Új hozzászólás Aktív témák

  • SpeedR

    őstag

    válasz Yushchenko #6477 üzenetére

    Hogy mit nézzél meg rajta? Mindent!
    Valamit biztos kifelejtek, de azért megpróbálok leírni néhány jótanácsot.

    A papírok átnézése után(forgalmi, törzskönyv, esetleg szervizkönyv) kezdheted a külsejével, sorban átnézed a tipikus rozsdásodási pontokat: küszöbök, ajtók alja, sárvédőívek stb. Kisebb karcok ilyen korban már természetesek, ilyen szempontból hibátlan autót nem fogsz találni. A kasznielemek színárnyalata között ne legyen eltérés, a hézagok legyenek egyenletesek. Ha komoly rozsdásodásba futsz, akkor inkább hagyd a francba azt az autót, van választék bőven. Viszont a kipufogó a hátsó dobnál majdnem mindegyiken rozsdás, amelyiken pedig nem azt már cserélték. Ez típushiba, úgyhogy rozsdás kipuff esetén még nem muszáj elszaladni, előbb-utóbb mindegyiken cserés lesz. Érdemes megnézni a gumik állapotát is. Ha kopottak vagy öregek, akkor hamarosan cserések lesznek. (ez egy jó alkualap is lehet)

    A külső után jöhet a beltér. Érdemes a kilométer-futással összehasonlítva vizsgálódni. Komoly szakadás, lyuk, lelakottság, erősen megkopott kezelőszervek intő jelek.
    Ha belül nagyjából minden okés akkor nyisd ki a motorteret. Az a legjobb ha egy kicsit poros, és sehol nincs olajfolt. Ha túl tiszta az nem szerencsés, mert nem látod, hogy szivárog-e valahol olaj, vagy vmi egyéb folyadék. Ettől függetlenül a tiszta motortér sem kizáró ok, mert utalhat akár a tulaj igényességére is. Érdemes megnézni az olajszintet is. (leállítás után minimum 10 perccel) Ha a minimum alatt van akkor fuss! Ha ok, akkor beindítás, motorfülelés.

    Ha eddig minden ok, akkor jöhet a próbaút. Ha vezettél már autót, akkor nagyjából tudod hogyan kell viselkednie. Ne rángasson, ne adjon ki fura hangokat (főként a motorra és a futóműre gondolok), az egyenesfutás legyen jó, a fék fogjon rendesen, lehetőleg ne húzzon egyik irányba se, a váltás legyen sima, a kezelőszervek működjenek megfelelően. Az elektromos dolgokat érdemes egyesével mind-mind kipróbálni.

    Miközben nézed át az autót kérdezgesd a tulajdonost, érdemes feltenni pár keresztkérdést is.
    FONTOS: Ha kezdő vagy használható vásárlásban, akkor ne egyedül menj, hanem olyannal, aki ért hozzá. Ha egyedül mégy, akkor az autót nézesd át egy szervizben (lehetőleg nem ott, amit az eladó ajánl) , azt a pár ezer forintot bőven megéri.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák