Új hozzászólás Aktív témák

  • süti5

    őstag

    Rég jártam erre, gondoltam megosztom a suzukimmal kapcsolatos tapasztalatokat:-)

    Szóval ugyebár június elején vettem egy fekete metál swift sportot. Az azóta eltelt 11000 km alatt a következőkről tudok beszámolni:
    röviden:qrva jó:-) 2000 km-nél lecseréltettem jó minőségűre a motorolajat, addig tartott a bejáratás is, 2000km-ig tehát nem nyomtam 3500 fölé a fordulatot. Egy kínszenvedés volt, hiszen onnantól kezd el igazán húzni a motor.
    Lámpáknál gyorsulgatásnál eddig kétszer maradtam alul, egy saab cabrio - valami turbós lehetett, poénból nyomtam neki, esélyem se volt -, illetve egy új passat tdi. Máskor lenyomtam egyet, de ez a 170 lóerős lehetett, és 100 fölött igencsak elment már:-( Ezen kívül sok kocsi volt meg, seatok, audi is. A lényeg, hogy egyrészt helyén kell kezelni a kocsit, a másik meg, hogy sokan szeretik nyomni neki, de nem tudják hogyan kell, milyen fordulatról, meddig pörgetni. Mivel az enyém május végi gyártású, ezért 6930 körül szabályoz le minden fokozatban, tavaly novembertől - nemtom itt volt e téma - szóval onnantól minden mechanikai átalakítás nélkül a felfrissített szoftverrel adák a sportokat, azok olyan 7200-7300-nál szabályoznak le, tehát ott kezdődik a piros mező, ennyiben más a műszerfal is, de minden más maradt ugyanaz. Nagyon gyorsan lepörgi a fokozatokat, és észen kell lenni, hogy ne menj bele tiltásba 1-2-3-ban.
    A váltó fokozatkiosztása nagyon rövid, ez egyrészt jó a gyorsulásnál, és vidéken 5-ben is nyugodtan lehet előzni, mert van benne erő, autópályán viszont hátrány, nekem ha jól emlékszem 130-nál 4100-at forog, és így feleslegesen eszi a benzint, pörög a motor. Egy biztos, nem hosszútávú utazásokra tervezték. 200 km/h-t simán, játszva megfutja, így az óra szerinti 212, amit a kereskedésben megfutottak vele, abszolút hihető adat. Egyébként az ülések jól tartanak, kényelmesek, a felszereltséget mindenki tudja, az ülésfűtéstől kezdve a 6 légzsákig, automata klíma, 17-es felnik minden benne van.
    A fogyasztásról: nekem az összátlag eddig 8 liter. Nyáron-ősszel 7,8 liter volt, most télen a rövid utak miatt többet eszik, de abszolút elviselhető.
    Ami hatalmas előnye a többi autóval, sportosabb kisautóval szemben, hogy nagyon stabil, kanyarokban verhetetlen (jó nem imprezához kell mérni). Mintha sínen futna, olyan a kanyarban. Autópályán is stabil, régen mikor az ignis-szel mentem 150-et, már halálfélelmem volt, ennél ennek nyoma sincs, 180-nál is atomstabil.

    Na röviden ennyi, ha valakinek kérdése van vagy ilyesmi várom, ha nem érdekelt senkit akkor sorry:-)

    Ja, gond természetesen nem volt vele. Illetve, a belső világítás izzója a napokban kiégett.

Új hozzászólás Aktív témák