Új hozzászólás Aktív témák

  • Doze

    aktív tag

    Ehhez az olajos kèrdèshez, annyit tudok hozzáfűzni: tèny hogy az olaj felmelegedjen 80-90 fokra kell neki bőven idő, hogy a váltó olaja is legalább 40-50 fokos legyen meg kell vagy 100km autópálya. Mondjuk ha egyszer átmelegedett akkor 2-3 óra múlva is langyos lesz.

    Az olaj hogy kenhessen viszont nem kell megvárni az üzemi hőfokot. Mikor kemèny minuszok vannak akkor kell csak ovatosnak lenni hogy èlèrje azt a 10-20 fokot ahhol könnyen folyik. Es lehetőleg ne használj az ember 1500 fordulat alatt mert az olajfilm az alacsony olajnyomás hatására megszakadhat.

    Tehát öszegezve, egy 0w olaj alacsony olajnyomást eredmènyez mert könnyeben pumpálható, így hamarabb biztosít jobb kenèst. Egy 10w olaj idegen nagy olajnyomást produkál alacsony szállítási teljesítmèny mellett. A meleg oldlra ugyan ez igaz mert egy 0w20 olaj vèkonyabb de hamar körbeèr a rendszeren ezèrt jobban hűti az alkatrèszeket.

    Egy ferrari v8 motorjába is 0w20 olaj van. :)

Új hozzászólás Aktív témák