Új hozzászólás Aktív témák
-
zsolt19900
őstag
gondolod kalkulálok neked szívesen biztit, csak egyeztessünk privátban ha még épp nincs alkuszod
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Zsocó
aktív tag
Ez a hiba megoldódott végül? Ha igen, mi volt a probléma?
-
-
slett27
addikt
195/55R15 85H6Jx15 ET45 : ez a legnagyobb guriga amit lehet tenni a vasaló swift-re (2007-es évjárat). Nem fogja nagyon vissza a dinamikát ? Nyilván stabilabb, nagyobb felületen tapad viszont pont ez miatt nem veszít a "lendületből" ? De jobban mutatna esztétikailag.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Gyöször
senior tag
válasz slett27 #57412 üzenetére
Én úgy gondolom a gyári mérettől nem érdemes eltérni, mert ha szélesebb papucsot teszel fel szerintem csökken a tapadás. A felületeket összenyomó erő lesz kisebb. Alapvetően csak motoron próbáltam, de ott rosszul viselkedett a szélesebb gumi, keskenyebbel meg nem volt semmi baj. Autón meg Bútor Robi mondta az egyik rdtv videóban, nwm tudom belinkelni, de a Vfts kipróbálós pályázós videóban volt. Állt egy trélel mellett ami tele volt Lada kerekekkel és mesélte melyik mire jó.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
slett27
addikt
válasz Gyöször #57413 üzenetére
Az is gyári méret volt amit linkeltem. Ami még hasznos lenne (szerintem az összefoglalóban is) a központi furat átmérő illetve csavar furat távolság.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Moleman
addikt
válasz slett27 #57414 üzenetére
Száraz úton a tapadás biztos jobb lesz, főleg, ha sportosabb gumitípust választasz az eco gyári helyett. A 195-ös szélesség még egyáltalán nem vészes, manapság már egy alsóközépkategóriás autóra is simán 215-225-öt tesznek.
A nagyon széles guminak csak a hosszanti úthibákon és hóban van egyértelmű hátránya, de ott nagyon. Egyszer vezettem egy X5-öst 285-ös kerekekkel Pesten, összevissza kóválygott a hosszbordákon.Nekem 225-ös eco hulladék volt a Mazdán, mindenhol tolta az orrát, lecseréltem 235-ös Pilot Sportra, ég és föld. A fogyasztás nőtt egy kicsit, de több tényezőből áll, szélesebb és lágyabb keverékű gumi = nagyobb gördülési ellenállás, és mivel jobban elfordul, gyorsabban is megyek. Én nem is a tapadás miatt vettem szélesebbet, hanem a nagyobb átmérő miatt, így 1.8%-kal hosszabb lett a végáttétel, és végre nem csal a sebességmérő.
-
Brogyi
senior tag
válasz slett27 #57414 üzenetére
Kíváncsiságból megnéztem az új Swift műszakiját. Ezt találtam:
Elöl:185 / 55R16
Hátul:185 / 65R16
Ez most komoly? Kizárt, hogy nálam ez van. Inkább 185 / 55R16.
Más egy kicsit, de szorosan idetartozik. Új Swift, és 5 csavarral volt a kerék rögzítve. Enyém miért 4-vel?
Ki érti ezt a Suzukit.[ Szerkesztve ]
-
slett27
addikt
válasz Brogyi #57416 üzenetére
Tényleg fura. Én ma holnap megmérem, hogy mennyi az annyi. Most 60-as a furat átmérő vagy 57,1. Illetve 4x100 ? Persze vannak központosító gyűrűk meg kúpcsavar ha netalán 4x98-ast találnék, nem egyszerű ha használtan akarok venni nyári tappancsokat felnivel.
Annyi kotla romhalmaz van jófogáson is. Nem tudom. Lehet gumis biztonságosabb (persze drágább is lesz). Valamint a ET35-45 között jó ? Vagy csak ET45 ? Ez is külön "szakma" a szakmán belül."Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
tboldi
nagyúr
válasz slett27 #57418 üzenetére
Az ET függ a felni szélességétől, ha az megvan, akkor lehet csak számolgatni (a linkelt oldalon van “grafikus” kalkulátor), de amúgy minél kisebb, annál kijjebb lesz a kerék. 10 mm különbség általában bele szokott férni, de nincs rá garancia.
Saját példa: én a gyári 6x15-ös és ET53-as felnik helyett 6,5x15-öst vettem ET43-mmal. Az ET-ben csak 10 mm a különbség, de mivel szélesebb is az aftermarket, további 6 mm-rel van kijjebb, ergo még ha az ET ugyanannyi is lenne, akkor is közelebb lenne a sárvédőhöz.
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
Más nem vette még észre S-Cross esetében, hogy a fékek nagyon súrlódó hangot adnak? Nyilván kb kikapcsolt rádiónál hallani síri csendben, de nekem olyan furcsa, vw golfnál nem jött be a hang de még Polonál is csak hátul a dobfék adott ilyet, itt meg ugye mind tárcsa, nekem kicsit zavaró. És nem azért van, mert sokat állt, pláne már bemelegedés után is adta a hangot városban. Vagy csak ez is ilyen suzukis dolog, nagy jelentősége nincsen úgy sem.
-
tboldi
nagyúr
válasz Chereiose #57420 üzenetére
A “nagyon” szó relatív, de amúgy bizonyos mértékben természetes egyszerű úszónyerges fékeknél, hogy hozzáér a betét a tárcsához. Mikor elengeded a pedált, nincs semmi, ami erővel visszahúzná, csak a minimális rezonancia, illetve felületi egyenetlenség miatt távolodnak el egymástól egy icipicit.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Chereiose #57420 üzenetére
Teljesen normális, de a hiba több tényezős, ahogyan roti86 is írta lehet a fékbetét-féktárcsa minősége, lehet "szabályozatlansága", de lehet egy kis kosz is ami a tárcsáról a betétre került.
Egyik kollégámnak konkrétan egy kavics szorult a betét és a tárcsa közé valahogyan... na azt vidám volt kiszedni.Annyit tudok tanácsolni hogy próbálj meg hosszút fékezni néhányat (autópályáról lehajtásnál például lehet), hátha kicsit összekopik/lejön a kosz/roszda a tárcsáról és újra egyenletes felület lesz mindenhol.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz Brogyi #57424 üzenetére
Hehe, a puha tárcsa nem újdonság, a 2004-es WagonR-ünké sem bírt ~50k-nél többet, egyformán nagyon kopott volt a betét és a tárcsa is, aztán beraktak egy Brembo szettet, annál csak a tárcsa kopott el szintén 50k táján, a betét még jó volt.
Bezzeg az Ate szett, amit én szereltem fel… Lassan 4 év és 80k km van bennük annyi kopással, amire még csak legyint az ember.
A dobfékek amúgy még teljesen eredetiek 207k km után, annyira elkönnyül a hátulja fékezéskor.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Ezért biztos tolongani fognak......
10 millás akciós Vitara -
-
blakey
félisten
GLX + 4WD, napfénytető. Ez neked, hol alap GLX? Miért az 5 évvel ezelőtti árakat veszed figyelembe? Azzal semmire sem mész, akkor annyiért vehettünk autót, most ennyiért. 2008-ban 3,5 millióért vettem egy Astrát, most 7millió, akkor én is ahhoz hasonlítsam? Most ennyi, lehet másikat választani, lehet olcsóbban venni, stb, de ettől ez még ennyibe kerül, ez a mai helyzet.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
dj79
senior tag
válasz blakey #57433 üzenetére
A probléma az, hogy ez egy sok éves modell. . 2015-ben jelent meg, azóta duplázódott az ára, míg a swifté 15 év alatt nem.....
Ráadásul ennyiért itt nem lesz sajnos létjogosultsága, pedig bíztam benne, hogy nem borulnak el, ráadásul egy életképtelen hibrid rendszer került bele az előzetes tesztek alapján.[ Szerkesztve ]
-
KubanitoS
veterán
válasz blakey #57433 üzenetére
A probléma ezzel az, hogy 5 évvel ezelőtt gyakorlatilag ugyanezt az autót tudtad megvenni, csak 1.6 szívóval. Most ebbe a durván elavult konstrukcióba beleraktak egy, a tesztek alapján borzalmasan gyenge és rossz hibrid technológiát, mi meg tapsoljunk örömünkben a 10 milliós ár láttán azzal az indokkal, hogy ez van, most ilyen árak vannak? Hát köszi, de nem. Ennyi pénzért lehet választani újgenerációs hibrid Hondákat, Toyotákat.
szerk: megelőztek...
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #57425 üzenetére
Na, várjunk, összeadogatva valahol hibádzik 27k km. Ennyire rosszul emlékeznék, vagy csak a kerekítéseket nyúltam el?
Mindegy, lényeg a lényeg, ahogy hemaka is írja, az Ate király.
Bár részemről még a Zimmermann is ajánlott a kommersz fajták közül, de ha valaki komolyabbra vágyik, az EBC-vel is csak jó tapasztalataim vannak.[ Szerkesztve ]
-
blakey
félisten
válasz KubanitoS #57435 üzenetére
A probléma az, hogy eltelt 5 év és ezidő alatt sok minden történt. Nem az a probléma, hogy nem drágállom, mert az, de biztos vagyok abban, hogy ti is ugyanannyira tudnátok árazni, ha látnátok a költségeket, a háttérinfókat. Ez nem egy 2015-ben készült autó, hanem 2022-ben és ennek megfelelően a beszerzési árak is úgy alakulnak. Mindegy, hogy mikori dizájn, a felfüggesztés, a kasztni, nem az változtatott az árakon, egy picit tágabban értelmezzétek a problémát. A Swift 15 év alatt átment ennyi motorválasztékon? Lett belőle "hibrid"? Ha a Vitara minden egyes eleme egy helyen készülne, de legalább 1 országban akkor olcsóbb lenne. Ez a szép új világ és még az EU szabályozás is erősen rátett az árakra, nem csak Suzukinál, ráadásul a Suzuki már nem az olcsó autó, abból már rég kinőtt.
A benzint sem 350-ért veszem (sajnos), hanem 530-ért (100-as), akkor most mi legyen? Kérjük meg a politikusokat, hogy fagyasszák be a Vitara árát is.*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
racerx
őstag
válasz Chereiose #57420 üzenetére
Ez ilyen, ahogy a suzukinál szokták mondani.. Az a probléma, hogy a hátsó féknyergekbe ugy bele tud ülni a a por/fékpor kosz.. , hogy ez miatt súrlódik, főleg reggel elindulásnál (meg ha tolatsz akkor csikorog). Szervizesek mondták nekem is , meg tapasztalom is .Gondolom szar tervezés, jó ez így mint sok minden a Suzukinkon. Ha jól kitakarítod, akkor ideig óráig jó lesz, azt megint hangos.
-
dj79
senior tag
válasz blakey #57437 üzenetére
Igen, csak ezért a 10millerért máshol adnak:
- újabb kasztnit
- kiforrott, megbízható hibrid hajtást
- értelmezhető utas és főleg nagyobb csomagteret
- értelmezhetően csökkentett fogyasztást, ha már az EU normákról beszélünk.Jelen esetben kapsz egy régi modellt, új, de nem igazán sikerült hibrid hajtást, csökkentett csomagteret, valamint magasabb fogyasztást, mint az elődnél... a suzuki előre megy, nem hátra
-
blakey
félisten
Ez történik az autópiacon, Ha egy termék összetevői nem egy földrészen kerülnek gyártásba akkor iszonyatos megugrik a költség. A konténerek ára sokszorosa az 5 évvel ezelőttihez, a szállítási idő is megnőtt. 5 évvel ezelőtt 1 hét alatt nálam volt az autó míg most nincs autó a szalonokban, csak olyan, ami nem tetszik, nem ér annyit, stb. Akkor lehetett válogatni, most pl. egy Audit 2 év múlva vehetsz át. Teljesen mindegy, hogy mikori modell, mai gyártás, ezt kell figyelembe venni. Ha nem tetszik valami az adott árért akkor másikat kell választani és addig amíg lehet, mert minden területen megemelkedtek a költségek, minden qrva drága lett.
Aki meg akarja venni a Vitara GLX, 4WD, napfénytetős változatot és másik nem jöhet szóba, az megfogja venni, de most ennyiért. Reméljük, hogy később normalizálódnak az árak. au autó, így 2022-ben luxus termék lett. Szerintem kevesebb autó van az utakon, az utcánkba is kevesebb lett az autó.*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
-
blakey
félisten
Egyelőre Vitara esetében "érzed ezt", és azt is ennél az új verziónál, mert ennek eltérő az előállítása, Vitara lágy-hibrid és az S-cross sem kerül ennyibe:
Vitara lágy-hibrid:
Vitara hibrid:
Szinte biztos, hogy egyéb típusok és márkák esetében is, hasonló feltételek mellett, hasonló lenne az árazás is.*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
dj79
senior tag
válasz Chereiose #57445 üzenetére
Hajjajj…. 10 éve egy 40 Hc 1500 dollár volt, 3 éve 3000 dollár, most meg 15-17000, kikötőtől függően. Nincs üres konténer, amcsik bespájzoltak a covid miatt, a hajók üzemanyaga sem lett olcsóbb. A kínai gyártócégek az energiaproblémák miatt kategorizálva vannak, 20-40-60-80-100. A száz jelenti az öt munkanapot, amikor dolgozhatnak, a 80 a négyet és így tovább. Ha bármit rendelünk Kínából, akkor a szokásos 6 hónap helyett 10-12 a lead time.
-
burgatshow
veterán
Szerintetek egy SX4 S-Cross kozepso tukor felmegy a Vitara allvanyra? Aramot lehet oda vinni, az most nem kerdes…
[ Szerkesztve ]