Új hozzászólás Aktív témák
-
falabu88
aktív tag
Sziasztok! Hátha valakinek van tippje, mi lehet a gond, merre induljunk el. Szüleim vettek anyámnak egy 2-es Swiftet múlthéten (2005, 1.5 vvt), tegnap kicsit hosszabb úton előjött a check engine, kiolvasva p0138 a hiba. Ez lehet katalizátor miatt is, vagy fixen lambdaszonda hiba? Ha ilyen 20ezres tétel, akkor megcsináltatjuk magunknak, de ha jóval több akkor élünk a kereskedő fele a szavatosság igénnyel..
-
mouzrr
őstag
válasz falabu88 #68705 üzenetére
Gyári szondán kívül a csoportok/szerelők szerint nem ajánlott mást beletenni, az kb 60k/db körül osztogatják jelen pillanatban.
Érdemes lenne egy átfogó diagnosztikát csinálni, lehet csak egy átmenetileg leesett/megnövekedett feszültség okozta a hibát.Ha kitörlés után visszajön, akkor diag --> probléma orvoslása, vagy pedig csere.
__
Szerintem túlléphetnénk a környezetszennyezős témán, én mindkét oldalt megértem. Ezen fölösleges itt veszekedni, inkább segítsük egymást. -
falabu88
aktív tag
válasz mouzrr #68707 üzenetére
Én azt tanácsoltam első körben, hogy a Suzuki szalonba egy hibafeltárásra ugorjon el fater illetve kérjen egy árajánlatot a javításra. Kitörölni nem akartam a hibát, mert 4-5 napja vett autónál ez nem túl bizalomgerjesztő, nem akarjuk nézegetni, hogy van e gond.. Elvileg előző nap lett beszámítva a kocsi, tényleg pár órával a látogatás előtt került fel Hahu-ra, még lemosni/kitakarítani sem volt ideje a kereskedőnek. De ez nem menti fel a szavatosság alól szerencsére. Jelezte ma faterom telefonon neki a hibát, reakció: "hát igen, ennyi idős autónál már előfordulnak a hibák". Majd rájön.
-
Pszicho
tag
Nem ad gyújtást az autó és a műszerfalon sem gyullad ki semmi.
Sziasztok!
Leírom a teljes kórtörténetet. Az autó Suzuki Swift 1.3, 2000-es évjárat, ferdehátú.
Ki volt rohadva az üzemanyag beöntő cső felső része, így azt kicseréltük.
A 2 hátsó dobfék fékfolyadék munkahengeréből jött az olaj és ráment a dobfék alkatrészeire is. Cseréltük a munkahengert és a fékpofákat is.
Lecseréltük a fékfolyadékot is és légtelenítettük a hátsó fékeket.
Közben megnéztük, hogy a motortérben lévő biztosítékok rendben vannak e. Talán nem kellett volna, talán nincs befolyással rá, de kihúztunk párat, aztán visszadugtuk. Nem voltak kiégve.
Az autóba betéve a kulcsot se gyújtást nem produkált, se nem írt ki semmit a műszerfalon. A jobb oldali kesztyűtartó mögül halk sípolás hallatszódott és ahogy kivettem a kulcsot úgy meg is szűnt.
Megnéztem az akkut, de nem az a baja, van érintkezés.
Van indításgátló az autóban. Van hozzá egy kis 10 amperes biztosíték, amit a kormány alá dugva ki lehet kapcsolni az indításgátlót. Ez is megtörtént, de semmi jelet nem adott az autó. A kormány alatti biztosítékok nincsenek kiégve szemrevételezés alapján.
Ennyit tudtam megnézni, mivel azt az ampermérős ketyerét nem tudom használni mérésre.Mik lehetnek a hiba okai? Van valakinek valami ötlete?
Köszönöm. -
falabu88
aktív tag
válasz dethroner #68712 üzenetére
Elállni nem szeretnénk, mert jó vétel volt, és elég fullos (ülésfűtés, klíma stb), de a kopó dolgokon kívül ne kelljen már cserélni semmit fél évig legalább, a törvény minket véd szerencsére. Hybrid Civic-es csoportban volt olyan, aki a 1,5 milliós vetelár után 1,2 milliót perelt ki a kereskedőtől 2 hónappal későbbi hybrid akksi hiba miatt. (900ezer akksi + perköltség)
-
Gyöször
senior tag
válasz Pszicho #68711 üzenetére
Vú baszki erre így ki tud válaszolni? Se multiméter se semmi, nem is magyarázom, mert nagyon kívülállónak tűnsz ránézésre. Hívjatok fel egy pro-t és x összget kifizetve az autó ketyegni fog.
Honnan tudjuk, hogy mit varázsoltatok a bizti táblába? 6 évig azt se tudtam, hogy van-e olyan a kocsiban, csak sejtettem. Aztán kiégett a helyzetjelző biztije, kicseréltem aztá minden oké. Nem kérdezem meg , hogy minek kellett ahhoz hozzányúlnotok, mert már tökmindegy.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
peestike
senior tag
válasz falabu88 #68705 üzenetére
2006-os swift csinált ilyet nekünk. valóban pár indítás után meggondolta magát, ez többször is megvolt. esetleg ki lehet próbálni az akkuról a saru le-fel dolgot is, az is tűntette már el. egyszer nagyon nem akart elaludni, akkor a lambdaszonda volt a bűnös.
42 - Nincs is jobb, mint egy kis kötöttség, ami ellen az ember kényelmesen lázadozhat.
-
ncc1701
veterán
válasz falabu88 #68714 üzenetére
Törvény ilyet nem ír le, nem új autót vettél, hanem használtat... Jelen esetben csak abba tudsz belekötni, h ez egy rejtett hiba, és nem hívták fel eladáskor rá a figyelmed.
Jó eséllyel ha átnézetted volna kb 30 pénzért szakival, akkor a hibakód kiolvasásnál rögtön kiugrott volna a történet. -
Biga123
addikt
A fogyasztói társadalom nem összeegyeztethető a környezetvédelemmel.
Attól nem vagy környezettudatos , h lecseréled az autódat egy "környezetbarátabbra" mondjuk 5 évente. Sőt. Vagy van egy második EV-d a benzines mellé.
De még a budira is kocsival mész.
Simán el tudom képzelni, hogy egy normálisan karbantartott 30 éves autónak kisebb a summa lábnyoma mint, 6 újabbnak együtt.
Ott kezdődik az alapvető probléma hogy 80-100 kiló miatt 1.5-2 Tonnát kell mozgatni
(bocs de kikívánkozott)szabonagyur: nálunk le lehet adni évente 4 gumit háztartásonként a hulladékudvaron ha bemutatom a számlát , hogy fizetek a hulladékkezelésért
[ Szerkesztve ]
---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----
-
szabonagyur
félisten
válasz Biga123 #68732 üzenetére
Ha a magyar piacot megnézed azért a normálisan karban tartott régi autók aránya eléggé alacsony, sajnos. A régi autók szinten tartása sincs feltétlenül ingyen, és bizony kell mellé sok energiát, nyers anyagot belerakni, hogy tartható legyen. És átlagban nem az a jellemző, hogy akinek nincs pénze újra az a régit is karban tartja, hogy szinte új szinten legyen.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Biga123
addikt
válasz szabonagyur #68733 üzenetére
Nem a pénzre/karbantartásra akartam utalni hanem a környezeti lábnyomra.
Egy lapon emlegetni a környezettudatosságot bármilyen autó vásárlás/lecserélés kapcsán elég demagóg. Ha egészében próbáljuk nézni.
De ez már inkább filozofikus, mintsem gyakorlatias okfejtés.[ Szerkesztve ]
---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----
-
Biga123
addikt
válasz szabonagyur #68735 üzenetére
1 autót életben tartani 30 évig, szembeállítva 6 új autó forgalomba helyezésével.
Mert a környezettudatos vásárló 5 évente cserél .
Amik persze mennek tovább a használt piacra , és akkor végtelen loopba kerültünk, ez megy most.De a 100 évig életben tartott autót állítsuk szembe akkor 20 új autóval és azoknak a lábnyomával Zsákutca az egész amíg mindenki akar 2 autót , és utána egyedül furikázik bennük. (de végeztem kiírtam magamból)
[ Szerkesztve ]
---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----
-
Biga123
addikt
válasz szabonagyur #68737 üzenetére
És mennyivel kevesebb lenne a károsanyag kibocsájtás
---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----
-
MODERÁTOR
ncc1701 & dunc
Miattatok kellett legalább 20 postot törölni, ha gondotok van egymással rendezzétek le privátban, ha ezt itt így folytatjátok mindkettőtöket kiraklak a topikból.
-
peestike
senior tag
Lecseréltem a redmi note 9 pro telefont egy note 13 pro plus-ra. Most dugtam rá az autóra. A fejegység nem ismerte fel, android auto meg se nyikkan, töltés elindult a telón. Kábelt még cserélek, hátha sikerül. 2019-es swift. Nem a legújabb szoftver fut a fejegységen.
42 - Nincs is jobb, mint egy kis kötöttség, ami ellen az ember kényelmesen lázadozhat.
-
dunc
nagyúr
-
peestike
senior tag
holnap még letesztelem gyári kábellel.
ez a linkelt driver nem jó, mert nem snapdragon van benne, hanem mediatek. ez a plus változat más processzoros.42 - Nincs is jobb, mint egy kis kötöttség, ami ellen az ember kényelmesen lázadozhat.
-
dethroner
veterán
válasz dethroner #68625 üzenetére
Megvolt a légszűrő csere gyárira (Denso) és megszűnt a hang. Megmérve látszólag ennek az utángyártott szűrőnek is ugyanolyan mérete volt mint a gyárinak, de a gyárival meg se mozdul a szűrőház teteje, míg ha az utángyártott volt benne picit el tudott mozogni oldalra és felfelé is. Nem tudom már melyik gyártótól volt, talán utánanézek, ha megtalálom, megírom. Úgy tűnik nem érdemes 3-4000 forintot spórolni egy nyamvadt légszűrőn se, mert adódhat anomália.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest