Új hozzászólás Aktív témák
-
Raptus
tag
válasz SzalaiG #3305 üzenetére
Székesfehérvár elég nagy, biztos van ott is jó mesterember
Egyébként a totálkáros témádhoz egy tavaly előtti esetem:
Feleségem a Swift-tel (öt ajtós) nekitolatott egy Ford Scorpio-nak. Ezeket a Ford-okat már 10 évvel ezelőtt is 5 éve nem gyártották . Lényeg, hogy megnyomódott az 5.ajtó a zár körül és berobbant a hátsó szélvédő. Gondoltam le van sz@rva, mert van az autómon CASCO. Elvittem a kárbecslőhöz, aki a kárt 75.400 forintra értékelte. Elvittem a kasztnishoz, mivel a biztosítómmal (Allianz Hungária) úgy egyeztem meg, hogy utalják a számlámra az összeget. A javítás végösszege kereken 40.000 volt kis borravalóval. Ebben benne volt az új üveg, a karosszéria javítása, meg a festés-fényezés. Jó lett, a szín teljesen megegyezik, észre sem venni, hogy történt valami. Rá egy hónapra kijött az értesítés, hogy a kár 75.400 forint, aztán jöttek a korrekciós tényezők, mint például az avulás. Ekkor volt 8 éves a szekér, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a lap alján ott állt, hogy a számomra kifizetésre kerülő összeg 399 forint. Háromszázkilencvenkilenc forint!!! Mert az autó nyolc éves, meg az önrész, meg ilyenek... Na ezt még lenyeltem valahogy, hanem!!!!!!!!!! Két hónapra az esetre megjött a károsultnak az igénye: el ne felejtsük, hogy egy 16 éves autóról beszélünk: mégpedig 89.000 forint!!!! Mert eltört neki a hátsó lámpabúra, és megrepedt a lökhárítója. Kérdem én: 17 éves autóra nincs avulás??? Vagy ha van, akkor az említett sérülésnek mekkora volt a teljes értéke? 200.000 forint? maga az autó ér kb. annyit. Szerintem inkább volt neki egy ismerőse a biztosítónál, aki egy üveg páleszért beírt egy jó vastag összeget. Na ennyit erről.Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Dare2Live
nagyúr
páran még biztos emlékeznek anno 2éve sírtam, hogy mennyire k* szar a toyota yarisünk féke.
nah kiderült az igazság:
A story ugye az, hogyha pl jobb oldalon murva van és megcsúszik az egyik kerék fékezés közben akkor nem csak arról az egyről veszi el a fékerőt a Toyota hanem az összes többiről is. a kocsi meg megy nyilegyenesen tovább mintha nem nyomnám a féket tövig, a maradék 3 keréken 0fékhatás.
kb 1hete voltam 45Ks kötelezőn, rákérdeztem a szerelőnél(nagyon profi szerelőnek nézett ki.):
-Ezen nemkell csodálkozni mivel a legolcsobb modellekben nincs elektromos fékerőelosztó aztat toyota kispórolta belőle.
Erre megkérdeztem, hogy dehát ezígy nem életveszélyes?
Válasz: De ezígy életveszélyes.
Tudom off de anno is itt meséltem el, hátha érdekel vkit a story vége.
Nekem k* durva a dolog.....don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
tildy
nagyúr
válasz Dare2Live #3307 üzenetére
Mivan?
Az én öreg kocsimon, de páromén is szanaszét volt kopva egyik oldalon a fék,de ettől még az összes többi még fogott rendesen. Egyikben SINCS fékerőelosztó."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Dare2Live
nagyúr
-
tildy
nagyúr
válasz Dare2Live #3309 üzenetére
Ja, vagy úgy
Nem abs-es egyik kocsink se
Hm, ezt egyébként jó hogy írtad, lehet jó lenne a miylen autót topicba is beírnod, hátha van még pár olyan ''egyszerű'' ember, aki nem is hallott még iylenről
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Dare2Live
nagyúr
naújra mert félreérthető
A story ugye az, hogyha pl jobb oldalon murva van és megcsúszik az egyik kerék fékezés közben akkor nem csak arról az egyről veszi el a fékerőt az ABS hanem az összes többiről is. a kocsi meg megy nyilegyenesen tovább mintha nem nyomnám a féket tövig, a maradék 3 keréken 0fékhatás.
kb 1hete voltam 45Ks kötelezőn, rákérdeztem a szerelőnél(nagyon profi szerelőnek nézett ki.):
-Ezen nemkell csodálkozni mivel a legolcsobb modellekben nincs elektromos fékerőelosztó aztat toyota kispórolta belőle.
Erre megkérdeztem, hogy ABS nem életveszélyes elektromos fékerőelosztó nélkül?
Válasz: De ezígy életveszélyes.
Tudom off de anno is itt meséltem el, hátha érdekel vkit a story vége.
Nekem k* durva a dolog.....don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
SzalaiG
addikt
1.0 Swiftet vennék. 2001es évjárattól. Kevés kilométerrel.
-
Raptus
tag
Bár jómagam is ''mi autónk'' tulajdonos vagyok, de elég ritkán használom, mert javarészt céges autóval járok. Ígí aztán szembesülök azzal, ami pl. ma reggel is történt velem Debrecen és Hajdúböszörmény között, a 35 .sz. főúton. Történt ugyanis, hogy kissé köd volt, én meg eléggé megpakolva (kb. 250 kg) cuccal a raktérben 100-al haladtam a Peugeot 206 VAN (tehát rakteres, kétüléses) 1.4 HDI kistehergépkocsimmal. Nem volt akkora köd, hogy veszélyes lett volna ez a tempó, mindenesetre utolértem egy IGNIS-t, ami kb. 70-nel haladt. Nincs ezzel semmi bajom, hiszen ha neki ez a biztonságos, akkor menjen ennyivel, ha lehetőségem van rá, megelőzöm. El is érkezett a várva várt pillanat, seni nem jött szembe, irányjelző ki, vissza hármasba, sávváltás. Haladok el mellette, persze nem gyorsultam rakéta módra, mivel sok volt a cucc. Egyszercsak az IGNIS-es észrevette a manőverem (láttam, ahogy kinéz az ablakon és meglepetten veszi észre, hogy előzik), abban a pillanatban elkezdett gyorsítani. Mentünk egy darabig egymás mellett, bár én kicsit jobban haladtam, amikor szemből feltűnt egy fényszóró, és kezdett meredek lenni a helyzet. Nem volt más megoldás, ráhúztam a másikra a kormányt, ekkor már szinte teljesen megelőztem, de azért fékeznie kellett, hogy ne lökjük le egymást az útról. Na és amikor elé értem, nekikezdett villogni. Kérdem én, hogy ennek mi értelme volt? Ha nem mer gyorsabban menni, akkor én se mehessek gyorsabban? És miért féj neki, hogy meg akarom előzni? Miért akar ezek után kinyírni? Sajnos ugyanilyen jelenséggel (csak az Swift Sedan volt) találkoztam két hete is. Mi a bajuk (bajunk)a Suzukisoknak? Meg egyáltalán miért kell ilyet csinálni? Miért nem tudjuk elviselni, ha valaki gyorsabban akar menni nálunk, főleg, ha mi csak 70-nel megyünk? Ettől talán már csak a piroslámpás gyorsulások, és a kényszeres belsősávban haladás a rosszabb... Akinek van véleménye, azt szívesen olvasom...
Ja még annyit, hogy a muki valóban meglepődött, amikor meglátott maga mellett. Hát nem néz az a barom a tükörbe sosem? Ez még tán veszélyesebb, mint a szitu, amit leírtam.
[Szerkesztve]Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Slax
senior tag
Hm, bizti, hogy nem én voltam. Én ott köbö 90-100-al szoktam haladni az Ignisemmel. A tükröt is figyelem, és még lassítással segíteni is szoktam az erőlködve előzőket kiváltképp azért, mert az enyémet féltem. Ha megelőzött, akkor néha visszaelőzöm, csak hogy lássa, lehet erőlködés nélkül is előzni, ami nem tart 1.5-2km-en keresztül. Sok ember meglepődik azon, hogy a Suzuki megy olyan gyorsan, mint az övé, sőt. A suzuki sofőrökkel annyi a baj, hogy ez az első jól menő autója. Ha mindenkinek telne első autónak bmw-re, akkor az lenne a szidott márka, mer sok az idióta sofőr (így is van köztük, de azok apucitól kapták, és felvágnak).
''mit csinálsz? megmondod a gépnek: MŰ-HOLD-VEVŐ!! NEM ÉRTED?! MŰ-HOLD-VEVŐ!!'' by escie '' Fáznak a bitek, a kihűlt adatok egymáshoz bújnak... by LAN Sianis megtömött egy pónit
-
Raptus
tag
Ezek szerint Te is ismered azt az szakaszt. Hát az már egyszer biztos, hogy sok a barom arrafelé... Egyébként a sok előítélet inkább abból eredhet, hogy a Suzuki nem a vastag pénztárcájú emberek autója, tehát sok a nyugdíjas, vagy női Suzuki tulajdonos, akik természetüknél fogva nem villognak az autójukkal. Másrészt meg leginkább azok szidják, akiknek nem ilyen autójuk van. Bizonyára kellemetlen, amikor a Suzukihoz képest méregdrága francia csodának egyszercsak megszűnik az elektronikája, míg a Swiftemmel bármikor neki mernék indulni a világnak. A BMW-s egy másfajta kaszt, bennük nagyon ott van a ''nekemvancsakautómteháttakarodj'' mentalitás. Én erölködés nélkül előztem volna, ha a kedves autóstársamban nem támad fel a versenyszellem. Abban viszont biztosan megegyezhetünk, hogy ha előznek, akkor az egyik legbunkóbb dolog szintén gázt adni.
[Szerkesztve]Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
as_Rock
őstag
A néhai wartburgos, meg kalapos-ladás bácsikák, trabantosok mind suzukira váltottak a cucilizmus kimultával, a mentalitás nem változott csak a kocsi, ez nem az autó, hanem az embertípus jellemzője
"Tényleg, ki kellene találni valami beavatási szertartást. Mittomén, be kell szólni egy modinak, ...ilyesmi.'' - by csigi
-
Raptus
tag
válasz as_Rock #3317 üzenetére
Én is pontosan így gondolom. Persze azért az érem másik oldala, hogy javarészt én is mindig rohanok, ezt mutatja ez elmúlt 8 hónapban bezsákolt 10 büntetőpontom (3 gyorshajtás és egy előzni tilos tábla figyelmen kívül hagyása). Sajnos sokkal türelmetlenebbül vezetek és sokkal kevésbé tolerálom azokat, akiknek a biztonságos vezetés lassabb haladást jelent, mint nekem. Ez az én hibám is. De a vérnyomásom jogosan emelkedik, ha valaki úgy kanyarodik balra, hogy egészen jobbra húzódik, vagy nem megy be a kereszteződésbe annyira, hogy a többiek el tudjanak menni mellette jobbról. És nem értem azt sem, hogy ha a négysávos városi úton 70-nel lehet menni, akkor miért megy a belső sávban ötvennel, miközben a külsőben a busz is annyival megy. Így aztán nem tudok hetvennel haladni, pedig lehetne. A magyar vezetési kultúra egyébként is hagy maga után némi kívánni valót. Sokan az én ''cégesautós'' kasztomat is gyűlölik, és jogosan, hiszen a céges járművel közlekedők morálja egészen más. Saját autómmal ügyelek a fogyasztásra, a kátyukra, stb., a cégessel nem annyira.
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
-
tildy
nagyúr
Múltkor előztünk valamilyen kocsit , nyomunkban egy wagonr. Hát előzéskor mentünk vagy 130al, de a wagonr se nagyon maradt le tőlünk. Csak lestünk.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
mdk01
addikt
hali!
Nem tudom hogy vki írt már hasonlót de nekem van egy 5letem.
Ha belegondolsz a legtöbb suzuki tulajdonosnak régen vmi ócska autója volt(wartburg, trabi , dacia, stb.) és most hogy sikerült egy jó autót venniük(az elöbb említettekhez képest) most élvezik hogy felvehetik a versenyt más autókkal is.
Nem tudom menynire érthető amit mondani akarok.
Egyébként nekünk is suzikink van és elötte egy nagy polskink volt.
üdv. -
NoLF
addikt
ez borzasztó, hihetetlen, de sokan csinálják. én nem értem miért akkor ébred fel valakiben a versenyzési ösztön amikor éppen előzik... KRESZ szabálysértő az, aki nem segíti a másikat ebben a helyzetben, sőt még akadályozza is, sőt balesetveszélyes helyzetbe sodorja (lásd Te eseted)
én olyan szívesen elbeszélgetnék ezekkel az emberkékkel, vajon mi játszódik le a kis agyukban?The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
tildy
nagyúr
válasz badamoa #3328 üzenetére
Jól nyomta neki, az votl a meglepő. És felgyorsult ő is hamar és rendesen, na ez még meglepőbb volt.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
hobizoli
nagyúr
Wagon R meg 1.3 16V es 86LE, meg SZVSZ konnyebb is vagy 100kg-l, mivel eleve kisebb meg nincs segge, a motorja meg joval porgosebb, mint a Hyundai-e.
Amugy, mi ebben a meglepo? Hogy ''csak'' egy Suzuki?
Mondtam, hogy az a piros GT kell, azzal nem lenne ijen ''gond'', hogy jon egy akarmijen frutti Suzuki
hobizolitöbb drón kell ;P
-
süti5
őstag
Sokan nem értékelik egyébként a suzukikat, ezt én is tapasztaltam. Való igaz, hogy a suzukisok egy része balfék öreg meg egyéb népek, akik képtelenek 3000 fölé vinni a fordulatszámot, nem ''tanítják be'' a kocsit pörgősebb stílusra, így utána sem fog már annyira jól menni. Bár mondjuk az ignis vvt-je 3000-3500 alatt amúgy is alszik. Onnantól viszont nagyon jól húz, több haverom is meglepődött mikor vittem egy kört. Egyenletes gyorsítás, 3000-nél padlógáz....
-
tildy
nagyúr
válasz hobizoli #3332 üzenetére
Az a meglepő, hogy miylen sokáig, milyen frankón nyomta annyival. Nem meggszokott jelenség na.
Ritkán látni ''száguldozó'' suzukist
A régi swiftesek jó része valahogy nem mer országúton 90-el menni, csak 70-80al Mondanom sem kell, mennyire feltartják a forgalmat.
Bár múltkor valami twingósat fogtunk ki tötymörgősen..."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
hobizoli
nagyúr
SZVSZ azert figyelj oda mijen ''regi'' Suzuki-val akadsz ossze, mert az 1.3 GTI 16V 101LE-s es ~8sec alatt 100-n van. Bar ez sem vmi gyakori db, mint ahogy a GT-m sem az, a legtobb 3 ajtos csak sima GLS, 1.0 6V (53LE) vagy 1.3 8V(68LE) motorral.
De egy ijen ellen kinyomhatod a paldolemezt is akar, ugy lehagy, csak nezel. Ezt arrol lehet felismerni, hogy 3 ajtos van belole csak, es van egy-egy kuszob szpojlere mindket oldalan, bar ez hatulrol, vagy tukorbol szembol nezve nem latszik....csak az, hogy ez meg mindig jon, meg mindig, es...es...egy sportkipufog meg semmit nem jelent, az csak audiotuning riogatni, arcolni.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Amikor tavaj tavasszal kijottek ezek az uj 1.3-s 92LE-s Swift-k egy markatars meselte, hogy raprobalkoztak az mk2 1.8VFD HGT (130LE) Punto2-jere egy ijen uj Swift-l, a 4. lampanal megkerdezte a juzer, hogy ez mitol megy ennyire?
A HGT sem egy tomegmodell, igazabol csak a felirat latszik rajta (ha nem szedik le), kulonben ~ugyanugy nez ki, mint barmelyik 1.2 8V(60LE) vagy 1.2 16V(82LE) mk2 3 ajtos Punto.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
SzalaiG
addikt
A Szuzi nem arra van kitalálva. Olcsó, igénytelen, megbízható közlekedési eszköz. Ezért szeretnék én is venni egyet. Elvisz Aból Bbe. Az, h mennyivel az személyfüggő.
-
SzalaiG
addikt
Tud valaki Szfvár környékén megbízható polírozót?
-
bobsys
addikt
válasz hobizoli #3336 üzenetére
Nagyon jók azok a GTI stiftek. Múltkor elhappoltak előlem egyet, pedig utolsó szériás volt 96'os évjárattal.
Kérdezni is akartalak, hogy ezeknek a HGT Puntoknak milyen bajaik szoktak lenni illetve saccperkábé mennyi a fenntartása?Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
tildy
nagyúr
-
mdk01
addikt
A régi swiftesek jó része valahogy nem mer országúton 90-el menni, csak 70-80al
Az biztos nem én voltam
Egyébként még a régi suzikik is képesek 200fölé menni, csak más gyertya, más benzin kicsit még megpiszkáni a motort és semmi gond ami nem egy nagy tunning mert pár tízezresből megoldható...csak ugye az a kérdés hogy minek?.
Még annyit ez elöttem szólóhoz hogy nem kell a kocsit megtanítani a pörgős stílusra mert mindegyik bármikor képes ugrani ha hosszú távon(pár 10km) magas fordulatszámon járunk mert a computer állítja az adagolást...én ezt vettem észre
Bizinyos távolság után áttállítja az adagolást sztem és jobban ugrik 100 fölött.
Volt hogy 150nél jobban ugott 5.be mint városba 3.ba.
Hihetetlen volt számomra is.
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
válasz Dare2Live #3348 üzenetére
Nem vagy vicces.
mdk01: nem is rád gondoltam az ominózus kijelentésemmel. ÉS nem is feltétlen csak a régi swiftre igaz, de ugye elterjedt, sok van belőle, könnyebb kifogni egy törymörgősebb vezetőt...
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Gumi és felni topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- PlayStation 5
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Opel topik
- Autós topik
- Philips LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000