Új hozzászólás Aktív témák

  • Kornel

    veterán

    válasz pjen #14387 üzenetére

    ne sértődj meg, de szerintem vagy direkt állítasz valótlant, vagy egyszerűen nem értesz hozzá.
    az tény, hogy a gyár megengedi mind az m13a és k12b motorokba is a 10w40-es félszintetikus olaj használatát, mivel valószínű csak kicsit csökkenti a motorélettartamot, ahogy te is írtad, agyonüthetetlen motorok, ebben egyet is értünk.
    de!a k12b-be, ami a swift3-ban és a splash-ben is van, a gyár által ajánlott olaj a 0w20! (Highly Recommended az angol manualban :) ) az, hogy a márkaszervizben feszt 10w40-et locsolnak bele, még nem azt jelenti, hogy ez a jó. az m13a-ba is 5w30 szintetikus az ajánlott olaj, ha tetszik, ha nem.
    egyébként a legújabb akcióban már láttam 5w30-as olajcsere akciót, gondolom rájöttek, hogy aki kicsit is ért hozzá, már csak az olajcsere miatt se fog már oda menni, amikor erőltetik a 10w40-et.
    persze nyilván nem lesz tőle baja, ma hallottam, hogy ignis elment 47k km-t olajcsere nélkül, a gyárból kijött olajjal, és mai napig semmi baja, pedig ez nem ma volt. ilyen szemszögből nézve a 15 ezrenkénti 10w40-es olaj bőven jó, de miért ne adjuk meg az autónak azt, ami a legjobb neki, ha sokáig szeretnéd megtartani, minél tovább hibátlan marad, az neked is az érdeked. emellett valami leichtlauf 5w30 a fogyasztásra is jó hatással van, akár 5%megtakarítás is benne van, árban meg 1-2k huf a különbség...
    az, hogy én eneos sustina 5w30-at raktam ezelőtt, és most is azt fogok bele rakni, az csak egy saját mánia, de én hallom a különbséget, ez a 0w20 valóban kicsit vékony, a 10w40 vastag, az az aranyközépút, a kocsi csak úgy zümmög, olyan szép a hangja :K
    visszatérve az eredeti felvetéshez, hogy miért engedi meg a gyár a 10w40-es olajat, illetve miért nem ajánlja az új kocsiknál az 1000-2000 km közötti olajcserét, egyszerű a válasz, egy nagyon jó márkaszerviz szervizvezetője mondta meg a frankót, amikor 2008-ban elvittem 1500 km-nél olajcserére a vaci új swift2-m, a munkafelvevő meg el akart hajtani, szerencsére előkerült a vita közben a szervizvezető, aki el is küldte a gyereket, és elmondta, hogy a gyár azért nem ír elő bejáratás alatti olajcserét, mivel az akkori konkurenseknél (fóbia 2, stb. ) sincs előírva, mert garanciaidőt így is kibírja, az meg senkit nem érdekel, hogy mi lesz utána, viszont a user vásárlás előtt megnézi a kínálatot, összehasonlítja a várható (tervezett) szervizköltségeket, és azért nem venne suzukit, mert el kéne vinni 1000-2000 között olajat cserélni 10-12 ezer ft-ért. a 10w40 ugyanez... jó az bele, de nem arra tervezték.

    Doze:nincs ezzel baj,én beleteszem amit a gyár előír,ha ezzel is elmegy 300000Km et minek költsek mégegyszer annyit feleslegesen. :)

    Mondjuk azért, mert közben nem kevés benzint is megspórolsz?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák