Új hozzászólás Aktív témák

  • burgatshow

    veterán

    válasz mefistofeles #56863 üzenetére

    Nem gyakorlatilag hanem AZ. Csak a korábbi generációs tempomat megoldásoknál volt/van egy alsó/felső határ sebességben (pl.: 30-180 kmh között). Automata váltónál kezdtek el megjelenni pár éve az állóra fékezés és elindulás képessége (én először a 2019-es Passat-ban találkoztam vele). A lényeg ezeknél a megoldásoknál, hogy az autó újra elindítását csak bizonyos időhatáron belül teszi meg (pár másodperc szokott lenni - a Passat-nál 4 volt). Ha azon túl megy az idő, akkor gázpedál, gomb nyomás ellenére teszi csak meg (felelősség).

    Az igazi dugó mód az, amikor az adaptív tempomat mellé még beteszik a sávtartó és egyéb elektronikákat (VW például Traffic Jam Assist-nak hívja), akkor már kanyarogni is képes alacsony sebességnél az autó dugózás közben, a klasszik ACC nem.

Új hozzászólás Aktív témák