Új hozzászólás Aktív témák
-
meroly
veterán
-
trassher
addikt
válasz Mercutio_ #13350 üzenetére
Ki tudja mi van vele de nekem a szombaton vett boltinak is rendesen cefreszaga van. Szépen mos csak nem értettem mitől ilyen büdös. Tesco-ban vettem, sosem volt még vele baj. Nem hiszek ezekben a csoda cuccokban, mondjuk én jégoldót is magamnak csinálok itthon. 2 dl sebbenzin, 3 dl víz és viszi ahogy kell. A boltinál lefogadom hogy 100szor jobb.
Redmi Note 7
-
hcs57
őstag
Szerviz? Jó kérdés... az olajat lecseréltük, nemrég a szíjakat is (vezérléssel együtt) most van benne 72000.
Amúgy a nagy lenyúláson kívül minek a szerviz?Van egy két szervizes sztorim...
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
AMD Power
titán
Szomszédunk nem rég leadta a céges autóját. És elővette otthonról (vidékről) a sokáig állt Swift 1.0 GLX-t.
5 ajtós 300e km van benne újonnan vette 13 éve a nagybátyja. Most ő használja. Megnéztem , bele is ültem ,hogy férek stb. Elég + volt a csalódásom ami a helyet és az első ülés kényelmét illeti.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
milyen kocsid van pontosan?
gondolom a 100k-s (ami valójában 105k) gyertyacsere periódusból ítélve swift2/sx4?
itt 45k a váltóolajcsere periódus, legrosszabb esetben is, de sűrű város, vagy szélsőséges használat esetén ez még kevesebb. és ez nem opció, enélkül ezek a váltók meghalnak, lehet akármilyen ismerősöd is, valószínű nem ért hozzá. az swift2-től, de inkább az ignis-től kezdődően a suzuki váltói pocsékok, lengyel gyártmány, néha az előírt váltóolaj csere mellett is szétmegy a nyelestengely csapágy, de egyéb baja is vannak, ez viszonylag könnyen orvosolható. szóval én legfeljebb 45k km-enként lecserélném, de ha városban van használva, akkor inkább 30k km-enként, az olajat pedig 10k km-enként. ja... a gyertyákat cseréltem 75k-nál, előttem csak városban volt használva a kocsi 60k km-t, és simán csereérett volt... csökkent is a fogyasztás utána![ Szerkesztve ]
-
-
AMD Power
titán
Én ezzel abszolút nem értek egyet. Bár a Suzukit nem ismerem ilyen szinten. De! VW pl pont ezért hal meg egy csomó váltó. Az emberek azt hiszik ,hogy azt nem kell cserélni, de mikor beáll a váltó vagy 1x széthullik akkor meg megvannak lepődve. Láttam én már olyan olajat amit váltóból engedtek le.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz AMD Power #13369 üzenetére
egy jól megtervezett, és legyártott váltó valóban elmehet élettartamáig olajcsere nélkül, de a suzukinál egyik sem mondható el. a váltó egyértelműen a leggyengébb része az autónak, nem véletlen a 45k-s váltóolajcsere periódus, ami a legrövidebb az autógyártók között.
(#13368) pjen : ha most nem 105k-nál, hanem 75-nél cserélsz gyertyát, akkor anyagi csődbe fogsz menni? hidd el, ezeket meghálálja a gép, a váltóolaj csere meg nem opció, hanem kötelező, a gyár szerint is, ami pedig sokszor elég optimista, ld. félszintetikus 10w40-es megengedett olaj, ami vicc, és a szervizek is ezt használják...
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz Kornel #13370 üzenetére
Na kicsit utána olvasgattam,nem nagy kaland mindenkinek ajánlom.Teljesen megoszlanak a vélemények pró és kontra az olajcseréről és a váltó hibákról,egyébként az utolsó kötelezőnél 43000 km nél elvileg cserélték,most még nincs benne 90000 km tehát ráérek.Gyertyát cserélek tavasszal akárhány km lesz benne.
-
Kornel
veterán
-
hcs57
őstag
válasz Kornel #13374 üzenetére
A GL-4 és GL-5 között nem csak minőségi különbség van. A legfontosabb különbség köztük, hogy a GL-5-ös olaj jobb EP azaz Extreme Pressure (extrém nyomás) tűrő tulajdonságokkal rendelkezik, tehát jobb kenést biztosít pl. hipoid hajtások esetén. Van viszont egy mellékhatása: a legtöbb GL-5 minőségű olaj olyan agresszív adalékokat tartalmaz, amelyek korrodálhatják a GL-5-re nem felkészített hajtóművek színesfém alkatrészeit. Ezért ilyen olajok nem használhatók ott, ahol GL-4 minőségű olaj az előírás. Kivételt képeznek ezen szabály alól azok a GL-5-ös olajok, amelyek GL-4 jóváhagyással is rendelkeznek. Ezek általában olyan, teljesen szintetikus olajok, amelyek nem agresszív adalékokkal biztosítják a GL-5 tulajdonságot. Onnan lehet felismerni őket, hogy mind a GL-4, mind a GL-5 szabvány megtalálható a flakonon, illetve árban körülbelül dupla annyiba kerülnek, mint egy egyszerű GL-4 vagy GL-5 olaj. [link]
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
Kornel
veterán
-
meroly
veterán
válasz AMD Power #13384 üzenetére
Jól körüljárod a dolgot, biztos jó döntés lesz a végén.
Én nem sokat szaroztam, tudtam mit akarok, lóvé is megvolt rá, csak ki kellett várni, mondjuk így is 1 hónap volt mire meglett.
Ezek a swiftek elérhető áron vannak szerintem, nem akarok senki pénztárcájában turkálni, de egy átlagos kereset mellett is meg lehet venni. Nálunk kvázi második autó, amit csak én használok, de mondjuk ennél bonyolultabb a helyzet, ebbe se megyek bele A Clio az más tészta, annak a szervizelése magasabban kvalifikált fizetést igényel, főleg hogy fékcsere, tárcsa csere és csapágycsere 50 ropi volt[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
AMD Power
titán
válasz meroly #13385 üzenetére
Én mindig mindenben ilyen vagyok. Az előző kocsimmal nagyon beszopta* és így próbálok " biztosra" menni amennyire csak lehet. A pénz megvan rá. De még meg kell várnom ,hogy a jövő évi változtatásokat is ,hogy mi lesz bent nálunk a melóhelyen. A pici januárban megjön. Rá kb 3-4 hónapra kell majd csak a kocsi. Addig baromira ráér. Sőt addig az a pénz amit eltankolnék stb... addig az csak növeli a megtakarításaimat.
[ Szerkesztve ]
-
meroly
veterán
válasz AMD Power #13386 üzenetére
Helyes, érdemes megfontolni, de jó úton jársz, ezekkel a kocsikkal nem lehet megszívni annyira, én is ezért döntöttem e mellett. Fiatalon és naivan nem számítottak ezek a dolgok. Fasza kocsit akartunk, bele is mentünk 23 évesen egy 2,2 millás fél éve clio-ba, hát nem mondom hogy megszívtuk mert jó a kocsi, de nem érte meg az árát nyilván. Előtte ugyanilyen swiftünk volt, amit após vett át, azóta is vígan muzsikál nála és fog is még vagy 10 évig ahogy nézem, igen jó állapotban van.
Kocsit hitelre soha többet. Mondjuk gyereket nem szívesen vinném én se hosszú távra a suzukival megmondom őszintén, bár elég sok km van már a lábamban, de a baj általában úgyse önhibájából adódik az embernek, viszont a biztonságérzet nulla, se abs se légzsák, azért ütközésnél elég nagy a kockázata hogy egy másik kocsiban túlélte volna az ember. Én ezt most csak városi rohangálásra használom, arra meg tökéletes. 50-nél is meg lehet halni persze ha a kamion szintén 50-el jön szembe, de ennyi erővel az utcára se menjen ki az ember mert ráesik egy meteor, nem?Impossible is nothing
-
aginor
addikt
Sziasztok!
97-es 1.3-as Swift sedanba milyen akkut ajánlotok? Varta Black?
Pontosan melyik típus jó bele?Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
-
AMD Power
titán
válasz meroly #13387 üzenetére
Tudom mire gondolsz. Nekem sem a szíve vágya. Főleg úgy ,hogy én elég biztonság mániás vagyok amúgy. Minden téren. De mondjuk ebben az árban arra amire nekünk kell 1x nincs jobb, racionálisabb választás!!! Én mondjuk pont nem főleg arra használnánk. Már ami a furikázást illeti. Mi főleg városon kívül, kirándulásra utazásra használjuk majd,
-
meroly
veterán
válasz AMD Power #13394 üzenetére
Neked kell tudni, így sose vettem még autót, hogy csak kirándulásra, én napi szinten használom, így nem tudom milyen szempontok alapján döntesz, de jól gondold meg. Magam részéről ha kirándulásra vennék autót, akkor nem ezt venném. Hosszú távon jól fogyasztanak más autók is, meg akkor nem mindig lenne elővéve, szóval valami biztonsági cuccokkal jobban felszerelt kocsi mellett döntenék. ABS, légzsák, klíma minimum. Nem akarlak elbizonytalanítani, teljesen jók ezek a swift-ek, de csak városon belül, ha pl kimegyek a városból 20km-re a szerelőhöz, este sötétben már halálfélelmem van. Na jó ez túlzás, de nem érzem magam biztonságban, ezért is ha hosszú távra megyünk, akkor a clioval megyünk, főleg ha visszük a gyereket is.
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
AMD Power
titán
válasz meroly #13395 üzenetére
Értem én. De nekem erre a célra nincs több pénzem és nem is áll szándékomban többet költeni. Volt már nekem szép "nagy" biztonságos autóm légzsákokkal, klímával stb..... Csak párszor lerohadt alattam. Köszönöm szépen de elég volt. Nekem olyan autó kell amivel magabiztosan eltudok indulni bármerre Mo-n belül és nem kell azon gondolkozni ,hogy mikor megint mi megy tönkre rajta és ha tönkremegy mennyi lesz már megint.
-
meroly
veterán
válasz AMD Power #13396 üzenetére
Átérzem, ebben a kocsiban nem fogsz csalódni, a szerelőm mindig azt mondja olyan mint a csótány, kiírthatatlan, olajat kell rendesen cserélni benne meg karban tartani és elmegy a világ végére.
Egyébként swift-ből is lehet kapni légzsákos, klímás kivitelt, csak ki kell fogni. Én is elszalasztottam egyet az elején, már bánom is, mondjuk az csak 3 ajtós lett volna, de akkor még nem gondoltam át meg nem voltam képben hogy mégis mit akarok, nembaj jó ez ami van, a célnak megfelel.
Milyen kocsid volt?
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
válasz AMD Power #13398 üzenetére
Hát érdemes olyat venni azért, főleg ha kirándulásra használjátok.
Meglepő hogy egy VW-ről ilyen tapasztalataid vannak, nekem nem volt, céges autóban volt nálunk Bora, azt nagyon szerették és megbízható is volt.
Na közben kiderült hogy kollegámnak ilyen VW Poloja van most és elég megbízhatónak mondja a kocsit. Használtan vette, most már 14 éves, de semmi gondja vele.[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
Doze
aktív tag
válasz meroly #13399 üzenetére
volt egy széria ami borzasztó volt.... totalcaron olvastam népitéletben hogy leesett a szelepfedél takaró műanyagja, utána beesett a hűtőventilátorba, szépen elrendezve a dolgokat. Meg a műszerfal egyszerűen meghal, se kép, se hang, vagy ég az összes lámpa meg kiakadnak az órák.... épp mechanikailag/motornak nincs baja, de elektromos hibák tömkelege.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Homeworld 3 - Befutott a gépigény és a roadmap
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Spórolós topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Yettel topik
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Euforia kétszemélyes kanapé
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000