Új hozzászólás Aktív témák
-
Pist@bácsi
őstag
válasz kisza25 #30050 üzenetére
Nem ennyire egyértelmű. Nagyobb tömegű járműveken nélkülözhetetlen, annyira nincs visszacsatolás, hogy mire lereagálod már késő. Nagy sebességnél szintén jobb ha van. Persze megfelelő autóban, annak korlátait ismerve, egy rutinos és tehetséges sofőr simán lehet jobb, mint egy átlag női sofőr ABS -el.
-
-
nagyúr
Ja, mondjuk tengerparti homokban lehet. Amugy meg a lenyege hogy fekezes kozben is iranyithato legyen az auto, ABS nelkul tekerheted a kormanyt, az auto arra megy amerre akar. Persze erre mondhatod azt, hogy rutin, meg engedjuk fel a feket amikor kell, de Juli neni meg a mukormos Esztike a sarokrol ha meglat egy ovodast az út közepén ket labbal fogja taposni a feket es csodalkozik majd miért nem kanyarodik az auto Nem veletlenul alap ma mar minden autoban.
De tudom, a biztonsagi ov is hulyeknek valo, mer' ismerek valakit aki ismer valakit akinek a rokona csak azert elte tul a balestet mert nem volt bekötve
[ Szerkesztve ]
-
Pist@bácsi
őstag
válasz tboy93 #30056 üzenetére
De a gyenge és figyelmetlen sofőrök miatt lett alap. És lehet, hogy nem te vagy az, hanem az előtted lévő műkörmös, de ő majd akkorát vészfékez, hogy téged is arra kényszerít.
Az autó már rég tömegcikk. Az a cél, hogy bárki vezethessen ezáltal növekedjen az iparág bevétele. Ha a biztonság lenne a cél, akkor jobban szűrnék kit engednek a volánhoz.[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
válasz Pist@bácsi #30058 üzenetére
istenem most komolyan megmagyarazod miért jobb egy blokkolt kerekekkel irányíthatatlanul csúszó autó mint egy kormányozhato? ezt a felengedest is megneznem a sok szajhostol, kizart dolog hogy veszhelyzetben amikor 0.5 másodperc van reagálni majd ti pumpalgatni fogtok... hahahahah
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Még mindig az a lényeg, hogy ABS nélkül irányíthatatlan az autó vészfékezés közben.
Tovább lehet vitatkozni azon, hogy ki hogy áll meg ABS-el és nélküle, de az irányíthatóság nem kérdés.Krisztián: +1
Lehet régen megtudtam csinálni, de 35 évesen rég nem olyanok a reflexeim, mint huszonévesen.[ Szerkesztve ]
-
válasz Kornel #30053 üzenetére
dolgoztam kint 10 évet az Alpokban, hát ott az ABS-t a hajadra kenheted, mert nem tudsz vele megállni,
amúgy igen arra való, hogy tudjál irányítani is miközben fékezel, de rutinnal ez megoldható
A modern autókban lévő ABS már biztos jobb, de az elsők még nem voltak a helyzet magaslatán A vectraban pl jobb lett volna, ha nem rakják bele, mert télen nagyon béna volt
Krisztián: de pont az volt a téma, hogy beléd csúszik meg nem tud megállni elötted, nem arról, hogy nem tud kikerülni fékezve
Studi: mondjuk nagyobb tömegű autóval nem próbáltam a no ABS-t, de pl a 99-es honda civicből nekem egyáltalán nem hiányzott, azt simán tudom irányítani vész fékezve is
Egyébként nagyobb sebességnél meg már nem is jó elfordítani a kormányt, mert abból nagyobb baj lesz, ha meg megfékezted a fékerőt csökkentve simán lehet irányítani is.
Mondjuk nekem az első 3 autómba nem volt ABS, fater civicjével kellett már párszor vész fékeznem Bp-en de nem éreztem hiányát, nagyobb sebességnél lehet észrevenném, de ott meg már nem célszerű elfogatni a kormányt[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Pist@bácsi
őstag
Egyenesben is előfordul, hogy fékezni kell. Ott mit irányítasz? És nem feltétlenül okosabb az ABS minden helyzetben. Csak valószínűleg nem vezettél ehhez eleget, hogy megtapasztald. Hóban, jégen, kemény úthibákon ...szerencse, hogy az úrvezetőnek minden egyértelmű.
Amúgy nem arról van szó, hogy jobb ABS nélkül. Tőlem ilyet hol olvastál?
Arról nem beszélve, hogy ez is fejlődik, 20 éves négy tárcsafékes ABS -es Passatot, földbe döngöl egy 10 éves Swift fékje is, pedig hátul csak dob. Én azt mondtam, hogy a kép árnyaltabb. -
Danex
addikt
Viszont az ABS-el karöltve működik a kipörgésgátló/menetstabilizátor stb is, amit viszont egy tapasztalt sofőr se tud megcsinálni lévén nincs 4 fékpedál a különböző kerekekre.
-
válasz Kornel #30060 üzenetére
Elmondom, hogy én úgy szoktam vezetni, hogy nem az előttem haladó autót bámulom, hanem az az előttit, vagy, ha látom 2-vel előttit, így simán le tudok reagálni egy vészfékezést, legtöbb esetben még arra is futja, hogy közben visszaváltsak és motorfékkel rásegítsek. Télen meg kb mindig motorfékkel is lassítok. (20 éve vezetek, de még koccanásom sem volt kopkopkop)
Persze kilép eléd valaki akkor satu, de akkor meg kb mindegy is. Egyre több dolog van amúgy ami elkényelmesíti a sofőrt, nem azt mondom, hogy rossz dolog, az ABS, meg a menetstabilizátor és engem is mentett már meg a biztonsági öv.
A legújabb autók ABS-e már biztos kenterbe ver, de elég kevés új autó van az utakon és régi autóknál azért még volt baj.
Olcsóbb autóknál még ma is elég ügyetlen tud lenni, mert olcsóbb, régebbi technológia van beépítve.
Végezetül meg hiába van ABS, ha 10 éves 2 mm-es kínai gumikkal közlekednek emberek
Akkor már többre megy az ember egy minőségi gumival ABS nélkül.
Persze egy modern ABS+ jó gumi a tuti, főleg, ha anyám, vagy a csajom vezet[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz Kornel #30066 üzenetére
nem vagyok Sumi, csak körűltekintően autózok, meg nem száguldozok ész nélkül, a fékekről meg még egy szó sem esett, ABS ről volt szó
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz Kornel #30069 üzenetére
annak a része, de fékezni nem fékez, sőt, szerintem is hagyjuk abba
Akkor azt írd, hogy k jó fékrendszerem van az s-crosson[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Kornel
veterán
válasz kisza25 #30070 üzenetére
Nyugodtan köss bele egy szótag hiányába.
Egy biztos, múltkor elbambultam a parkolóból kivezető kereszteződésben, jobbra néztem, amíg balról (beláthatatlan kanyar felől) jött egy busz, és csak egy jó erőteljes satura volt időm, úgy fogott meg a fékrendszer, hogy csak néztem, pedig nem 5-el gurultam már.
Pont nem érdekel, hogy milyen technikai eszközök dolgoznak értem, egyet akarok, biztonságosan, kényelmesen és megbízhatóan utazni. -
válasz Kornel #30071 üzenetére
jól van, nyugi, csak kicsit szőrszálhasogattam, ma szerintem front van, mert mindenki vitázik mindenkivel, mindenen, nekem meg nem volt jobb dolgom belementem a vitákba
Ma mentem suzuki szalon felé, belestem és mind a 6 vitara elkelt ami ott állt, meg napi szinten látok minimum 3-at, viszik, mint a cukrot[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz Kornel #30073 üzenetére
ami még durva, hogy 2015-től van, rohadtsokat adtak el és 3,75M alatt nincs egy darab eladó sem hahun, pedig 3,8M-től kapható
Ami annyit tesz, hogy elégedettek vele, + tartja az árát, 60ekm-el is 3,9M-ért árulják (mondjuk az nem tudom mit akar, mert sima gl 1,6 amit 3,8-ért újat kapsz)Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Kornel
veterán
válasz kisza25 #30074 üzenetére
Figy.
Ezek nem a valós világpiaci árak, amin itthon megveszed.
A 950k-s listaár kedvezmény csak magyar állampolgároknak jár, magyar autó "beszámítasa" esetén, amihez persze elég a nevedre szóló forgalmit bemutatni.
Nézz meg egy osztrák vagy német suzuki árat, lesz csodálkozás. -
dReFiX
senior tag
-
Kornel
veterán
válasz dedike #30078 üzenetére
Itthon senki.
De nyugaton még annál is drágább, és nem csak papíron, listaáron.Miről meséljek?
Lemaradtam valamiről?dReFiX: ez nekem eddig új információ, főleg a suzuki nyugat európai árainak ismeretében, akkor ide járna az összes osztrák és német autót venni.
[ Szerkesztve ]
-
negroo
aktív tag
-
Danex
addikt
válasz negroo #30084 üzenetére
De lehet a lada samarával ellentétben az hyper kocsi nem 900kg + kicsit bealudt a sofőr, fél másodperc is soksok méter a valóságban.
De teljesen felesleges erről beszélni mert kb 15% ahol jobb a full satufék, Suzukiban is ott a vészfékasszisztens ,hogy ha gyorsan nyomod le pl félig a féket akkor jobban befog.
Ergo sokan pánikból be sem nyomják teljesen a féket különben nem lenne ilyen rendszer.
-
biker
nagyúr
Korábban már írtam, veztech pályán a vitara 8mérerrel hamarabb állt meg mint a szintén új passat
Mindkettőben vészfékasszisztens
Vitara 1070kg, 215/55/17 conti gumik, passat kb 1400kg 235/45/18 gumik, de linglong márka
Az két autó hossza ugye...Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
pjen
félisten
válasz tboy93 #30056 üzenetére
Lányomék Puntójában sincs ABS,mégis elvannak vele 12 éve.Azért az ABS előtt is volt élet,például az ezer öcsiben sem volt(orr motor hátsókerék hajtás)és azért menni is tudott.Sőt,kollégám Opeljében sincs.Nem mondom,hogy nem jó,de,hogy fékezésnél irányíthatatlan nélküle az barokkos túlzás.Egy Skoda Rapidot kellett volna vezetned.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Blokkoló kerék biztosan nem irányítható.
Maximum a mesében. -
-
az attól függ mennyire fékezel, mekkora sebességgel haladsz és mekkorát kanyarodsz.
omg ABS elött is volt élet
Van egy ABS nélküli (légzsák sincs benne) honda civic a családban új 0km korátol megvan, 350k km van benne, még koccanni sem koccantunk vele. Mentem már vele elég sokat és nagyon harapós benne a fék, de meglehet állni vele csúszás néljül és kanyarban is lehet vele fékezniEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Studi
addikt
válasz kisza25 #30095 üzenetére
Vészfékezésről beszéltünk. Akkor van értelme az ABS-ről beszélni, nem akkor, amikor motorfék mellett lassítasz egy szűk jobboshoz.
Én is ABS nélküli kocsival jártam eddig. És nem sokszor blokkolt a kerék, amikor blokkolt, akkor is tudtam, és le is tudtam reagálni, hogy mit kell tenni.
De ettől függetlenül tudom és értem, hogy miért jobb az ABS, és hogy kell fékezni ABS-el szerelt kocsival. Kívánom, hogy egyszer te is megértsd, mielőtt az élet tanítja meg.
-
Köszönöm a jókívánságodat, viszont kívánom
az elmúlt 30 hsz-ben nem volt szó vészfékezésről, ott egyértelmű a dolog
Hol írtam, hogy nem jobb az ABS? csak azt írtam, hogy azért nem úgy van, hogy kanyarodsz és fékezel akkor blokkol is a kerék, mert nincsen ABS
Jelenlegi autómban van ABS fékerő elosztó, menetstabilizátor, kipörgésgátló, visszagurulásgátló... jó dolgok ezek, de ha leesik a hó akkor ezeket kikapcsolva sokkal vidámabb az életNa váltsunk témát, Suzuki vitara: aki autópályázik vele, mennyire zavaró a magas építés és kis súly?
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Motoros topic
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Filmvilág
- sziku69: Szólánc.
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...