Új hozzászólás Aktív témák
-
Tulkas
tag
De nekem napi használatba van..
3 havonta elmegy 7ekm-ert.. Szép is lenne ha évente cserélném 28 ezrenként!
Nyár végén úgy is cserélem, a három hideg téli hónapra utánanézek valami fincsi ÉS kedvező árú olajnak.
Más!
Valamelyikőtök próbálta már hang-szigetelni a Swift-jét? (Hosszútávú terveim között szerepel bitumenes lappal lefedni a lemezt a kárpit alatt.)"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Kornel
veterán
válasz Tulkas #12301 üzenetére
ja ez nem válasz akart lenni
viszont a hangszigeteléshez:
nekem is tervben volt, meg a zörgések megszüntetése is, de nem ér meg annyit, ez egy ilyen autó.
azért ha mész vele évi 30k km-t, az nem kevés. én is belenyomtam 30-35k-t, de ilyen használatra már kényelmesebb egy jobb autó. -
addikt
Skacok!
2007-es 2-es swiftem van. Olyan mint a doxa, sosem volt vele semmi gond. Nem zörög, nem köhög, halk stb. Eddig csak szakszervíz látta és ezután sem lesz másképp... tehát egy megkímélt verda (nincs benne még 50k km) de mostanában elkezdett "nyikorogni" a kuplung. Kinyomáskor és viszaengedéskor is elég zavaró hangot hallat, mint egy rozsdás rugó. Mi lehet ez?..Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Kornel
veterán
válasz mefistofeles #12304 üzenetére
kinyomócsapágy... nekem is ilyen a splash.
nem az erőssége a kuplung+váltó.
szerintem szokj hozzá, ezért kár megbontani.
az enyém rosszabb állapotban van, női tulajtól vettem, 60k km-t ment városban, gondolhatod...
enyémnél valószínű a kuplungszerkezet is kuka, de várok vele, mert még használható. -
Doze
aktív tag
Jajdejó, épp most jöttem rá hogyan tudom visszapörgetni a megtett utat... eladáskor jól jön majd
Egy biztos az Eneosnak nagyon megy a reklám 1-2 év múlva biztos aranyárban mérik majd.
Egyébként van 1-2 eldugott márka ami nem gagyi... pl Én motorban használtam: Re-Cord, Hunoil, eléggé meglepődtem mikor pl a hunoil-t egy magyar rally csapat használja stb... Egyszer ki fogom próbálni autóba is valamelyiket.
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12307 üzenetére
Ja mert 2 ECU van az autóban, egy egyik a motorvezérlő a másik meg az utastér. Megtalálta a "címet" amivel ki lehet adni 1-2 utasítást.... azonban van egy bökkenő utólag vissza lehet olvasni dátumra pontosan mikor történt valami változás.... szal 0 kilométeresen már nem adom el , akinek van hozzá kütyü vagy elviszi eladáskor átvizsgálásra, simán lelövik hogy tekerve volt...
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12309 üzenetére
az a baj ezzel hogy vannak márkák pl BMW, AUDI stb akiknél "egységesek" ezek a címek. Szal pl az összes 2001 után gyártott autóból kiolvasható.
Azonban Suzukiéknál ez nem olyan egyszerű típus és motorszám függő milyen ECU van benne, de ha ez nem lenne elég akkor a feltöltött "program" verzió száma sem mindegy ami kb 3 havonta változik. Én mondjuk rájöttem az enyém kódjára, de egyáltalán nem biztos hogy az stimmelni fog másik autóhoz is, és azért nem volt egyszerű 2-3 hónap kisebb nagyobb megszakításokkal... ahhoz képest nem rossz hogy az üzemanyag szintjelző adatait kerestem...
-
Reaper
őstag
Ma úgy döntöttem lefóliáztatok minden ablakot a kocsin, el is vittem a Bestfóliához, ahol a srác eléggé elvette a kedvemet. A szélvédőre semmi garanciát nem vállalnak, hogy nem reped, törik stb. a felrakáskor, az első ajtókra is csak saját felelősséggel lehet rakni a legátlátszóbb fóliát is ami 70-es. Ha mégis bevállalom akkor 37k összesen, ha csak a hátsókat, akkor olcsóbb, csak attól még ugyanúgy szétfő a kocsi a céges parkolóban az aszfalton.
Akinek régi swiften van fólia, hogy oldotta meg, kinél? Elvileg 13, 15, 4. kerület itt van a közelemben. A gondom az, hogy gyárilag az enyémben még nem volt semmi szín az üvegen, az pár hónapra rá kezdett bejönni -
addikt
-
Reaper
őstag
válasz mefistofeles #12316 üzenetére
A másik autóm gyárilag UV és hővédett, és rengeteget számít, pedig annak még üveg teteje is van. Persze kemény az is, de semmi a Swifthez képest, pláne amikor menet közben ég a karom, hiába megy a klíma , vagy nagyritkán árnyékból kiállva is ultra gyorsan elkezd sütni a műszerfal.
Próbáltam már az ablakba rakható alu jellegű hővédőt is, de nem sokat ért.@ kornelka: tudsz mutatni ilyet? mert ilyesmit keresnék főleg,de a fazon azt mondta ilyen nem létezik és kész, csak pislogtam, mert mintha már hallottam volna róla valahol én is, de most nem találtam.
[ Szerkesztve ]
-
t1
addikt
válasz Reaper #12319 üzenetére
Nekem sajnos nincs fólia az első ablakokon anno volt[link], de a rendőrök miatt leszedettem ( nem kaptak el, csak sok rémtörténetet hallottam) azóta csak a hátsó részlegen van. Én így is érzem a hatását, asszony gépén nincs fólia és érezhetően melegebb mint az enyém ami amúgy fekete is, elsőkre tervezek venni uv védőfóliát, vagy gyári zöld színezett üveget
-
hossszú
őstag
válasz Reaper #12319 üzenetére
Az enyém is körbe van fóliázva, kétszer voltam már vele műszakin, simán átengedték, még csak szóvá sem tették.
Rendőr is megállított már néhányszor de azok sem kötözködtek. A fólia egyébként hivatalos műbizonylatos.„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
mdk01
addikt
válasz hossszú #12323 üzenetére
Én úgy tudom 70%-ig rendben van a dolog csak sokan azt felejtik el ami az ismerősömmel is megtörtént hogy gyárilag volt az üvegen egy 5%-os fólia és arra rakatták rá a műbizonylatos 70%-os fóliát amit a rendőr bemért és ugye a kettő együtt már 75%-os volt így bukta.
5%-ot nem látni ugye azt csak mérni lehet bár úgy gondolom egy normális helyen a fóliázást úgy kezdik hogy megmérik az üveget van e rajta vmi, de lehet én gondolom rosszul. -
Motion_Blur
félisten
válasz hossszú #12323 üzenetére
Szép nagyon (nekem is fóliás), de az első ajtókra nem lehet tenni.
Nekem ott teljesen víztiszta van, ismerősnél műszakiztattam és még ők is le akarták szedetni. De aztán csak átment...
Jó környéken laksz ha a rendőrök se kapnak el érte
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Reaper
őstag
válasz hossszú #12323 üzenetére
No végre egy pozitív történet a rendőrökről Szerintem nekem még ennyire se kell sötétre azért, de majd meglátjuk.
Kíváncsi vagyok ki fogja megcsinálni nekem, Főnixéknél a Thomy fóliát ajánlották, fel fogom keresni őket.@mdk01: Nekem tuti 0%os gyárilag, ebből nem lesz gond, de azért majd ráméretek.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Ez durva.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
hossszú
őstag
válasz Motion_Blur #12325 üzenetére
Amikor kihoztam a szalonból néhány héten belül lefóliáztattam, ez 7 éve volt. Azóta 130ekm raktam bele, igen sok felé jártam de tényleg nem találkoztam azóta kötözködő rendőrrel, lehet tényleg szerencsém volt.
„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
hzsolee
őstag
válasz Reaper #12314 üzenetére
Nekünk 2002 novemberi swift van, gyárilag "zöldes" színű üveggel. Az UV-t tuti szűri mert a feleségem szemüvege a kocsiban nem sötétül el, de attól még rohadt meleg van benn. A kormány néha olyan forró alig tudom megfogni. Mit nem adnék egy klímáért
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
-
hzsolee
őstag
válasz Kornel #12330 üzenetére
Ha-ha-ha. Mifelénk nem járnak bkk klímás buszok. Amúgy apósé volt a verda, amikor vették a nagy eszével nem kért bele klímát. Bezzeg a mostaniban már van neki....
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
-
biker
nagyúr
válasz hzsolee #12332 üzenetére
az a vicc, eddig is büntethető volt, bizonyítani nehéz, ez a baj.
mert a km visszatekeréssel az eladott termék jellemzőit hamisította meg, annak magasabb vételára fejében, így a csalás megállt, az okozott érték különbözetre, de nem tudod bizonyítani, ki tekerte vissza...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Kornel
veterán
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12334 üzenetére
Leírom, hogy is van ez az obd diagnosztika.
Mióta beköszöntött a filléres adapterek korszaka (elm327 mikrocsip, és annak koppintásai), androidra, meg pc-re egyre szaporodnak a programok.. az egyébként több ezer dolcsis jogdíjak, már több márkánál is nyílt titokká vált. Egyébként a speciális "gyári" diagnosztikáknak is van kínai negyed annyiba kerülő változatai.. pl Légzsákhoz, immobiliser, amivel már nem csak olvasni de írni is lehet...
A lényeg az pl itt van nekem androidra Torque scan, egy nagyon egyszerű program, végig kérdezgeti az összes lehetséges "címet" amire az autó válaszol hexadecimálisan, ez kb 2-3 óra, ha ez megvan és amire kaptál válasz, annak a címét lemented. Már csak arra kell rájönni mi lehet az az érték Am ez a legnehezebb, mert átváltani hexábol, decimálisra az csak egy dolog, dob egy ilyen számot: 16543 általában, van egy képlet osztod 256-al. majd megszorzod 100-al és megkapod százalékban az adatott értéket... feltéve ha tudod mi az. Ez amolyan reverse engineering, csak van mikor sehogy nem tudod értelmezni az adatot, akkor jön az benyomod a progit, vezetsz, aztán figyeled az adatokat... pl látom egy adat az istennek nem változik, rugdosod a gázpedált, kapcsolod a lámpákat, klímát, stb.. de akkor sem, akkor vagy statikus, vagy lassan változó adat lehet.. pl üzemanyagszint, vagy a fenn említett, km állás, de az is igaz nekem pl 3 van belőle, mert van 2 napi számláló is amit lehet nullázni... a végén kizárásos alapon csak az lehet... ha ez megvan meg értelmezni is tudod, akkor kicsit elemezgetni kell a kapott választ, mivel jön egy egész sor, van neki egy header: melyik CPU, majd az hogy kitől jött... aztán vannak "kapcsolók" amit ha hozzárittyentesz az általad kérdésként megfogalmazott üzihez, akkor az parancs lesz, az autó meg beveszi.... pl így lehet írogatni is elektronikát.
Am rohamosan fejlődik ez is, mivel pl a chiptuningosok szeretnék végre nem forrasztgatni az elektronikát, hanem benyomja a csatit, aztán csak felülírja az adatokat. Csak ehhez elszántnak kell lenni mert hosszadalmas dolog ez...
Pl: sx4-ben...
összesen 56 Db adatot lehet kiolvasni, ebből kapásból "szabvány" olyan 26, ezt egy mezei akármilyen progival kiolvasod, a többi 30 meg a klímához, utastérhez, meg mindenféle fesz értékhez tartozik. Pl klíma nyomása, hűtőventilátor bekapcsolva, fényszóró bekapcsolva stb..
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12336 üzenetére
igen.... mert a szervizkönyvben szerepel, mint paraméter, csak arra nem jöttem rá még hogy pontosan melyik.. A legolcsóbb "gyári" megoldás is 40E huf... ami inkább hasonlít egy ügyes kezű homméd cuccnak/programnak..
Egyébként az óratekergetésnek, nálunk van csak hatalmas hagyománya... Mert a vásárlók is rátesznek egy lapáttal.. A tolalcaron van egy cikksorozat egy nepper tollából
Volt olyan hogy áron alul adott el egy honda accordot, volt benne vagy 150e km... patika kívül belül... jön egy vásárló: itt valami gáz van mert túl jó ahhoz hogy ennyibe kerüljön...
A másik: van egy autó mittomén 170e km-el... legyen 2 millió az ára, nincs tekerve semmi, az is fasza állapotban... inkább megveszi 90e km-et futott autót 1,5 millióért.. mikor mindenki tudja hogy az tekerve volt/ki van ülve az ülés de jól mutat a 90e , az eladó is írja ilyen nincs... egyszerűen rákényszerítik az óratekergetésre az embereket...
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12338 üzenetére
0104-motor terhelés
0105-Hűtővíz
0106-üzemanyag korrekció rövid
0106-üzemanyag korrekció hosszú
010B-Szívócső abszolút nyomás
010C-Rpm
010D-Autó sebessége
010F-Beszívott levegő hőmérséklete
010E-előgyújtás
0110-MAF
0111-Fojtószelep pozíció
0114-lambda 1
0115-lambda 2
011F-Beindítás óta eltelt idő
0120-Mil lámpával megtett út
012C-EGR vezérelt
012E-EVAP
0131-Megtett út hibák törlése óta
0133- légköri nyomás
0142-ECU feszültés
0145-Abszolút terhelés
0145-relatív fojtószelep helyzet
0147-Abszolút fojtószelep helyzet
0149-Gázpedál heyzet D
014A-Gázpedál helyzet E
014C-Vezérelt fojtószelep helyzetEnnyit tudok egyenlőre, a többivel próbálkozom
Az üzemanyag szintjelző megállapításával kísérletezek, mert ha az meglenne, a fenti adatokból van komponens adat (amit az alap fedélzeti lcd kiír), párosítva a maradék üzemanyaggal, (torque) akkor ki lehetne számoltatni a még megtehető hatótávolságot, az utolsó 100 km alapján, esetleg az aktuális gázpedál pozició alapján, a legtöbb "prémium" autóban már benne van ez az opció...
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Ez alapján szlovákoknál is hasonló a helyzet, az angliai viszonyokról pedig a cikkben szereplő link mesél
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Kornel
veterán
ki lehetne számoltatni a még megtehető hatótávolságot, az utolsó 100 km alapján, esetleg az aktuális gázpedál pozició alapján, a legtöbb "prémium" autóban már benne van ez az opció...
elárulom, hogy a glx splash is tudja ezt középen választhatok, hogy mit mutasson: össz km, napi A, napi B, pill. fogyi, átlag fogyi az utolsó nullázás óta, hatótávolság
-
Doze
aktív tag
válasz hzsolee #12346 üzenetére
szerintem mindenképp a klímakompresszor állapotát kell figyelni, mivel ezen alkatrészek rendszert alkotnak tesztelni nem lehet őket... Szerintem olyan helyről érdemes venni őket, ahol adnak beépítési garit.
Swiftél nem tom pontosan hogy van, de az elejét: lökhárító esetleg lámpák ilyeneket tuti le kell bontani, majd a hűtő beépítési helyét meghatározni, csöveknek helyet csinálni... stb szerintem gyakorlott kezeknek 1 nap biztosan van...
-
Doze
aktív tag
94-es passatba digit klíma: 100e + 60-80e egyéb költségek, klíma feltöltése, nyomáspróbája stb. Ja és igen ha magadnak csinálod a szerelést (csak a mechanikai részét), a cégek olyan 300e forintos árajánlatokkal dobálóznak...(ebből autót veszel)
-
Doze
aktív tag
Mondjuk az ilyen kényelmi extrák: Klíma, szervó, tempomat olyan dolgok ami ha még nem volt akkor nem hiányolod, ha volt akkor utána már hiányzik..