanitottam igeny szerint a kormanyon levo gombokat es mukodik.Nem azt mondom, hogy villamgyors, de nem volt "kedvem" 2x ennyit kiadni masikra.
Szoval a radiot betettem en, de a tolato kamera bekoteset mar profira biznam, csak elbizonytralanodtam az elhelyezest illetoen es nem akartam ugy idopontot foglalni, hogy odaviszem es ott kiderul nem is lehet normalisan felszerelni.Van me'g ve'r a koffeinkeringe'semben
-
-
dethroner
veterán
válasz Bandus99 #39962 üzenetére
Egy tanácsot fogadj meg! Én is vettem a nyáron kamerát és kijelzőt, de még jó hogy nem kezdtük egy egyből bontani a kárpitot és fúrni a karosszériát, hanem beüzemeltük úgy, hogy csak kb oda volt rakva ahol majd a helye lesz. És akkor láttuk meg, hogy tulajdonképp használhatatlan lesz. A csomagolás büszkén hirdette hogy 170 fok a kamera látószöge, ami a valóságban kevesebb mit 40 fok volt. Gyakorlatilag ha az autó mértani középvonalától két arasszal volt valami, azt már nem látta. Egy fos volt. Üzemeld be és mérd ki hogy mennyi a látószöge, nehogy későn tapasztald meg.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
realist
őstag
Kb. 2 héten belül csatlakozom én is az s-cross tulajdonosok táborába. Nem teljesen ez volt a terv, de az ár/érték okán ismét suzuki tulajdonos leszek.
Lenen pár kérdésem. Az érintő képernyőre tettek valamilyen kijelzővédő fóliát vagy nem érdemes, mert nem karcolódik?
Mivel lassan tavaszodik nem hiszem, hogy egyből téli gumi vásárlással kezdek. Viszont a 17"-es gyári felni nem annyira tetszik ezt lehet cserélném vagy téli gumival használnám. Ennek kapcsán lennének kérdéseim:
- Van valaki aki a 17" -es gyári felnit használja télen? Nem zavaró a 215/55 méret?
- Esetleg olyan aki télen 16"-os méretben 215/60 helyett valamilyen más gumi méretet használ és bevált neki?
- Tegyük fel eladom a gyári 17" -es felnit, veszek helyette egy másikat ami 17", de a szélessége nem 6.5, hanem 7. Esetleges garanciális probléma esetén ebbe beleköthetnek? Akkor is, ha van róla pl. tüv cert, hogy típus azonos?kösz a segítséget!
-
BigBlackDog
veterán
válasz realist #39969 üzenetére
17-essel szerintem nem zavaró (télen is az volt fent négyévszakossal), eléggé ballonos (relatív). Viszont garancia miatt biztos nem cserélném más méretre, csak a gyári 16-17" értékeknél maradnék. Anno nekünk még azt mondták, hogy értelemszerűen a garancia nem veszik el, ha pont ugyanolyan, de nem gyári felni kerül fel (Nálad már a szélesség sem egyezne), de ilyenkor, ha van valami garanciális probléma azon a környéken, akkor a gyártó szereti nagyon gyorsan ráfogni a userre emiatt. ET szám egyezne a gyárival?
[ Szerkesztve ]
-
eami
addikt
válasz realist #39969 üzenetére
nem tudom CASCOt fogsz e rá kötni, de hiába "tavaszodik" ha még a télinek kellene rajta lenni.
"Kártérítés CASCO alapján téli gumi nélkül
A CASCO esetén más a helyzet. Szabadabbak a szerződés feltételei, több a biztosító lehetősége, hogy különböző előírásokat elfogadtasson a szerződő autóssal. A biztosító akár kötelezővé is teheti a téli gumi használatát bizonyos időszakokban (pl. november 1. és március 31. között). Ha ezt a szerződés tartalmazza és az autós nem teljesíti, akkor a biztosító mentesül a kár kifizetésétől.
Akkor is mentesülhet a biztosító a CASCO alapján a kár kifizetésétől, ha a szerződés nem tartalmazott direkt erről szóló kitételt. A biztosító akkor is mentesülhet, ha a szerződő autós súlyosan gondatlanul viselkedett és úgy okozott kárt. A súlyos gondatlanság fogalmába pedig belefér, ha a jármű a baleset idején elhanyagolt volt és a baleset az elhanyagolt műszaki állapottal összefüggésben következett be. Az új Polgári Törvénykönyv tartalmazza ennek lehetőségét. A Ptk. 6:464 § szerint a biztosító mentesül a szolgáltatás teljesítése alól, ha bizonyítani tudja, hogy a kárt szándékosan, vagy súlyosan gondatlan magatartással idézték elő. Már az is súlyos gondatlanságnak számít, ha a biztosított nem tesz eleget a kárenyhítés vagy kármegelőzés kötelezettségének.
Mindez azt jelenti, hogy a biztosítónak bizonyítania kell, hogy a baleset a nem megfelelő gumik miatt következett be. Ha pedig ez a bizonyítás sikeres, akkor hivatkozhatnak arra, hogy az autós nem tett eleget azért, hogy megelőzze a kárt. Szakértőjük megállapíthatja, hogy ugyanekkora sebesség mellett téli gumival elkerülhető lett volna a baleset. Ilyen esetben a biztosító teljes egészében mentesülhet a kifizetés alól és a nyári gumival közlekedő autós egy fillért sem fog kapni a CASCO terhére autója megjavítására."
-
pjen
félisten
Elsősorban,ha nincs személyi sérülés nem kell rendőrt hívni.Fényképezés sincs.Másodsorban,ha mégis van rendőr de nincs személyi sérülés és elismered,hogy Te vagy a hunyó,nincs fényképezés.Kétszer is voltam ilyen szituban,egyszer én,egyszer nem én vootam a hunyó.Abban,hogy csalás részben igazad van.De ez a szakértői megállapítás olyan mint a relatív gyors hajtás.
[ Szerkesztve ]
-
-
Bandus99
őstag
válasz BigBlackDog #39970 üzenetére
Sajnos nem talalom, de kb egy hete neztem egy videot ahol 3 egyforma suzukira felszereltek 4 evszakos gumit, kozepkategorias es premium kategorias gumit.
Aztan elvittek egy tesztpalyara, ahol vizezett muanyag feluleten teszteltek a fekutat, szlalomozast.
Hat a 4 evszakos gumi nagyon csunyan elverzett a tobbihez kepest.Ha megtalalom a videot, akkor belinkelem.
Amit szeretnek ebbol kihozni eppen azon gondolkodtam, hogy szezon vegen le kell dobnom a teli gumikat es kovetkezo telre veszek 4 evszakost, mivel nem autozom sokat es azt is 90%ban varosban.
Viszont ez a video nagyon elbizonytalanitott, mert hiaba a varos, hiaba a keves km, eleg egyszer veszhelyzetben nem megallni idoben es maris hatalmas karok keletkezhetnek.Neked mik a tapasztalataid?
Van me'g ve'r a koffeinkeringe'semben
-
-
realist
őstag
válasz BigBlackDog #39970 üzenetére
Gumi méret akkor marad a gyári. Lenne 6,5*17 felni alternativa is, így gyári szélesség és ehhez is van cert. ET45
-
Bandus99
őstag
válasz SirKero #39979 üzenetére
Igen erre gondoltam.
Igaz a videobol nem derul ki, hogy a 4 evszakos melyik kategoria, hiszen abbol is lehet premium es kozepkategoriast venni.
Ha premium volt az is, akkor eleg elkeserito.No megnezve a video alatti reszt :
Michelin CrossClimate van rajta, ha jól látom. Ami jégen (és valamennyire havon) ismerten rossz, viszont hideg vizes és száraz úton sokkal jobb, mint egy téli.
nem vagyok elorebb a megoldasban, mert ha ez igaz, akkor ez a 4 evszakos hiaba premium, pont a tesztelt korulmenyek kozt tudhatoan nem teljesit jol.
Van me'g ve'r a koffeinkeringe'semben
-
M_AND_Ms
addikt
"Te vagy a hunyó,nincs fényképezés"
Aztán, utána meg jön a "mégiscsak", meg a "mégsem" és kiderül hiába volt kint a rendőr, nincs semmi sem rögzítve az esetről. Még az is lehet, hogy te első körben hibásnak érzed magad és ezt ki is nyilvánítod, és pont a rendőri intézkedés és vizsgálat hozza elő, hogy bizony a másik a ludas, de olyan is van, hogy mindkét felet elmarasztalják.
Amúgy, nem értem, miért is olyan problémás februárban és márciusban még téli ill négy évszakos gumithúzni.. izé... felrakni. Én március 1-én vettem át az autót mégis egyből téli gumit rakattam fel és milyen jól tettem, mert bőven volt még utána olyan az időjárás. Aztán március végén lecseréltem nyárira.
4-5 ezer forintokon turbózunk egy 4-5 milliós projektnél. Ugyan már!Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
racerx
őstag
Nekem Crossclimate+ van rajta, eddig semmi hátrányát nem éreztem, város, főút, reggel, délután. Ha a bakonyban laknék, lehet hogy más lenne a helyzet. Vizes műgyantán (vagy tükörjégen ... ), viszonylag ritkán autózok .
-
realist
őstag
Hol lehet legjobb áron beszerezni a gyári Continental TMPS szenzort?
-
iceQ!
addikt
Sziasztok,
Tud valaki megbízható Suzuki szerelőt BP-en? 98-as Swiftet kellene átnézni
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
-
M_AND_Ms
addikt
válasz realist #39994 üzenetére
Gyári? Milyen gyári? A Suzuki szalonokban is ezt adják (mint ahogy a dobozon is látszik). Van egy olcsóbb változat és van ez (ennél a külső rész elforog, így némileg több okosság kell az illegális kinyitásához)
[ Szerkesztve ]
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
spanglee001
addikt
üdv
suzuki swift 1.3 8v 97 óracsoport csere óta világít a chehck engine, map senzor és levegő hőmérséklet jeladó hibát jelzett cseréltem őket. aztán ismét visszajött a check engine újra cseréltem map senzort és ismét 24es hibakód lehet ez is rossz map senzor bontoból vettem vagy a vákumcsövön lévő fehér szűrő/csap vagy ben tudom mi az az is okozhatja? mert az nem lett cserélve csak maga a senzor.netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
gubisadam
aktív tag
Sx4 Scross tapasztalatok:
2000 km-nél járok, eddigi tapasztalat: (1.4 2wd 6aut - 3 hetes autó)
- Még mindig imádom vezetni, a feleségem szintén.
- motor és váltó szerintem tökéletes, nem is fogok kérni sw frissítést.
- A zene nekem egyelőre megfelelő, de lehet hogy érdemes tényleg elgondolkodni a hangszórócserén ha hosszútávon velem lesz. (garivesztéssel járhat-e ez illetve az ajtó bitumenes szigetelése?)
- Nyöszörgés, recsegést még szerencsére nem tapasztalok, pedig reggel korán, hidegben indulok utcán pakoló autóval.
- fejegység a hidegben is szépen reagál mindenre. Android auto egyből szépen ment vele, de nem sikerült megoldani sehogy sem hogy másik telefon waze közben tudjon BT-n zenét streamelni...
- Automata ablaktörlő olyan amilyen, esőben szépen tette a dolgát, de száraz időben néha nyomott falsot, szóval off-ban áll amíg nem kell.
- fényszóró auto-ban ez nekem eddig rendben van.
- ajtókat néha erősebben kell becsuknom mint először gondolom, de majd beáll, csomagteret megmutatták hogyan kell, azzal sosincs bajom
- városban finomam forgalmat követve közlekedek, bár ez legtöbbször folyamatos csorgó reggeli pesti dugót jelent, pályán 120-130, néha lassabban néha gyorsabban is, fogyasztásom 7L alatt van egy kicsit rátankolásos méréssel (MOL 95) 2000km átlaga alapján
- nem mertem kicentizni még, de ha jól értem a megtehető táv a BC szerint csak addig mér amikor kigyullad a tank jelző, és ekkor még kb 6-8L van benne. (60km-et jelzett, tankoltam, belement 38liter...szóval volt ott még)negatívumok:
- alig merem tekergetni a BC kapcsolóját, elsőre el se hittem hogy így kell annyira gyaginak tűnik. Mintha japán evőpálcika lenne vagy nem is tudom...
- szélzaj sajnos van. 130 körül már elég zavaró és feletti is akár. Az M1-esen a napokban olyan szél volt hogy azt hittem felkap minket amikor be-be süvített és meg is kocogtatta az ablakot.Szerintetek erre van bármilyen megoldás? Akár zsebbenyúlós is? Javítana valamit az ablakra tehető szélterelő?
Ennyi amit negatívumnak tudnék írni, szóval amúgy elég jó kocsinak tartom amit mindig öröm és jóérzés vezetni.
-= Suzuki SX4 S-cross 1.4T 6aut - i5-13500 / MSI PRO B760 / GW 2060S =-=-
-