Új hozzászólás Aktív témák
-
Reaper
őstag
Kis érdekesség, estefelé fáradtan Vilmos körte után hajlamos vagyok hülyeségeket beírni a keresőbe, most azt hiszem megtaláltam milyen motort is szeretnék a kicsi szedánomba. GTi? 1.6? Ugyanmár!
[link] -
AMD Power
titán
az auto gyári km 55000 amuto apro fényezésre szorul, a gép ház tettö, 100 lékos téligumival kiválo esztétajilag nem csörög nem csatog 13-éve 1 tulajdonosé volt
Ettől ki a halál venne meg bármit is.
-
Doze
aktív tag
-
Kornel
veterán
Tegnap este tankoltam, mindig nullázom az átlagfogyit, és a napi km számlálót. Ma mentem dolgozni, gondoltam visszafogom magam, és normálisan fogok vezetni, lakott terület 50, országút 80-90, nem előzgetek feleslegesen, kigurolom a piros lámpát, stb. (mondjuk nehéz volt megállni )
átlagfogyi:
megett km:
hatótáv:
-
Kornel
veterán
benzin... 1.2 K12B.
M13A swift2-vel én se tudtam 5,5 alá vinni... ennél a legkisebb fogyasztásom tele tankra 4,67 volt.
szerintem a gyári 165-ös ecocontact gumikon meglehetne csinálni a 4,5-et is nyáron, klíma nélkül országúton.
pályán kell neki a 6,5 sajnos, bár lehet az ültetés majd segít neki (kisebb légellenállás, illetve légörvények a kocsi alatt)de ezt amúgy hosszú távon nem lehet tartani szerintem, ma hétvége van, nincs forgalom se, csak úgy érdekesség képen lőttem a képeket
[ Szerkesztve ]
-
Viktoár
addikt
Sziasztok
Az autónk (2006 Suzuki Swift 1.3 GLX) olajcsere előtt áll és ilyen olajat vettem.Mielőtt beleönteném megkérdezem hogy jó lesz bele?Ez lesz a második olajcseréje, ~30.000km van benne.
Üdv:Viktor
-
Kornel
veterán
válasz Viktoár #14113 üzenetére
jó lesz, bár én 5w30-at raktam volna bele.
ellenben az olajcsere intervallum 15.000 km VAGY 1 év, tehát 2006 óta nem a 2. olajcserének kellene megtörténnie, hanem kb. a hetediknek. főleg ha jellemzően városba van használva, gondolom ez az oka a kevés km-nek...[ Szerkesztve ]
-
-
Siriusb
veterán
WagonR+-ra rámegy az 53cm-es ablaktörlő? Bosoko szettet 53/45 lapátokkal találtam elvileg WagonR-hez.
-
hcs57
őstag
válasz Kornel #14115 üzenetére
Tudom, hogy az előírás 15000km vagy 1 év... de ha nem ment csak 1-2000 km-t, akkor miért is kell cserélni 1 év után? Talán megavasodik a szintetikus olaj?
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
Kornel
veterán
itt is felmerült egy hasonló kérdés, választ is láthatsz rá.
szerinted az, hogy szintetikus egy olaj, az azt jelenti, hogy sz*rni kell a gyári előírásra (ami a suzuki esetében amúgy is elég megengedő) és 4 évente kell olajat cserélni?
remélem azért ha egyszer eladásra kerül majd az autó, akkor a hirdetésben leírja ezt is majd. gondolom sok érdeklődő lesz -
Viktoár
addikt
válasz Kornel #14119 üzenetére
Nyugalom urak,nem kell pánikolni az autónk miatt. Nem lesz eladva mert mint írtam az asszony mozgáskorlátozott és kell az autó.Egyébiránt nincs elhanyagolva az autó,de legyen kivétel az olajcsere mert szúrja a szemeteket.
Soha nem volt semmi gondja,nem kellett hiba miatt szervizelni,sőt még a gyári (7éves) akksi van benne és tökéletesen működik.Természetesen nem kötelező elhinni amit írok,de mi okom lenne hazudni?
Az egyetlen amit felróhatok hogy az ablaktörlő gumit már cserélni kellett. Kb 2,5 hónapja lett műszakiztatva,semmi kivetnivalót nem találtak rajta.
Üdv:Viktor
-
Kornel
veterán
válasz Viktoár #14120 üzenetére
én azt mondom, hogy egy ilyen precíz szerkezet, mint az m13a megérdemli az évenkénti olajcserét. inkább vegyél bele egy félszintetikus 10w40-es olajat (amit a gépkönyv simán megenged), és cseréld le évente, hogy még vagy 10-20 évig megelégedettséggel, és hibamentesen használhasd
(a műszakin nem fogják megállapítani, hogy az "elöregedett" olaj miatt jobban kopik a motor, mint egy új olajjal)
ja és van egy másik rossz hírem is, gondolom még a gyári gumival közlekedsz, azt is illik 7 évesen lecserélni, hiába szinte újnak néz ki, mivel a gumi is elöregszik idővel. ilyen extrém kevés éves km futás mellett javaslom egy jó 4 évszakos gumi beszerzését, és nem kell cserélgetni télen nyáron.
[ Szerkesztve ]
-
hossszú
őstag
válasz Viktoár #14120 üzenetére
Az enyém is ugyanennyi idős de napi használatban van 130eKm-el, gumin és fékbetéten kívül még semmit nem kellett cserélni, na persze a rendszeres olajcsere mind a motorban mind a váltóban meg volt.
Egy Suzukinak ennyit hiba nélkül azért lazán tudnia kell.„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
Viktoár
addikt
válasz Kornel #14121 üzenetére
Rendben,köszi szépen igyekszem megfogadni a tanácsod. Gumi,már be van készítve egy új garnitúra,tavaszra halogatom a cseréjét.
Amúgy én nem vagyok egy "autóbolond",nem is igazán értek hozzájuk.Az autós sportokat sem bírom végignézni mert számomra unalmasak,egyszerűen nem kötnek le.
Üdv:Viktor
-
hcs57
őstag
válasz Kornel #14119 üzenetére
Egy kicsit vitatom a cikk állításait, ami általánosságban beszél, s nem konkrétumokat ír.
Ez talán konkrétabb magyarázat lenne:Teljes bázisszám (TBN)
A használatba vett olaj savasító hatásoknak van kitéve, a levegő és az üzemanyag által. A TBN mutatja meg, hogy mennyi bázistartaléka van az olajnak a savas hatások semlegesítésére. A TBN az olaj csereperiódusa során folyamatosan csökken, ahogy a bázisok elhasználódnak a savak semlegesítésre. A nagyon savas hatások (pl. üzemanyag magas kéntartalma), akár a töredékére is csökkenthetik az olajcsere-periódust! Logikus lenne a TBN emelése, a hogy az olaj tovább legyen ellenálló, de ez csak egy bizonyos mértékig lehetséges. Ugyanis a szükséges adalékok megemelik az olaj szulfáthamu tartalmát, ami lerakódás-képződéshez vezethet.forrás: [link]
A baj az, hogy az álló motor esetén az olaj levegővel és üzemanyaggal való érintkezése összehasonlíthatatlanul kevesebb az üzemelő motorhoz képest.
Akkor ez is egy urbanlegend lenne?
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
Siriusb
veterán
válasz Viktoár #14116 üzenetére
Mindenhol azt hallani, hogy a Suzukinál egy valamire kell nagyon odafigyelni, az olajcserére, s akkor sokáig örömmel fogod használni. Nem megyek 1 év alatt 10.000 km-t, mégis inkább minden évben lecseréltetem. Már váltóolajat is cseréltettem, pedig minden autószerelő azt mondja, az "örökéletű". Könyvben 45.000 km-t írnak váltóolaj cserére egyébként. S észrevettem javulást a váltóolajcsere után.
-
hcs57
őstag
válasz Kornel #14127 üzenetére
Ha már 6-8000 km-t ment, akkor azt mondom én is, hogy cserélje.. de 1000 km után? Az az olaj minimum 2 évet kibír és jobb állapotban lesz, mint egy városi 10000 km-s olaj.
Ezért írtam, hogy maga az 1 év még nem indok a cserére.Az pedig, hogy egy olaj a teknő alján pihen, az nem ugyanaz a "levegővel érintkezik", mint a motor üzem közbeni érintkezése.. az az olaj mozog, felcsapódik a blokk falára, forró gázokkal érintkezik.. szóval nem ugyanaz.
Egy jó olajat, ha nagyon keveset futnak vele, én minimum 4000 km vagy 2 évente cserélnék.
Gondold el, ez az autó 10 éves korára csupán 20000 km -t fut.. szerinted elkopik?
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
-
Viktoár
addikt
Nagy eszmecsere folyik itt. Ha már itt tartunk akkor váltóolajból milyet érdemes,hol/mennyit venni?
[ Szerkesztve ]
Üdv:Viktor
-
PRDZsolesz
aktív tag
Üdv!
Használ valaki utólag beépített központi zárat? Bármilyen univerzális típust beköthetek? Milyet ajánlotok?
-
Siriusb
veterán
válasz Siriusb #14117 üzenetére
Kíváncsiságból felhívtam a suzuki ügyfélszolgálatot, gondoltam egy ablaktörlő méretet kapásból be tudnak mondani. Hát nem. Még a rendszámot, évjáratot is elkérték, s ígértek egy visszahívást. Remélem valami osztályvezető mérnöknek kell ennek az adatnak utána járnia.
Szeretem ezt az országot, de ami itt megy... -
AMD Power
titán
III. kerületben tud valaki esetleg egy megbízható szerelőt? Aki aránylag olcsón dolgozik.
-
Kornel
veterán
nekem tetszik, sok már nem fér el.
egyébként meglepő, rövid hazaút során (10. keren keresztül, sok kátyú, úthiba) egész autózható, kisebb úthibákat sokkal kevésbé érezni, egyedül a nagyobb lyukakon meg úthiányokon csattan nagyobbat, de szerintem ezt egy 30%-al keményebb koni str.t gátló megoldaná, az lesz a következő bele, ha ez tönkremegy, max. 1 év.
kanyarban a kocsi atomstabil, nem dől, nem libeg mint eddig, ez is volt a cél.viszont nyári kerekek végképp nem tudom mik lesznek, az biztos, hogy gyári felin lesz, de már magam sem tudom mi. 185/60 r15 szerintem alá se férne, 185/55 r15 az pont váltóméret, valószínű az lesz, mert a srácok a műhelybe azt mondták, hogy 5,5 col széles felnin elég buggyos lenne a 195/50 r15, na meg ugye peresebb is, lehet visszasírnám a ballonos 175/65 r14-et
-
PRDZsolesz
aktív tag
erre valaki?
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #14148 üzenetére
majd szerintem meghajtom pályán is, hogy milyen, mert ugye eddig eléggé billegett, illetve instabil volt nagy sebességnél... remélem javul az is.
egyébként nem volt olcsó, 67k volt a progresszív H&R szett, de legalább ingyen betették
az is lett volna 10-20k... attól függ hogy maszek, vagy márkaszerviz csinálja.(#14149) PRDZsolesz: én szereznék egy gyári bontottat, azzal szerintem többre mész, mint a gagyi kínai sz*rokkal.
[ Szerkesztve ]