Új hozzászólás Aktív témák
-
sagesz93
addikt
Én is csatlakoznék a topikhoz immár saját suzukival[kép]
Kellemes csalódás egyelőre a kocsi -
nagyúr
-
vacs
veterán
Sziasztok.
Új Vitarában valahogy ki lehet véglegesen kapcsolni a stop/start rendszert?
Kis városban lakom és nagyon idegesítő, hogy ha pár másodpercre megállok egy elsőbbségadás vagy stop táblánál, akkor leáll!
(^)(>.<)(^)
-
blakey
titán
A topikban már írtunk megoldásokat, személy szerint a szellőztetést az első szélvédőre állítom, bekapcsolom az auto ac-t majd manuálisan kikapcsolom a klímát ha nincs rá szükségem, 1,5 éve 1x sem állt le a motor, azaz a start-stop inaktív lett.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Brogyi
senior tag
A swiftnél ez nem megy az én beállításom mellett. Szépen leállítja a klimát/fűtést is. Csak akkor indul be ha hőmérséklet tartományából kiesett. Valószinűleg eco, vagy normál állapotban van a menüben. Ha agresszívre van állítva akkor nem engedi, de nekem nem kell, hogy tized fokra tartson bármit is.
-
M_AND_Ms
addikt
Vagy a szellőzővel játszasz a leírtak szerint, vagy kikötöd a motorzház lecsukás érzékelőjét, hogy úgy érezze, nyitva van.
Vagy építesz / beszerzel egy kis elektronikát, ami a motor indítása után néhány másodperccel egy impulzussal szimuláljá a gombnyomást. (nekem ez utóbbi van, tökéletesen teszi a dolgát)Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
rongyi
aktív tag
Sziasztok! 2006-os Swiftben hány lambda szonda van? Illetve, hogy ha valamelyik meghibásodik milyen márkájút érdemes venni?
-
sagesz93
addikt
válasz Napfénysüti #40504 üzenetére
Igen , gl bizony. Kicsit fel lesz "tuningolva" kap kedden gyári könyöklőt, hátsó ablakokra egy lightos sötétítést, meg ősszel ülésfűtést
-
nagyúr
-
Zoleee83
addikt
Futóművet kell újítanom a jó minőségű magyar utaknak hála..
2005. 05. havi Swift II.-ben a hátsó lengéscsillapítóimból folyik az olaj, ezt néztem ki cserének.
Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e eltérés a kialakításban, illetve hogy biztosan jó lesz-e hozzá?* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
addikt
-
tboldi
nagyúr
válasz Dark Archon #40520 üzenetére
Viszont ennek következtében hamarabb tönkre fog menni a kinyomócsapágy.
-
HKorn
addikt
válasz Dark Archon #40520 üzenetére
Én ezt csinálom, bár nem megyek sokat városban, így annyira nem aggódok a kinyomócsapágy miatt.
Run&Ride
-
#77646080
törölt tag
válasz Dark Archon #40520 üzenetére
Szerinted hülyeség (elfogadom, hogy másképp gondolod), másnak viszont ez a megfelelő megoldás.
-
Doki16
addikt
válasz Dark Archon #40520 üzenetére
Én állandóan kikapcsoltam. Nem hinném, hogy egy csöpp kis önindítónak és akkumulátornak jót tesz, hogy 300 méterenként minden lámpánál leáll.
Mondjuk most már megszoktam, mert a toyotám egy 4 km-es úton is vagy hússzor leáll és elindul. De hát az arra van kitalálva.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
M_AND_Ms
addikt
válasz Dark Archon #40520 üzenetére
Nem működik jól, mert nem működhet jól - egy ilyen rendszer jól működéshez kevés az az infó, hogy áll az autó, üresben van és felengedtem a kuplungot - ez még nem jelenti azt, hogy le lehet-, és érdemes is leállítani a motort
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
addikt
válasz Doki16 #40524 üzenetére
Az akkumulátort és az önindítót is erre tervezték a mérnökök, én bízom bennük. Tempomatot használod? Vagy arra is van valami kifogás?
Sosem értettem az embereket, vesznek egy korszerű autót (telefont, tévét), aztán az innovatív megoldásokat kikapcsolják / nem használják. Hát én nem azért vettem 4mFt+ autót, hogy úgy használjam, mint a régi Swift-et.
M_AND_Ms: biztos, hogy figyelembe veszi a motor hőmérsékletét, a külső hőmérsékletet meg még kitudja mit.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz Dark Archon #40530 üzenetére
A start-stop nem azért van benne mert a mérnökök szerint annyira frankó és egyáltalán nem árt az autónak, hanem azért mert kötelező.
-
nagyúr
-
Doki16
addikt
válasz Dark Archon #40530 üzenetére
Igen használom, de a tempomat nem koptat el semmit. Nehogy azt mond már, hogy napi 2 indítás helyett belefér napi 20? Ennyivel biztosan nem méretezték túl. Meg szerinted egy kétezres dízelnek jót tesz az, hogy -12 fokban fogja és leállítja magát 3 méterrel a beindítás után? Ami kopik az kopik és tuti nincs túlbiztosítva. Itt nem egy 90 lóerős motor indítja a benzinmotort hanem egy kis vacak könnyen elkopó önindító. A Hybrid Swift már jó irány, ott nem a hagyományos akksi és önindító teker.
No offense egyébként, mindenki úgy használja a kocsiját ahogy akarja.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
M_AND_Ms
addikt
válasz Dark Archon #40530 üzenetére
Nem csak azt kell tudni - alapból kéne tudni, hogy várhatóan meddig foguk állni. Pl 20 mp-re totál felesleges leállítani. Együtt kéne működni a közlekedési lámpákkal, a mai technológiai szinten ez nem lenne akkora csoda, minden adott hozzá
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
addikt
válasz Doki16 #40533 üzenetére
Én azt vettem észre, hogy 5-6°C alatt le sem állítja a motort (szívó benzines Vitara). Biztosan kopik, biztosan jobban igénybe veszi az akkumulátort, de szerintem nem annyival, hogy ezért érdemes volna kapcsolgatni. Azért nem mai találmányok ezek, eléggé kiforrottak már.
Egyébként meg ja, mindenki úgy használja, ahogy akarja.
M_AND_Ms: tény, hogy van, hogy egyből indítja is be, ahogy megálltam, mert nem tudja, mennyi időre állok meg. Ezt vagy látom én is előre és nem engedem fel a kuplungot vagy nem. De ezek száma elenyésző ahhoz képest, hogy piros lámpánál vagy dugóban nem pöfög feleslegesen.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
#77646080
törölt tag
válasz Dark Archon #40530 üzenetére
"Sosem értettem az embereket, vesznek egy korszerű autót (telefont, tévét), aztán az innovatív megoldásokat kikapcsolják / nem használják."
Szó sem volt arról, hogy mindent elvetnénk. Egy adott funkció a téma - az sem baj, hogy ebben nem értünk egyet, de emiatt degradálni a másik felet... nem bölcs dolog így ítélkezned.
-
-
-
SirKero
őstag
Szerintem sem tesz jót a rendszernek az állandó indítgatás. Biztos,hogy ezt belekalkulálták a mérnökök de hosszú távon akkor sem egészséges.
Arról meg ne is beszéljünk,hogy ha hosszabb haladósabb út után valamiért meg kell állni ( forgalmi ok vagy bármi más ) egyből leállítja magát a turbós is Na ez az ami biztos,hogy nem használ. Én is kikapcsolva használtam a Vitarát és most az S-Crosst isMost olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Zoleee83
addikt
válasz a_tesz #40537 üzenetére
Köszi a választ, akkor rendelek!
Sajnos hozzá kell nyúlni (pedig alig van benne még 118.000, a belseje is kitűnű állapotú mert vigyázok rá + minden szervizt megkap) komplett futóműfelújítás, 2db hátsó lengéscsillapító, plusz elől is koppan valami jobbra kitekert kormánynál, esélyes hogy a "kutyacsont".
Sajnos a 471-es felújítása betett neki meg a fasz@ szabolcsi utak, de legalább nem egy vagyon hozzá az alkatrész.[ Szerkesztve ]
* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
M_AND_Ms
addikt
válasz Dark Archon #40535 üzenetére
"Ezt vagy látom én is előre és nem engedem fel a kuplungot vagy nem."
Nem minden lámpa ciklusát fújom kívülről (gondolom te sem) - sőt, igen kevés lámpával vagyok így. Sokszor járok idegen helyen, ahol meg alapból nem is tudom, milyen sorrendben kapcsolgat a lámpa, mennyi idő, mire újra zöld lesz....
Ugye te sem gondolod, hogy állandóan a kuplunggal fogok zsonglőrködni? Egy araszolós dugóban meg különösen életidegen a kuplungot folyamatosan nyomva tartani - épp elég nyomkodni percenként 4-5-ször, viszont ugyanilyen helyzetben marha felesleges percenként ugyanannyiszor leállítani és indítani a motort .
A motor hőmérsékletét meg annyira figyeli, hogy autópályás tempó után rögvest leállítja, amint megállsz. A turbó ezt köszöni szépen!
Szóval, az ötlet jó, de valós körülmények között felesleges, nem hatékony és valószínű káros a jelenleg működése a Start-stop-nak
...és nem azon vagyok, hogy minden újítást és extrát kikacsoljak. Ami jól működik, azt szívesen használom, még akkor is, ha már tudom, némi kis szoftveres okosítással (külön alkatrész nélkül) sokkal jobbra lehetett volna azokat is csinálni - csak egy icipicit proaktívan kellett volna gondolkozniuk. A Start-stopot is vártam, de rá kellett jönnöm, nem jó ez így. Várhatóan, több lesz a kára, mint a haszna.Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
Zoleee83
addikt
válasz ludsimon #40543 üzenetére
Múltkor megállt mellettem a BMW-s megalázóan lesajnáló tekintettel, szinte slick gumikkal.
Aztán mikor láttam hogy ő 5 ezererért tankolt, elmosolyodtam szeliden.
Én mindig tele tankolok a gumik is vadonat újak, a kipufogógázom sem fekete, nekem tökéletes amire kell, kompenzálnom meg nemigen kell.* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
ludsimon
veterán
válasz Zoleee83 #40544 üzenetére
De amugy nem értem miért jó életveszélyes autóval közlekedni.
Ilyenkor az jut eszembe, hogy a kötelező szervizeket se kaphatja meg, csak azért van neki BMW, mert BMW.Mielőtt letámad egy BMW-s, igen, megtehetném, hogy veszek egy E39 540i-t automata váltóval és ha elfossa magát a váltó, 1 millió ft ért felújítani.
Csak nekem nem ér meg a BMW annyit, amennyit elkérnek érte a szervizben.
Maradok inkább a Suzuki Swift Sport 1.6-nal. 2012-utáni, hamarosan. Jövő hónapban külföldön leszek és majd utána.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politika
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- ANNO 1800
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Filmvilág
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Noble Chair EPIC
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest