Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #13951 üzenetére
Ilyet tettem bele: [link]
A bekötés egyszerű lett volna, mert jóformán csak egy pozitívat, meg földet kell kötni. Bár adtak hozzá gyári kapcsolót (kis kerek billenős, fúrni kell a műanyagot valahol) én gyári kapcsolóra kötöttem. A suzuminntől rendeltem 2 gyári kapcsolót, azt raktam be, viszont a gyári kapcsoló 1 állású, viszont az ülésfűtés 2 fokozatot tud, így úgy döntöttem 1 fokozatot fogok használni ami 45c°-ot tud....
A másik a gyári kapcsoló bekötése gyárilag, mert van rendes háttérvilágítása ha felkapcsolod a tompítottat, ezt úgy oldattam meg, hogy kormány burkolatát szétbontottam, ott T bekötést csináltam, szal elhoztam onnan az áramot. Persze mind ez úgy hogy teljes egészében próbáltam a gyári bekötést csinálni. Aztán jó is lett
Bár volt egy-két dolog amit benéztem, aztán lepirítottam a biztit, de kárt nem lehet csinálni semmiben.
Használhatóságról annyit, sokkal hamarabb melegszik mint a hűtővíz , aztán ha eléri 45fokot ki-be kapcsolgat.
[ Szerkesztve ]
-
PRDZsolesz
aktív tag
Sziasztok!
Ki milyen motorolajat használ? Eddig Q8 5w-40 volt az Ignisben, de cserélni kellene. 5w-30-t használ valaki?
-
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13953 üzenetére
szerintem m13a-ba 5w30-at rakj.
ha belefér árban, akkor eneos sustina. (itt most a legolcsóbb, ahogy néztem.)(#13952) Doze: kösz a leírást, előre ez nekem kicsit bonyolult lenne magamban berakni... viszont az üléseket mindenképp megnézem.
szerencsére nekem elég hamar melegszik a kocsi, 2-3 km után már rákapcsolom a fűtést, és nem fázok.(#13955) PRDZsolesz : tudom húzós, meg igazából jó bele a rosszabb is, spec. én most sima eneos 0w20-at raktam bele télre (bár eddig még tél nem volt), viszont sokkal jobb volt a sustina 5w30 bele.
[ Szerkesztve ]
-
gordonfreemN
addikt
válasz PRDZsolesz #13953 üzenetére
Én mióta megvettem a swift(2)-et, azóta 5w-30.
Az én gépem gépkönyvében ezt javasolja. Ezért ezt is kapja. Majd 300ezer km után lehet áttérek az 5w-40-re.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
pjen
félisten
válasz gordonfreemN #13956 üzenetére
örülök,hogy segíthettem.
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13957 üzenetére
ez így van, de amelyik márkaszervizbe én még jártam, mind 10w40-et locsolnak bele, de még a k12b-be is
(#13960) PRDZsolesz: meg amúgy is... félszintetikus sz*rt belelocsolni egy ilyen precíz szerkezetbe.
de csak azért, mert az olcsó.[ Szerkesztve ]
-
cekkk
veterán
Sziasztok!
Suzuki ignis-nél ezek a guminyomás adatok mennyire helyesek? Szerintetek mekkora nyomás kellene a kerekekbe?
A 9. kerület mester utca környékén tudtok valami autós boltot ahol nyomásmérőt lehet kapni?[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
nézd meg a kasznin lévő gyári értékeket is azért.
én 2.3-ra fújom elől, hátul 2.2-re, de fújtam már 2.4 elől és 2.3-ra is hátul, de akkor eléggé pattogós volt...
igaz csak egyedül használom általában, szóval nincs extra terhelés, ami indokolná a magasabb guminyomást.
ellenben a 2.8 bart terhelten is sokallom, én 2.5 felé sose fújnám, nem lufi ez!
már a 2.4 is keménymondjuk az enyémnek ezen az oldalon jóval kevesebbet adnak meg guminyomásnak, mindjárt megnézem a kézikönyvet.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13964 üzenetére
swift 2?
évjárat, felszereltség?
neked mennyit eszik?(#13965) PRDZsolesz: 2.8-ra fújva a hátsó merev híddal megspékelve mit pattoghat az a kocsi
[ Szerkesztve ]
-
cekkk
veterán
Van bicikli pumpám azon is van jó pontos, de nincs kedvem a parkolóba hurcolni és jó lenne egy kicsi kézi amikor a benzinkúton nyomjuk bele a levegőt akkor pontosan tudjuk a nyomást. Ezzel a pumpával nehéz bele pumpálni vagy csak erőlködés?
(#13963) kornelka
Az lesz, csak kb én kéthetente látom a kocsit mert asszonypajtásé, és ő használja, egyébként a könyve annyi van, hogy nézzem meg a oszlopon(#13965) PRDZsolesz
Annyit szoktunk egyébként mi is.
De a dízelnél miért kell a hátsónál kevesebb nyomás?[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13967 üzenetére
az nagyon jó, nekem sose evett olyan keveset, bár lehet az is benne van, hogy azóta lenyugodtam kicsit...
régen olyan részidőket mentem, amit mostanában meg se közelítek
én is 25 ezerrel adtam el a swiftem, csak az glx volt, és 2008-as, azért kérdeztem, azt hittem belebotlottam a volt kocsimba -
Mercutio_
félisten
Valami kicsi, olcsó, de azért pontos, akár kulcstartóra akaszthatóra nekem is jöhet tipp, mióta kivonult a norautó nem tudom hol keressek ilyesmit, esetleg bárdinál van?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRÁK:Orient Bambino II Bigsize, Seiko SNXF05, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
gordonfreemN
addikt
-
cekkk
veterán
válasz Mercutio_ #13971 üzenetére
Én is valami ilyesmit keresek
Ha találok akkor majd szólokNáluk nincs olyan pici. [link]
Kínából kellene rendelni ebay-en ott tuti olcsón vannak ilyen kulcstartós mérők.
Innen lehet rendelek, mert úgy is kell majd nekem egy mini hddhez alkatrész, és itt lehet kérni pluszba nyomonkövetési számot is.
[ Szerkesztve ]
-
Lajkó
őstag
Sziasztok!
96-os Swiftem van. Szervizelni kellene, mert nem tetszik a hangja, meg stb... Miskolcon, vagy hozzá közel, tudtok nekem ajánlani egy autószerelőt? Karosszériásra is szüksége lenne a kicsikének...Látom nyomatjátok nagyon ezt az Eneos olajat! Ez annyira zsír?
Találtam ilyen pakkot: Levegőszűrő, olajszűrő, Eneos Premium 10w40 olaj! Akkor meg merjem venni ezt?? Ha Eneost veszek, hol érdemes? Na csak mert néha picit után kell tölteni. Így kellhet több is belőle.
Eddig Valvoline Max Life 10W40-es használtam... -
Kornel
veterán
Ez nem drága amit linkeltél, de egy félszintetikus olaj esetén egy régi swiftbe szinte mindegy, hogy mit töltesz, ha teljesíti a szabványokat, amit minden normális márka tud már.
Viszont ha eszi az olajat, az nem jó, a swift nem szokta, ha jó állapotban van a motorja. Nekem az ezres egy tized decit se evett, igaz 12 ezer km-el vettem, és végig rendesen szervizeltettem.(#13973) cekkk : miért kell amúgy ez a keréknyomás ellenőrző? elmész a kútra, és felfújod, ott van nyomásellenőrző... persze nem kalibrált, de szerintem ezek az eldobható kütyük se azok, ennyiért
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
ebbe van valami, de ha ezt a biz-bazt rárakjátok a szelepre, akkor közben, illetve levételkor biztos elszökik 1 tized bar, szóval lehetne újrakezdeni fújni... én azt mondom, hogy kell is ellenőrizni, mondjuk én meg szoktam tenni tankoláskor (max. 2 hetente, de inkább gyakrabban), általában semmit sem kell ráfújni szerencsére... (ez alól kivétel volt a múltkori eset, amikor a jobb hátsómba csak 1,6 bar volt , utánafújtam, azóta tartja a nyomást, lehet kapott egy jó nagy kátyút, amikor elengedett annyi levegőt)
Viszont ha rendszeresen utána kell fújni egy guminak hetente, kéthetente, akkor javaslom elvinni egy gumishoz, aki megmondja a frankót... ha a felni rossz, akkor az csere, ha a gumi, akkor az. -
cekkk
veterán
válasz Kornel #13978 üzenetére
Felnisnél most volt a Kocsi, mert padkázott az asszony, és így kerék csere is volt. Ott javasolták, hogy hetente ellenőrizni kell télen, ahova meg tankolni jár ott egyedül nem tudja leellenőrizni mert nem marad rajta az a valami. Én sem tudom rárakni rendesen
Múltkor voltunk olyan mol kúton az Egérút elején ahol akkora hosszú volt a cső, hogy csak a kocsi elejéhez ért el Ez úton is gratulálok nekik -
Doze
aktív tag
-
-
Doze
aktív tag
Valakinek van vonóhorog az autón? És ha igen akkor:
Mekkora fékezett és mekkora fékezetlen összsúlyú futót húzhat?
Nekem a gyári adattáblán a járműszerelvény össztömegére 2800kg van megadva, az autó max súlya 1600... akkor úgy számolom 1200kg összsúlyú fékezett futót tudnék húzni... igaz ez így?
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #13984 üzenetére
B+E: A vonó jármű B kategóriába tartozik és a hozzá kapcsolt pótkocsival az együttes megengedett össztömegük a 3500 kg-ot meghaladja. (35/2000 BM rendelet)
Tehát akkor vontathatsz
Mondjuk én az ezres swifttel otthon felújításnál vontattam a járólapokat, sima fékezetlen futóra rápakoltunk vagy 1 tonnát, majd kidurrant a kereke. fasza volt a vasúti felüljárón lefele
-
Lajkó
őstag
Nem eszi az olajat, csak el van repedve az olajbeöntő sapkája. Meg a szelepfedél tömítésnél, és a csavarjainál is folyik itt ott az olaj...
Akkor nem tud senki sem megbízható, és jó szerelőt Miskolcon?
-
Kornel
veterán
Na újabb kérdések tapasztaltabb márkatársakhoz:
szerintetek ültetés után érdemes kartervédőt venni a kocsira? kb. 30k... vagy megcsinálom magamnak, bár a saválló lemez meg a festés se olcsó, és azzal az én időm megy. vagy teljesen felesleges?
másik a chiptuning... szerintetek ez érne valamit? ha jól nézem az enyémhez +10%-ot ígér... meg érdemes leköttetni (leprogramoztatni) az EGR-t? engem kifejezettem zavar, amikor városban folyamatos a kipufogógáz visszavezetés, érezni, hogy olyankor a kocsi csak döglődik...
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #13987 üzenetére
Kartervédőt szerintem csinálni érdemes. Nekem bár nincs szükségem rá, én zártszelvény keret+alulemez felszegecselve/csavarozva. A zártszelvény meg lehetne acél vagy alu (pénztárca függvénye), meg rohadás szempontjából sem mindegy. Kialakítását tekintve meg kis ajtókat csinálni az olajszűrőnek meg az olajleeresztőnek.
Én úgy érzem földúton, esetleg olyan bukkanónál hasznos, ahol a bukkanó csúcspontja a kocsi 2 kereke közé esik, és már leérne. A másik hogy a lökhárítót ez sem védi, ha rámész valamire, az szakad elsőnek.
A plusz súly kicsi fogyasztást emel, de nagyobb 100+ sebességnél, már csökkenti a légellenállás miatt.
chiptuning: ha van is értelme, tehát 20,30,40e forintos "olcsó" megoldások csak dieseleknél hoz a konyhára, persze ha benzines autókat nézünk, jó esetben ugyan azt az autót kapod vissza rosszabb esetben meg egy sz@rabbat. Persze vannak érvek-ellenérvek, de egy jó chiptuning ami tényleg +10% az minimum 1 óra fékpad bérlés+a programmozóbácsi költsége... 100-120e Ft. Ha annyi pénzem van veszek 70ezerért egy hengerenkénti szívósort, szép nagy trombitákkal ami minimum 30 pacit jelent.
EGR: nem ajánlom , az egr akkor működik mikor folyamatos terhelés van, tehát gyorsítás stb bezár. Ha tartasz egy sebességet akkor nyílik ki, sx4-en akkora az egr csöve mint a kisujjam, és Obd-t lesve 60%-nál nagyobb nem szokott lenni a szelepállás.
Ellenben ha az a kicsit füstgázt kizárod, jobb nem lesz az autó, esetleg minimálisan, rész terhelésen kapsz 5Nm-ert. Másik oldal az hogy sima utazásnál (mikor tartod a tempót) nő a benzinfogyasztás, meg az NOx gázok elkezdenek termelődni, persze most nem környezetvédő szól belőlem. Ugyanis az NOx gázok, születése magas hőmérsékleten történik, ergo növeled az autód működési hőmérsékletét. Az olaj kevesebbet bír, másrészt a hengertető túlzott hőnek van kitéve. Ezáltal ha nem is ma, vagy holnap de rövidíti a motor élettartamát.
-
Kornel
veterán
szóval szerintem akkor a "chiptuning" felejtős, EGR lekötés is.
eddig én is így voltam vele, de most olvastam egy helyen pozitív tapasztalatokat is, bár lehet csak belegondolja aki megcsináltatta.kartervédőt én is azért vennék/csinálnék, ha egy olyan "göröngyös" úton megyek, ahol pont egy "csúcsba" huppanok bele, és bucka leszakítja a kartert, azt nem nagyon élvezném, meg a kocsi se.
eddig mindenki azt mondta, hogy nem az érne le leghamarabb, a kocsit alulról megnézve ez így is van, majd még filózok rajta egyet. egyébként lenne, aki segítene megcsinálni szerintem, szóval meglátjuk.
azon gondolkoztam még, hogy ezzel mennyire borítom meg a hűtést, nem melegszik-e túl majd a motor a megváltozott levegőáramlás miatt.egyenlőre az a terv, hogy elhasználom a gyári gátlókat, szerintem fél-egy éve még biztosan van hátra biztonságosan, utána meg szerintem egy koni str.t lesz, ami annyiba kerül mint a gyári, de 30%-al keményebb. az ültetés már biztos, csak az a kérdés, hogy mikor jön meg a h&r szett
[ Szerkesztve ]
-
gordonfreemN
addikt
Helló!
lenne egy érdekes kérdésem: a suzukim elvileg nem volt törve. Amikor vettem, a kereskedésben körbemérték nekem festékmérővel és stimmeltek az értékek. De gyanakvóvá válltam amiatt, hogy találtam benne 2006-os és 2005-ös üvegeket is (az autó 2006. 03-mas)
Ugyanezt tapasztaltuk egy nemrég vásárolt 2008-asnál, vannak benne 2007-es és 2008-as üveg is.
Ez normális lehet a gyártás során?¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13991 üzenetére
suzukinál?
szerintem teljes mértékben
szerinted az milyen minőségbiztosítást/ellenőrzést feltételez, ha egy 4,5 éves kocsiba eltörik mindkét első rúgó?
SKE fórumban írtak ma egy ugyanilyen esetet.szóval ezen nem idegeskednék helyedben
-
gordonfreemN
addikt
válasz Kornel #13992 üzenetére
Höpp. Most meglepődtem. Elnézést, lehet én értettem félre eddig sok mindent az életből, de a Suzuki akkor nem is olyan jó? Vagy ezt csak a régire lehetett mondani? Nekem 7 és fél éves, gond az én általam okozottakon kívül semmi. Mondjuk nem is ugy kezelem, mint egy sportautót.
Munkatársamnak épp mostanában tört el a vw-ben a rugó elöl. Az 10 éves.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13993 üzenetére
Szerintem a gond itt a magyar beszállítókkal van, illetve azzal, hogy nem ellenőrzik őket rendesen.
Én nem értem, hogy törhet el mindkét első rúgó 4,5 évesen, ha normális anyagból, normális technológiával van legyártva.
Egyébként szerintem a régi swiftek sokkal megbízhatóbbak voltak, de ahogy egyre nagyobb részét a kocsiknak magyar beszállítók gyártják, szerintem úgy romlik a minőség is, ld. régi swiftek lengéscsillapító miatti visszahívása, amit egy azóta megszűnt magyar cég készített, szét is rohadtak. Az én régi swiftem már a gyártási ciklus végén készült 2003-ban, amikor a magyar cég már bedőlt, így az enyémbe japán gyártású kyb gátló került, ami 9 évesen is rozsdamentes volt, és tette a dolgát.
Szvsz szerintem az új suzukik olyanok, mint a magyar munka.(#13995) PRDZsolesz : a szörnyű az, hogy ez a valóság. itt az emberek nem akarnak dolgozni, aki dolgozik, azt meg nem érdekli, hogy milyen munkát ad ki a keze közül. (tapasztalat sajnos)a vállalkozásoknál ugyanez a helyzet, azonnal akar mindenki meggazdagodni, a munka minősége senkit se érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13996 üzenetére
régi swift?
ezt meg eladod?
azért az elég nagy visszalépés lesz menetkomfortban, stb.
de ha rám hallgatsz, akkor veszel egy 2003-as 1.3-as sedan glx-et, talán abba már kyb gátló került -
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13998 üzenetére
nem úgy van az azért!
ha van egy megbízható swift2-d, akkor minek adnád el?
meg mennyiért? eladni manapság nem sokért lehet.
én nem adnám el helyedben, ha csak nem kell a pénz nagyon.
gondold el, egy régi swiften kapásból kezdheted egy vezérléscserével, akkor már mehet a vízpumpa is, olaj, szűrők, és az esetleges kopó alkatrészek (mert hibátlan autót nem fogsz venni), kapásból rámegy 100k, kevesebbet se fog enni, főleg az 1.6.
szóval én helyedben maradnék a mostaninál, ha nincs semmi baja.
amire figyelj a swift2-nél, az a váltó, 45k-s a váltóolajcsere periódus, megéri lecserélni, mert sokban tönkremegy a váltó... mondjuk vannak már erre specializálódott helyek, 50-100k között felújítják, de jobb megelőzni a baj.
ezen kívül az m13a swift szerintem nem egy rossz kocsi.itt egy cikk róla, érdemes elolvasni.
én szigorúan cserélném a váltóolajat, akár gyakrabban is, szerintem akkor nagy baj nem lehet vele.[ Szerkesztve ]