Új hozzászólás Aktív témák

  • Tulkas

    tag

    Jó estét mindenkinek!
    Csak gondoltam leírom már valahova az esetemet az autóval 2000. évj, 1,3 8V SWIFT, mert sehol sem láttam hogy valaki leírta volna a megoldást rá.. Mindig csak a problémákat írják le, ha megoldódik, senki sem írja le hogy hogyan..
    Az autó körülbelül fél éve furcsa leállásokat produkált (motorfékezésnél), így több szerelő javaslatára injektort cseréltem.
    Közvetlenül ez előtt riasztó csere is volt az autóban. Valószínűleg ki volt véve az aksi.)
    Az autó bár már nem állt le, elkezdett az alapjárat "megbolondulni". Fel-le túráztatta magát az autó, és ráadásul sokat is fogyasztott. (5,5 helyett 8-at...) A tüneteket bármilyen fogyasztó rákapcsolásakor produkálta.
    Visszacseréltem az eredeti injektort, hátha az új okozza, de nem lett jobb a helyzet...
    Így használtam jó ideig, és viseltem a 2-3000-es alapjáratot.. Veszélyes volt, mert motorfék helyett 55-65 km/h tempomatként viselkedett az alapjárat. Kezdtem feladni hogy megtalálom a megoldást..
    Több szerelő, és autóvillamosági műszerész "mester" után (akik fél nap után kijelentették hogy nem tudják hol a gond..), ráírtam az injektor.hu-ra, ahol ezt a cikket írták vissza, mint mintapéldát. [link]
    A mai nap, a cikk hatására átnéztem az akku testelés környékét, és mint eddig is, azt tapasztaltam hogy be van kötve.
    Közelebbről megnézve viszont rájöttem, hogy a karosszéria test-saruk úgy vannak egymásra helyezve, hogy azok nem fekszenek fel egymásra, elnyomják egymást a lemeztől, és a csavar sem túl szoros.
    Leszedtem, megtisztítottam, visszaraktam a sarukat elforgatva egymáshoz képest, és így már felfeküdtek egymáson.
    Minden tünet eltűnt, az autó tökéletesen működött, így a párommal elindultunk autókázni.
    Hirtelen előjött a régi "jól ismert" leállás, így az országút mellett áldogálva kellett gondolkodni hogy mi lehet a gond.. Nem indult.
    Szerszámok a kocsiban, légszűrőház le, párom indítózik, de nincs porlasztott benzin!!
    (Gyári) injektor ki, megmozgattam a tűt, visszaraktam, indítózás, köpi a benzint, beindult... :C
    És itt jöttem rá hogy nem egy, de két problémám is volt, ráadásul olyan viszonyban, hogy az egyik "eltüntette" a másikat.
    A gyári injektort, mint fentebb írtam visszaraktam, mert az újra gyanakodtam, holott nem történt más, mint hogy az autó a hibás testelése miatt megnövekedett alapjárata hatására nem produkálta az eredeti injektorral a "betapadásos" hibát, mivel sosem volt 1500-as alapjárat alatt az autó. Motorféknél ezek a szelepek zárnak, ilyenkor nulla a fogyasztás, de a hibás darabok be is állhatnak ebben a pozícióban. De nekem motorfék helyett ment az autó...
    Hazaértünk, visszacseréltem az új injektort, és fél év (rengeteg hajszál, fölös liter benzin, fél kicserélt motortér után) rendben van az autó.
    :U Akkorát aludtam délután...
    Remélem ez a kis esetleírás segít még másoknak is!
    Itt is megköszönném a segítséget B. Gábornak az injektor.hu-ról!

    "Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."

Új hozzászólás Aktív témák