Új hozzászólás Aktív témák
-
pjen
félisten
Akkor menj el egy váltó javitásra szakosodott műhelybe és érdeklődj,vagy olvass vissza.Esetleg keresgélj a TC cikkei között.Vagy kérdezz engem.45000ezernél cserélt olajat a szerviz..90K hosszas itteni agitálásra cseréltettem váltó olajat.Kétezer kilómétert se ment,csapágy.csere.Arra sincs sehol garancia,hpgy aki cserélteti a fékplajat annak nem áll be az ABS kocka.
-
r.levente75
addikt
-
pjen
félisten
válasz r.levente75 #41702 üzenetére
Fene tudja,a fékhatás nem megy el.35K a csere,3 év garival.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ismertek jobb minőségű nem univerzális üléshuzatot Balenohoz? Jó lenne valami szintetikus bőr, ami nem koszolódik és strapabíró.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dik
őstag
Helló!
Autó vásárlása előtt állok. Az imént találtam ide. Ignis néztem volna ki olyan 2005 évjárat körüli. Itthonra elrohangálósnak meg néha horgászatra. Olvasgattam utánna és kissé elkeseredtem ettől a bizonyos "abs kocka és a váltócsapágy" dologtól. Sokáig az összkerekest nézegettem, de ez a viszkó téma szintén lelombozott. Valami kis ugymond igénytelen autót szerettem volna venni gondoltam a suzuki lesz az én autóm, de kezdek elbizonytalanodni nem kicsit annyira mégsem strapabíró. Nem is tudom már sokat nem akartam rá álldozni és mindenképpen magas autó kellene. Lenne pár kérdésem lehet butaságok elnézést érte, de gondoltam rákérdezek.
A hátsó merev tengely pattogás téma mennyire kényelmetlen és a viszonlag kis ülés többszáz km megtétel után?
1,5 motornál a váltó hiba az mennyire jellemző és ezzel a motorral kb. mennyi a fogyasztás? Mennyivel több mint a 1,3? + ha 4x4 nézem annak mennyi lehet?
Esetleg aktuális árat tud valaki ezen hibák javítása mennyi mostanság(abs, váltó)?
Mi van még ami ugymond hajlamos ezekbben az autókban meghibásodni ami komolyabb anyagi vonzata van?
Mire figyeljek oda ha nézek egy ilyen autót?"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
Pickit3
aktív tag
Nekem 2005-ös ignisem van. Összkerék hajtást én nem javaslom ugyanis elég jó terepképességekkel rendelkezik elsőkerék hajtás esetén is. 1.3-as motorral is bőven lehet tartani a forgalom ritmusát 1-2fővel a fedélzeten 100as tempóig, így kb. 6,5l a fogyasztása nálam. Sportos vezetésnél 7-7,2l, nyugodt közlekedésnél 5,8-6l. Ismerősöm 1.5ös ignise 7,2-7,4 között fogyaszt. Pályára a rövid 5.dik miatt nem igazán való. Merev tengely az valakit zavar, valakit nem. Én legalábbis nem éreztem a negatív hatásait a hétköznapokban vagy jól sikerült beállítani a hátsó kerekek nyomását. Abs kocka javítás szakszervízben 50k-ból megvolt, bár megúsztam volna ha időben cserélek fékfolyadékot és nem 12év után a 2-3éves periódus helyett. Nyelestengely csapágy hibásodás a váltóolaj cseréjével megelőzhető. Ha sokat terepeznek vele akkor a féltengely csuklója is meghibásodhat, ilyenkor menet közben zakatoló hangot ad, pontos áram nem tudok, de szinte fillérekből megvan. Mást hibát én igazából nem tapasztaltam.
Vásárlás előtt a járó motornál a kuplungot nyomd meg párszor, ha susogó hangot hallasz felengedett kuplungnál akkor hamarosan nyelestengely csapágyhiba lesz. Hirtelen fékezéssel az abs-t is tudod tesztelni. Amelyik nem rendelkezik alsó műanyag borítással ott a hátsó küszöb kezdhet rozsdásodni. Meg a szokásos, jó állapot és kevés kilométer.Pjen; hát igen, hátra csak gyerekek férnek be.
-
dik
őstag
válasz Pickit3 #41709 üzenetére
Köszönöm az infókat. 1,5 motorra azért gondoltam mert ha ott nem jellemző ez a váltó gond akkor inkább olyat néznék. Ez a küszöb műanyag borítás dolog meg ha nincs rajta akkor korrodál ha meg rajta van meg még jobban nem? Nem látni alá, de ott nem is szárad olyan hamar. A lényeg ha esetleg belefut az ember tipushibába az húzós lesz anyagilag, de időben elvégzett olyaj cserékkel nem jelentkeznek. Remélhetőleg gyarkorlatilag sem. Rágódom a dolgon még. Sajnos hasonló árban hasonló hasmagasságú és évjáratú autó nincs...
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
Pickit3
aktív tag
1.5-ös motoroknál ritkábban fordul elő. Váltóolaj asszem 45-50ekm-ként kell cserélni és ha karban van tartva akkor nem megy tönkre, itt a mulasztásokkal van gond. Ez a műanyag borítás a rozsdát késlelteti, mert véd a sártól. Nekem nincs és terepezek vele sokat szóval nem ritka, hogy tiszta sár az alja. Emiatt sajnos kezd látszani 14év után, hogy a küszöbnél nincs valami rendben, egyik ismerősömnél ugyanez a probléma. A többi ignisek nagyrészt aszfalton mennek így ezeknél a példányoknál még híre sincs a rozsdának.
-
dik
őstag
válasz Pickit3 #41711 üzenetére
Aha tehát ritkábban akkor előrébb vele nem leszek. Értem a lényeg akkor nem egy elveszett történet ez az Ignis. Diselt nem akarok venni az biztos mert nagyon drága ha bele kell nyúlni. Annak kifejezetten örülök a terepezéstől nem ijed meg és nem akad el kis sárba 3 m után....
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
dik
őstag
Ja igen ezek a jelölések GC, GLX és egyebek mit jelentenének pontosan? Felszereltség vagy? Melyiket érdemes egyáltalán?
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
#77646080
törölt tag
-
#77646080
törölt tag
válasz r.levente75 #41719 üzenetére
Bár kissé túlzónak érzem a hasonlatodat, azért tudtam rajta mosolyogni.
Elfogadom, hogy nektek csalódás volt, nem vagyunk egyformák.
-
őstag
Tanácsot kérnék. Mi az ami finoman oldja a ragasztót, de a fényezést esetleges lakkozást nem? Scrossomon akartam a rendszámtábla alá tenni lidl-ben vett alátétet a zörgés ellen... Nem segített és nem tetszett, levettem pár nap múlva, de így is maradt rajta rgasztó. Kapargatni, vagy szétoldani túl maróval nem akarnám, nem látszik rendszámtábla mögött van. Kereskedő biztos tudná a módját (lásd reklám fóliák ). Köszi a segítséget!
-
csaba1203
addikt
Kényelmesen elférek a 190 cm-el igaz új Ignis-em van de a belseje hasonló a régihez.
Nagyon megbízható autók.Szembe szomszédomé már több,mint 300000-et ment hiba mentesen.
Használt autó mindig lutri.Az előző kocsim az volt szívtam is vele rendesen.
Soha többet nem veszek az volt az utolsó darab.
Inkább újat részletre a nyugalom az nekem megfizethetetlen már -
napey
csendes tag
válasz Tom1939 #41722 üzenetére
vagy MOTIP matrica eltávolító spray, rendszámtábla zörgés ellen [link]meg esetleg ez
[ Szerkesztve ]
-
-
csaba1203
addikt
válasz r.levente75 #41727 üzenetére
Apámnak van Swift 1000-es motorral és a 20. évét tapossa már.
Azért vettem Ignis-t mert pár éve volt egy műtétem és azóta csak a magasabb építésű autók kényelmesek számomra.
Egyébként tényleg ezek a Swiftek amikből a legtöbb rohangászik a mai napig és a Toyota Corollák mellett a legmegbízhatóbb típusok. -
őstag
válasz tboldi #41730 üzenetére
Köszike Múltkor akartam itt írni, de lassan pesten be kellene tiltani a gyöngyház fehér scross árusítását. Múltkor a pólusnál nem értettem miért nem működik a kulcs nélküli nyitás (mert nem az enyém, az 15 méterre van, szintén piros autó mellett...). Kezd nagyon érződni hogy viszik mint a cukrot.
-
dik
őstag
Ennyi pénzért nem kell csodát várni az tény. Ha a corolla is ilyen hasmagasságú lenne akkor nem lenne kérdés melyiket venném kár nincs toyotanak hasonló kaliberű autója. Botzsákra meg si box a megoldás. Lovaskocsi hasonlat sem volt kutya remélem azért nem rázza ki az ember veséjét. Valami igénytelen kis gép kellene, de ezek a típus hibák aggasztóak ha cseréli az ember ha nem az olajat időben akkor is tönkre megy. Sportot űzni meg a javításból ajjaj....
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
tboldi
nagyúr
Egyszer kell jól megcsinálni, utána örök élet. Nem olyan nagy kaland ez a csapágycsere, mint hiszed.
Amúgy a Toyoták sem feltétlenül hűek a régi hírnevükhöz.
Egy békaszemlámpásban segítettem már motort cserélni, de rákereshetsz pl. az E12 és az olajevés szavakra is. Illetve a 2.2-es D-CAT és D-4D motorok is megérnének egy misét.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Változó. Van, akinek már 100k km alatt elromlott, de találkoztam már egy olyan WagonR-rel, aminél csak 240k körül kezdett surrogni. A mi WagonR-ünkben 158k van, egyelőre még semmi jele.
Az ABS meg attól függ, mennyire szorgosan cserélték a fékfolyadékot. Amelyiknél szigorúan tartották az előírt 2 évet, nagyon pici az esélye, hogy előjöjjön. Amelyikben meg egyáltalán nem cserélték még, attól az autótól érzékeny búcsút kell venni.
[ Szerkesztve ]
-
csaba1203
addikt
Nem tudom megmondani de lehet egyszer sem,mert tényleg nagyon elégedett vele és azt mondta ha ez tönkre megy nem is tudja,hogy mit vegyen helyette.
Egyébként ha normálisan szervizelve van lehet elő sem jön rajta egyik hiba sem.
De bármit veszel használtan ugyanúgy költened kell rá az biztos valamilyen formában. -
-
csaba1203
addikt
Értem én,hogy mindenki szalon állapotú használt autót venne olcsó pénzért de ez sajnos nem működik itt nálunk.Ezt tapasztalatból írom.
Sokan megfürödtek velem együtt gondolom,amikor új autó vásárlása mellett döntöttek.
Próbálj megnézni minél több ilyen autót,hogy legyen viszonyítási alapod.
Vannak patika állapotúak is biztos de annak megkérik az árát is.
Nem irigyellek az biztos.... -
dik
őstag
válasz csaba1203 #41747 üzenetére
Természetesen nem életbevágó egy ilyen autó vásárlása. Romot nem veszek az biztos...
Új autót venni manapság nagyon jó üzlet az biztos az eladónak... Ki se érek vele a szalonból azt felét éri szinte. Cserébe csak új oké, de milyen áron. Persze aki megteheti vegye meg ez egy ilyen játék..."A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Xbox Series X|S
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Yettel topik
- Apple notebookok
- Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
- További aktív témák...