Új hozzászólás Aktív témák
-
.Szaki.
addikt
válasz szabonagyur #57876 üzenetére
Nem sok minden van. Bármit is választ helyette az ember, az mindenképp valamilyen szinten kompromisszumos lesz. Ezen az áron van Toyota Yaris Cross, Opel Crossland, Mokka, Astra K, Astra K ST, Ford Puma, Focus, Hyundai i30, i30 kombi , KIA Ceed, Ceed kombi, SsangYong Tivoli, Korando, Citroen C3 Aircross, Skoda Skala, VW T-Cross, Taigo, Dacia Duster.
Nagyjából a teljesség igénye nélkül ezek azok az autók, amik ha az S-Cross nagy áremelkedése hatással lenne a rendelésemre, akkor alternatívák tudnának lenni úgy, hogy vannak jelenleg készleten.
Gondolom mondanom sem kell, hogy mindegyik kompromisszumos. A felszereltség az mindegyiknél szerényebb, van amelyik kifejezetten mezítlábas, alig van olyan ajánlat, amelyikben van motor, automata váltó pedig szinte egyikhez sincs, de ez utóbbiban még hajlandó vagyok kompromisszumot kötni, bár nagyon jó lett volna ha az állandó dugókban nem kéne kuplungolni. Nagy része a felsorolt autóknak pedig kisebb, mint az S-Cross. ami szintén probléma.
Azóta csatlakoztam Facebookon több S-Cross csoportba, az kijelenthető, hogy a cicergő ablak tulajdonképpen az összes S-Crosst érinti, mert ettől hangosak a csoportok, mindenkit nagyon idegesít, volt ahol 70 hozzászólás született egy ilyen poszt alatt. Megoldás nincs. ... A másik ami még lehetséges hiba, hogy a tanksapka nem nyílik ki rendesen, ezért volt aki ezt úgy oldotta meg, hogy míg az egyikük húzta a kallantyút, a másik egy bankkártyával ki tudta nyitni a tanksapkát. Semmi extra csak meg kell hajlítani kicsit a rugót. Egy majd' 10 milliós autónál ez benne lehet a pakliban. ... Jó, persze tudom úgy igazságos ha beszélünk arról, hogy sajnos más márkáknál meg ugye a folyamatos szoftvergondokkal szívnak, ami nagyobb érvágás, de ez is elég illúzióromboló.
Egyébként megnéztem a szerződésben benne van, hogy ha áremelkedés van, akkor arról tájékoztatnia kell a kereskedőnek írásban és erre a vevőnek 8 munkanapja van arra, hogy eldöntse kéri-e az autót, vagy sem. Az árnövekedésnek nagyobbnak kell lennie 5%-nál. Ha a vevő elállna a vásárlástól, akkor az eladónak vissza kell utalni az előleg, méghozzá kamattal.
-
blakey
titán
válasz mefistofeles #57894 üzenetére
Ha a világ fekete-fehér, ebben az esetben 1 bevétel, 1 kiadás, akkor igen, de nem így van. Tesómék Németországban élnek, bevételük 5000€/4 fő, ebből 1500€ a lakbér (100nm lakás), 5-600€ a gáz, víz, villany, TV, internet, telefonok, évi 800€ az autó biztosítása, 2-300€ a tankolás + ehhez jön a többi kiadás, egészségügy, kaja, egyéb közbejövő kiadások, tehát olyan sok nem marad, mint ahogy az elején írtam, 1 bevétel/1 kiadás esetén lenne. Nyilván jobban megfizetik a munkavállalót viszont mindennek megkérik az árát, ilyen szemszögből kell megközelíteni. Ha saját lakásuk lenne, akkor hirtelen 1400€-al többük lenne, de egy lakást, házat megvenni majdnem 2X annyiba kerül, mint pl. Magyaroszágon. Az ideális az lenne, ha nyugati bérek mellett a jelenlegi magyarországi árakkal kéne számolnia egy átlagembernek, de sajnos nem így van.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
.Szaki.
addikt
válasz dethroner #57899 üzenetére
Én meg 12 éve vezetek, nagyon sok autót, nagyon más árkategóriát is és mégis mindig lehúztam a négy ablakot résnyire, mert jobban szerettem ezt a fajta szellőztetést. Felhasználófüggő. A Swiftemnek pont ilyen állásban iszonyatosan zörgött az ablaka egy idő után. Nem zárom ki, hogy a magyar utak tehetnek erről, normális útviszonyoknál sosem zörgött, de ahogy a kollégák írják a különböző csoportokban az S-Cross ablaka még felhúzva is cicereg. Persze Te mondhatod azt, hogy minek lehúzni az ablakot, de a szerviz pl már nem. Hallottam javítási javaslatnak azt, hogy a tulajdonos hangosítsa fel a rádiót. Nem tudom már itt olvastam-e. Hadd használja már az ember úgy az autóját, ahogy szokta és ahogy a régebbieket is használta, főleg ennyi pénzért.
-
válasz dethroner #57899 üzenetére
Mindenki máshogy szereti vagy máshogy szokta meg, én is szeretem lehúzni az ablakot.
Ez ilyen„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
dethroner
veterán
válasz .Szaki. #57903 üzenetére
Persze, mindenki úgy használja, ahogy neki jólesik.
Csak ha ennyire jelen van mindenhol a zörgő ablak, akkor miért nem társulnak a tulajok és nyújtanak be a gyártó ellen hibás teljesítés miatt szavatossági igényt? Mert mindenki csak a fészbúk előtt nagy huszár, meg a szervizben amit mondanak (ez ilyen, hangosan kell zenét hallgatni, ne húzd le stb) az a szentírás és nem mennek tovább.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
.Szaki.
addikt
Egyik Facebook csoportban írta az egyik tag, hogy neki nem emeltek árat, mert van megrendelés száma.
dethroner
Ezzel abszolút egyetértek.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz blakey #57902 üzenetére
Ez sem fekete-fehér, Németországban nagyon drága a lakhatás, pl Berlin még Bécsnél is 2× drágább, Pestnél inkább 5×.
Viszont az osztrák vidéken (a magyar határ mellett) simán lehet kapni pártízmillióért kádárkockát, alig drágább, mint nálunk, és már legalább kint vagy. Az már más kérdés, hogy mit lehet ott dolgozni, de egy bolti eladó is jóval többet keres, mint a magyar átlag.A 800 eurós német biztosítás amúgy még olcsó is, nekem 2800 euró lenne cascoval Ausztriában, részben ezért vagyok még mindig a vasfüggöny innenső oldalán.
#57903 .Szaki.
Én is olvastam egyszer erről a 4 ablakos megoldásról, sok autóban kipróbáltam, de nem mindben működik jól. A sajátomban pont nem, a Swiftben viszont elég jó. 70 km/h alatt meg mindig teljesen leengedem a vezetőoldali ablakot, szeretem, ha sok levegő jön be. Néha télen is túlfűtöm az utasteret, és beengedem a 0 fokot.[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
válasz Moleman #57907 üzenetére
Ezért írtam, hogy nem olyan egyszerű. Amikor pl. közöltem az osztrák srácnak, hogy 7e Ft a net/tv akkor erre annyit reagált, hogy de jó nekem, neki 30e és kisebb netet és tv-t kap. Tiszta képet úgy lehetne kapni, hogy párhuzamosan dolgoznánk 2 helyen, ugyanolyan feltételekkel és akkor láthatnánk a valós képet, ami nyilván abba az irányba dönti a mérleget, de nem olyan arányban, mint ahogy elsőnek látszik innen a "fotelből".
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Bossi
őstag
Na moat beszéltem a kereskedéssel ahol rendeltem az Scross-t hivatalos a + 450000 akinek még nem volt gyártási dátuma.
-
Yiggdrasil
aktív tag
Sziasztok!
Kicsit alakítanék a gépparkon itthon, mert a dízelt a home office mellett már egyáltalán nem használjuk ki (Audi A3 2008/10 2.0 CR TDI Sportback), a Peugeot meg már öregecske (307 2002, 1.6 benzin, 3 ajtó). Igazából szeretjük mindkettőt, viszont ha az Audi-n romlik el valami, az nagyon szokott fájni, a Peugeot-nál pedig elérkeztünk abba a korba, ahol az értéke nem indokolja a szememben az esetleges felújítási költségeket.
Mindenki a Suzuki-t ajánlja, mondván hogy eléggé megbízhatóak, olcsó a fenntartásuk, és nem ennének annyival többet se a mostaniaknál, hogy megérezzük (évi max 12ezer km-t megyünk a két kocsival összesen, az Audi 6 litert, a Peugeot 8at eszik átlagban).
Ha optimistán számolok, és sikerül a kettőt 2-2.2 millió körül eladnom, akkor ebből az összegből kellene kb azonnal egyet, majd max 1-2 hónapon belül mégegyet venni (próbáltuk az egy autót, többnyire megoldható volt, viszont amikor nem, akkor nagyon tudott fájni).
Modellek és évjárat tekintetén bajban vagyok, eddig tapasztalatom csak egy kombi Lianával volt (fateromé volt, kanyarban billegett, sokat evett és rohadt), illetve egy 2019es 1.4 turbo Vitarával (szintén fateromé, de az ára miatt nem opció). Néztem a vasaló Swiftet (arról kb csak jókat írnak, cserébe pici a csomagtere), az Ignist (erről vegyesek a vélemények), illetve az SX4-et is (ez is vegyes), sőt még a WagonR+-t is (itt félek kicsit a biztonság végett). Méret téren én szeretem a kisautókat, viszont jó lenne elférni 2 felnőttel és egy babával.
Szerintetek lenne értelme a cseréknek? Ha igen, milyen modelleket nézzek helyettük?
-
addikt
válasz blakey #57909 üzenetére
Persze ez egy nagyon sok ismeretlenes egyenlet. A lakhatás egész nyugat európában kurva drága, de pl. a volt barátnőm egy évig élt Londonban és mondta, a kaját simán kihozta fillérekből. Nyilván nem csillagos éttermekben kajált, de supermarket ott is van.
Az autó árát csak azért hoztam fel, mert ez egy autós topic és hát a 14000 eurós autó az relative akkor is olcsóbb neki sokkal mint nekünk. Az, hogy máshol el is megy több az más kérdés.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Janusz001
őstag
Swace -re ennyivel kisebb a kereslet, hogy ott nem lett akkora emelés?
-
Bossi
őstag
válasz .Szaki. #57912 üzenetére
Ugye bmetem a kereskedőhöz és mondtam, hogy rendelnék egy új scross-t.
Írtunk egy megrendelő lapot 200000 huf foglalóval felvette a rendelési igényemet.
A gyártól viszont még nincs megrendelve, mert azt egy adott felületen lehet csak megtenni, amikor a Suzuki közzéteszi mennyi a gyártási kapacitása a következő hónapra.
Tehát elvileg majd most a következő napokban/hetekben tud árprilisi gyártásba foglalni kocsit.
Amikor ez megvan akkor tudja mondani nekem, hogy a tervezett gyártási időpont, Pl. Április 25. elvileg most így működik.
Egyébként február 26-án rendeltem és GL+ automata.[ Szerkesztve ]
-
.Szaki.
addikt
Akkor megvárom, hogy értesítsen az értékesítő és addig gondolkodom, mert plusz 450.000Ft-ot szerintem már nem ér az autó, viszont felszereltség terén ennyit a konkurencia nem tud nyújtani. Át kell gondolnom van-e szükségem ezekre a dolgokra, vagy beérem kevesebbel.
Köszi az infót!
[ Szerkesztve ]
-
Janusz001
őstag
Asszony febr.22. -vel van a sorban, én akkor pont ki tudtam hozni egy pár napja bekerült gl+,4wd,aut. gyöngyfehér színben.
Majd párom eldönti ha jön valami értesítés neki, hogy bevállalja -e a pluszt, részemről jöhetne az új.
Addig meg használja az én 2019 -es scross om, csak az kék és neki nem tetszik.
Aztán meg eladó lesz, kíváncsi vagyok leköveti -e a használtautó piac ezt a növekedést. -
szabonagyur
félisten
válasz mefistofeles #57894 üzenetére
A fizetés sajnos másik téma.
Nem autóiparban vagyok érdekelt, de nálunk is van a terméknek egy ára és helyi pénznembe van átszámolva, nincs az adott fizetéshez igazítva.
Így persze ez is Mo-n luxus lassan, sok országban apró.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
.Szaki.
addikt
válasz hemaka #57920 üzenetére
Sokat biztos nem vesznek a Toyotákból, de igazából szerintem eleve nem is számolnak nagy eladásokkal, hiszen csak az emissziós normák szinten tartása miatt vannak a Suzuki flottájában ezek az autók. Egyébként a Swace nem is rossz ajánlat. Az Across-t nem tudom, annak nem néztem utána.
Láttam már párat forgalomban egy Taxi is volt, szóval valamennyi biztos fogy belőle.
Janusz001
Eddig is lekövette én is jó áron tudtam eladni a Swiftet, szóval szerintem ezután is lefogja. -
szabonagyur
félisten
Pedig szerintem a plusz fény megért volna, tippre még ennél a modelnél is a japánosan vékonyabb, sérülékenyebb fényezés van.
OFF autómat mikor polirozták először és utoljára mondt a srác szívás lesz, sok részén nagyon vékony a réteg, pedig igazából mosó karcnál több nem volt rajta.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
-
Promi
aktív tag
válasz Yiggdrasil #57911 üzenetére
A leírtak alapján, én a helyedbe 1 SX4-et nézegetnék. Nekünk is az egyik autó ilyen, 2013-ba vettük 2007-es évjárat 1.5 benzines. A hibái 2013-óta: 2 bajusz kapcsoló, 1 spirál rugó, és a kötelezők. Szerintem ez azért magáért beszél. A szerelőm mondása "az ilyen autóktól felkopna az álla".
-
Jadro
veterán
No jövő héten nekem is forgalomba helyeződik a járgány és mehetek érte. S-Cross GL+ 4WD AT - Indigókék gyöngyház.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
KubanitoS
veterán
válasz Yiggdrasil #57911 üzenetére
Olvasva a leírtakat és a jelenlegi helyzetet figyelembe véve (új autók ára egyre csak nő és nincs is készlet, ami húzza magával a használt árakat is) 2,2 millió forintból épkézláb autót nem fogsz venni. Ha csak ennyi a keret és alapvetően nincs komolyabb probléma a jelenlegi gépparkkal most egész biztosan nem variálnék. Az sem világos, hogy ha csak ez a 2,2 misi van 1 db autóra, akkor a "max 1-2 hónapon belül mégegyet venni " akcióra mekkora összeg fog rendelkezésre állni. Mert ha 2 misi körül sincs normális autó, akkor alatta pláne nem lesz. Szóval cserélnéd a mostani ismert autódiat a hasonló kategóriás (évjáratban mindenképp) lutrira, amire lehet aztán rá kell locsolni mégegyszer ugyanannyit. Egy 2008-as A3 sem mai gyerek, de eszembe sem jutna egy hasonló korú Swiftre, vagy WagonR-re cserélni. Az minőségben hatalmas ugrás lenne... lefelé, ráadásul egy 10+ éves használtautónál sosem lehet tudni mire számíthat az ember, mindegy, hogy milyen márkajelzés van az elején. Én a helyedben az autócserét a felvázolt infók alapján elengedném.
Hogy ne csak a negativitás jöjjön: ennyi pénzből 10+ éves SX4-et fogsz kapni egy gyenge, de megbízható szívó benzinmotorral, vagy az említett "vasaló" Swiftet. Utóbbinál az ABS jeladó kockát szokták cserélni, meg a sebváltó tengelycsapágyát (ha jól írom). Ahogy írtam ezek az autók ennyi idősen már a erősen a lutri kategóriában vannak. Ha sikerül kifgoni egy jót, akkor okés lehet, de akkor is egy Audiból fogsz átülni egy hasonló korú Suzukiba és ezért lehet be kell áldozni a másik kocsit is.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Jadro
veterán
-
Cunaja
addikt
válasz dReFiX #57929 üzenetére
Új infó egyenesen Japánból.
Augusztusban jön 100db, utána november.
Aki leszerződött, az augusztusban kapja meg, aki ezután, november, de inkább 2023 március.
A Swift ára, április 1-től nem emelkedik, csak a három típus. Nekem öröm a Swift-nél, de a többi típus nem örül. Április 1-elött kell megvenni, ha esetleg van készleten a kiszemelt példány.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
-
yaneez
csendes tag
Ma délelőtt hívtak a kereskedésből. Közölték az áremelés tényét ill. megkérdezték hogy ennek tudatában továbbra is él-e még a megrendelésem... Elvileg áprilisban kerülhet gyártásra az autó. Ha minden jól megy, nemsokára szerződünk...
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
peestike
senior tag
Sziasztok! 2020 második havi suzuki swiftre kellene lemezfelni. Neten keresve nem jutottam előre egyértelműen. Most alu felni van 185/55 r16 méretben. Ilyen téli gumihoz milyen lemez felni kellene? Ezt találtam, de nem tudom helyes adatok e? 5x15 ko4x100 kf54 et40.
Ezek a lemez feni adatok pontosak?
Köszönöm szépen!42 - Nincs is jobb, mint egy kis kötöttség, ami ellen az ember kényelmesen lázadozhat.
-
yaneez
csendes tag
válasz mefistofeles #57942 üzenetére
Forgalomba helyezéssel, metál felárral, panoráma tetővel... annyi. Még szerencse hogy a 2017.07. havi 1.4T jó árban eladható ill beszámítható. Így is sok, de egyszer élünk, ennyi nekem még belefér. Futottam én is tiszteletköröket, néztem egyéb márkákat, nem feltétlenül ragaszkodtam az scross-hoz, de aztán mérlegeltem, osztottam-szoroztam és maradtam a típusnál.
-
dobolan
senior tag
válasz yaneez #57945 üzenetére
Én is glx-et szerettem volna üvegtető, összkerék és automata váltó nélkül, de sajnos nem volt csak rendelésre bizonytalan időpontra és árral.
Helyette lett még nem emelt áras gl+, 4wd, AT 8 milláért, mert ilyen volt. Pontosabban április elején érkezik. Nekem szerencsém volt, mert múlt héten találtuk ki, hogy legyen új kocsi. Vitara. Bementünk a szalonba, és jobban tetszett az s-cross, és 1 darab volt is pont olyan színben, amit kinéztünk a fenti felszereltséggel. Lemondtam a GLXről. Átnézve alaposan a katalógust csak a 360as kamerát sajnálom kicsit. -
yaneez
csendes tag
válasz dobolan #57947 üzenetére
Mivel nálunk a párom és a lányom ragaszkodtak a panoráma tetőhöz, így csak a GLX jöhetett szóba. (én jól elvoltam és továbbra is el lettem volna nélküle, de egye fene flancoljunk)
Viszont így az áremelést nem tudtam megúszni, mivel a manuális váltós típusokat valamikor a jövő hónaptól kezdik gyártani, eddig az automaták jöttek javarészt le a sorról. -
Yiggdrasil
aktív tag
Köszi a tanácsot!
KubanitoS:
Igazából a Peugeot 2011 óta nálunk van, mindent is ismerünk rajta, csak az elöregedő dolgokat kell folyamatosan cserélni rajta (most kapott komplett új kipuffogó rendszert, tavaly komplett hátsó fék felújítást, stb.), az Audit pedig ismerőstől vettük, aki 2011-ben hozta be magának, és autószerelő révén folyamat karbantartotta. Ott csak ilyen szeszélyes dolgok vannak (lopásgátló rosszalkodik néha, központi zár néha elfelejt nyitni, illetve van rajta némi szépséghiba, de semmi eget rengető).Úgy gondoltam az esetleges cseréket, hogy mondjuk 1.8 körül nézek valami épkézláb Swiftet vagy SX4-et (sok ismerős vett az elmúlt évben és mindenki ajánlotta ár-értékben, illetve a szerelő ismerősök is javasolták a mostanikhoz képest jóval olcsóbb javítási költségek miatt), és a maradék 600-at pedig kipótolnám 1-1.2-re kb 2 hónap alatt, és abból pedig egy Swiftet.
De akkor elfogadom, hogy rossz az alapgondolat, és lefújom egyelőre a projektet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- proci985: Audyssey szobakalibráció felülvezérlése REW + mérőmikrofonnal
- Sorozatok
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Ukrajnai háború
- callmeakos: A bukott koncepció, amiért háromszor is fizettem.
- További aktív témák...