Új hozzászólás Aktív témák
-
Mr.Grincs
veterán
Amúgy a splash is nagybuli szerintem. Jól is néz ki, meg lehet bele pakolni. Két fő részére tökéletes akár hosszú útra is. Az 1,3 DDIS az ugyanaz a 16 szelepes motor mint ami az igniszekben volt
/ MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
-
a_tesz
Korrektor
válasz (Kolombusz) #5600 üzenetére
nem mennék bele a kötekedésbe, de azt írtad, a nagyobbik motorral is lomha aláírom, az 1.5 az 1.3hoz képest semmit nem nyújt, csak +1 litert fogyasztásban, mentem már azzal is. a másik meg, nem tudom te milyen autókhoz vagy szokva, gondolom 2-3x ekkora lökettérfogatúakhoz, de hát nem vagyunk egyformák, és gondolom arra gondolsz, hogy kis fordulatról nem húz, hát akkor tessék kamiont venni . mellesleg nem nyomatékszegény ez, csak a technikából adódóan forgatni kell, és akkor van nyomaték is
szerk: na szóval hogy az az egész lényege, hogy aki swift kategóriában gondolkozik, annak szerintem az egyik legjobb ajánlat, főleg ha a menetteljesítmény is érdekli, ennyiért kap 1.2es rezsót meg fóccvágent, aztán mehet vele az ifa mögött nagykanizsáig...
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
süti5
őstag
válasz (Kolombusz) #5603 üzenetére
Vagy akkor kis autóban neked vannak kitalálva a kis turbósok, pl. renault 1.2 turbo vagy fiat 1.4 turbo, amiknek azért jó nagy a nyomatéka lent is.
Pl. a fiat punto 1.4 turbojet 120 lóerős, kb olyat megy mint a swift sport viszont a nyomatéka van vagy 200nm, míg a swiftnek 148.....
Viszont nem kikapcsolható az esp-je, nem olyan jó a futóműve stb, de ha ezek nem érdeklenek neked sztem kitűnő választás.
Tény az, hogy alapról a sport sem húz, viszont nagyon szereti a pörgetést, leszabályzásig 3000-től húz sztem értelmesen, 5000 körül még egyet rádob. -
DeadMeat
veterán
Igen a "vagány" swiftesek rendesen meg is szoktak lepödni a lusta fócvágenen.És de nyomatékszegény.Egy szar 3 hengeres motor tud annyit mint az 1,3--as swift.
Mellesleg szeretem a swiftet,anno azért nem ö lett,mert nem fértem bele ugy,hogy mellém beszált a haver is,és nem ért össze a könyökünk.
Nameg utána a sport,ha adnák normális hitelre... értsd nem 10 évre.....t1:1100kg vs 800kg? szerinted? Amugy útálatos motorok,nem is értem minek eröltetik öket...
[ Szerkesztve ]
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
süti5
őstag
válasz DeadMeat #5607 üzenetére
Hát, a motorja sem jobb, meglátjuk mondjuk 200.000km-nél milyen állapotban lesz az a turbó....mellesleg sok olyen dolog van, amit alapból beletesznek a swiftbe a puntoba meg nem, ezért én sem szoktam érteni, mikor csak a lóerőt nézi valaki.
Mellesleg nekem egy sportos autónál egyáltalán nem rossz tulajdonság, ha pörgetni kell....sőt, előny, egy külön élmény, ahogy ki kell centiznem, hogy a bika erőért dolgoznom kell, és mindig mondjuk tiltás előtt váltani, nem pedig már 6000 körül, vagy még korábban, mert már kifullad.
-
DeadMeat
veterán
Hát nézd.A régi puntókban,unókban is volt turbós moci,mennek még most is,ha okos a user.Ezekkel sem lesz baj,ha... Nincsenek ezek csucsra járatva a turbóval.Ha a fosvágennek az 1,4-es motorjaiban van 170-180le.És azokra is 100k km gari van.
Nade a sport swiftnek nem a motorja az erössége szerintem.Az 1,6-ból 120le nem kimagasló.De a fütómü azMar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
süti5
őstag
válasz DeadMeat #5610 üzenetére
125 le, nem 120, de ez mondjuk részletkérdés
Ha eltekintünk a VTI motoroktól, akkor ez nem rossz egy nagy szériában gyártott 1.6-ostól, ennél többet egyik se nagyon tud, max 130le-t.
A 170-180 lóerő 1.4-ből csak turbó és kompresszor együttes alkalmazásával jön ki a VW-eknél is.
Hát, nekem fiat unom volt, igaz csak 1.1-es, de mindig is egy 1.4 vagy 1.3 turbora vágytam, viszont elrettentett az a mennyiségű szerelés amit mindenki eszközölt rajtuk....mondjuk főleg eletkronikai hibák, de egy annyi éves kocsinál már minden előjött, pláne sportosabb vezetés mellett, na de ki venne csak 3000-ig pörgetni egy 100-120 lóerős 800 kilós kocsit?A sport futóművét tényleg nagyon eltalálták, a fékjei is nagyon jók és sztem a váltója is. Ami kellemetlen lehet aki sokat megy autópályán, hogy minden fokozat rövig, az 5. különösen, az más kocsinál már pihentető fokozat, itt még az is húz, és hiába megy ki vele 200-ig, 130 körül már 4000 felett forog. Tehát nem tipikus utazóautó ez tuti, de persze aki ritkán használja pályán - mint én is - azt nem zavarja.
-
MODERÁTOR
A minap életemben másodszor autópályra merészkedtem a kis Szuzival.
Az normális, hogy szegény nagyjából 100 km/ó sebességnél, ötösben kb. kétezres fordulaton "kínlódott"? Ami fontosabb számomra, hogy akkora volt a beszűrődő menetzaj (szél), hogy a navigációt max. hangerőn nem/alig hallottam. Ez utóbbit lehet csökkenteni?
94-ben született a gyerek.
Samsung Galaxy A54
-
zsolt1129
addikt
válasz Viktor0610 #5612 üzenetére
Én is egy ilyet hajtotam 3 évig,és most a cégesautó is egy suzuki. Sajnos alapból sok zaj szürődik be nagyobb sebességnél. De ha nagyon zajos,az lehet a gumitömitések elöregedése miatt is.
-
Grillo
senior tag
Hát, én sokat autópáylázok (96-os 1,6-os), de úgy 110-120-ig elviselhető a zaj, felette már nehéz beszélgetni. Mondjuk nekem kissé lóg a balelső ajtó. A futómű is hangos, meg azért akkor már motorzaj is van.
-
trassher
addikt
Sziasztok
Az lenne a kérdésem, hogy 1es swiftben volt-e valaha gyári könyöktámasz? Most szeretnék egyet beszerezni és nem tudom volt-e valamelyikben gyárilag vagy sem. Univerzálisból találtam többfélét is. Áruk 5-15K között mozog. Akinek volt már dolga ilyesmivel attól nagyon szívesen venném ha írva valami infót vagy tanácsot. Előre is köszi a válaszokat.Viktor0610: Suzukiban az 5ös épphogy csak dísz. Pályán elég gáz, mert ugye 4ben ordít a 0 hangszigetelésnek hála, 5ben meg agyhalál és sehova se megy.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
t1
addikt
válasz trassher #5615 üzenetére
Azt, hogy volt e gyárilag azt nem tudom, de lehet venni univerzálisat mint említetted ami beszerelhető, csak annyi, lesz a gáz, ha van elektromos ablakemelőd (kézifék mögött) akkor nehezebben éred el, hasznos kis dolog amúgy havernak van, könnyű beszerelni és hasznos is. [link]
Amúgy nekem az 1.0-ban az 5. teljesen jól használható, arra jó h ne egyen az autó, a 4. a használhatatlan, semmire nem jó.
[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
Gyári könyöktámaszt eddig sehol nem találtam csak 2es stifthez.
Ezt találtam ami univerzális és jobb fajt de semmi csicsa. Villanyos ablak nincs szóval azt sem zavarná. Ha tudtok linkelni gyárit azt megköszönném. Közben keresek még én is hátha...Redmi Note 7
-
pc-user
aktív tag
Suzuki Swiftet (nem a legújabb típust) használok.
Nemrég lettem figyelmes arra, hogy a sár összegyűlik egy hézagban, a bal első ajtó és a sárvédő mögötti zugban, ahol elvileg ugye a víznek kellene kifolynia...Úgy lehetett kipucolni belőle a sarat, hogy egyikőnk egy vékony fadarabbal kapirgálta, a másikunk meg felülről locsolta. Így nagy nehezen kijött belőle. Magas nyomású mosóval valószínű egyszerűbb lett volna a dolog, csak hát éppen nem volt olyan a közelben... -
as_Rock
őstag
"Tényleg, ki kellene találni valami beavatási szertartást. Mittomén, be kell szólni egy modinak, ...ilyesmi.'' - by csigi
-
ksanyo
tag
Sziasztok!
Régiswifthez mennyibe van egy 100e szerviz? Miket kell cserélni?
Gyertyák, gyújtáskábelek, fékbetétek, vezérműszíj, görgök, vízpumpa?, kipufogo cserés lesz az már hallatszik.
Mi még? -
addikt
válasz pc-user #5619 üzenetére
Nekem is volt ilyen, valami agyagos földút után lehettem, mert szépen beleállt a sűrű mázga. Én csak amúgy egyszerűen alulról az ujjacskámmal elintéztem.
Más a régebbi Swiftről: Mostanában képtelen vagyok kinyitni a csomitartót, meg az ajtót. Akad a kulcs. Nem a kulcs baja, a másikkal ugyanaz. Szóval a zár lesz.
Régebben tél elején befújtam kis zárolajzó-jégoldóval, és jó volt egy évig. Ez most is segített, viszont csak 3-4 hétig... tegnap már csak belülről nyílt a csomagtartó.
Most mi van, kopik belül a zárszerkezet? Remélem nem kell cserélni.nofene
-
addikt
válasz pc-user #5626 üzenetére
Értem azért a kérdést. Nekem az van, hogy bedugom a kulcsot, és nem akar sem jobbra, sem balra elfordulni. Kicsit erőlködöm, rázogatom, tekergetem és akkor egyszer csak elindul. Ezután már finoman fordul bármely irányba (mivel párhete olajoztam).
Ha hagyom így egy darabig, akkor meg végül már sehogyan sem tudom elfordítani a kulcsot.
Na ezek után olajoztam, de csak néhány hétig tartott.
Neked is ez volt?nofene
-
pc-user
aktív tag
Igen, ilyesmi...Olyan volt, mintha nem a zárba való kulccsal próbálkoznék. (Viszont újraolajozással megint kibírta egy darabig.) Ezek kopásra utaló tünetek (is?) lehetnek - bár a mostani autónk még csak 5 éves és már ennél is tapasztaltam hasonlót.
Csak télen tapasztalod ezt a problémát?
[ Szerkesztve ]
-
hcs57
őstag
Az a baj a "zárolajozó jégoldó"-val, hogy oldja a gyári kenést is, s utánna kiszárad a zár... na az már könnyen befagy. Ellenszer: csak kenőanyagot szabad használni, akkor nem fog befagyni.
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
addikt
Erre már rájöttem, jönnek sorban az ajánlatok, eddig csak egy cég tudott légkondi nélküli autót ajánlani.
Most azért vegyek ilyen kütyüt, hogy majd egyszer jobban lehessen eladni. De addig is foglalkozni kellene vele, kölünben ha nem használom, minden baja lesz?
De van ilyen verzió: GLX 1.3 CD.
Csak a kereskedők nem ezt tartják, mert kevesen keresik.hcs57: Aha. Ez bezony lehet, ugyanis mára éreztem, hogy kezd akadni (két nap alatt)! Bezsírozzam valahogy a kulcs segítségével? Vagy mit tehetek vele, szétszedés nélkül?
[ Szerkesztve ]
nofene
-
addikt
válasz as_Rock #5637 üzenetére
Úgy tudom, ha nem haszálom kiszáradnak a tömítések, leereszthet, akármi. Egy kollégám eklődött hasonlóval.
Nekem meg tényleg 6 Km lesz a maximum, amit megy, azt is reggel. Délutáni kánikulában ezt a távot három részben futja majd. Légkondival sem hűlne ki tán...
Tán egy évben néhány alkalommal lenne értelme bekapcsolni, ha külön elindulok vele, és a család máshová megy, így foglalt a fő autó.nofene
-
Grillo
senior tag
Nekem is akadozott a csomagtérzár, de WD40 segített rajta. Mondjuk 12 éves...
Szerk: a fenét, idén már 13.
[ Szerkesztve ]
-
-
hcs57
őstag
Ezt a keveréket használják, műszerészek, a horgászorsómat is így kenem.. nagyon hatásos, és nem keményedik be, valamint nem szárad ki sem.
[ Szerkesztve ]
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
Grillo
senior tag
A WD40 amiatt is jó, mert a hozzá adott kis csövecskével könnyedén befújsz mahába a zárba, mert be lehet nyomni, mint a kulcsot.
-
addikt
WD40 nálam van, hétvégén megjátszom. Ha elbukik, jön a varázskeveréked.
Hogy ON is legyek:
Kedden kértem online ajánlatokat egy Swift 1.3 GLX CD -re, plussz néhány extra kiegészítőre. Egyenlőre Budapestieket és beszámítós cserét. Három válasz jött a kétnapos határidő alatt, ráadásul egyik csak légkondist tudott ajánlani. Nem sok.
Még néhányat megkeresek célzottan, azután személyesen meglesem az első párat.
Valaki itt nem dolgozik kereskedésben? Tőle is kérnék ajánlatot.
Esetleg tapasztalatokat kérnék, hogy melyik cég a jó, melyikkel vigyázzak, és mire.
Köszönöm.nofene
Új hozzászólás Aktív témák
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- sh4d0w: Rebel Moon - Ne nézd meg!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Külpolitika
- További aktív témák...