Új hozzászólás Aktív témák
-
villifog
tag
válasz Biga123 #40600 üzenetére
Szia!
Nyugodtan cserélheted, mi is minden téli-nyári gumicsere alkalmával felcseréljük az első és a hátsó kerekeket. Ha jól emlékszem normál módban van a járgány, 2,5 bar-ra pumpáljuk mind a 4db. kereket. Szerintem olyan 2,2 bar körül már bejelezhet. A garázsban az autó előtt van a 4db. nyári gumi (most már a téli gumi, pár napja cseréltük), simán átcseréltük, nyomás 2,5 bar, be sem jelzett a TPMS. Viszont egy hidegebb idő után bejön egy melegebb idő (légnyomás változás), kisebb nyomásnál simán bejelez a TPMS. Ilyenkor indulás előtt célszerű ellenőrizni a nyomást, amikor a gumi még nincs üzemi hőmérsékleten. Felfújod óra szerint 2,6-ra, mire leveszed, pont 2,5 lesz benne.
-
villifog
tag
válasz Biga123 #40603 üzenetére
Szia!
Igen direkt TPMS rendszer van benne. Ilyen TPMS szenzor kell minden kerékbe. Nekünk a nyári, és a téli garnitúrában is van TPMS szelep. Ennél az autónál nincs konkrét nyomás kijelzés, ha bármelyik kerékkel gond van, akkor csak a keréknyomás ellenőrző lámpa világít. Amennyiben TPMS szelepet szeretnél tenni a másik garnitúrába, akkor a linkelt gyári continental TPMS szelepet válaszd. A gyári TPMS szelepeket programozni nem kell, automatikusan működnek.
A TPMS szelepeket máshonnan is vásárolhatod, csak ilyenek legyenek:
NYOMÁS ÉRZÉKELŐ GYÁRI CONTINENTAL VDO 43139-61M00, 43130-61M00
Előfordulhat kerékcsere, vagy új TPMS szenzor beépítésekor a keréknyomás ellenőrző lámpa világít. Ebben az esetben 5-10 perc (kb: 10-15km) használat után az ellenőrző lámpa automatikusan elalszik.[ Szerkesztve ]
-
cigam
félisten
válasz Biga123 #40869 üzenetére
Akkor megjelenik valami a kijelzőn? Miből gondolod hogy be van kapcsolva?
Próbáltad a fel/le vagy a tekerő gombbal együtt is?
Ill. ellenpróba: CD játszón be tud vele kapcsolni a véletlenszerű lejátszást? Vagyis maga a gomb jó, működik, érzékeli a megnyomásást?Fr0z3n
De ellenőrizted is a csatlakozását? Lehet rosszul volt bedugva, és most jött ki annyira, hogy már nem érintkezik, plusz jó alkalom elektronikusan letesztelni, hogy nem-e szakadt vagy zárlatos a kábel/csatlakozó.
Persze az sincs kizárva hogy elromlott. Az elektronikai eszközök általában be/kikapcsoláskor romlanak el, nem üzem közben.[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
cigam
félisten
válasz Biga123 #40876 üzenetére
Az fura, mert 32 lehetőséget ad a szabvány. Tényleg kellene a manuel. Esetleg írj a Suzuki-nak, hátha elmesélik mivel lehet lapozni, vagy ki/be kapcsolni. Amúgy nem normális hogy "pty error"-t ír ki.
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Biga123 #68005 üzenetére
Immobiliser van benne? Történt valami a legutóbbi sikeres indítás óta? Vízbe ejtett kulcs, stb.
Ha van pótkulcsod próbáld meg azzal esetleg. Az akku nem merül le magától, lehet feszültség van, de áram nincsen már mögötte, mérj rá indítózás közben, ha 12v nincs meg a katttogas közben akkor kuka az akku, gondolom nem tavalyi... szűrése egyszerű, bikakábel és másik autó, ha akkoris csak kattog akkor érdemes tovább menni...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Biga123 #68008 üzenetére
Még mindig gyanús nekem az akku, hiába tudta feltölteni a töltő, de indítási képessége már kevés, csak kattogni fog a relé (bendixnek csúfolt alkatrész, bár ezekben már nincsen, hanem egy relé van a gerjesztő körön), de motort megforgatni nincsen ereje már. Ha bikakábellel gond nélkül indul akkor akku csere.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Red_Bull
aktív tag
válasz Biga123 #68487 üzenetére
Biga123 és a_tesz : köszönöm a beszámolókat,megerősítettetek ti ti is ,hogy jó választás lesz ez az autó
Egyébként egy kicsit meglepett, ahogy a hirdetések közt nézelődtem hogy elég sok német meg osztrákból behozottat árulnak ebből a típusból valamiért, mert az előző meg azelőtti Swiftek szinte mindig magyar előéletűek szoktak lenni.
A Fiestát hagyom inkább, mert kipróbáltam egy használtautó kereskedésben egy 1.4-eset(ami ritka) és érezhetően lomhább volt mint a mostani 1.3 Swift és a legtöbb eladó példány nem is ezzel, hanem 1.25-ös motorral van, akkor abba bele sem gondolok milyen, és cserébe többet fogyaszt.. -
Qtya123
őstag
válasz Biga123 #68593 üzenetére
" ez is kb franchiseban megy"
Ennyi. Teljesen lutri. Ugyanolyan, mint a sima szervizek. Van belőle teljesen korrekt, meg van sz@rrágó retek.Teljesen mindegy, hogy márkaszerviz, vagy nem, aki nem jó az nem jó. És függetlenül attól, hogy számlát ad, gyári van, simán megcsinálja, hogy nem cserél olajszűrőt, fékfolyadékot. Ha egy gyökér üzemelteti, vagy kretén szerelők dolgoznak benne, az nem ilyen elvek mentén fog gondolkodni, hogy jaaaaj kicserélem mindenképp, mert garis, meg mert számlát kell adnom.
Én kétszer voltam márkaszervizben a Crossal, mert ami TPMS szenzorokra azt olvastam mindenhol, hogy simán felismeri, plusz a suzuminn is mondta, hogy jó minőségű utángyártott, na nálam azokat csak a márkaszerviz tudta feltanítani.
Először voltam a Suzuki Tafáknál. Végtelenül kedvesek és korrektek voltak. Még rá sem kérdeztem, már mondták, hogy bemehetek nézni, ha akarom. A szerelő egy tablet szerű, de annál iparibb kinézetű diagnosztikai eszközt dugott az autóra, feltanította, beszélt a szenzorokról, mutogatta nekem, hogy miket tud a diagnosztikai gép, megnézte, hogy van-e régről tárolt hibakód, minden. Tök jó volt.Na eltelt fél év, az egyik szenzor megkotlott. Gariban cserélte a suzuminn, ahol vettem. Igen ám, de újra fel kellett tanítani azt az egyet, mert ugye ezt a típust nem ismerte fel az autó. Másnap nyaralás, SOS-ben kellene egy márkaszerviz, mert nem akarom 1 hétig a sárga műszerfalat nézni. A Tafák nem tudott aznapra időpontot adni. Kerestem egy másik márkaszervizt.
Ég és föld. A másik helyen mint mondtam, rádugták az ipari cuccot és 15 perc se volt az egész. Itt azzal kezdték, hogy minimum 1,5 óra lesz, mert úgy lehet csak törölni az autó memóriájából a szenzorokat, ha lehúzzák az akksit és minimum 1 órát nem kap áramot az autó. Mondom nekik, hogy volt már ilyen, nem kellett semmi ilyet csinálni. A válasz: nem olyan nincs, ezt így kell csinálni.....1 óra céltalan várakozás után hozzákezdtek. Egy mezei laptoppal ugrottak neki, amihez először töltőt nem találtak, utána nem tudott a Windowsba belépni az ember. Miután ez megtörtént, megcsinálták. Igazából nem az lehetett a cél, hogy óra díjjal lehúzzanak, mert nem kértek többet, mint a másik. Csak annyi hogy ránézésre sokkal felkészületlenebbek és amatőrök voltak a másikhoz képest.
-
szabonagyur
félisten
válasz Biga123 #68732 üzenetére
Ha a magyar piacot megnézed azért a normálisan karban tartott régi autók aránya eléggé alacsony, sajnos. A régi autók szinten tartása sincs feltétlenül ingyen, és bizony kell mellé sok energiát, nyers anyagot belerakni, hogy tartható legyen. És átlagban nem az a jellemző, hogy akinek nincs pénze újra az a régit is karban tartja, hogy szinte új szinten legyen.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB