Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
dethroner #48950 üzenetére
Nekem megérné, mert én csak havi 600km körül megyek, csak nem annyiért, amennyiért adják, meg garanciával az akku-ra. [200-300km-es hatótávúval hűtenék-fűtenék, taposnám, végsebességgel mennék]
150.000km és 20 év gari kellene. Vagy adja két fillérért bérbe, és akkor amikor lepusztul, akkor adjon másikat.
Úgy nem buli, hogy megvennék egy Dacia-t 4 millióért vagy 4,5-ért támogatással, majd gari után mondjuk 10 évesen 60.000km után mondjuk kér egy 2.000.000Ft-os akkupackot + a csere díja. De, ha 15 évesen hal be a kora miatt, az sem tuti, mert akkor ér mennyit, max. 500.000-et?, de az akkupack az 1 évesbe és a 15 évesbe is 2.000.000, ergó extrém totálkárossá tud menni egyik napról a másikra, ha pár cella behal.Ez úgy lenne buli, hogy 4,5-ért megveszed, és tulajként élvezed, hogy 400-700Ft-ból tankolsz 100km-re villanyt, meg, hogy kevesebbet javíttatod, de fék, futómű és karos így is van, meg csapágy, szimering, vízhűtés, vezérlő elektronika, érzékelők, stb. [Benzin-motor és váltó nincs, de van villanymotor és inverter.]
Úgy nem, hogy 400-700Ft/km, meg X millió/xxxxx km bizonytalan időben jó eséllyel 1x a vételárban, meg 1x garin túl cserével, de, ha peched van, akkor törés vagy valami hiba miatt akár egész jó pack is elpatkolhat.
Egész extrém tartósnak kell lennie az akkunak, szinte csak úgy buli. Pl: ha 300.000-nél hal be, akkor mondjuk 2.000.000/300.000km. Az még 666Ft/100km. Úgy 1066-1366Ft/100km.
Benzines hasonló kisautó: 5 liter x 380Ft. Legyen 1900Ft.Könnyedén ott tudsz lenni a benzines fogyasztásánál, vagy akár sokkal rosszabb helyzetben. Akár, ha veszel még egy packot, vagy az első elpatkolásánál egyszerűen leadod a bontóba az egyébként még milliós árat érő gépet.
Azoknak ajánlanám, akiknek nem szempont a pénz, és azoknak nem, akiket a legjobban próbálnak rábeszélni, hogy ez aztán a paradicsom, 400-700Ft/100km...
Az akku hardver, de a fogyasztásába kellene számolni. Egy elhasználódó-fogyó összetevő.Nagy hatótávval és sok km futásra is hasonló lesz egyébként a matek. Nagy akkupack a vételárban, később a cserénél megint ott a nagy akkupack sok pénzért.
BP Tesla Taxi - Műhelypornó - gariba cserélték még az akkupackot és a villanymotort inverterrel. Az akkupack 9.500.000ft használt, bontott, a motor 1.500.000ft, használt, bontott. 1 évvel később hal be, akkor tulaj tejel. Nem tudom, hogy mennyi volt benne, de valami 400.000 körül. 11.000.000-val, és akkor magának otthon kicserélte, leprogramozta: 2750Ft/100km még hozzájön a töltéseken felül.[ Szerkesztve ]
-
válasz
dethroner #48928 üzenetére
Éves olajcserék, elkopó fékek, 150-200 ezrenkét vezérléscserék, felújítások, kettőstömegű problémák, katalizátor, részecskeszűrő, EGR szelep tisztítgatások, kokszosodások, lambda szonda, turbó vagy befecskendező renszer problémák és még lehetne sorolni azt amire nem kell költeni egy elektromos kocsinál... nem tudsz olyan márkát mondani aminél nem jönnek ezek elő 5-10 év alatt. Egyet se (valamelyik). Főleg városi használatnál, amire az emberek többsége a kocsiját használja.
Most én arra gondolok hogy veled van 5-10 évig egy kocsi, nem arra hogy mielőtt ezek előjönnek eladod mert nem akarsz velük szopni (ahogy a németek csinálják
) .
A nonplusz poén meg az hogy ezek az elektromos problémák benzines/dízel kocsiknál is néha megvannak... én már nem egyszer hallottam/olvastam ilyenről (volt kollégáimmal is megtörtének ilyenek cégaktókkal), hogy vadi új kocsik hagyták az utszélén a kedves tulajukat... mert egyszercsak úgy döntött a csodakocsi hogy letilt és nem megy tovább.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
dethroner #48926 üzenetére
Ez semmi, ahhoz képest, hogy egy kocsi élettartamán belül mennyi probléma van a mostani nem elektromos autókkal.
Igen most a piacra siettetett elektromos autók még kiforratlanok, ezt elég "hamar" lehet orvosolni...
Egyetlen egy dologtól "félek", ami valszeg be is fog következni, hogy az elektromos autókban is találni fognak olyan "megoldásokat", amik miatt 4-5 évente rá kell majd önteni sokszázezer forintokat. Mert ugye a legtöbb mostani elektromos kocsiva annyira nincs gond hogy éhenhalnak a márkaszervizek (kis túlzással).
Persze az elég húzós éves átvizsgálások már ezeknél is elkezdődtek a semmira... ami egy vicc.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz
dethroner #48872 üzenetére
A WV csoport prémiumja az audi amúgy.
A használttal pedig tök igazad van, annyi a dolog, h rá kell szánni még pár 100-at futóműre, kopó-fogyókra. Közlekedőedényt azért lehet találni épeszű árban. Persze nem árt, ha az ember nem sajnálja összekoszolni a kezét apróságokkal.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
dethroner #48864 üzenetére
...na, pont a lényeget írtad: "műszakilag megbízható". Ami majd akkor lesz ha a vételár közel a dupláját ráköltöd ezekre az autókra. Csodákat ne várjunk már huszonéves több száz km-t futott autóktól. Aminek az utolsó csavarjában is benne van az idő és a futásteljesítmény.
Teljesen reális képpel rajzolták meg a témát 2ozzmexy és Zolás !
Amikor még nagyon benne voltunk a keresésbe és az 500eHUF határ egyre jobban kúszott felfele, akkor vett a szomszédom egy BMW-t 300 ezerért!!Lehidaltam amikor megláttam. Az volt a reakció, h "van rajta 2 év műszaki, akkor xar nem lehet". Pedig DE! Csak haza tudott jönni vele, azóta a garázsban áll, mozgásképtelen.
Nekem sokáig új autóim voltam, kis és középkategóriás, az új autónak sajnos ára van, de meg tudom mutatni (minden autómról vezetek egy javítási listát az utolsó csavarig), h mennyi a ráköltött összeg. Az utolsót 10 év után adtam el, 0 azaz nulla meghibásodással, csak kopó alkatrészek voltak cserélve és a kötelező szerviz. 4 évvel ezelőtt megkergültem és teljesen elvarázsolt egy Passat CC. A barátomé volt aki cserélte egy új csillagos márkára. Garázsban tartott, esőt vizet sosem látott mert volt másik is amivel ki tudta váltani. 100k-voltl benne, szalon állapotú, ezért is mertem megvenni. Nagyon boldog voltam. Nála semmi meghibásodás, én viszont a négy év alatt majdnem a vételárat költöttem rá. EGR, folytószelep, szívooldali csappantyúsor, gyári lengéscsillapítók stb. A kettőstömegű és a DPF még hátra van, az utóbbi gyári ára egymillió körül van. És nem érdekel mi mennyibe kerül ha valami baja van, csak gyári alkatrészt kap. Ellenben Q..va jó vele hosszú utakat tolni. Ezért vettül meg a Splash-t, h ki tudjuk váltani csip-csup távokra. Szóval hiába vettem kevés km-es szinte új autót az idő abba is benne van. -
ncc1701
veterán
válasz
dethroner #48725 üzenetére
Igazad van, a haverom többért adta el 4 év után a 20ekm-t futott 1.6-os vitaráját, mint amennyiért vette. Igaz, az tipikusan olyan autó volt, h garázsban tartott, esőben ki sem vitte.
De most a swift is felment 3.1-ről 3.9-re, ez húzni fogja magával az 1-3 éves autók árát is.[ Szerkesztve ]
-
őstag
őstag
válasz
dethroner #48727 üzenetére
Az is benne van, hogy aki nem akarja ezt a hybrid technikát az kénytelen valami fiatal használtat nézni.
Ezt a "környezetvédelem" szülte, ma már nincs választásod (Vitara/SX4 esetén).
Asszonynak a részecskeszűrő nélküli 1.4T Vitara van 2018-ból, azt csak pár hónapig árulták.
Nem cserélné hybridre, de ha most kéne venni, akkor inkább új hybrid mint 2 éves részecskeszűrő nélküli 1.4T -
PNP
őstag
válasz
dethroner #48714 üzenetére
Linkeld már kérlek azt a két autót, én tegnap is rákerestem, ma is, de nem látom. Előző szériás GLX van 2017-ből, de az nem érdekes. Legújabb Swiftből sima GL van 3.25m Ft-ért, ő amikor vette, 3.19m volt a listaár, a legolcsóbb GL+ 3.49, pont mint amennyiért el lehetett hozni újonnan, csak közben ebbe belekerült 64e km.
-
Hego
tag
válasz
dethroner #48714 üzenetére
Szvsz a Vitara és S-Cross is csak azért tartja ennyire az árát, mert nagyon sokat drágult az elmúlt pár évben. Szerintem ha most veszel egy 1.4 GL+-os Vitarát, akkor nem 100k-t fogsz bukni rajta.
A Swift 2016 és 2020 közt alig drágult, most viszont elég vastagon fogott a ceruza - itt is, amikor a jelenlegi árat kitalálták. GL+-os Swift 1 milliót drágult - 2019 nyarától 2020 nyaráig, szerintem aki tavaly vett ilyen autót, az is el tudja adni egy százas bukóval.
És nem csak a Suzukik tartják most emiatt az áremelkedés miatt az árukat, van olyan 1 éves autó amit fél millával drágábban hirdetnek, mint tavaly amennyiért újonnan vették..
[ Szerkesztve ]
-
válasz
dethroner #48714 üzenetére
Nézd, ezen nem fogunk összeveszni. Szúrópróba szerűen rákerestem és kevés kilométerrel, 2017-es swift GL+ 3,7 misi. Szóval ez csak állapot és kilométer függő.
Amúgy az a véleményem (nyilván mindenki úgy gondolja ahogy akarja) , hogy aki megveszi a három éves autót ahelyett, hogy hozzá csapna 1-2 százast és újba fektetne az balek. -
válasz
dethroner #48699 üzenetére
Hát az s cross témában nem vagyok otthon de azt ne mond, hogy a swift nem értéktartó! Beszélgettem kereskedő, szervizes arcokkal, ők mondták, hogy baromi áron mennek a swiftek. Ha nem egy okádék akkor órákon belül elviszik a használtakat a kereskedésből. Pont ettől jó az áruk. Az én 13 éves swiftemet (ami belül tipp-topp de a kaszni olyan mint ha a világháborúból jött volna, köszönhetően pár kedves autóstársamnak) 900K-ban számolnák be de mondta a csajszi, hogy a szabadpiacon még többet kapnék érte.....
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
dethroner #48660 üzenetére
[link] Ez alapján van egy USB gomb, és játszik, de aszem csak 4GB alatti pendrive-ot ír.
A vészfékes ökörséget ki lehet kapcsolni, az nagyon jó.Ha valakinek kellene a GL és GL+ közti kül. Swift esetén: (2020):
A plusz:
185/55R16 könnyűfém keréktárcsa
Távosági fényszóró asszisztens
Ködlámpa elöl
Sötétített hátsó ablakok
Sötétített hátsó szélvédő
Forgalmi jelzések felismerése (táblafelismerő)
Távirányítós központi zár vészvillogó-visszajelzéssel
Okostelefon kapcs. Érintőképernyő + BT + DAB
Tolatókamera
Ülésfűtés az első 2 ülésen
Kombinált érzékelős vészfékasszisztens (DSBS)
Sávelhagyás figyelmeztetés
Sávtartás figyelmeztetés
Holttérfigyelés (BSM) / Hátsó keresztirányú forgalom figyelmeztetés (RCTA)
Parkolóradar Hátul x 4 szenzorNekem a 16-os felni inkább hátrány, a sötétített ablak sem kellene, a telefont sem akarok rákapcsolni, azt mp3-at meg a másik is viszi, az érzékelős bizbaszokat kikapcsolnám örökre, és rövid utakra talán az ülésfűtés sem érne sokat.
Tolatókamera a parkolóradarral nem rossz dolog. Az legalább segít vigyázni a vasra, nem az elpusztításán dolgozik, mint a vészfékasszisztens. -
pigmeus
tag
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
dethroner #48594 üzenetére
Ez így van, sajnos az üvegbúrásokra is igaz, hogy az izzó a nevéből adódóan hőt is termel, nem csak fényt, ehhez képest egy relatíve zárt térben van szegényke, szóval a foncsort leégeti, mert azt a tükröződő felületet régen még gőzöléssel vitték fel (ma passzolom hogyan csinálják), ezért a felület deformálódik (felmelegszik, lehűl, felmelegszik, lehűl) és ahelyett hogy visszaverné a ráeső fényt, inkább szétszórja...
Olyan 10+ éves korára az autók 60-70% ezért szokott gyengébben világítani, aztán teszik bele a LED-et meg a nájtbrékert (mert az "plusssz száhúszázalék"), de nem lát többet vele az ember (csak annak a szeme folyik ki aki szemből jön...). Mint minden egy autón, a fényszóró foncsorja is amortizálódik az évek során, de ezzel szerintem Te tisztában vagy lévén a Rönó nem egy mai csirke...
Mindebben persze az is közre játszik hogy minden autó 10+ éves korára túl van némi utcai harcon, esetleg a gyári lámpatest valami occsó kínai utángyártottra lett cserélve, hogy ne legyen drága a javítatás, cserébe nem lehet rendesen beállítani, így vagy keresztben világít, vagy az eget világítja. A másik tipikus probléma szokott lenni, hogyha a kedves tulajdonos cseszik beállítatni a lámpákat, pedig ilyenkor ősszel ingyen csinálják sok szervizben, aztán az állító csavar meg a motor úgy berohad egy állásba, hogy utána már csak az ecetes flex szokott segíteni... -
válasz
dethroner #48505 üzenetére
Hát a kérdés jó. Érdekes ez a környezetvédelem ahol majd 2 tonnás SUV viszi le az átlagot, a celeriot meg nem érdemes árulni mert környezetszennyező... Most a rinyálásom személyes okú, kellene a családba valakinek olcsó új autó, ami most ugye nincs (2,6 milliós celerio milyen jó is volt az).
u.i: tavasszal míg ingyen volt bejártam egy párszor az V. kerületbe, azóta nem tartom olyan vonzónak a zöld rendszámot (főleg ha majd elveszik a parkolási előjogaik egészét vagy egy részét), a sima hibrid sokkal jobban tetszik
[ Szerkesztve ]
-
válasz
dethroner #48506 üzenetére
Beszállhatok?
31 éves Golf II 1,5 év állás után mondhatjuk, hogy gond nélkül átment. Kötelezőkön kívül (szűrők, folyadékok) hátsó lengéscsillapítót kellett cserélni + a fékeket. (utóbbi főként a hosszú állásnak volt köszönhető)
Röviden azért állt 1,5 évet, mert hőcserélő kilyukadt, eláztatta az utasteret, és most nyár végén jutottunk el oda, hogy akkor összerakjuk. (közbejöttek a dolgok) -
a_tesz
Korrektor
válasz
dethroner #48459 üzenetére
Nem ismerem a Renault-dat, az itthoni autókból tudok kiindulni, egy 8 éves Swift, meg egy 17 éves Civic (feleségemé). A Swiftem már ilyen hűvösebb időben is nagyon hamar bepárásodik, de arra fújja a levegőt, amerre állítom a tekerővel. A Civic sokkal nehezebben párásodik, de abban hiába állítom bárhová a levegő irányát, mindig fúj a szélvédőre és a két első oldalablakra kicsit, így aztán félig megvan a megfejtés.
Az meg fura lenne, hogy nem tudsz belső keringetést választani, még a Trabantban is lehetett, pedig értelme nem igazán volt, új korában is elég huzatos volt.
-
a_tesz
Korrektor
válasz
dethroner #48446 üzenetére
Egyrészt nem tudnak csodát tenni, ha kint pára van, bent is az lesz, ha meg belső keringetésre állítod, a sofőr, vagy ha vannak, akkor pluszban az utasok fogják nagyon hamar belihegni a teret. Ha belső keringetésre állítod, és közben benyomod a klímát, az jó lehet, csak el fog fogyni a friss levegő, és fáradtabbnak fogod egy idő után érezni magad. Nyilván belső keringetésnél sem lesz zárt rendszer, mert az igen hamar oxigénhiányt okozna, és megfulladnál
Ha meg nincs klíma, akkor külső levegő és fűtés az ablakra irányítva, ez a legjobb, amit tehetsz pára ellen, vagy tényleg a borotvahabos megoldás segíthet.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
dethroner #48452 üzenetére
a belső keringetést én sem értettem, szinte soha nem használom.. tipikusan füstben (falusi fűtés rulz), vagy valami rendesen kormolós gépjármű (smoke&Ikarus
) mögött szoktam rányomni, max néhány percre.
Amúgy pára = klíma, nem is próbálkoztam még mással, pillanatok alatt lekapja.
-
JohnyBlue
addikt
válasz
dethroner #48446 üzenetére
Igen, én is szopizok a swiftel
úgy hogy egy frankó száraz garázsban éjszakára mindig résnyire le vagyon "tekerve" az ablak.
Én ha közeledik a pára (sajna nagyon hamar megjelenik) akkor már automatice nyomom át klímára és belső keringetésre.
Ha többen ülünk bele és egy kicsit ázottan na az maga a katasztrófa
Eskű ilyenkor visszasírom a régi yarisom
-
sepsi0
őstag
válasz
dethroner #48434 üzenetére
Borotvahabot az ablakra kened, utána papír törlővel addig törlöd míg tisztának nem tűnik.
2-3 hónapig nem csapódik ki a pára a szélvédőre. Évek óta így csináljuk, ősztől tavaszig elég 2x.
Bármilyen borotvahab jó, én Tescosat szoktam, vagyis az asszony, mert ő szokta megcsinálni.
Aki nem hiszi, próbálja ki egy kis üvegfelületen.Egy idő után telítődni fog és az üveg szélein elkezd párásodni. Ez kb 2 hónap. Addig látni, hogy ott kering a párás levegő az üveg mellett, de nem csapódik ki.
Még annyi, ha jól csináljátok, semmi sem látszik az üvegen, nem befolyásolja a kilátást.
Helyesbítés, most szolt az asszony
.
Habot szétkened és hagyni kell száradni kicsit, utána letörölni papírtörlővel.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
dethroner #48434 üzenetére
Páramentesítő spray belülről? Amúgy érdemes megkeresni az okát inkább, lehet valahol ázol...
Pótkerék alatt is szeret megállni a pára/víz és a pollenszűrőt is érdemes legalább 2 évente kivágni a kukába, vagy eleve moshatót venni és beküldeni ősszel 40fokon a mosógépbe. Én is szívtam vele sokat, egyedül a konstans levegőfújás vagy a 4/100-as klíma segített kabátban vezetve. Igazán jó megoldás ha megtalálod hol a víz és kicseréled a pollenszűrőt h jobban szellőzzön az utastér...
-
anonymus89
addikt
-
tboldi
nagyúr
válasz
dethroner #48434 üzenetére
Én is be szoktam nyomni a szélvédőfűtés gombot.
Pont tegnap filóztam a zokniba töltött szilikagéles macskaalmon, de az esetleges porzás miatt elvetettem. Inkább megpróbálok összeszedni 1-2 maréknyi kistasakot, ami a cipősdobozokban szokott lenni.
[ Szerkesztve ]
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
dethroner #48427 üzenetére
Ugyanmár, amíg a gyári fékfolyadékkal is átmenne a Renault-od!? Sosem szóltak érte, pedig a corollan 19 év alatt kétszer volt gyári méret, először meg utoljára... Azokkal a virsli 165-ösökkel 100-nál le akart esni az útról...
Bár lehet ez BP miatt is van, nagyobb a konkurencia
.. -
válasz
dethroner #48419 üzenetére
Ha valaki hosszabb távon tervez lehet érdemesebb felnit cserélni.
És akkor lehet évekre tervezni.
Főleg hogy mostanában egyre hamarabb tönkremennek a gumik, nem elkopnak, hanem durván elöregednek, megkeményednek. Aztán nem mindegy, hogy 3-4 évente mennyit kell költeni rá... mármint van akinek nem mindegy... mert azért 4 évre leosztva azért 100-120ezer forint (jelenleg) azért nem annyira gáz alapból még. Szóval mindenki mérlegelhet, mennyire szoros a buksza.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz
dethroner #48286 üzenetére
Nem azt írtam, h van ilyen. Csak azt, h én mennyit adok érte, nekem nem ér többet. Mikor veszel valamit, azért az életeddel fizetsz, ha nem veszed meg, annyival kevesebbet kell dolgoznod, és annyival több időt tölthetsz azzal, ami számodra értékes. Számomra az életem drágább annál, h divat kacatokat gyűjtsek, inkább elmegyek 50-55 évesen nyugdíba. Ha ehhez az kell, h ne járjak 6-10 millás vasakkal, akkor nekem ez jó deal.
Egy vellany autó sokkal egyszerűbb felépítésű valami, egyszerűbb gyártani. Az akku még szopóka, de bízom bele, h 5 év alatt eljutunk oda, h le lesz váltva valami olcsóbb dologra.
-
válasz
dethroner #48178 üzenetére
Éppen attól tartok hogy voltak kamerák (utána is kérdeztem).
Ha utána megyek és van felvétel nagyon megszívom (Ő is lehet hogy meg fogja ha lesz felvétel, amennyire rajtam múlik ebbe beleállok). Ha megverem/visszazúzok felvételen...
Ha van kamera meglenne az arca is amíg közelít (így csak kocsiról van fotó).Egyébként nettó nem érdekelt amíg fenygetőzött csak. Kisebb volt nálam és francnak kell a sok utána járás ha nagy elfajul.
Tboldi: Köszi, igen elkerülte de most nézem.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
dethroner #48122 üzenetére
Hogy az 1,4 ráncfelvarott S-Cross-hoz hogyan jön az 1,6-os szívó motor?
A másik problémám, hogy a K14x motoroknak 20ezer km a csereperiódusa, szóval a 15ezer km/1 év honnan jön neki?
A 22 hónappal nem tudok mit kezdeni, egy gyökér aki majd' 2 évig nem cseréltet olajat... -
válasz
dethroner #48117 üzenetére
Én ezt értem, és tudom is.
De, ha ugyanolyan áron kínálnak egy autót, ugyanolyan felszereltséggel, kinézettel, akkor ki fogja megvenni? Ennek igy nem sok értelme van. Valamivel el kell csalogatni a vásárlókat, higy biza ezt kell venniük.
Egyet tudok elkepzelni, ha ugyanolyan áron lesz, hogy adott áron több extra jár, vagy nem tudom. De ha a felszereltség is egyezik, akkor passz.
Ha nem veszi senki, akkor nem fog javulni a kvóta. -
Brogyi
őstag
válasz
dethroner #48093 üzenetére
Sajnos az új Suzukik EFB-s akksik. Auchan/Tesco akksik jó ha 1 év lesz. Így elsőre a drágábbat kell megvenni.
A gyári Exide/Varta. Az enyémben Yuasa van. Biztos nem lesz a magyar piacon. Most sincs. Sajnos nagyobb nem fér el.
[Ez] a mostani Swift.
Miért is kell megvenni akkor a drágábbat? Nálam városi forgalom mellett 3 év után 112%-os az indítóárama.
Talán mire a gyári megdöglik addigra elérhető lesz valami. -
blakey
titán
válasz
dethroner #48093 üzenetére
Nem tudom hogy csinálod/ hogy csinálják mások, én ha csak a lándzsával mosom, öblítem, sose lesz tiszta. A vízcseppek odaszáradása csak mellékes, azon kívül sokkal bosszantóbb, hogy száradás után a homokszerű kosz is visszajön, foltos marad. De ha ezt a kesztyűt használom, akkor tiszta lesz
A mosást is meg kell tanulni, ugyanúgy ahogy minden mást. Ha nincs viaszos mosás akkor bármi ráragadhat. Természetesen az sem tökéletes, de az eső pl. nem vízköves és nem hagy nyomot. Ha nincs cseppmentes öblítés akkor nem szárad cseppmentesen, azaz megint lesznek cseppnyomok, stb. A cseppmentes öblítés lényege, hogy valóban cseppmentes lesz. Erős szennyeződések esetében (sár, homokos eső, stb) használom az említett kesztyűt, semmi mást. Egyébként a mosás is langyos vízzel történik, a jó mosókban normálisan be van állítva minden és ezáltal hatékony a mosás.
Nálam ilyen az autó egy érintésmentes mosás után. Az egyszerű mosás is nálam úgy végződik, hogy kap egy viaszos- meg egy cseppmente öblítést, ettől jobban lepereg róla minden. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
dethroner #47616 üzenetére
Ebbe is bele lehetett nyomni 120-130 litert...
csak győzd kivárni amíg megtellik...
azért olyan 90L körül már látszott az arcán a pánik, akkor kimentem és szóltam neki h üres volt és gyárilag fér bele 100+ lityi...
Cserébe 1000km alatt meg lehetett itatni vele.
@dnelb: Nem fogok beleállni ebbe a vitába... csak ne akarj meggyőzni arról h ne legyen véleményem.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
dethroner #47614 üzenetére
Szerencsére ilyen nem történt, de benne volt a pakliban ez is, noha az M120-nak láncos a vezérlése, ami nem ugrál át... Be kell valljam h vegyesen érzek azzal az autóval kapcsolatban, mert sokat költöttem rá, tankolni egy rémálom volt, de a komfort érzet kárpótolt... Egy fiatal kutas srácot meg is vicceltem vele h tele lesz... Amikor elhagyta a 60 litert a kijelzon a számláló kezdett alá nézegetni.
én meg ittam egy kávét addig...
Az akku gondján kívül sosem hagyott cserben, bár azt kétszer is eljátszotta... De Komarombol hazajott a specialistaig lábon zorgo váltóval, a Soroksári úton voltak pillanatok amikor kétségbe vontam a sikert... Maradt benne 2 fokozat, 3 meg 5... -
Vigneau
félisten
válasz
dethroner #47587 üzenetére
Az a "muris", hogy közvetlenül a ráncfelvarrás előtti GL verzió is a kötelező ISG mellé már megkapta a "B" variánsú műszeregységet, ami pedig tartalmazza a vízhőfokmérőt.
tboldi:
Ismerős, csak nekem típusidegen a műszeregységgel, így nem szereztem be. Egyelőre annyival kell beérnem, hogy tudom, a kék fény 62°C-nál alszik ki. -
[Prolixus]
addikt
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
dethroner #47494 üzenetére
Itt is kb. annyi volt a falon, de vegul joval olcsobb lett. Talan az ugy van kalkulalva, hogy olaj, olajszuro, levegoszuro, utasteri szevegoszuro is cserelve van, de ebbol csak az elso ketto kotelezo, a tobbi allapotfuggo...persze keresre gondolom azokat is cserelik.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
dethroner #47490 üzenetére
Örülnék, ha ez a “nyáron elmelegszik” duma kikopna a köztudatból. Önmagában a viszkozitás alapján nem lehet ilyet megállapítani, hiszen van még egy pár tulajdonsága az olajnak, ami ezt befolyásolni tudja, a hozzáadott adalékokról meg nem is beszélve. Sőt, ugyanazon viszkozitási osztályon belül is lehetnek hatalmas különbségek olaj és olaj között.
0W16 legyen, ha az az előírás.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
-
eami
veterán
válasz
dethroner #47308 üzenetére
az a baj hogy nem emlékszem tisztán, de. pont vmi olyan rémlik hogy nem tudták elkapni olyan könnyen.
azért egy teló, zsebben, táskában, itt ott megfordul az autóban nem pakolgatod odébb a kijelzot. karc miatt szerintem felesleges, max tükröződés csökkentés miatt lehet értelme, de engem meg nem zavart az annyira.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Leszámol a fekete képernyős hibákkal a GeForce driver gyorsjavítása
- MWC 2025: Előrendelhető a Nothing Phone (3a)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Politikai mémek
- Home server / házi szerver építése
- Nők, nőügyek (18+)
- PlayStation 5
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Interactive Brokers társalgó
- További aktív témák...
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Kona Hei Hei 26"-os szuperkönnyű versenykategóriás összteleszkópos mountain bike eladó
- Kenwood Kmix 750
- Használt Heinner szabadonálló, kombinált hűtő eladó (hibátlan)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest