Új hozzászólás Aktív témák

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz mefistofeles #54900 üzenetére

    Előre elnézést kérek, nem szeretném ha bántásnak éreznéd. :R (és ne vedd magadra, általánosságban írom)

    A TPMS rendszer bevezetése összefüggésben van azzal ami veled történt és a fizika óra ellógásával (vagy az ott tanultak feledésbe merülésével). Ezt a fizikai jelenséget használja ki az összes hőszivattyús rendszer, a hűtő a konyhában, a klíma és még sok más.
    A megoldás neve p-T görbe, ha esik a hőmérséklet, esik a nyomás is gázok esetén. Ma reggel 9 fokot karmolt alulról a hőmérő, ellenben 2 hete még 25-öt felülről (kocsit mosni akartam csak nem engedte a család arcüreggyulladásba oltott hörghurutja :W ).
    Látsz összefüggést? Nyugodtan fuss egy kört a kocsi körül, a többiben sem lesz rendben a nyomás. Én ugyanígy jártam, mindig a jobb hátsó kezdi el a cirkuszt, mert ... mert csak, nem tudom, Hartmann zónában fekszik vagy tűzér halad át alatta, esetleg a Föld szívcsakrája van rá "radioaktív" hatással vagy a csernoblili szarkofág repedezik, nem tudom, de le is tojom magasról. Minden szezonban amikor felteszem a szezonális abroncsokat, akkor beállítom a nyomást mind a 4-ben, hidegen terhelten, utána egész szezonban kushad a TPMS. Van egy un. riasztási szint, attól függően mire van beállítva a menüben és ha véletlenül valamelyik a szint alá esik, akkor bejelez. Ilyenkor az emberek körbe szaladnak és felfújják mind a 4-et ész nélkül ösztönből. Az egész rendszer helyettesíthető lenne némi odafigyeléssel és egy szeneslapáttal, amivel a fogalmatlan barmok fölé oda lehet állni a régi általános iskolai fizika tanárának és a megfelelő pillanatban egy jól irányzott tockossal tudtára lehet adni a nagyra nőtt lurkónak, hogy "elmondtam ezt is hőtanból, csak akkor sem figyeltél... ha csökken a hőmérséklet, akkor csökken a zárt térben a gáz nyomása is vele arányosan"

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

Új hozzászólás Aktív témák