Új hozzászólás Aktív témák
-
divot
veterán
Na, megyek az ezeröcsiért. De előtte még érzékeny búcsút veszek Szuzitól.
-
Thunder78
senior tag
válasz Khelben #4692 üzenetére
Nekem rendesen be lesz állítvan, nem sufnituning és nem is villogni akarok vele.
Sokat járok éjszaka és az utamnak nagyrészét erdőben, ergo pont arra van szükségem, amiben a xenon jó. Oldalirányú fényterítés.
Későbbiekben szerzek majd az elejére fényszórómosót is.''A víz a legerősebb ital. Egy egész hajót is elbír!''
-
Thunder78
senior tag
válasz Latissimus Dorsi #4699 üzenetére
Sajna SX4-hez nem létezik egyenlőre projektoros lámpatest, csak Angliában.
Viszont én meg látni szeretnék ... pont a sok sufnixenonos miatt ... jönnek szembe, aztán nem látok semmit, hiába nézem az út szélét. Sokszor még utána pár másodpercig sem látok, amikor már reflektorral megyek én is.
Na ezért kell nekem xenon, meg a vadak miatt.''A víz a legerősebb ital. Egy egész hajót is elbír!''
-
Latissimus Dorsi
senior tag
válasz Khelben #4704 üzenetére
Nem feltétlen, egy jól beállított xenon, pláne egy projektoros (na nem valami jing-jang akármi, hanem mondjuk egy valeo) jobban világít mint egy halogén.
Az más kérdés, hogy nem legális a beszerelése
De ha arra kell hogy szélesebben világítson akkor a ködfényszóró remekül megfelel erre a célra, lent is van, oldalra is világít, nem is vakít ha rendesen van beállítva. És pont arra való, hogy a távolsági álltal be nem világított területet, kocsi előtt, mellett bevilágítsa.MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?
-
Khelben
nagyúr
válasz Latissimus Dorsi #4705 üzenetére
na a másik...
a rendesen beállított ködlámpa kb 1 métert világít előre, ergo 10-20km/h sebesség felett értelmetlen, felesleges látni, hogy mi van ott, tenni ellene úgyse tudsz.
cserébe éjszaka és esőben a jól beállított ködlámpa is vakítja a szembejövőket, hiszen kétszer annyi lámpa jön szembe, mint amennyinek kellene.a gyári xenonok valóban jobban világítanak, mint a halogének. a sufnixenonok meg, akármilyen drágák, csak arra jók, hogy vakítsanak. nem véletlenül van a gyáriakhoz szintszabályozás meg mosóberendezés...
de amúgy nekem aztán mindegy, én max feltolom a refit, ha egy ilyen jön szembe, és akkor duplán kapja vissza a saját vakítást
-
Thunder78
senior tag
válasz Khelben #4708 üzenetére
Egyenlőre nem, de tervbe van ... fényszórómosó mindenképpen.
Egyébként ha meg szembe jönnél velem és feltolnád a refit, akkor én is
Gondold meg érdemes-e egy 6000K-es xenon-nal - akármilyen "sufnixenon" is - ezt eljátszani.''A víz a legerősebb ital. Egy egész hajót is elbír!''
-
-
Thunder78
senior tag
válasz Khelben #4710 üzenetére
Tudom hogy az a színe
A fényerőt nemtom pontosan ... asszem 3000 lumen lesz. Vagy valami ilyesmi.
És a láthatóság miatt 6000K ... minél kékebb, annál kevésbé lehet vele látni ... 8000K még ok, de 10000 aszondják esőbe már nem igazán jó.Amúgy nemtom miért kell kóstolgatni ... ha jól emlékszem, nem írtam oda a 6000K mellé, hogy fényerő. Vagy igen?
De ugye kisebb színhővel nagyobb a fényerő ... 4200K-n 3600lm, 6000K-n 3000lm, 8000K-n már csak 2700lm. És a gyártó, ill. a széria ugyanaz. Mivel ugye a színhőmérséklet emelését a xenongáz szennyezésével érik el. Javíts ki ha tévedekSzerk.: Így azért van némi közvetett hatása a fényerőre is. Nemde?
[ Szerkesztve ]
''A víz a legerősebb ital. Egy egész hajót is elbír!''
-
Thunder78
senior tag
Viszont az eredeti kérdésemre továbbra sem kaptam választ.
Tényleg fordítva vannak vezetékezve a Suzukik vagy nem?
Nem tartom kizártnak, hogy csak azért ijesztgetnek vele, hogy többet kérhessenek el a melóért.''A víz a legerősebb ital. Egy egész hajót is elbír!''
-
DeadMeat
veterán
válasz Khelben #4708 üzenetére
Igen es a gyari xenon ha jon szembe valaki akkor lejjebveszi a szintet,hogy ne vakitson el.... ne viccelj mar.Az utolag beszerelt xenon rendszer jol beallitva legalabb annyira elvakit mint a jol bealitot halogen.... De te tudod hogy vakitani fog....
[ Szerkesztve ]
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
DeadMeat
veterán
válasz Khelben #4718 üzenetére
pfff.Igeeen.Elmondanad,hogy mi a kulonbseg a gyari es a nem gyari xenon kozott?Nem nem a szintezesre es a fenyszoromososra gondolok.Mas elven mukodik talan?Mas az "izzo" kialakitasa?Nem?Akkor mitol vakitana el a nem gyari,ha nem attol hogy szarul van beallitva?
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
DeadMeat
veterán
válasz Khelben #4720 üzenetére
Nem mind olyan.Pl az en automba is lehet 2 fajta,egy vetitolencses,a masik meg sima,detto int a halogen.Sajat szememmel lattam a trelerrol leallo auton,amin meg rendszam sem volt.(persze a szintezes es a moso benn volt.)Szoval a projektor sem feltetele a xenonnak.Van projektoros, halogenizzos auto is.Lsd punto 2? .
A lenyeg a lenyeg a sufnixenont bekell allitani normalisan,es nem vakit.Ezt nem csinalja meg a sok hulegyerek,mert csak betolja a h4-es foglalatba a xenon "izzot" felcsavarozza a trafokat es megy.Azt felejti el,hogy a xenon hoszabb mint a halogen (vagy rovidebb mar nem is tudom) izzo es mashova esik a fokuszpontja,szoval mashova vetiti a fenyt...Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
Khelben
nagyúr
válasz DeadMeat #4721 üzenetére
hiába állítja be normálisan, akkor se lesz jó, ha beül hátra valaki.
a xenonos fényszóróállításban a fokozatmentesség a lényeg, a normál halogénnek meg van jó esetben 4 állása, aztán kész. ha pont nem találja el a jó beállítást, akkor vagy vakítani fog, vagy nem fog látni semmit.
már ha egyáltalán figyel arra, hogy ha beül hátra valaki, akkor lejjebb kell állítani a lámpát, mert sokaknak ez se megy...
arról meg már ne is beszéljünk, hogy a koszos lámpaüvegen szóródó fény mennyire vakít.[ Szerkesztve ]
-
DeadMeat
veterán
válasz Khelben #4722 üzenetére
Ezert is tilos a beszerelese.De a leirt esetben a halogen is ugyanugy vakit,szoval mindegy akkor mar,hogy xenon vagy sem.
Ezert vadaszok mar kozel egy eve bontott lampatestre,amiben bennevan a kibaszott szintezo,csak senki nem akarja osszetorni a rs fabiajat,es senki nem vesz lencses lampaval sima fabiat Gyari xenonom mar van,csak nem akarom igy beszerelni[ Szerkesztve ]
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
Khelben
nagyúr
válasz DeadMeat #4723 üzenetére
a halogen is ugyanugy vakit,szoval mindegy akkor mar,hogy xenon vagy sem.
nem egészen, mert a xenon káros a szemre (elektromos ív, mint a hegesztésnél)
és ahogy elnézem az utakon szembejövő xenonos autók arányát, lassan fel fog tűnni valakinek ott fenn, hogy hogyisvanez.
amúgy nem értem, miért vágyik annyira mindenki erre, nekem eszembe nem jutna fizetni érte, annyival nem jobb, cserébe előbb utóbb tönkremegy és nem 1000 Ft bele az égő, a többi elektromos alkatrészéről nem is beszélve.... tök véletlen, hogy olyan autót néztem ki, amiben éppen van.
[ Szerkesztve ]
-
divot
veterán
Túl az első hatvan kilóméteren...
Az első benyomások: sokkal jobb a motor hangja (tudom, ez a legkevésbé fontos, de azért számít), olyan kis morgós. Nagyon nem huzatgatom, de abban a kanyarban, ahol az 1.3-al kettesbe kellett visszakapcsolni, hármasban is simán elmegy.
A digitális klíma tetszik, és jól is dolgozik. Az mp3-as fejegység valamivel szebben szól, mint a régi: egy kicsivel több részletet ad - ez nekem fontos, mert rengeteg zenét hallgatok.
Sokkal finomabb a kuplung.
És most elmegyünk autópályára, mert kíváncsi vagyok.
-
Latissimus Dorsi
senior tag
Kíváncsi leszek a fogyasztásra. Nagyobb motor pályán előnyösebb, városban kiderül .
MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?
-
divot
veterán
válasz Latissimus Dorsi #4726 üzenetére
Tegnap egész nap Budapesten furikáztunk, ráadásul próbálgattam a gyorsulást, és egy haverom is meghajtotta: így lett 6.7 az átlagfogyasztás.
-
divot
veterán
válasz South Velen #4728 üzenetére
Gyári.
-
Latissimus Dorsi
senior tag
Az jól hangzik.
Nekem most 6,5-en áll az 1.3, de dugót szinte sose lát, hiába városban hajtom főleg (Miskolc).MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?
-
divot
veterán
válasz South Velen #4730 üzenetére
Tudom, hogy nem nagy szám a gyári hi-fi, de nem is várok tőle sokat, ráadásul kocsiban rányomom a basszust, oszt jó napot. Az élvezetet meghagyom az otthoni zenehallgatásra.
-
South Velen
addikt
válasz Latissimus Dorsi #4731 üzenetére
Nekunk 1.3glx-szel telen 7,5 nyaron meg 5,5 eleg durva kulonbseg, de atlagban nagyon jo eredmeny ez.
-
Thunder78
senior tag
#4715-re valaki???
''A víz a legerősebb ital. Egy egész hajót is elbír!''
-
Latissimus Dorsi
senior tag
válasz Thunder78 #4736 üzenetére
"Nem kell megvágni és megbontani az autó eredeti elektromos rendszerét még a legkisebb mértékben sem. Kizárólag az égő gyári csatlakozójával kell összekötni."
innenItt
szintén ilyenről van szó, emlegetve valami dióda polarizáció cserét.MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?
-
Thunder78
senior tag
válasz Latissimus Dorsi #4737 üzenetére
Ezt én is tudom, olvastam hasonló honlapokat.
És ez normális esetben gondolom így is van.
De nekem a Suzuki szakszervízben azt mondták, hogy a Suzukiknál fordítva van a vezetékelés, a pozitív és negatív pólusok fel vannak cserélve.
És én nem tudom eldönteni, hogy ez tényleg így van, van ezzel akarnak +1-2 óra múnkadíjat lehúzni rólam.''A víz a legerősebb ital. Egy egész hajót is elbír!''
-
divot
veterán
Persze, én is ezt tettem, de az enyémet most már havonta kellett szervízbe hordani, és egy hónap volt még hátra a garanciából. Szóval nem sok mindent kellett mérlegelni...
Egyébként meg szerelmes vagyok.
Elképesztő jól megy, és a morgós hangja valami isteni. Ma meghajtottuk: 140-170 között az autópályán olyan száz kilóméter, a többi Budapesten: 8 literes átlagfogyasztás. Nekem tetszik.
-
ett
aktív tag
A gyári cd-s bigyo nem olyan rossz, mint azt gondolod. ELég jol szol, persze van jobb is tudom, de mondjuk az ignisnek az a nagy kalap fos hangszoroja csak egy sokol rádioval vetekedett, ez ezerszer jobban szol szerintem.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
divot
veterán
Semmire nem kell készülnöd, kivéve, ha totálkárosra töröd az autót.
Ezek ugyanis nem szériahibák, hanem én majdnem totálkárra zúztam szegényt két évvel ezelőtt, és az összes további hiba ebből származott. Egy ennyire meggombócozott autó már nem tud magához térni, hol ez, hol az megy szét benne. Például elszállt a légkondim, de úgy, hogy kilőtte előre az összes folyadékot magából, aztán leesett az első szpojler félig, aztán beszart a jobb első ajtó, ki sem lehetett nyitni.
Végül az utolsó nap, most pénteken, amikor vittem cserélni a kereskedőhöz, elszállt a belső műszerfalvilágítás is, ha felkapcsoltam a lámpákat... Mondtam is neki, hogy megértem, ha haragszik rám, de azért ezt túlzás.
Morgós hang: ha erre jársz, szólj előtte, megbeszélünk egy talákát, aztán moroghattok egymásnak.
Holnap is megyünk vidékre: 200km a Duna-kanyarban, már alig várom, hogy végre elinduljunk.
-
Uzmany
őstag
Igy már világos a sorozatos szervizlátogatás. Sajnos ismerős a dolog, régebben volt egy bajor csodám, hát az többet volt a szervizben, mint nálam Másfél éves koráig úgy éreztem, hogy betaláltam a vásárlással, aztán hirtelen megváltozott a helyzet.
Minden autóm sajnáltam amikor láttam, hogy elrobog vele az új tulaja, de annál... Emlékszem, az éjjel alig aludtam, mert annyira izgultam, hogy nehogy meggondolja magát a vevő, és ne jöjjön érte.Köszönöm, az nagyon jó lenne. Ha jól tudom, a XVII. kerületben vagy. Hétköznap ott vagyok én is
Szerencsés utat holnapra!
® visions created with passion
-
Thunder78
senior tag
Az autórádiós témához azért egy kicsit hozzászólnék. Nagy hifi-őrült lévén nekem elég fontos a jó hang a kocsiban.
Suzu SX4 GLX AC-m van (1.5-ös morgós hangja itt is bejövős ), és a gyári rádiót hagytam benne, viszont csináltam egy csavart a dologban.
Készítettem egy kalaptartót fából, és raktam rá 6 hangszórót + 2 hangváltot. Ehhez vettem normális hangszórókábeleket (asszem 1mm-es átmérővel, vagy 0,75-el, nem tudom), majd beléptem vele egy Suzu szervízbe és ott direktbe bekötötték a kalaptartóból jövő kábelemet a fejegységbe.
Mondanom sem kell, hogy kaptam egy nagyon hangosan, tisztán és erőteljesen szóló hifi-t a kocsimba. Nem kell hozzá semmi extra, csak jó minőségű hangszóró + váltók.
Persze egy komolyabb fejegységgel még lehetne növelni a hangminőséget, de azért kocsiba felesleges. Igazi élvezetre ott a szobámban lévő rendszer
Nemsokára lesz fent a honlapomon pár kép, ill. a régi kocsimról (Seat Ibiza) van néhány kép a hangszórókkal is. Itt lehet megsasolni''A víz a legerősebb ital. Egy egész hajót is elbír!''
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Ford topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Autós topik
- MG4 menetpróba
- Milyen videókártyát?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- További aktív témák...