Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz csiga8 #50172 üzenetére

    mondjuk most meg Te személyeskedsz, teljesen feleslegesen..

    túl lett ez kicsit tolva - értem mire mondod a szűrős példádat, de nem lehet, hogy a vw úgy határozta meg a (gyári) szűrő paramétereit, hogy kibírja a LongLife olajjal járó 30k-s futást is? (többé-kevésbé, mert azért ott is erősen ajánlott nem a longlife-ot választani, de ebbe felesleges itt belemenni)

    értem, hogy a szűrő szerinted 2k km után egy Swiftben/Splashben/akármiben még nem csereérett, és nettó környezetszennyezés cserélni, de ha 1400ft/12 hónap költségről beszélünk, akkor érdemes bennehagyni? Ha már csere van, akkor legyen csere, vagy akkor a 2k km-t futott olajat miért nem ugyanakkora környezetszennyezés cserélni?
    Ha 1 évet ázik az olajban a szűrő, akkor nem lehet, hogy mittudomén anyagfáradás lép fel és romlik a szűrési hatékonysága - és most beszéljünk az 1400 forintos szűrőről, ami tényleg nem lehet valami mérnöki csoda :D
    Tehát ha a gyári ajánlás az 1 év az olajra és a szűrőre, ráadásul nem is szemmel látható költség (egy sz@rabb pizza ára), akkor bármilyen érvelésed ellenére, szerinted ésszerű ezzel takarékoskodni?

    Tommy: az alap kérdésedre a válasz (évi 8k km indokol-e féléves olajcserét/frissítést) szerintem NEM. Ha nagyon sok a rövidtáv, hidegindítás, akkor csinálj egy rendes olajcserét, és tényleg nyugodtan fogsz aludni, de a 8k km / év olajcsere periódus teljesen tökéletes :R
    ehelyett inkább nézd át a szervizkönyvet, hogy a hűtőfolyadékra, fékfolyadékra stb-re mi az előírás, és készíts karbantartási tervet :)

    [ Szerkesztve ]

    "... and I hope you have a great day!"

Új hozzászólás Aktív témák